Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Oddworld Soulstorm: Ucieczka przed sterowcem Mollucka, The Blimp - solucja Oddworld Soulstorm poradnik, solucja

Escape Molluck’s blimp - solucja 3: The Blimp

Na tej stronie poradnika do gry Oddworld Soulstorm znajduje się pierwsza część opisu przejścia misji 3 - The Blimp. Nasza solucja podpowiada jak skutecznie unikać ataków moździerzowych sterowca oraz wykrycia przez snajperów, a także jak rozprawiać się w trakcie ucieczki przed sterowcem z napotykanymi Sligami.

Dodatkowa uwaga - Zielony kolor w opisie przejścia etapu symbolizuje sekrety i unikalne lokacje / czynności powiązane z odznakami (wyzwaniami) gry. Odznaki misji 3 opisaliśmy na osobnej stronie solucji.

Uciekanie przed sterowcem Mollucka - Escape Molluck's blimp

Tuż po rozpoczęciu tego etapu odnajdziemy pierwszy sekret Royal Jelly - Oddworld Soulstorm: Ucieczka przed sterowcem Mollucka, The Blimp - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Tuż po rozpoczęciu tego etapu odnajdziemy pierwszy sekret Royal Jelly. Po jego zabraniu aktywujemy checkpoint i przemieszczamy się w lewo.

Abe już wkrótce zmuszony zostanie do unikania wrogich snajperów - sprawdzany przez nich obszar symbolizowany jest przez czerwone wiązki. Musimy przemieszczać się w pozycji kucającej i wykorzystywać mijane niskie murki w formie zasłony. Z przejściem dalej zawsze musimy zaczekać aż czerwona wiązka wyruszy w inną stronę. Nie możemy się tu pomylić, gdyż pojedyncze trafienie snajpera zawsze zabije Abe'a.

Abe napotka wkrótce na swojej drodze pierwszego Sliga - Oddworld Soulstorm: Ucieczka przed sterowcem Mollucka, The Blimp - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Abe napotka wkrótce na swojej drodze pierwszego Sliga. Możemy go łatwo zneutralizować używając opętania po to żeby go ogłuszyć lub zabić (samobójstwo).

Nieco dalej przebywa kolejny Slig i w tym przypadku opętanie nie jest możliwe, albowiem tuż obok znajduje się urządzenie Chant Suppressor. Rozwiązaniem problemu jest podrzucenie miny ogłuszającej (Stun Mine). Po jej rozstawieniu możemy zaalarmować Sliga biegiem lub próbą śpiewu (Chanting).

Podczas dalszej przeprawy istotne jest to żeby splądrować pojemniki i pozyskać kilka butelek z wodą (Water Bottle) - Oddworld Soulstorm: Ucieczka przed sterowcem Mollucka, The Blimp - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Podczas dalszej przeprawy istotne jest to żeby splądrować pojemniki i pozyskać kilka butelek z wodą (Water Bottle). Po uniknięciu nowych snajperów (ponownie musimy ukrywać się za małymi murkami) butelki z wodą posłużą do ugaszenia pożaru na jednej z półek. Przy planowaniu rzutu celujemy dość wysoko w górę po to żeby butelka mogła zaliczyć lot do celu bez konieczności wychylania się zza zasłony.

Ugaszenie płomieni pozwoli nam dotrzeć do nowego checkpointu. Abe może również opętać stąd nowego Sliga z wyższej półki.

Od tego miejsca musimy ponownie unikać snajperów i czerwonych wiązek laserowych - Oddworld Soulstorm: Ucieczka przed sterowcem Mollucka, The Blimp - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Od tego miejsca musimy ponownie unikać snajperów i czerwonych wiązek laserowych. Na początku wykonajmy podwójny skok w lewo po to żeby pozyskać nowy sekret Royal Jelly.

Musimy teraz kierować się w dół. W celu unikania wykrycia przez snajperów należy naprzemian korzystać z drabinek oraz chować się za małymi murkami przy lewych półkach.

Na dole czeka checkpoint, dzięki czemu w razie zawalenia drugiej części wspinaczki nie trzeba będzie całości powtarzać od początku - Oddworld Soulstorm: Ucieczka przed sterowcem Mollucka, The Blimp - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Na dole czeka checkpoint, dzięki czemu w razie zawalenia drugiej części wspinaczki nie trzeba będzie całości powtarzać od początku. Tym razem musimy się wspinać.

W trakcie wspinaczki zadbajmy o to żeby wylądować na chwilę na zaznaczonej na obrazku małej prawej półce, na której jest sekret Royal Jelly. W unikaniu snajperów pomaga przeskakiwanie z lewej na prawą drabinkę i na odwrót. Na górze czeka nowy punkt kontrolny.

Otwarcie bramy - Open the slam door

Począwszy od tej części etapu nasilą się bombardowania, tzn - Oddworld Soulstorm: Ucieczka przed sterowcem Mollucka, The Blimp - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Począwszy od tej części etapu nasilą się bombardowania, tzn. ostrzał moździerzowy ze strony widocznego w tle sterowca. Musimy pamiętać o dwóch rzeczach:

  1. Szukaniu okazji do rozstawiania się bohaterem za zasłonami. Niestety wiele zasłon, które chroniły przed snajperami, niekonieczne ochroni nas przed bombardowaniem.
  2. Pozostawaniu w ruchu za wyjątkiem sytuacji, w których używamy opętania. Zanim aktywujemy śpiew (Chanting) warto poszukać jakiegoś bezpieczniejszego miejsca.

W całej tej okolicy przebywa grupa Sligów. Przeciwników z dolnych półek możemy atakować z pomocą opętania, a po zniewoleniu ich ogłuszać, wykorzystywać do zabijania innych lub wysadzać.

W lewej części ruin znajdziemy półkę z sekretem Royal Jelly - pokazuje ją dołączony obrazek - Oddworld Soulstorm: Ucieczka przed sterowcem Mollucka, The Blimp - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

W lewej części ruin znajdziemy półkę z sekretem Royal Jelly - pokazuje ją dołączony obrazek. Jest tu też Slig, którego nie można opętać z racji na obecność urządzenia Chant Suppressor. Musimy skorzystać z min ogłuszających i następnie zaalarmować przeciwnika np. dzięki próbie aktywacji śpiewu.

Obok ogłuszonego Sliga znajduje się dźwignia (Lever) i pociągnięcie za nią odblokuje dolne przejście.

Przetrwanie bombardowań - Survive Molluck's mortar shelling

W nowo badanym obszarze przebywają nowe Sligi, przy czym ze wszystkimi napotykanymi przeciwnikami możemy rozprawiać się z pomocą opętania - Oddworld Soulstorm: Ucieczka przed sterowcem Mollucka, The Blimp - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

W nowo badanym obszarze przebywają nowe Sligi, przy czym ze wszystkimi napotykanymi przeciwnikami możemy rozprawiać się z pomocą opętania. Z racji na ciągłe bombardowania tak samo jak w poprzedniej lokacji starajmy się rozstawiać Abe'a w bardziej zasłoniętych miejscach.

Po minięciu kolejnego checkpointu spotkamy pojedynczego Sliga, którego nie wolno nam opętać. W dobrze poznany sposób podrzucamy minę ogłuszającą (uwaga - nie może ona spaść z półki, bo ją tylko niepotrzebnie zmarnujemy) i zwracamy na siebie uwagę przeciwnika np. śpiewem.

1 - Oddworld Soulstorm: Ucieczka przed sterowcem Mollucka, The Blimp - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry
Przed bohaterem kolejna lokacja, w której trzeba używać drabinek i jednocześnie unikać snajperów - Oddworld Soulstorm: Ucieczka przed sterowcem Mollucka, The Blimp - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Przed bohaterem kolejna lokacja, w której trzeba używać drabinek i jednocześnie unikać snajperów. Tak jak w poprzednim tego typu miejscu najpierw musimy kierować się w dół i następnie w górę. Niestety tym razem trzeba zaliczyć całość za jednym podejściem.

Po dotarciu na górę możemy od razu skierować się do lewego punktu kontrolnego lub najpierw zainteresować się zaznaczoną na obrazku 1 prawą drabinką, która prowadzi do sekretnego obszaru (Secret Area). Znajduje się tu sekret Royal Jelly.