Just Cause 4 - poradnik do gry

Just Cause 4 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Porady dla początkujących w Just Cause 4 Just Cause 4 poradnik, solucja

Ty też możesz obalić dyktaturę! Gra Just Cause 4 nie odbiega od formy prezentowanej w poprzednich odsłonach serii, więc i tym razem staniesz na czele partyzanckiego ugrupowania toczącego walkę z brutalnym reżimem. Musisz się jednak do tego dobrze przygotować - a w tym pomogą ci poniższe porady na start. Nasze wskazówki mogą okazać się niezwykle przydatne podczas rozgrywki, bowiem poruszyliśmy tu mnóstwo elementów produkcji - korzystanie z linki (zaczepu), walka czy poruszanie się po mapie. Skorzystanie z szeregu porad dla początkujących pomoże ci odnaleźć się w totalnej demolce.

Jak korzystać z linki?

Używanie zaczepu to podstawowy sposób na poruszanie się po mapie. - Porady dla początkujących w Just Cause 4 - Just Cause 4 - poradnik do gry
Używanie zaczepu to podstawowy sposób na poruszanie się po mapie.

Nie da się ukryć, że linka (czy inaczej zaczep), to najczęściej używany gadżet w Just Cause 4. Możesz ją wykorzystać do poruszania się po mapie, ale też do atakowania przeciwników czy rzucania obiektami. Korzystanie z zaczepu jest bardzo intuicyjne i po kilku próbach z łatwością opanujesz ten gadżet. Zasada jest prosta:

  1. Jeśli chcesz użyć linki do szybkiego poruszania się, wyceluj kursorem w wybrane miejsce i naciśnij przycisk wystrzelenia zaczepu - wtedy postać przyciągnie się do tego miejsca.
  2. Jeżeli chcesz np. wyrzucić beczkę w stronę wrogów, to wyceluj w beczkę, następnie przytrzymaj przycisk wystrzelenia zaczepu, a na koniec wyceluj w ziemię albo ścianę w okolicy wrogów i puść przycisk wystrzelenia zaczepu. Dzięki temu linka pociągnie beczkę w wybrane miejsce. W ten sam sposób możesz wyrzucać wrogów w powietrze czy podpinać ich do jadącego pojazdu.

Warto wiedzieć, że linka może stać się jeszcze lepsza! Zajrzyj na stronę "Jak ulepszyć zaczep?" w naszym poradniku, aby zdobyć więcej informacji na ten temat.

Jak regenerować zdrowie?

Czerwony ekran oznacza, że twoja postać jest bliska śmierci. - Porady dla początkujących w Just Cause 4 - Just Cause 4 - poradnik do gry
Czerwony ekran oznacza, że twoja postać jest bliska śmierci.

Walka w Just Cause 4 to nieodłączny element rozgrywki. Z tego względu bardzo często będziesz widział czerwony ekran - a to oznacza, że twoja postać ma mało zdrowia i może zaraz zginąć. W grze nie odnajdziesz żadnych apteczek czy innych tego typu obiektów. Sposób na regeneracje zdrowia to wycofanie się z pola walki. Jeśli nie jesteś atakowany, to postać automatycznie zacznie się uzdrawiać.

Wybuchy!

Wybuchające beczki to bardzo częsty widok. - Porady dla początkujących w Just Cause 4 - Just Cause 4 - poradnik do gry
Wybuchające beczki to bardzo częsty widok.

Skoro już mowa o walce, warto wspomnieć, że obiekty w Just Cause 4 są bardzo często łatwopalne i szybko wybuchające. Jeśli w pobliżu wrogów widzisz czerwone beczki czy pojazdy, to warto takie obiekty ostrzelać (a najlepiej przy użyciu wyrzutni rakiet czy granatnika), by doprowadzić do wybuchu. W taki sposób szybko pozbędziesz się wielu przeciwników. Pamiętaj, że wybuchy ranią też ciebie, więc uważaj czy w trakcie walki nie stoisz przy jakiejś beczce.

Więcej sposobów na szybkie i efektowne wybijanie przeciwników odnajdziesz na stronie "Walka" w naszym poradniku.

Pamiętaj, że z wrogów wypada wyposażenie

Większość wrogów coś po sobie zostawia. - Porady dla początkujących w Just Cause 4 - Just Cause 4 - poradnik do gry
Większość wrogów coś po sobie zostawia.

Z większości zabitych wrogów wypada wyposażenie w postaci broni oraz amunicji. W trakcie walki wystrzelisz mnóstwo nabojów - musisz więc uzupełniać magazynek poprzez podnoszenie zdobyczy z przeciwników. Wystarczy podejść do ciała, gdzie leży amunicja, a naboje automatycznie trafią do twojej broni. Warto również podnosić karabiny po zabitych przeciwnikach, jeśli okażą się one lepsze lub po prostu będziesz chciał spróbować innej broni.

Linka może służyć jako broń do walki z bliska

Linka świetnie sprawdza się do walki z bliska. - Porady dla początkujących w Just Cause 4 - Just Cause 4 - poradnik do gry
Linka świetnie sprawdza się do walki z bliska.

Linka (czy też zaczep) służy nie tylko do poruszania się po mapie czy przyciągania obiektów. Świetnie sprawdza się również jako broń do walki z bliska. Wystarczy jedno kliknięcie, aby twoja postać wykonała zamach linką i zadała obrażenia pobliskim wrogom. Dobrym połączeniem jest przyciągnięcie się do przeciwnika, co już to zada mu obrażenia, a następnie dobicie go atakiem linką.

Korzystaj z systemu AR

System AR rozsyła niebieski sygnał zaznaczając cele misji i przydatne obiekty. - Porady dla początkujących w Just Cause 4 - Just Cause 4 - poradnik do gry
System AR rozsyła niebieski sygnał zaznaczając cele misji i przydatne obiekty.

O systemie AR zostaniesz poinformowany już w pierwszym zadaniu wątku głównego. Jest to niezwykle przydatna funkcja, więc korzystaj z niej od początku rozgrywki. Gdy uruchomisz system AR, to na ekranie zostaną zaznaczone wszystkie cele aktualnej misji, a także przydatne obiekty np. skrzynie z wyposażaniem. System AR pokazuje nie tylko znacznik zadania, ale zaznacza całe budynki, więc dzięki temu bez problemu odnajdziesz swoje cele.