Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

League of Legends - poradnik do gry

League of Legends - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Umiejętności | Kha'Zix | League of Legends League of Legends poradnik, porady

Umiejętności Przywoływacza/Summoner Spells

Błysk (Flash)

Porażenie (Smite)

Opis

1 - Umiejętności | KhaZix | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry
Porażenie znacznie ułatwia czyszczenie poszczególnych campów, a w szczególności największych potworów - Umiejętności | KhaZix | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Porażenie znacznie ułatwia czyszczenie poszczególnych campów, a w szczególności największych potworów. Smite jest również konieczny do wygrywania starć o Smoka/Barona. Flash użyty w odpowiednim momencie potrafi ocalić życie lub zaasekurować zabójstwo.

Kolejność rozwoju

Na 1 poziomie należy zacząć z Q, co ułatwi zarówno czyszczenie pierwszego campu w dżungli, jak i wczesne harassowanie przeciwnika na alejce - Umiejętności | KhaZix | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Na 1 poziomie należy zacząć z Q, co ułatwi zarówno czyszczenie pierwszego campu w dżungli, jak i wczesne harassowanie przeciwnika na alejce. Warto rozwijać w pierwszej kolejności Q. Dlaczego? Ponieważ jest świetnym źródłem obrażeń, a poza tym ma bardzo niski cooldown. Po ewolucji tej umiejętności Kha'Zix może zadawać bardzo poważne obrażenia na odizolowanych celach. Na 2 poziomie w zależności od preferencji można wybrać W lub E - W, gdy chcemy farmić do 3 poziomu w dżungli lub gdy potrzebujemy zasięgowej umiejętności do farmy na linii. Na E można zdecydować się w przypadku gdy chcemy zorganizować wczesny gank lub gdy nie czujemy się zbyt bezpiecznie na linii. W Powinno być rozwinięte w drugiej kolejności ponieważ jest dodatkowym źródłem obrażeń, działa na odległość, spowalnia wrogów, a dodatkowo leczy Kha'Zixa gdy znajduje się blisko atakowanego celu. Na koniec został Skok, który używany jest do ganków lub w razie nagłej sytuacji. R oczywiście rozwijane jest na każdym dostępnym poziomie, czyli 6/11/16, a ewolucje przeprowadzamy w następującej kolejności Q\E\R lub W. Ulepszone Q potrzebne jest nam do zadawania jak najszybciej dużych obrażeń, a ulepszenie E pozwoli nam na dużo dalsze skoki i szybką ucieczkę po zabiciu wroga.

Ukryte Zagrożenie/Unseen Threat

Gdy KhaZix nie jest widoczny dla drużyny wroga, dostaje Ukryte Zagrożenie - Umiejętności | KhaZix | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Gdy Kha'Zix nie jest widoczny dla drużyny wroga, dostaje Ukryte Zagrożenie. Sprawia ono, że jego następny podstawowy atak na wrogiego bohatera zadaje dodatkowe obrażenia magiczne oraz spowalnia ofiarę o 25%.

Zaawansowane:

Jest to jedna z lepszych umiejętności pasywnych dostępnych w grze. Zapewnia bonus do obrażeń, a dodatkowo spowalnia zaatakowany cel. Dlatego ważne jest, aby poprawnie ją wykorzystywać - np. przy pomocy kombinacji Q->AA. Zawsze staraj się odnawiać tę umiejętność gdy zostanie zużyta. Można to zrobić na parę sposób: korzystając z ulti, znikając z pola widzenia przeciwnika lub chowając się w krzakach.

 

Zakosztuj Ich Strachu/Taste Their Fear

Koszt: 20 pkt - Umiejętności | KhaZix | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Koszt: 20 pkt. many

Zasięg: 325/375

Cooldown: 4

Kha'Zix pasywnie oznacza wrogów, którzy są odizolowani od swoich najbliższych sojuszników. Zakosztuj Ich Strachu zadaje pojedynczemu celowi fizyczne obrażenia. Zwiększone obrażenia pojedynczych celów. Jeśli zdecyduje się na Rozwinięcie Większych Pazurów, zada więcej obrażeń celom o niskim poziomie zdrowia. Kha'Zix otrzymuje także zwiększony zasięg swoich ataków podstawowych oraz Zakosztuj Ich Strachu.

Biernie: Zaznacza wrogów odizolowanych od pobliskich sojuszników.<br>Użycie: Zadaje 70/95/120/145/170 (+120% dodatkowych obrażeń od ataku) obrażeń fizycznych. Jeśli cel jest z dala od sojuszników, obrażenia zostają zwiększone o 50%.

Ewolucja:

Rozwinięcie Większych Szponów: Zwiększa zasięg Zakosztuj Ich Strachu oraz podstawowych ataków Kha'Ziksa o 50. Jeżlei cel jest wyizolowany CD zostaje zmniejszone o 45%.

Zaawansowane:

Podstawowe źródło obrażeń Kha'Zixa. Umiejętność ta rozwinięta w pierwszej kolejności i wcześnie ewoluowana, zadaje bardzo duże obrażenia, szczególnie na odizolowanych celach. Co więcej, cooldown tej umiejętności jest tak krótki, że można używać jej bardzo często. Warto pokusić się o ustawienie Q na tzw. smart cast co znacznie ułatwi wymiany z przeciwnikiem.

 

Kolec Pustki/Void Spike

Koszt: 55/60/65/70/75 pkt - Umiejętności | KhaZix | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Koszt: 55/60/65/70/75 pkt. many

Zasięg: 1000

Cooldown: 9

Kha'Zix wystrzeliwuje wybuchający kolec, który spowalnia i zadaje fizyczne obrażenia wszystkim pobliskim wrogom. Kha'Zix zostaje uzdrowiony, jeśli także znajdzie się w promieniu wybuchu. Jeśli zdecyduje się rozwinąć Kastet, Kolec Pustki wystrzeli jednorazowo trzy kolce a jego efekt spowolnienia będzie większy.

Wystrzeliwuje eksplodujące kolce, zadające 80/110/140/170/200 (+100% dodatkowych obrażeń od ataku) obrażeń fizycznych wszystkim pobliskim wrogom i spowalniające ich o 20% na 2 sek. Uzdrawia Kha'Ziksa o 60/85/110/135/160 (+50% mocy umiejętności) jeśli znajduje się on w zasięgu wybuchu.

Ewolucja:

Rozwinięcie Kolczatki: Kolec Pustki wystrzeli jednorazowo trzy kolce a jego efekt spowolnienia zwiększa się o 30%. Dodatkowo trafiony cel daje wizje Kha'zixowi na 2 sekundy.

Zaawansowane:

Dobra umiejętność dystansowa, która może ułatwić zdobycie zabójstwa na uciekającym celu. Po opanowaniu mechaniki tej umiejętności można skutecznie farmić w dżungli, jak i na alejce ponieważ jeśli użyje się jej zaraz przy celu, Kha'Zix odzyskuje trochę punktów życia. Po ewoluowaniu tej umiejętności, Kha'Zix wystrzeliwuje 3 kolce pustki, zamiast 1 co znacznie zwiększa zasięg działania umiejętności. W jest również dobrą umiejętnością do harrasowania przeciwników w trakcie siegu na ich turrecie.

 

Skok/Leap

Koszt: 50 pkt - Umiejętności | KhaZix | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Koszt: 50 pkt. many

Zasięg: 700/900

Cooldown: 20/18/16/14/12

Kha'Zix skacze na obszar, zadając podczas lądowania obrażenia fizyczne. Jeśli zdecyduje się na rozwinięcie skrzydeł, ogromnie zwiększy się zasięg skoku. Ponadto, kiedy bohater zabija lub asystuje, resetuje się czas odnowienia skoku.

Skacze na obszar docelowy, zadając 65/100/135/170/205 (+20% dodatkowych obrażeń od ataku) pkt. obrażeń fizycznych.

Ewolucja:

Rozwinięte Skrzydła: zwiększają zasięg skoku. Kiedy bohater zabija lub asystuje, resetuje się czas odnowienia skoku.

Zaawansowane:

Skok Kha'Zixa działa jako gap closer - sprawia, że szybko można znaleźć się przy przeciwniku. Skok zadaje też obrażenia fizyczne po wylądowaniu bohatera na danym obszarze. Umiejętność ta sprawdza się świetnie zarówno w akcji ofensywnej, jak i defensywnej. Należy pamiętać, że przed ewolucją zasięg Skoku jest bardzo mały więc można nieźle się wpakować przy przeskakiwaniu przez ściany. Po ewolucji, E daje znacznie więcej możliwości ponieważ zasięg skoku znacznie się zwiększa co zdecydowanie ułatwia rozgrywkę.

Atak Pustki/Void Assault

Koszt: 100 pkt - Umiejętności | KhaZix | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Koszt: 100 pkt. many

Cooldown: 100/90/80

Każdy poziom pozwala Kha'Zixowi rozwinąć jedną z jego mocy, nadając jej unikalny efekt dodatkowy. Aktywowany Atak Pustki ukrywa Kha'Zixa i wzmaga Ukryte Zagrożenie, co zwiększa prędkość ruchu. Jeśli zdecyduje się Rozwinąć Aktywny Kamuflaż, Atak Pustki może zostać zastosowany trzykrotnie, a pozostając w ukryciu Kha'Zix, odniesie mniejsze obrażenia.

Biernie: Podniesienie Ataku Pustki pozwala Kha'Zixowi rozwinąć jedną z jego umiejętności.

Aktywnie: Ukrywa się przez 1,25 sek. Aktywuje Ukryte Zagrożenia i zwiększa prędkość ruchu Kha'Ziksa o 40%. Dodatkowo, Kha'zix przenika przez jednostki, będąc niewidzialnym. Atak Pustki może być użyty drugi raz w przeciągu 10 sek.<br>Rozwinięty Aktywny Kamuflaż: Jeśli Kha'zix jest poza walką zyskuje Atak Pustki na 2,5 sekundy w buszu. Trwa on 1,5 sekundy jeszcze po wyjściu z buszu.

Zaawansowane:

Ulti Kha'Zixa pozwala mu na schowanie się w cieniu, a także przyśpiesza jego ruchy i umożliwia przenikanie przez jednostki. Umiejętność ta zyskuje po ewolucji pasywną niewidzialność w buszu, dzięki czemu możemy zacząć gank bez aktywowania R.