Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

League of Legends - poradnik do gry

League of Legends - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Fazy Gry w League of Legends League of Legends poradnik, porady

Każdy mecz w League of Legends przechodzi przez trzy główne fazy gry: Wczesna (Early game), Środkowa (Mid game) i Końcowa (Late game). Na początku obie drużyny skupiają się na zbieraniu złota i doświadczenia, mniej więcej do zniszczenia pierwszych wież. W środkowej fazie zespół wygrywający próbuje jeszcze bardziej zwiększyć swoją przewagę, a nawet zakończyć wcześnie całą rozgrywkę. Celem drugiej drużyny będzie uniemożliwienie dalszej ekspansji wroga i nadrabianie strat, aż do fazy końcowej. Na tym etapie poziom drużyn zaczyna się zrównywać, a o losach meczu często decyduje pojedyncza, źle lub dobrze podjęta, decyzja.

Faza Wczesna (Early Game)

Rozpoczyna się zaraz po pojawieniu się graczy na mapie. W tym momencie kupuje się przedmioty startowe. Postacie nie dysponują całą gamą swoich umiejętności, a ponadto są słabi i podatni na obrażenia. To właśnie teraz bohaterowie wyruszają na swoje alejki, aby farmić i zdobywać doświadczenie. Największy wpływ na zdarzenia w tej w fazie mają Leśnicy - ich zadaniem jest Gankowanie i ograniczanie wizji wrogiemu Dżunglerowi. Przy dobrych wiatrach jest on w stanie zagwarantować przewagę na wielu liniach. Z kolei gracz na alei nie powinien zbytnio ryzykować - niektórym przeciwnikom wystarczy jedno zabójstwo, żeby nie dało się ich potem zatrzymać. Oprócz tego ewentualna śmierć wiążę się również z utratą cennego doświadczenia i złota ze stworów w alei, a czasami nawet własnej wieży.

Faza Środkowa (Mid Game)

W tej fazie gry większość bohaterów zdąży się już uzbroić się w niezbędne pomniejsze przedmioty. Jest to dobry czas na stwarzanie przewagi na alejkach, aby wyeliminować przeciwników i zdobywać wieże. Z tego powodu należy również uważać na własne budowle, jako że alejka pozostawiona na dłuższy czas jest atrakcyjnym i łatwym celem dla przeciwnika. Na tym etapie gry bohaterowie są już zdolni do pchania linii(zabijania masowo fali stworów). Dzięki temu gracz po takiej akcji może bezpiecznie rozglądać się po innych alejach, bez zmartwienia o własną fortyfikację. Na tym etapie najwięcej do powiedzenia wciąż ma Leśnik, ale warto też poprosić o pomoc zawodników z górnej i środkowej alei. Skuteczny teleport i gank pod wieżą wroga z zachowaniem przewagi liczebnej potrafi znacząco przyspieszyć rozgrywkę. Mid Game jest również dobrym momentem do zdobywania i kontrolowania Smoka oraz Heralda. Faza Druga kończy się w momencie, gdy zniszczone zostały wieże wewnętrzne.

Faza Końcowa (Late Game)

W tej fazie gry większość bohaterów będzie w posiadaniu prawie pełnego zestawu przedmiotów. Od tego momentu jedna zła decyzja może oznaczać przegraną, ponieważ różnica w złocie doświadczeniu jest marginalna. Każde starcie drużynowe musi być przemyślane, a cele do likwidowania uważnie dobrane. Jest to czas na wabienie i podpuszczanie przeciwnika, zdobycie i kontrolowanie Barona, oraz w Splitpushowanie. Należy pamiętać, że bohater, który zginie w tej fazie gry nie powróci do walki przez długi czas, więc jedno wygrane bądź przegrane starcie drużynowe może zakończyć cały mecz. Nie warto więc oddalać się od sojuszników, szczególnie w rejony bez wizji. W tym etapie do głosu dochodzi rola Strzelca oraz Maga, czyli dwóch najbardziej kierujących rozgrywką. Obrońcy powinni starać się utrzymać tych sojuszników przy życiu, ponieważ swoimi ogromnymi obrażeniami okupują niskim zasobem zdrowia. Wojownicy i zabójcy natomiast działają odwrotnie - szukają flanki i próbują wyłapać nieuważnego przeciwnika, co pozwoli na bezpieczne podjęcie Barona, inhibitora, a nawet Nexusa wroga.