Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

League of Legends - poradnik do gry

League of Legends - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Sposób gry | Jinx | League of Legends League of Legends poradnik, porady

Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019

Jak grać Jinx:

  • Jinx doskonale nadaje się do "zmiękczania" wroga, szczególnie w early game - używaj swoich umiejętności, by harassować wroga i zbić trochę jego zdrowie, co pozwoli ci na spokojniejszą walkę, w razie, gdyby doszło do jakiejś większej wymiany ognia;
  • Jinx, szczególnie w early game, nie nadaje się do długich pojedynków, dlatego powinieneś ich unikać jak ognia. Skup się na farmieniu, harassowaniu wroga, ale nie wdawaj się w większe awantury, bo je po prostu przegrasz - twoim głównym zadaniem jest nabić jak najwięcej złota, nim zejdziecie z alejki;
  • Pula many Jinx nie jest zbyt duża, dlatego nie szastaj umiejętnościami na lewo i prawo i nie używaj rakiet z (Q) jeśli nie jest to uzasadnione.;
  • Nie atakuj minionów cały czas - staraj się je last hittować, atakując w ostatniej chwili, gdy zdrowie miniona wynosi kilkadziesiąt punktów. Pozwoli ci to wstrzymać alejkę, a w korzystnej sytuacji stanie się to pod twoją wieżą, co bardzo utrudni farmienie wrogiemu ADC i otworzy drogę do gankowania twoim sojusznikom.

Early Game

Jinx jest dość słabą postacią w early game, co potęgowane jest przez duże koszta many na jej umiejętnościach. Dlatego też, na początku gry, powinieneś (jak każdy ADC) skupić się na farmieniu (lasthit) minionów wroga i uważaniu, by wrogie duo się do ciebie nie dobrało (szczególnie, jeśli supportem wroga jest Leona, Blitzcrank albo Thresh).

Pamiętaj też, że prócz farmienia, twoim zadaniem jest uniemożliwienie wykonywania tej czynności wrogiemu ADC - masz na swoim wyposażeniu dwie umiejętności (Q i W) które doskonale się do tego nadają, więc nie lękaj się harassować przeciwnika, gdy nadaży się okazja. Jeśli za supporta masz kogoś z dużą ilością CC (np. Leona, Thresh, Blitzcrank, Alistar) i uda się mu "dopchać" do wroga, wykorzystaj swoje (E) by dodatkowo unieruchomić wroga.

Postaraj się uzbierać przynajmniej 1875 złota zanim wrócisz do bazy, by kupić Buty Szybkości i K.W. Miecz - jeśli zostanie ci gotówki, zainwestuj w Mikstury Leczenia albo w Totemy Ukrycia (bądź Wizji). Jeśli jesteś zmuszony wrócić do Nexusa wcześniej, postaraj się zaopatrzyć w Wampiryczny Kostur i, w miarę możliwości, w Buty Szybkości.

Mid Game

Mid game rozpoczyna się w momencie, gdy padają pierwsze wieże i wrogowie zaczynają wędrować po mapie (nie raz na dolną alejkę). Jest to też czas, w którym Jinx zaczyna nabierać sił, gdyż powinieneś już mieć ukończony przynajmniej jeden duży przedmiot (prawdopodobnie Krwiopijec), co pozwoli ci zadawać dużo większe obrażenia. Dodatkowo, powinieneś już mieć swoje ultimate i (Q) rozwinięte na 4 lub 5 poziom.

Twoim zadaniem, prócz farmienia, rzecz jasna, jest kontrolowanie ruchów przeciwnika i uczestniczenie w starciach drużynowych, do których z pewnością zacznie dochodzić. Staraj się siedzieć na dolnej alejce tylko wtedy, gdy znajduje się tam fala minionów wroga (lub duża ich grupa nadciąga w okolice waszej wieży) - wyczyść miniony i uciekaj (szczególnie, gdy padło kilka wież i nie macie wizji - możesz być pewny, że wrogowie skuszą się na cherlawego, padającego jak mucha ADC i ktoś na pewno zmierza w twoim kierunku).

Oprócz tego, musicie utrzymywać kontrolę na smoku (w miarę możliwości na Baronie). Najlepszym wyjściem byłoby, byście mieli w jego okolicy postawiony jeden (lub więcej) Totemów Wizji, by mieć pewność, że wróg tej wizji nie posiada - możecie przyczaić się w okolicy smoka, by zasadzić się na przeciwnika, który będzie chciał sprawdzić jego stan bądź postawić warda. Uważaj też, by nie wpaść na grupę przeciwników, gdyż Jinx nie ma umiejętności, która pozwoliła by jej się ulotnić i prawdopodobnie zginiesz - śmierć w mid game nie jest może tak dotkliwa jak w late game (gdzie wskrzeszenie potrafi trwać ponad minutę), ale twoja drużyna pozbawiona zostanie sporej części obrażeń, przez co możecie stracić wieżę bądź smoka.

Late Game

Late game jest momentem, w którym każdy ADC zaczyna błyszczeć - Jinx nie jest tu wyjątkiem. Powinieneś być w stanie zadawać największe obrażenia z całej drużyny (pod warunkiem, że ktoś z twoich sojuszników nie ma 20 zabójstw przy 0 śmieciach), jednak nie możesz zapomnieć, że ADC jest najmniej odpornym "zawodnikiem" w grze i wrogowie są w stanie zabić cię w sekundę, jeśli wpadniesz w ich grupę.

Late game to przede wszystkim walki drużynowe i starcia o Barona, a także, szczególnie od poprawek wprowadzonych dość niedawno, o Smoka. Oba stwory powinny być bezwzględnie monitorowane - jeśli utracicie na nich wizję nawet na 15 sekund, to na tym etapie gry może to oznaczać ich utratę i uzyskanie sporej przewagi dla przeciwnika. Nie przejmuj się powolnym last hitowaniem - czyść potwory na alejce jak najszybciej i trzymaj się swojej drużyny. Jeśli masz już komplet przedmiotów i nie możesz już nic kupić, możesz zostawić miniony dla któregoś z sojuszników - tobie złoto się już nie przyda, a oni mogą dzięki temu nadrobić straty, jeśli słabo poszedł im etap "na alejkach".

Twoim głównym zadaniem jest zadawanie jak największych obrażeń przeciwnikom, przy jednoczesnym pozostaniu przy życiu. Gdy któryś z wrogów wymyka się z małą ilością zdrowia (a twoje ultimate się odnawia), to nie goń za nim (tym bardziej, jeśli nie macie wizji) w pojedynkę - możesz wpaść w zasadzkę wroga (lub po prostu uciekający wróg pokona cię w pojedynkę) i znacząco osłabić swoją drużynę. Jako ADC powinieneś skupić swój ogień na ważnych celach wroga (wrogim ADC, APC czy bardzo upierdliwym supporcie, jak np. Soraka, Sona czy Lulu), ale pamiętaj, by nie gonić za nimi za wszelką cenę. Jeśli między tobą a wrogim ADC jest wróg (jeden lub więcej), to nie biegnij przez nich, byleby za wszelką cenę atakować najgroźniejszy cel. Jeśli musisz, atakuj najbliższy cel, nawet jeśli to tank z 5000 punktów zdrowia i 400 pancerza - lepiej zadać obrażenia mniej groźnemu celowi, niż dać się zabić w pogoni za ADC/APC. Wskrzeszenie w late game potrafi trwać nawet minutę, a twoja drużyna bez ADC będzie znacznie słabsza - możecie przez to stracić Barona, inhibitor a nawet przegrać całą grę.