Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

League of Legends - poradnik do gry

League of Legends - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Umiejętności | Yasuo | League of Legends League of Legends poradnik, porady

Czary Przywoływacza/Summoner Spells

Błysk (Flash)

Bariera (Barrier)

Opis

1 - Umiejętności | Yasuo | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry
Bez Błysku nie obejdzie się żaden bohater - Umiejętności | Yasuo | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Bez Błysku nie obejdzie się żaden bohater. Przydaje się on do szybkiej ucieczki, bądź do dogonienia przeciwnika. Pamiętaj, że możesz użyć tej umiejętności, by przedostać się przez małą przeszkodę (np. wąski mur).

Bariera brana jest głównie przez ADC (choć została ostatnio zastąpiona uzdrowieniem), lecz ty także powinieneś ją wziąć. Powód jest bardzo prosty, gdyż jako że Yasuo jest postacią walczącą w zwarciu, bardzo często będziesz narażony na zaczepki wrogów lub po użyciu swojego ultimate'a skończysz pod wrogą wieżą - Bariera może uratować ci wtedy życie.

Jeśli bardzo chcesz, możesz zamienić Barierę na Podpalenie (Ignite), jeśli pragniesz dysponować jeszcze większym burstem. Jeśli wroga drużyna dysponuje dużą ilością CC, możesz rozważyć wzięcie Oczyszczenia (Cleanse) zamiast Bariery.

Przydzielanie punktów umiejętności

2 - Umiejętności | Yasuo | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Opis Umiejętności

Droga Wędrowca / Way of the Wanderer

Umiejętność Pasywna - Umiejętności | Yasuo | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Umiejętność Pasywna.

Zamiar: Szansa na trafienie krytyczne zostaje podwojona, ale obrażenia krytyczne zostają zmniejszone o 10%.

Determinacja: Yasuo zyskuje Płynność podczas poruszania się - im szybciej to robi, tym szybciej zapełnia się wskaźnik Płynności. Gdy zostanie napełniony, Yasuo osłoni się na 1.5 sekundy tarczą wynoszącą 60 / 65 / 70 / 75 / 80 / 90 / 100 / 110 / 125 / 140 / 160 / 185 / 215 / 250 / 290 / 340 / 400 / 470, w momencie otrzymania obrażeń od wrogiego bohatera lub potwora.

Wyjaśnienie:

Jeden z najmocniejszych pasywów występujących w grze. Składa się z dwóch części - Zamiaru i Determinacji. Pierwsza z nich podwaja twoją szansę na trafienie krytyczne (zmniejszając niestety wartość trafienia krytycznego o 10%), co pozwoli ci otrzymać 90% szansę na trafienie krytyczne dzięki dwóm tylko przedmiotom (Ostrze Nieskończoności i Kosa Statikka), gdzie inne postacie potrzebują 3-4 przedmiotów, by osiągnąć tą wartość. Pozwoli ci to na budowanie bardziej defensywnych i/lub sytuacyjnych przedmiotów, niż typowy ADC.

Druga część pasywa pozwala ci magazynować Płynność podczas ruchu, co ukazane jest wskaźnikiem pod twoim paskiem zdrowia. Napełnia się on tym szybciej, im szybciej się poruszasz, a w momencie otrzymania obrażeń od wrogiego bohatera lub stwora zapas Płynności zostaje wykorzystany, by osłonić cię tarczą.

Pamiętaj, że pasek musi być zapełniony w 100%, by tarcza została aktywowana i że nie zostanie ona aktywowana w momencie trafienia cię przez wieżę wroga. Niestety, w związku z tym, że stan tarczy widoczny jest dla przeciwnika, może on po prostu aktywować ją zwykłym atakiem, przeczekać efekt ochronny i po nim rozpocząć natarcie. Nie zapomnij też, że pasek Płynności zostaje zapełniony w momencie aktywacji twojego ultimate'a.

Wykorzystaj tą umiejętność do harassowania wroga - tarcza, którą otrzymasz pozwoli ci pochłonąć część obrażeń, a każdy przedmiot zwiększający twoją szansę na trafienie krytyczne gigantycznie zwiększy twoje obrażenia.

Nawałnica Stali / Steel Tempest

Pierwsze użycie: Yasuo pcha swój miecz do przodu, zadając obrażenia wszystkim przeciwnikom w zasięgu 475 jednostek - Umiejętności | Yasuo | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Pierwsze użycie: Yasuo pcha swój miecz do przodu, zadając obrażenia wszystkim przeciwnikom w zasięgu 475 jednostek. Umiejętność można aktywować jeszcze dwukrotnie w ciągu 10 sekund.

Drugie użycie: Tak samo jak pierwsze użycie.

Trzecie użycie: Yasuo wymachuje swoim mieczem do przodu tworząc wir powietrzny zadający obrażenia oraz wyrzucający w powietrze wszystkich przeciwników w linii o zasięgu ok. 900. Te użycie zamyka kombinację.

Jeżeli Yasuo użyje Nawałnicy Stali podczas Zamaszystego Cięcia, uderzy ono we wszystkich wrogów dookoła niego. Obrażenia z Nawałnicy Stali mogą być krytycznymi oraz nakładają efekty przy trafieniu na wszystkich trafionych wrogów.

Czas odnowienia nie podlega normalnej redukcji lecz jest zależny od wysokości premii do prędkości ataku. Czas odnowy zmniejsza się o 1% za każdy 1,72% premii do prędkości ataku.

Obrażenia krytyczne zadają dodatkowo obrażenia równe 50% obrażeń ataku Yasuo.

Obrażenia fizyczne: 20 / 40 / 60 / 80 / 100 (+100% obrażeń ataku)

Czas odnowienia: 5 / 4.75 / 4.50 / 4.25 / 4 sekund

Wyjaśnienie:

Bardzo mocna umiejętność, którą opanować musisz jak najszybciej, jeśli chcesz być skuteczny grając Yasuo. Umiejętność tę można opisać po prostu jako "dodatkowy autoatak, o zwiększonym zasięgu i zadawanych obrażeniach". Każde użycie umiejętności daje Yasuo specjalny "ładunek".

Nawałnica Stali posiada "trzy fazy" - pierwsze dwie to zwykły atak, który ma jednak znacznie większy zasięg niż podstawowy. Po dwukrotnym trafieniu wroga za pomocą tej umiejętności (czyli w momencie, gdy masz naładowane dwa ładunki - specjalna animacja wokół postaci to zasygnalizuje), trzeci atak pozwoli ci wystrzelić tornado. Wir leci w linii prostej, zadaje takie same obrażenia (i jak każda "faza" nakłada efekty przy trafieniu) jak wcześniej i wyrzuca wszystkich wrogów w powietrze. Podrzut jest o tyle ważny, że pozwoli ci użyć twojego ultimate'a, by kontynuować natarcie.

Jeśli użyjesz Nawałnicy Stali podczas Zamaszystego Cięcia, Yasuo uderzy we wszystkich wrogów dookoła niego - jeśli zrobisz to mając dwa ładunki, pozwoli ci to wyrzucić w powietrze wszystkich wrogów, umożliwiając wykorzystanie twojego ultimate'a.

Umiejętność tą maksujesz jako pierwszą (oczywiście po ultimate). Dodatkowym atutem jest fakt, że czas odnowienia skraca się wraz ze wzrostem szybkości ataku Yasuo, co w late game pozwala ci używać go dosłownie co sekundę. Korzystaj z tej umiejętności by ułatwić sobie last hitowanie, a także by harassować wroga - pamiętaj, że umiejętność ta jest darmowa i posiada znacznie większy zasięg niż normalny atak.

Ściana Wichru / Wind Wall

Bierna: Yasuo generuje procent swojej maksymalnej Płynności po każdym użyciu Zamaszystego Cięcia - Umiejętności | Yasuo | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Bierna: Yasuo generuje procent swojej maksymalnej Płynności po każdym użyciu Zamaszystego Cięcia.

Aktywna: Yasuo tworzy ścianę wichru, która powoli przemieszcza się do przodu przez kilka sekund. Ściana blokuje wszystkie wrogie pociski. Ściana utrzymuje się przez 3.75 sekundy.

Wartość generowanej Płynności : 3 / 6 / 9 / 12 / 15 %

Szerokość ściany : 300 / 350 / 400 / 450 / 500

Czas odnowienia: 26 / 24 / 22 / 20 / 18

Zasięg: 400

Wyjaśnienie:

Umiejętność, która, odpowiednio wykorzystana, może przechylić losy każdej, nawet potencjalnie przegranej, batalii na waszą korzyść. Po użyciu Yasuo tworzy ścianę wiatru, która przez krótki czas blokuje wszystkie wrogie ataki dystansowe, a także sporą część umiejętności - jedynie te, które atakują z góry (np. ultimate Ziggsa czy Karthusa) nie są blokowane. Oznacza to, że używając jej w odpowiedni sposób (np. przed salwą umiejętności wrogiej drużyny, np. ultimate Miss Fortune czy Luciana), możesz zniwelować znaczą część obrażeń.

Umiejętność posiada także część pasywną - pozwala ci generować procent twojej maksymalnej Płynności po każdym użyciu Zamaszystego Cięcia, co znacznie skraca czas ładowania tarczy. Umiejętność ta posiada bardzo długi czas odnowienia i raczej mało prawdopodobnym jest, iż uda ci się skorzystać z niej dwukrotnie podczas jednego starcia. Dlatego też, ważnym jest, byś używał jej z rozwagą. Pamiętaj też, że możesz z niej korzystać, by blokować wrogie ataki, gdy ten próbuje last hitować.

Wsadź punkt w tą umiejętność na 3 lub 4 poziomie i rozwiń ją jako ostatnią, gdyż dodatkowe generowanie Płynności przyda ci się dopiero w late game, a pakowanie kolejnych poziomów skraca jedynie czas odnowienia.

Zamaszyste Cięcie / Sweeping Blade

Yasuo doskakuje na określoną odległość przed przeciwnika, zadając mu obrażenia i oznaczając go na chwilę - Umiejętności | Yasuo | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Yasuo doskakuje na określoną odległość przed przeciwnika, zadając mu obrażenia i oznaczając go na chwilę. Yasuo nie może użyć Zamaszystego Cięcia na przeciwniku, który został już oznaczony.

Jeżeli Yasuo skorzysta z Zamaszystego Cięcia kilka razy z rzędu, umiejętność zada dodatkowe obrażenia aż do określonej wartości.

Czas trwania oznaczenia : 10 / 9 / 8 / 7 / 6 sekund

Obrażenia magiczne : 70/ 90 / 110 / 130 / 150 (+60% mocy umiejętności)

Maksymalne obrażenia: 140 / 180 / 220 / 260 / 300 (+60% mocy umiejętności)

Czas odnowienia: 0.5 / 0.4 / 0.3 / 0.2 / 0.1 sekundy

Zasięg: 475

Wyjaśnienie:

Umiejętność, której Yasuo zawdzięcza swoją mobilność. Pozwala mu ona "przeskoczyć przez wroga", zadając obrażenia magiczne - jeśli w czasie lotu użyjesz Nawałnicy Stali, Yasuo wykona atak dookoła niego. Z każdym użyciem Zamaszystego Cięcia rosną możliwe do zadania obrażenia - każdy skok zwiększa je o 25%, do maksymalnej wartości 100%. Oznacza to, że najlepiej jest używać tej umiejętności na wrogim bohaterze, przeskakując wcześniej przez 4 inne cele, by zmaksymalizować zadane obrażenia.

Pamiętaj, iż po użyciu umiejętności wrogi cel zostanie na kilka sekund oznaczony, co uniemożliwi ci powtórne uderzenie go tą umiejętnością, póki oznaczenie nie zniknie. Używaj jej do nękania wroga (doskok, atak, Nawałnica Stali, atak i odskok na inny cel), a także do last hitowania.

Zainwestuj punkt na 2 poziomie, i rozwiń tą umiejętność jako przedostatnią, by skrócić czas działania oznaczenia na wrogu i zwiększyć zadawane obrażenia.

Ostatnie Tchnienie / Last Breath

Yasuo teleportuje się do pobliskiego przeciwnika wyrzuconego w powietrze, unieruchamiając go i wszystkich pobliskich (wrogów w zasięgu 400 od głównego celu) znajdujących się w powietrzu na 1 sekundę i zadaje im obrażenia - Umiejętności | Yasuo | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Yasuo teleportuje się do pobliskiego przeciwnika wyrzuconego w powietrze, unieruchamiając go i wszystkich pobliskich (wrogów w zasięgu 400 od głównego celu) znajdujących się w powietrzu na 1 sekundę i zadaje im obrażenia.

Gdy Yasuo wyląduje, zyskuje przebicie pancerza wynoszące 50% na 15 sekund przeciw dodatkowemu pancerzowi przeciwnika.

Obrażenia fizyczne : 200 / 300 / 400 (+150% premii od obrażeń ataku)

Czas odnowienia: 80 / 50 / 30 sekund

Zasięg: 1200

Wyjaśnienie:

Ultimate Yasuo to jedna najmocniejszych umiejętności w grze. Po wyrzuceniu wroga w powietrze (czy to dzięki wirowi z Nawałnicy Stali, czy umiejętności sojusznika) możesz ją aktywować, by Yasuo doskoczył do wroga (lub wrogów, jeśli są blisko) i zadał im spore obrażenia fizyczne. Po wylądowaniu (jeśli z celu cokolwiek zostało), na 15 sekund zyskasz dodatkowe, 50% przebicie dodatkowego wrogiego pancerza, co pozwoli ci niszczyć nawet najtwardszych tanków.

Pamiętaj o dwóch rzeczach - po pierwsze, umiejętność posiada bardzo krótki czas odnowienia, więc nie lękaj się jej używać, nawet jeśli nie jesteś pewny zabicia wroga, gdyż wykurzenie go z alejki też jest sukcesem. Po powrocie wroga na linię umiejętność będzie prawie gotowa. Po drugie - pamiętaj, że każdy bohater dysponujący podrzuceniem może umożliwić ci aktywowanie twojego ultimate'a.

Inwestuj punkty w tą umiejętność na 6, 11 i 16 poziomie doświadczenia.

Przykładowe postacie, które umożliwią ci aktywacje tej umiejętności to : Janna (jej Q i R), Alistar, Vi, Lulu (jej ultimate, gdy któryś z wrogów będzie blisko trafionego nim celu), Thresh, Malphite, Singed, Lee Sin, Wukong, Ziggs, Nami, Blitzcrank, Volibear, Orianna, Zyra, . Nie jest to oczywiście pełna lista bohaterów umożliwiających ci użycie swojego ultimate'a.