NiOh - poradnik do gry

NiOh - poradnik do gry

NiOh - poradnik do gry

Na wojnie chodzi o zwycięstwo, nie o upór. W poradniku do gry NiOh znajdziesz m.in. dokładny opis przejścia gry, porady dotyczące walk z bossami, informacje na temat podstaw rozgrywki czy rozdziały poświęcone rozwojowi postaci.

Nieoficjalny poradnik do gry NiOh stanowi zbiór najważniejszych porad i wskazówek dotyczących rozgrywki. Najważniejszym elementem poradnika jest rozbudowana solucja do wszystkich dostępnych w grze głównych oraz pobocznych misji. Nasz opis przejścia porusza nie tylko temat staczania walk z przeciwnikami, ale również wskazuje kluczowe przedmioty questowe oraz lokalizacje sekretów, którymi mogą być np. nowe ścieżki czy duchy Kodamy. Nieodłącznym elementem solucji są ilustracje, które pomagają nawigować w treści poradnika, a naniesione na nie oznaczenia obrazują najważniejsze elementy przedstawionego świata.

Poza opisem przejścia poradnika obfituje w rozdziały poświęcone licznym aspektom rozwijania protagonisty, a także ogólnej mechanice gry ze szczególnym naciskiem na walkę i umiejętne korzystanie ze znalezionego wyposażenia. Osobna sekcja poradnika została poświęcona bossom, których spotykamy na końcu każdej z głównych misji. Z dedykowanych im rozdziałów dowiesz się sporo o ich słabych punktach, a także znajdziesz tam wskazówki, które uczynią starcie z nimi nieco łatwiejszym. W poradniku znajdziesz też dokładny opis sterowania i omówienie interfejsu gry. Całość zamyka poradnik trofeowy, w którym opisane zostały wszystkie trofea podstawowej kampanii gry.

NiOh to gra akcji, która przenosi nas w realia feudalnej Japonii. Poza wojownikami z okresu Sengoku, na naszej drodze staną znane z Japońskich legend Demony z Krainy Yokai, które nawiedzają świat poprzez portal między wymiarami. Produkcja Team Ninja pozwala nam wcielić się w angielskiego pirata o imieniu William, który zostaje wciągnięty w walkę pomiędzy największymi mocarstwami świata. Jego los zostaje zawiązany z pewnym alchemikiem, którego ściga aż do Kraju Kwitnącej Wiśni.

Mam problem z pokonaniem bossa

Osobny rozdział naszego poradnika do NiOh w całości poświęcony został walkom z bossami. Powinno ci to pomóc w zlokalizowaniu opisu walki z przeciwnikiem, z którym nie możesz sobie poradzić. Opisani przez nas bossowie to:

  1. Kat Derek
  2. Onryoki
  3. Hino-enma
  4. Nue
  5. Tachibana Muneshige
  6. Wielki Wij
  7. Umibozu
  8. Joro-Gumo
  9. Yuki-onna
  10. Biały Tygrys
  11. Wielka ropucha i ogrzyca
  12. Okatsu
  13. Saika Magoichi
  14. Shima Sakon
  15. Gasha Dokuro
  16. Ishida Mitsunari
  17. Mroczny Samuraj
  18. Oda Nobunaga
  19. Kelley
  20. Yamata no Orochi

Czy NiOh jest długą grą?

Tak, NiOh to stosunkowo długa gra i to nawet jeśli skupisz się wyłącznie na zadaniach głównej fabuły. Ukończenie gry wymusza spędzenie z nią co najmniej 30-35 godzin i to nawet jeśli będziesz pomijał sporo dodatkowej zawartości (poboczne questy, znajdźki itp.). W celu zdobycia "platyny" konieczne może okazać się wygospodarowanie nawet stu godzin.

Więcej informacji o długości gry znajdziesz w osobnym rozdziale Ile czasu zajmuje przejście gry NiOh?.

Czy można zresetować punkty rozwoju postaci?

Tak, umożliwia to Księga Reinkarnacji. Przedmiot ten można zakupić u kowala i po jego użyciu inaczej rozdysponować punkty rozwoju bohatera. Gra pozwala powtarzać ten proces dowolną ilość razy, ale za każdym kolejnym razem księga będzie coraz droższa.

Więcej o zresetowaniu postępów dowiesz się zagladając na stronę Jak rozwijać bohatera?.

Jakie zastosowanie ma Amrita?

Amrita jest w grze unikalnym typem surowca, dzięki któremu możesz zwiększać główne statystyki bohatera. Amritę zdobywa się przede wszystkim dzięki zabijaniu przeciwników, aczkolwiek może też być ona np. nagrodą za ukończenie misji.

Więcej informacji o Amricie znajdziesz w osobnym rozdziale naszego poradnika - Amrita i poziomy doświadczenia.

Jakie zastosowanie mają ołtarze?

Ołtarze w NiOh mają wiele przydatnych zastosowań - NiOh - poradnik do gry

Ołtarze w NiOh mają wiele przydatnych zastosowań. Umożliwiają one przede wszystkim odpoczynek, ale odbywa się to kosztem respawnu przeciwników. Oprócz tego możesz dzięki nim m.in. awansować bohatera na kolejne poziomy doświadczenia, składać ofiary, odbierać błogosławieństwa, czy zmieniać duchy opiekuńcze.

Pełny zakres zastosowań ołtarzy w świecie gry omówiliśmy na osobnej stronie Ołtarze w naszym poradniku.

Czy w NiOh jest crafting?

Tak, NiOh oferuje crafting - NiOh - poradnik do gry

Tak, NiOh oferuje crafting. Pozwala on na ulepszanie aktualnych broni oraz elementów pancerza, jak również na wytwarzanie całkowicie nowego ekwipunku. Do wykonania każdej operacji potrzebne są materiały do craftingu. Im wyższej jakości przedmiot chcemy stworzyć lub ulepszyć, tym rzadsze materiały będą nam potrzebne.

Crafting dokładniej opisaliśmy w osobnym rozdziale Akcesoria i materiały w naszym poradniku.

Czym są Duchy Kodamy?

Duchy Kodamy to zielone istoty, które możesz odnajdywać w trakcie przechodzenia gry - jest ich w sumie aż 150 - NiOh - poradnik do gry

Duchy Kodamy to zielone istoty, które możesz odnajdywać w trakcie przechodzenia gry - jest ich w sumie aż 150. Po wejściu w interakcję z duchem trafia on do Chramu i można korzystać z jego wsparcia w formie błogosławieństwa.

Więcej informacji o tym jak odnajdywać duchy Kodamy i jakie wsparcie oferują znajdziesz na stronie Błogosławieństwa Kodamy.

Jakie są skutki śmierci w NiOh?

Po śmierci bohater przenoszony jest do ostatnio odwiedzanego ołtarza. Możesz podjąć próbę powrócenia do miejsca, w którym zginąłeś, gdzie będzie znajdował się grób bohatera. Wejście w interakcję z nim pozwala odzyskać Amritę oraz pasek Żywej Broni.

Temat ten kompleksowo opisaliśmy na osobnej stronie poradnika - Umieranie w grze.

Czy w NiOh są ukryte przejścia?

Tak, w NiOh jest wiele sekretnych przejść - NiOh - poradnik do gry

Tak, w NiOh jest wiele sekretnych przejść. Niektóre z nich wymuszają jedynie dokładniejszą eksplorację okolicy. Unikalną kategorią tajnych przejść są Iluzoryczne ściany Nurikabe, które znacznie trudniej jest zlokalizować i których trzeba się dodatkowo pozbyć - dokładniej omówiliśmy to w osobnym rozdziale naszego poradnika.

Czy NiOh jest trudniejsze od Soulsów?

Pod wieloma względami - tak. NiOh jest tytułem kładącym większy nacisk na akcję i szybkie reagowanie na poczynania przeciwników. Mechanika walki jest przy tym jest stosunkowo złożona - różnymi broniami inaczej się walczy, można stosować specjalne techniki odnawiania staminy, czy wybiera się pomiędzy różnymi postawami. Bardzo wymagający są także niektórzy bossowie i jest ich dużo - każdy główny quest kończy się starciem z jakimś silnym przeciwnikiem.

Czy muszę ukończyć NiOh 1 przed zagraniem w NiOh 2?

Nie jest to obowiązkowe, ale bardzo wskazane. Pozwoli ci to przede wszystkim lepiej zapoznać się z podstawami systemu walki, choć należy zaznaczyć, że w NiOh 2 pojawi się wiele zupełnie nowych mechanik, np. opcja przemiany w demona. Warto w tym miejscu dodać, że akcja NiOh 2 toczy się przed wydarzeniami z pierwszej części.

Czy NiOh ma trudną platynę?

Tak, zdobycie platynowego trofeum jest dość trudne. Wynika to przede wszystkim z faktu, że sama gra cechuje się wysokim poziomem trudności i dobrnięcie do jej finału nie jest łatwym zadaniem. NiOh jest długą grą i dodatkowo na potrzeby zdobycia "platyny" trzeba podjąć się męczącego grindu. Platynowe trofeum możesz odblokować bez konieczności wielokrotnego przechodzenia całej gry, ale mimo wszystko licz się z tym, że zdobycie go może ci zająć do 90-100 godzin.

Więcej informacji znajdziesz w naszym poradniku trofeowym do NiOh.

Najważniejsze przyciski sterowania w NiOh

Poniżej zestawiliśmy najważniejsze przyciski sterowania w grze. Pełne sterowanie NiOh na PS4 znajdziesz w osobnym rozdziale Intefejs i sterowanie.

Poruszanie się bohaterem - NiOh - poradnik do gry

Poruszanie się bohaterem

Zablokowanie kamery na przeciwniku - NiOh - poradnik do gry

Zablokowanie kamery na przeciwniku

Korzystanie z przedmiotów podręcznych - NiOh - poradnik do gry

Korzystanie z przedmiotów podręcznych

Podstawowy atak - NiOh - poradnik do gry

Podstawowy atak

Silny atak - NiOh - poradnik do gry

Silny atak

Unik - NiOh - poradnik do gry

Unik

Interakcja z otoczeniem - NiOh - poradnik do gry

Interakcja z otoczeniem

Blokowanie ciosów - NiOh - poradnik do gry

Blokowanie ciosów

Przytrzymanie - tryb walki dystansowej - NiOh - poradnik do gry

Przytrzymanie - tryb walki dystansowej

Przytrzymanie + guziki figur - zmiana postawy - NiOh - poradnik do gry

Przytrzymanie + guziki figur - zmiana postawy

Przytrzymanie + guziki kierunkowe - zmiana broni w zwarciu / dystansowej

Pojedyncze naciśnięcie po serii ciosów - Impuls Ki

Pojedyncze naciśnięcie - zmiana palety przedmiotów podręcznych - NiOh - poradnik do gry

Pojedyncze naciśnięcie - zmiana palety przedmiotów podręcznych

Pojedyncze naciśnięcie w trakcie walki na dystans - oddanie strzału

Oznaczenia kolorystyczne w poradniku do NiOh

Opis przejścia gry w naszym poradniku do NiOh zawiera następujące oznaczenia:

  1. Pogrubiono wszystkie najważniejsze uwagi dotyczące realizowanych misji;
  2. Kolorem czerwonym oznaczono przeciwników;
  3. Kolorem niebieskim oznaczono przedmioty niezbędne do ukończenia misji lub ułatwiające jej realizację;
  4. Kolorem zielonym oznaczono lokalizację duchów Kodamy;
  5. Kolorem pomarańczowym wyszczególniono położenie Chramów.

Łukasz Wiśniewski, Damian Kubik, Jacek Hałas (www.gry-online.pl)

Informacje o NiOh - poradnik do gry

Autorzy : Łukasz Keczup Wiśniewski, Damian damianxozzy Kubik

Ostatnia aktualizacja : 3 marca 2017

Poradnik zawiera : strony: 109, ilustracje: 308 .

Popularne strony w NiOh - poradnik do gry

08.03.2017 08:36
😡
premium302258
1
Junior

dlaczego nie można pobrać poradnika !!!

08.03.2017 15:12
Zmroku
👍
odpowiedz
Zmroku
35
Maciej Rakieta

GRYOnline.plRedakcja

To niestety sprawka jakiejś złośliwej grupy ninja, ale nasi samurajowie już uporali się z problemem i możesz pobrać poradnik PDF. :)

10.03.2017 18:20
odpowiedz
adasko887
40
Chorąży

Dlaczego nie ma w ogóle opisanej misji 'Patrzący w ciemności'? I dlaczego raz w misji są wzmianki o Kodamach, a raz nie ma. A jak są to nie wszystkie są opisane. No kurde, albo robi się coś raz a dobrze albo w ogóle.

29.10.2017 22:46
😜
odpowiedz
tukaram3030
35
Pretorianin

System Walki ciekawy ale gra mocno zakrecona a szczegolnie poradnik??!!--Jestem w misji cyt.Znajdz w Dazaifu zaginionego Tachibane Muneshigego i nie moge zakonczyc misji do ch..a pana!!-Kilka jakichs drzwi blakam sie i marnuje czas!!--A w poradniku waszym tutaj nie ma wogole tej misji o takim tytule Masakra z Padaka jakas!!--Zapodajcie jakas pomoc konkretna!!Pozdro

30.10.2017 14:23
👍
odpowiedz
tukaram3030
35
Pretorianin

Na eurogamer jest porzadny lepszy poradnik znalazlem rozwiazanie w mojej misji.Zajebisty sposob na pokonanie samuraja to bron z lancuchem uderzenie dlugie zajebiate z 20 razy i kolezka rozwalony!!-Pozdro

19.11.2017 11:33
😜
odpowiedz
tukaram3030
35
Pretorianin

Gra coraz bardziej ciezka i wkurzajaca szczegolnie z bossami oraz przygotowaniem do walki z nimi gdyz pp smierci tracimy wszystko punkty i ducha opiekunczego i cofa nas do kapliczki beznadziejne to jest!!-1.Minusy to utrata zdobytych punktow w przypadku smierci naladowanego ducha opiekunczego!-2.Poziomy sa porabane mam 66 level a nie moge Tachibany z 27 pokonac absurd jakis debilny!!-3.Niektore kombosy nie wychodza i nie mozna ich odznaczyc w drzewku postaci!!-4-Nienaturalne uniki i slaba wytrzymalosc !!-Sa jakies cheaty do tej gry??!!-Musze jakos ja rozwalic i ta sie stanie!!Mam nadzieje ze nie roz....e pada haha

02.02.2018 11:32
odpowiedz
1 odpowiedź
tukaram3030
35
Pretorianin

Mam kolejne Info dla graczy na ktorego temat nic nie mozna znlezc.Mianowicie wczoraj po kilku tygodnia grania i uzbierania 3640 punktow CHWALY wydalem je na Nowa Specialnoa zdolnosc na Kurisagame i niestety nie byla to taka sama zdolnoscia jaka dodalem do miecza i po przekucia myslac ze dostane lepsz i wydaniu sporo kasy wyszl Totalna LIPA STRACONA KASA I CIEZKO ZDOBYTE PUNKTY CHWALY!-WIEC UWARZAC Z TYM KONKRETNIE BO SIE MOZNA NIEZLE WKURZYC!-CZY MOZNA ODZYSKAC TE PUNKTY CHWALY KTOS WIE??--BO PORADNIK JEST MOCNO DO BANI Z NIEKTORYMI RZECZAMI !!POZDRO

26.04.2018 11:46
AlkoPc
AlkoPc
46
Pretorianin

Co w tym dziwnego? Przecież to wiadome. Jak nie przekuwasz przy użyciu umbracytu to zawsze jest duże prawdopodobieństwo, że się 'wtopisz'. Btw. 3640 punktów chwały? Przecież to nic, godzina grania nawet na niskim poziomie... Wystarczy, że należysz do klanu i nic nie robisz to po kilku dniach masz więcej :)

25.06.2018 18:00
młoda foka
odpowiedz
młoda foka
39
Centurion

W 4 misji wyświetla się dodatkowe zadanie: "znajdź w jaskiniach zaginionego Kurodę Muramasę". Niby gdzie bo obszedłem wszystkie kąty i nigdzie go nie ma.

06.09.2018 11:08
👍
odpowiedz
tukaram3030
35
Pretorianin

Sorki ale naleze do klanu i nic mi nie dali z punktow chwaly!!Czy musze brac jakis udzial w walkach Multiplayer zeby cos dostac??Na razie mam maly level to skupiam sie bardziej na podbijaniu cech Postaci a chwala przy okazji i wcale nie jest to godzinka bo zalezy jaki poziom maja wojownicy z grobow czesto sa trudni i wymagajacy!!Pozdro

06.09.2018 11:10
😜
odpowiedz
tukaram3030
35
Pretorianin

Sorki a jak przekuc przy urzyciu umbracytu??To jest to zwyczajne podstawowe przekuwanie??!!--Bo specialne cechy na mieczach uzyskuje sie sie tylko po urzyciu kamienia animy?!?!

13.09.2018 17:22
👍
odpowiedz
tukaram3030
35
Pretorianin

Szkoda ze nie naoisales ze umbracyt mozna zdobyc od charakterystycznych Jokai z mieczami i wloczniami ktore wystepuja chyba tylko w jednej misji!!I daje to mozliwosc podswietlenia wyboru cech przekucia innie wszystkie wartosci sa warte zachodu.Kamien Animy daje duzo lepsze cechy do broni wedlug mnie.Pozdro

04.04.2019 21:59
odpowiedz
Jjaw
1
Junior

Hej, zacznijmy od tego, że nie chcę obrażać autorów, ale ten poradnik to porażka, o części ataków bossów nie ma nawet mowy, jak chociażby chwyt ogonem(Biały Tygrys). Kolejna rzecz, co jest moim prywatnym odczuciem i radą, nie ma sensu dobierać zbroi i broni zależnie od bossa, najlepszym sposobem jest dobranie sobie swojego ulubionego typu oręża i wyszkolenie się w walce nim, w moim przypadku była to katana przy pomocy której przechodzę grę drugi raz, pancerz natomiast powinien najlepiej wstrzeliwać się w nasz styl gry, jeżeli nie lubimy uników i biegania w czasie walki ubieramy ciężki, natomiast jeżeli preferujemy dynamiczny styl walki zużywający więcej KI (w tym walkę przy użyciu kusarigamy) powinniśmy dobrać pancerz lekki umożliwiający szybszą regeneację KI. Poza wyborem broni radzę wybrać sobie ścieżkę shinobi lub maga onmyo, co prawda można używać dwóch dyscyplin równocześnie, aczkolwiek to maestria w danym stylu decyduje o wyniku walki(podobie z bronią) a nie ich wielorakość. Kolejna rzecz to duchy opiekuńcze, aby odblokować wszystkie bonusy chociażby Niebieskiego Smoka, ducha którego otrzymujemy w wątku pobocznym odblokowywania po ukończeniu fabuł na ścieżce samuraja, potrzeba tego atrybutu aż 28. Chciałbym również napomknąć o kilku bossach, z którymi walka może być znacznie prostsza, jeżeli znamy sposoby niepodane w tym poradniku: np. w walce z Yuki-Onną możemy zwyczajnie uciekać, a gdy przeciwniczka jest odsłonięta strzelać z łuku lub karabinu, dalej, w walce z Saiką (strzelcem), kiedy ten wzniesie się w powietrze wystarczy czymś w niego rzucić, shuriken, kunami czy nawet zwykły kamień, kiedy zostanie trafiony upada na ziemię a my możemy spokojnie zadać mu kilka tysięcy obrażeń, następna w kolejce jest okatsu: dzięki umiejętnościom kontry(np. lot liścia lub mgławica) możemy w odpowiednim momencie skontrować jej szarże, i uwaga, czasem po szarży tak pojedynczej jak i podwójnej może zaatakować z powietrza. Teraz chciałbym wspomnieć o paru rzeczach, rozjaśnić to co powiedzieli przedkomentujący, umbracyt zdobywamy wykonując zadania zmierzchu, aby go użyć, wchodzimy w zakładkę przekuj i gdy najedziemy na wybrany przez nas przedmiot klikamy trójkąt lub Y, zależnie od rodzaju pada, czyli opcję hartuj. Tukaram3030, narzekał na poziom trudności, dla wszystkich świerzych graczy soulslike’ów: o to właśnie w takich grach chodzi.
Cóż jeżeli ktokolwiek doczytał to do końca, jestem bardzo wdzięczny, za wszystkie popełnione błędy tak językowe jak i dotyczące samej gry przepraszam i chętnie wyslucham krytyki, jeżeli ktoś miałby jakieś pytania dotyczące tej gry, chętnie pomogę. :)

07.04.2019 08:21
😱
odpowiedz
Jjaw
1
Junior

Zapomniałbym, nie wspomniano tu także o dwóch typach broni, no-dachi i tonfach. No-dachi to w zasadzie japoński odpowiednik europejskiego wielkiego miecza, kompromis między toporem a kataną. Tonfy z kolei to broń do walki na bardzo krótki dystans, szybkie ataki i dość spore obrażenia jak na zużywane KI.

09.07.2019 08:55
odpowiedz
1 odpowiedź
gonzik18
1
Junior

Mam do Was ogromną prośbę, mógł by mi ktoś krok po kroku wytłumaczyć jak użyć tej księgi reinkarnacji?? na necie już od wczoraj szukam i piszą tylko tyle, że można ją użyć w oknie pomiędzy misjami. Próbowałem, szukałem i nic.. z góry dzięki!

09.07.2019 11:49
wilk252
23
Centurion

A masz ją? Bo dostaje się ją dopiero po wykonaniu którejś misji. Masz dostęp do domu herbacianego bo jeśli dobrze pamiętam to wtym momencie się dostaje. Jak masz to wchodzisz w wyposażenie, przedmioty do użycia czy coś takiego, znajdujesz klikasz użyj i przenosi ciebie do tego okienka gdzie rozdajesz punkty, robisz to, zatwierdzasz i tyle.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
NiOh - screen - 2017-09-25 - 356377NiOh - screen - 2017-09-25 - 356376NiOh - screen - 2017-09-25 - 356375NiOh - screen - 2017-09-25 - 356374NiOh - screen - 2017-09-25 - 356373NiOh - screen - 2017-09-25 - 356372NiOh - screen - 2017-09-25 - 356371NiOh - screen - 2017-09-25 - 356370NiOh - screen - 2017-09-25 - 356369