NiOh - poradnik do gry

NiOh - poradnik do gry

NiOh - poradnik do gry

Na wojnie chodzi o zwycięstwo, nie o upór. W poradniku do gry NiOh znajdziesz m.in. dokładny opis przejścia gry, porady dotyczące walk z bossami, informacje na temat podstaw rozgrywki czy rozdziały poświęcone rozwojowi postaci.

Nieoficjalny poradnik do gry NiOh stanowi zbiór najważniejszych porad i wskazówek dotyczących rozgrywki. Najważniejszym elementem poradnika jest rozbudowana solucja do wszystkich dostępnych w grze głównych oraz pobocznych misji. Nasz opis przejścia porusza nie tylko temat staczania walk z przeciwnikami, ale również wskazuje kluczowe przedmioty questowe oraz lokalizacje sekretów, którymi mogą być np. nowe ścieżki czy duchy Kodamy. Nieodłącznym elementem solucji są ilustracje, które pomagają nawigować w treści poradnika, a naniesione na nie oznaczenia obrazują najważniejsze elementy przedstawionego świata.

Poza opisem przejścia poradnika obfituje w rozdziały poświęcone licznym aspektom rozwijania protagonisty, a także ogólnej mechanice gry ze szczególnym naciskiem na walkę i umiejętne korzystanie ze znalezionego wyposażenia. Osobna sekcja poradnika została poświęcona bossom, których spotykamy na końcu każdej z głównych misji. Z dedykowanych im rozdziałów dowiesz się sporo o ich słabych punktach, a także znajdziesz tam wskazówki, które uczynią starcie z nimi nieco łatwiejszym. W poradniku znajdziesz też dokładny opis sterowania i omówienie interfejsu gry. Całość zamyka poradnik trofeowy, w którym opisane zostały wszystkie trofea podstawowej kampanii gry.

NiOh to gra akcji, która przenosi nas w realia feudalnej Japonii. Poza wojownikami z okresu Sengoku, na naszej drodze staną znane z Japońskich legend Demony z Krainy Yokai, które nawiedzają świat poprzez portal między wymiarami. Produkcja Team Ninja pozwala nam wcielić się w angielskiego pirata o imieniu William, który zostaje wciągnięty w walkę pomiędzy największymi mocarstwami świata. Jego los zostaje zawiązany z pewnym alchemikiem, którego ściga aż do Kraju Kwitnącej Wiśni.

Mam problem z pokonaniem bossa

Osobny rozdział naszego poradnika do NiOh w całości poświęcony został walkom z bossami. Powinno ci to pomóc w zlokalizowaniu opisu walki z przeciwnikiem, z którym nie możesz sobie poradzić. Opisani przez nas bossowie to:

  1. Kat Derek
  2. Onryoki
  3. Hino-enma
  4. Nue
  5. Tachibana Muneshige
  6. Wielki Wij
  7. Umibozu
  8. Joro-Gumo
  9. Yuki-onna
  10. Biały Tygrys
  11. Wielka ropucha i ogrzyca
  12. Okatsu
  13. Saika Magoichi
  14. Shima Sakon
  15. Gasha Dokuro
  16. Ishida Mitsunari
  17. Mroczny Samuraj
  18. Oda Nobunaga
  19. Kelley
  20. Yamata no Orochi

Czy NiOh jest długą grą?

Tak, NiOh to stosunkowo długa gra i to nawet jeśli skupisz się wyłącznie na zadaniach głównej fabuły. Ukończenie gry wymusza spędzenie z nią co najmniej 30-35 godzin i to nawet jeśli będziesz pomijał sporo dodatkowej zawartości (poboczne questy, znajdźki itp.). W celu zdobycia "platyny" konieczne może okazać się wygospodarowanie nawet stu godzin.

Więcej informacji o długości gry znajdziesz w osobnym rozdziale Ile czasu zajmuje przejście gry NiOh?.

Czy można zresetować punkty rozwoju postaci?

Tak, umożliwia to Księga Reinkarnacji. Przedmiot ten można zakupić u kowala i po jego użyciu inaczej rozdysponować punkty rozwoju bohatera. Gra pozwala powtarzać ten proces dowolną ilość razy, ale za każdym kolejnym razem księga będzie coraz droższa.

Więcej o zresetowaniu postępów dowiesz się zagladając na stronę Jak rozwijać bohatera?.

Jakie zastosowanie ma Amrita?

Amrita jest w grze unikalnym typem surowca, dzięki któremu możesz zwiększać główne statystyki bohatera. Amritę zdobywa się przede wszystkim dzięki zabijaniu przeciwników, aczkolwiek może też być ona np. nagrodą za ukończenie misji.

Więcej informacji o Amricie znajdziesz w osobnym rozdziale naszego poradnika - Amrita i poziomy doświadczenia.

Jakie zastosowanie mają ołtarze?

Ołtarze w NiOh mają wiele przydatnych zastosowań - NiOh - poradnik do gry

Ołtarze w NiOh mają wiele przydatnych zastosowań. Umożliwiają one przede wszystkim odpoczynek, ale odbywa się to kosztem respawnu przeciwników. Oprócz tego możesz dzięki nim m.in. awansować bohatera na kolejne poziomy doświadczenia, składać ofiary, odbierać błogosławieństwa, czy zmieniać duchy opiekuńcze.

Pełny zakres zastosowań ołtarzy w świecie gry omówiliśmy na osobnej stronie Ołtarze w naszym poradniku.

Czy w NiOh jest crafting?

Tak, NiOh oferuje crafting - NiOh - poradnik do gry

Tak, NiOh oferuje crafting. Pozwala on na ulepszanie aktualnych broni oraz elementów pancerza, jak również na wytwarzanie całkowicie nowego ekwipunku. Do wykonania każdej operacji potrzebne są materiały do craftingu. Im wyższej jakości przedmiot chcemy stworzyć lub ulepszyć, tym rzadsze materiały będą nam potrzebne.

Crafting dokładniej opisaliśmy w osobnym rozdziale Akcesoria i materiały w naszym poradniku.

Czym są Duchy Kodamy?

Duchy Kodamy to zielone istoty, które możesz odnajdywać w trakcie przechodzenia gry - jest ich w sumie aż 150 - NiOh - poradnik do gry

Duchy Kodamy to zielone istoty, które możesz odnajdywać w trakcie przechodzenia gry - jest ich w sumie aż 150. Po wejściu w interakcję z duchem trafia on do Chramu i można korzystać z jego wsparcia w formie błogosławieństwa.

Więcej informacji o tym jak odnajdywać duchy Kodamy i jakie wsparcie oferują znajdziesz na stronie Błogosławieństwa Kodamy.

Jakie są skutki śmierci w NiOh?

Po śmierci bohater przenoszony jest do ostatnio odwiedzanego ołtarza. Możesz podjąć próbę powrócenia do miejsca, w którym zginąłeś, gdzie będzie znajdował się grób bohatera. Wejście w interakcję z nim pozwala odzyskać Amritę oraz pasek Żywej Broni.

Temat ten kompleksowo opisaliśmy na osobnej stronie poradnika - Umieranie w grze.

Czy w NiOh są ukryte przejścia?

Tak, w NiOh jest wiele sekretnych przejść - NiOh - poradnik do gry

Tak, w NiOh jest wiele sekretnych przejść. Niektóre z nich wymuszają jedynie dokładniejszą eksplorację okolicy. Unikalną kategorią tajnych przejść są Iluzoryczne ściany Nurikabe, które znacznie trudniej jest zlokalizować i których trzeba się dodatkowo pozbyć - dokładniej omówiliśmy to w osobnym rozdziale naszego poradnika.

Czy NiOh jest trudniejsze od Soulsów?

Pod wieloma względami - tak. NiOh jest tytułem kładącym większy nacisk na akcję i szybkie reagowanie na poczynania przeciwników. Mechanika walki jest przy tym jest stosunkowo złożona - różnymi broniami inaczej się walczy, można stosować specjalne techniki odnawiania staminy, czy wybiera się pomiędzy różnymi postawami. Bardzo wymagający są także niektórzy bossowie i jest ich dużo - każdy główny quest kończy się starciem z jakimś silnym przeciwnikiem.

Czy muszę ukończyć NiOh 1 przed zagraniem w NiOh 2?

Nie jest to obowiązkowe, ale bardzo wskazane. Pozwoli ci to przede wszystkim lepiej zapoznać się z podstawami systemu walki, choć należy zaznaczyć, że w NiOh 2 pojawi się wiele zupełnie nowych mechanik, np. opcja przemiany w demona. Warto w tym miejscu dodać, że akcja NiOh 2 toczy się przed wydarzeniami z pierwszej części.

Czy NiOh ma trudną platynę?

Tak, zdobycie platynowego trofeum jest dość trudne. Wynika to przede wszystkim z faktu, że sama gra cechuje się wysokim poziomem trudności i dobrnięcie do jej finału nie jest łatwym zadaniem. NiOh jest długą grą i dodatkowo na potrzeby zdobycia "platyny" trzeba podjąć się męczącego grindu. Platynowe trofeum możesz odblokować bez konieczności wielokrotnego przechodzenia całej gry, ale mimo wszystko licz się z tym, że zdobycie go może ci zająć do 90-100 godzin.

Więcej informacji znajdziesz w naszym poradniku trofeowym do NiOh.

Najważniejsze przyciski sterowania w NiOh

Poniżej zestawiliśmy najważniejsze przyciski sterowania w grze. Pełne sterowanie NiOh na PS4 znajdziesz w osobnym rozdziale Intefejs i sterowanie.

Poruszanie się bohaterem - NiOh - poradnik do gry

Poruszanie się bohaterem

Zablokowanie kamery na przeciwniku - NiOh - poradnik do gry

Zablokowanie kamery na przeciwniku

Korzystanie z przedmiotów podręcznych - NiOh - poradnik do gry

Korzystanie z przedmiotów podręcznych

Podstawowy atak - NiOh - poradnik do gry

Podstawowy atak

Silny atak - NiOh - poradnik do gry

Silny atak

Unik - NiOh - poradnik do gry

Unik

Interakcja z otoczeniem - NiOh - poradnik do gry

Interakcja z otoczeniem

Blokowanie ciosów - NiOh - poradnik do gry

Blokowanie ciosów

Przytrzymanie - tryb walki dystansowej - NiOh - poradnik do gry

Przytrzymanie - tryb walki dystansowej

Przytrzymanie + guziki figur - zmiana postawy - NiOh - poradnik do gry

Przytrzymanie + guziki figur - zmiana postawy

Przytrzymanie + guziki kierunkowe - zmiana broni w zwarciu / dystansowej

Pojedyncze naciśnięcie po serii ciosów - Impuls Ki

Pojedyncze naciśnięcie - zmiana palety przedmiotów podręcznych - NiOh - poradnik do gry

Pojedyncze naciśnięcie - zmiana palety przedmiotów podręcznych

Pojedyncze naciśnięcie w trakcie walki na dystans - oddanie strzału

Oznaczenia kolorystyczne w poradniku do NiOh

Opis przejścia gry w naszym poradniku do NiOh zawiera następujące oznaczenia:

  1. Pogrubiono wszystkie najważniejsze uwagi dotyczące realizowanych misji;
  2. Kolorem czerwonym oznaczono przeciwników;
  3. Kolorem niebieskim oznaczono przedmioty niezbędne do ukończenia misji lub ułatwiające jej realizację;
  4. Kolorem zielonym oznaczono lokalizację duchów Kodamy;
  5. Kolorem pomarańczowym wyszczególniono położenie Chramów.

Łukasz Wiśniewski, Damian Kubik, Jacek Hałas (www.gry-online.pl)

Informacje o NiOh - poradnik do gry

Autorzy : Łukasz Keczup Wiśniewski, Damian damianxozzy Kubik

Ostatnia aktualizacja : 3 marca 2017

Poradnik zawiera : strony: 111, ilustracje: 326 .

Popularne strony w NiOh - poradnik do gry