League of Legends - poradnik do gry

League of Legends - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rodzaje kolejek w League of Legends League of Legends poradnik, porady

Po wybraniu Trybu Gry oraz Mapy przyszedł czas na rodzaj Kolejki. Ma ona wpływ na poziom przydzielanych przeciwników, formułę Wybierania Bohaterów oraz poziom w rankingu. W zależności od popularności kolejki gracz będzie musiał poczekać od kilkunastu sekund do nawet kilku minut na dobranie przeciwników.

Wybór w ciemno (Blind pick)

Wybór w ciemno to tryb, który służy przeważnie do testowania nowych bohaterów, taktyk, kombinacji przedmiotów lub jako rozgrzewka przed potyczkami rankingowymi. W wyborze w ciemno rozgrywki mogą być grane solo (gracz zapisuje się w pojedynkę) lub duo (poprzez zaproszenie od 1 do 4 graczy do rozgrywki). Przeciwnicy nie sądobierani pod względem poziomu zaawansowania i umiejętności graczy, dlatego może dojść do bardzo kontrastowych spotkań. Każdy członek drużyny wybiera postać, jaką chce grać, a przeciwnicy nie mogą dostrzec składu grupy przeciwnej dopóki gra nie przejdzie w okno ładowania. Z tego powodu może zdarzyć się, że w obydwu drużynach powtórzą się poszczególni bohaterowie i będą na siebie walczyć (tak zwany Mirror matchup)

Wybór draftowy (draft pick)

Wybór Draftowy świetnie nadaje się do trenowania przed potyczkami Rankingowymi. Poziom przeciwników skaluje się według umiejętności gracza, a sam wybór bohatera jest identyczny jak w Rankedach.Na koniec możliwa jest opcja wymiany bohaterów pomiędzy graczami danej drużyny. W takim przypadku zarówno zaczynający wymianę, jak i przyjmujący ją muszą posiadać obydwie postaci, aby zamiana doszła do skutku. Gracze na ogół starają się bardziej niż w Wyborze w ciemno, ale wciąż są skłonni do poddania się.

Rankingowa solo/duet (Ranked solo/duo)

Jest to pierwsza kolejka, w której przywoływacz może uzyskać Rangę. Jak sama nazwa wskazuje, można grać wyłącznie solo lub w parze, dla większych drużyn zarezerwowana jest kolejka Elastyczna. Aby wziąć w nich udział należy posiadać przynajmniej 30 Poziom Profilu i minimalnie 16 własnych Bohaterów (bohaterowie z cotygodniowej darmowej rotacji nie są dostępni w tych rozgrywkach). Gracz może wybrać dwie role, na których czuje się najbezpieczniej. Zdarza się, że przy małej ilości graczy w kolejce system przydzieli pozycję z poza obszaru zainteresowań. Warto wtedy zapytać sojuszników, czy nie zechcieliby oddać swojej roli.Pierwsze 10 rozegranych gier rankingowych są pozycjonujące, tzn. po ich rozegraniu gracz zostanie przydzielony do jednej z lig w zależności od stosunku wygranych gier do przegranych. Drugim czynnikiem wpływającym na początkową dywizję jest ranga osiągnięta w poprzednim sezonie - im wyższa tym lepiej. Nie można jednak zacząć wyżej niż w Platynie I. Jest to najcięższa kolejka, która wymaga dużo skupienia oraz umiejętności. Gracze starają się z całych sił i nie poddają się, o ile gra nie jest w 100% przesądzona.

Rankingowa elastyczna (ranked flex)

Druga kolejka rankingowa, która pozwala na grę w składzie nawet pięciu graczy. System postara się przydzielić przeciwników o podobnym poziomie, oraz wielkości liczby znajomych. Sam system wyboru i banowania nie różni się od tego w Solo/duet. Poziom trudności jest natomiast wyjątkowo niezbalansowany - przywoływacze mają tendencję do zapraszania do gry znajomych o rozmaitych umiejętnościach, dlatego mecze potrafią być bardzo jednostronne. Do kolejki można dołączyć również solo, i traktować ją jako trening.