Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

League of Legends - poradnik do gry

League of Legends - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Umiejętności | Orianna | League of Legends League of Legends poradnik, porady

Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019

Jako naszą pierwszą umiejętność wybieramy w 90% przypadków E - Umiejętności | Orianna | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Jako naszą pierwszą umiejętność wybieramy w 90% przypadków E. Wzmacnia to nasze wymiany na pierwszym poziomie - osłaniamy się tarczą i atakujemy przeciwnika. Jest on w stanie odpowiedzieć nam maksymalnie jedną umiejętnością, która na pierwszym poziomie nie zada nam zbyt dużo obrażeń, lub wymienić z nami kilka ataków "z łapki", ale dzięki naszej umiejętności pasywnej, wychodzimy na plus. Ponadto tarcza, pochłania pewną dozę obrażeń od przeciwnika i wrogich minionów, które zaczną nas atakować.

Następnie maksujemy Q, dzięki czemu możemy przemieszczać naszą kulkę dużo szybciej (zmniejszamy czas odnowienia umiejętności), co w grze Orianną jest absolutnie niezbędne. Następnie W i E. Tutaj, jeśli czujemy, że przeciwny bohater jest znacznie silniejszy od nas we wczesnej fazie gry, możemy dla bezpieczeństwa dodać ze dwa punkty w E wcześniej - kosztem W.

Ponadto jak zawsze, rozwijamy naszą ostateczną umiejętność, kiedy tylko mamy ku temu okazję. A więc na poziomach 6,11 i 16.

Umiejętność pasywna - Nakręcanie

Bierna: Autoatak Orianny zadaje dodatkowe 10 / 18 / 26 / 34 / 42 / 50 (+15% mocy umiejętności) obrażeń magicznych - Umiejętności | Orianna | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Bierna: Autoatak Orianny zadaje dodatkowe 10 / 18 / 26 / 34 / 42 / 50 (+15% mocy umiejętności) obrażeń magicznych. Dodatkowo, atakowanie tego samego celu w ciągu 4 sekund zwiększa zadawane obrażenia o 20% na każdy kolejny atak, umiejętność kumuluje się 2 razy (do 40%) zadając maksymalnie 14 / 25, 2 / 36, 4 / 47, 6 / 58, 8 / 70 (+ 21% mocy umiejętności)

Zaawansowane:

Prawdziwa potęga w fazie potyczek w alejkach. Wzmocnione ataki ułatwiają nam łatwiejsze dobijanie stworków, ale przede wszystkim pozwalają na skuteczne obijanie przeciwnika. Efekt stakuje się 2 razy, zadając przy każdym kolejnym ataku coraz większe obrażenia. We wczesnej fazie gry, umiejętność nie do przecenienia i powód, dla którego na pierwszy wybór bierzemy E, a nie Q. Po rozpoczęciu walki dajemy na siebie tarczę, zyskujemy pasywny bonus do pancerza i umiejętności na magię, jednocześnie wartość tarczy pozwala nam obijać przeciwnego championa i zbierać zainteresowanie od stworków (moment, kiedy miniony przestają atakować siebie nawzajem, a zaczynają zadawać obrażenia nam, podczas wymian z przeciwnym bohaterem) bez utraty zdrowia.

Umiejętność Q - ROZKAZ: Atak

Aktywna: Orianna rozkazuje Kuli uderzyć w dane miejsce, zadając celom po drodze obrażenia magiczne - Umiejętności | Orianna | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Aktywna: Orianna rozkazuje Kuli uderzyć w dane miejsce, zadając celom po drodze obrażenia magiczne. Następnie kula zostaje w wybranym punkcie. Kula zadaje 10% mniej obrażeń każdemu kolejnemu wrogowi, do minimum 40% obrażeń. Następnie kula zostaje w wybranym punkcie.

Obrażenia magiczne: 60 / 90 / 120 / 150 / 180 (+50% mocy umiejętności)

Minimalne obrażenia magiczne: 24 / 36 / 48 / 60 / 72 (+20% mocy umiejętności)

Czas odnowienia: 6 / 5,25 / 4,5 / 3,75 / 3 sek.

Koszt: 50 many

Zasięg: 825

Zaawansowane:

Nasza główna umiejętność. Pozwala na pozycjonowanie kulki, wywieranie presji na przeciwniku, farmienie itp. Czar wielu zastosowań. Wymaksowany zadaje obrażenia WSZYSTKIM wrogim jednostką, przez które przeniknie dostając się do finalnego miejsca położenia, gdzie również zadaje pokaźne obrażenia. Fakt często zapominany przez graczy. Istnieją dwie szkoły gry Orianną. Niektórzy wolą maksować umiejętność W, przed Q, dla zmaksymalizowania obrażeń. Jest to błędne myślenie. Czas odnowienia wymaksowanego Q zmniejsza się o 50%, bez żadnych przedmiotów na jego redukcję. Jako że pozycjonowanie naszej kuli jest kluczowe do poprawnej gry Orianną, zależy nam na tym, aby właśnie tą umiejętność maksować w pierwszej kolejności.

Umiejętność W - ROZKAZ: Dysonans

Aktywna: Orianna rozkazuje Kuli wypuścić impuls energetyczny, który zadaje obrażenia magiczne w okolicy - Umiejętności | Orianna | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Aktywna: Orianna rozkazuje Kuli wypuścić impuls energetyczny, który zadaje obrażenia magiczne w okolicy. Pozostawia po sobie pole, które przez 3 sekundy przyspiesza sojuszników i spowalnia wrogów. Efekt ten stopniowo zanika po opuszczeniu obszaru w ciągu 2 sekund.

Obrażenia magiczne: 70 / 115 / 160 / 205 / 250 (+70% mocy umiejętności)

Początkowy modyfikator prędkości ruchu: 20 / 25 / 30 / 35 / 40%

Czas odnowienia: 9 sek.

Koszt: 70 / 80 / 90 / 100 / 110 many

Obszar działania: 500

Zaawansowane:

Użycie naszego W oraz kilka ataków w połączeniu z naszym pasywem szybko czyści fale stworków. Dodatkowo nasze narzędzie do nękania przeciwnego bohatera. Umiejętność przydatna podczas ganków: spowalniamy przeciwnika, albo przyspieszamy naszego junglera. Natomiast w przypadku ganku ze strony przeciwnika, kombinacja E plus W najczęściej uratuje nas z opresji. Finalnie także rewelacyjny skill w walkach drużynowych, całkiem spory zasięg działania obszarowego, potężne obrażenia oraz spowolnienie prędkości ruchu rywali, które wprowadza spore zamieszanie. Rozwijamy, jako drugi skill (oczywiście wyłączając ultimate, które ma zawsze priorytet)

Umiejętność E - ROZKAZ: Chroń

Bierna: Kula daje premię do pancerza i odporności na magię sojuszniczemu bohaterowi, do którego jest przyczepiona - Umiejętności | Orianna | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Bierna: Kula daje premię do pancerza i odporności na magię sojuszniczemu bohaterowi, do którego jest przyczepiona.

Premia do pancerza i odporności na magię: 10 / 15 / 20 / 25 / 30

Aktywna: Orianna rozkazuje Kuli przyczepienie się do wybranego sojusznika, otaczając go tarczą przez 4 sekundy i zadając obrażenia magiczne wrogom, przez których przeniknie równe 75% siły tarczy.

Siła tarczy: 80 / 120 / 160 / 200 / 240 (+40% mocy umiejętności)

Obrażenia magiczne: 60 / 90 / 120 / 150 / 180 (+30% mocy umiejętności)

Czas odnowienia: 9 sek.

Koszt: 60 many

Zasięg: 1100

Zaawansowane:

Jak wspominałem, umiejętność, która odróżnia przeciętne Orianny od tych bardzo dobrych. O sposobach jego zastosowania znajdziecie więcej w rozdziale "Tips & Tricks". Bierna premia do pancerza i odporności na magię w połączeniu z całkiem spora tarczą, zapewnia nam spokojne początkowe fazy rozgrywki. Dodatkowo ratuje sojuszników, pozwala na finezyjne inicjacje walk, a do tego pozwala nam zadawać obrażenia. Umiejętność E jest chyba jedną z najbardziej problematycznych umiejętności nawet dla doświadczonych graczy. Wielokrotnie już spotkałem się z reakcjami przeciwników, którzy nie wiedzieli o tym, że trajektoria lotu kulki po użyciu E zadaje obrażenia (i to wcale nie małe). Podobna historia tyczy się biernej umiejętności naszej tarczy. Maskujemy, jako ostatni skill, chyba, że gramy na przeciwnika ze sporymi obrażeniami w początkowej fazie gry (Zed, LeBlanc, Yasuo), wówczas, jeśli nie czujemy się pewnie, możemy dać kilka punktów kosztem W i zapewnić sobie większy komfort defensywny.

Umiejętność R - ROZKAZ: Fala Uderzeniowa

Aktywna: Orianna rozkazuje Kuli stworzenie fali uderzeniowej, która po 0 - Umiejętności | Orianna | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Aktywna: Orianna rozkazuje Kuli stworzenie fali uderzeniowej, która po 0.5 sekundy zada obrażenia magiczne i przyciągnie pobliskich wrogów w kierunku Kuli lub przerzuci ich nad nią.

Obszar działania: 800

Obrażenia magiczne: 150 / 225 / 300 (+70% mocy umiejętności)

Czas: 120 / 105 / 90 sek.

Koszt: 100 / 125 / 150 many

Zaawansowane:

Potężne ultimate. Łapie przeciwników na sporym obszarze, przyciąga do środka, zadaje obrażenia i pozwala na wyprowadzenie całego combo. Odpowiednio użyta umiejętność potrafi wygrać dla naszej drużyny całą walkę. Złapanie całej przeciwnej drużyny w ulitmate w połączeniu z szybkim użyciem umiejętności Q oraz W zadaje ogromne obrażenia, zwłaszcza w późnej fazie rozgrywki. Teraz wyobraź sobie, że udało Ci się złapać w Falę Uderzeniową przeciwnego AP Carry oraz AD Carry - nawet, jeśli przeżyją oni combo Orianny oraz reszty Twojej drużyny, są zmuszeni do odwrotu. W wyprowadzeniu jak najlepszego ulti niezbędna jest umiejętność E i dobry inicjator. Dlatego właśnie Orianna jest trochę zależna od swojej drużyny. Potrzebuje dobrego inicjatora z możliwością szybkiego i niespodziewanego zainicjowania walki. Świetnie w tej roli sprawdza się Jarvan IV, Malphite, Alistar albo Shyvana. Źle użyte ulti bardzo boli, może przegrać całą walkę, ponieważ pozbawia Cię dużej ilości obrażeń i elementu zaskoczenia. Trzeba też pamiętać o tym, że Fala Uderzeniowa ma krótki czas opóźnienia, który przeciwnik może wykorzystać na wyskoczenie z obszaru działania. Dlatego element zaskoczenia jest najlepszym przyjacielem naszej Mechanicznej Baletnicy.