Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

League of Legends - poradnik do gry

League of Legends - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Umiejętności | Janna | League of Legends League of Legends poradnik, porady

Umiejętności Przywoływacza/Summoner Spells

Błysk (Flash)

Wyczerpanie (Exhaust)

Opis

1 - Umiejętności | Janna | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry
Błysk przyda się Jannie do szybkiej ucieczki, jeśli wszystko inne zawiedzie, a w niektórych sytuacjach pozwoli zaasekurować zabójstwo na korzyść drużyny - Umiejętności | Janna | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Błysk przyda się Jannie do szybkiej ucieczki, jeśli wszystko inne zawiedzie, a w niektórych sytuacjach pozwoli zaasekurować zabójstwo na korzyść drużyny. Wyczerpanie pozwoli na uratowanie sojusznika w krytycznej sytuacji. Ten czar naprawdę skutecznie uciszy wroga i sprawi, że nie będzie zadawał prawie żadnych obrażeń.

Kolejność rozwoju

2 - Umiejętności | Janna | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Pomyślne Wiatry/Tailwind

Janna zwiększa prędkość poruszania się pobliskich sojuszników, którzy idą w jej kierunku - Umiejętności | Janna | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Janna zwiększa prędkość poruszania się pobliskich sojuszników, którzy idą w jej kierunku.

Zaawansowane:

Dobra umiejętność pasywna, która zapewnia sojusznikom dodatkową szybkość ruchu podczas ucieczki czy pościgu (jeśli Janna mu przewodzi).

Wyjąca Wichura/Howling Gale

Cena: 90/105/120/135/150 pkt - Umiejętności | Janna | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Cena: 90/105/120/135/150 pkt. many

Zasięg: 1700

Cooldown: 14/13/12/11/10

Manipulując ciśnieniem i temperaturą w wybranym miejscu, Janna potrafi stworzyć małą burzę, która następnie zaczyna rozwijać się. Kolejna aktywacja zaklęcia uwalnia burzę, po czym zaczyna ona przemieszczać się w kierunku, w którym została rzucona, zadając obrażenia i podrzucając przeciwników w powietrze.

Janna przywołuje potężną trąbę powietrzną, zadającą 60/85/110/135/160 (+35% Mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych celom na jej drodze. Ponadto, atak ten wyrzuca przeciwników w powietrze. Za każdą sekundę poświęconą uprzednio na przygotowanie tej umiejętności (do maksymalnie 3 sekund), trąba przemieszcza się dalej, zadaje 15/20/25/30/35 (+10% Mocy umiejętności) dodatkowych pkt. obrażeń i wyżej podrzuca przeciwników. Ponowna aktywacja aktywuje trąbę powietrzną szybciej.

Zaawansowane:

Pierwsza z bardzo użytecznych umiejętności Janny. Doskonale sprawdza się w czasie inicjowania walki, jak i w trakcie odwrotu. Dobrze wycelowana trąba powietrzna może momentalnie uciszyć szarżującego wroga lub podbić w powietrzę uciekającego przeciwnika i ułatwić jego likwidację. Warto pamiętać, że tornado można wypuścić w dowolnym momencie poprzez ponownie użycie umiejętności. Wyjąca Wichura przechodzi przez wszystkie cele na swojej drodze.

Zefir/Zephyr

Cena: 40/50/60/70/80 pkt - Umiejętności | Janna | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Cena: 40/50/60/70/80 pkt. many

Zasięg: 600

Cooldown: 12

Janna przywołuje żywiołaka powietrza, który biernie zwiększa jej prędkość ruchu i pozwala na przenikanie przez jednostki. Może też aktywować tę umiejętność, aby zadać obrażenia i spowolnić przeciwnika. Bierna część umiejętności nie działa, gdy ta się odnawia.

Biernie: Zwiększa prędkość ruchu Janny o 9/11/13/15/17% (+ 2% za każde 100 Mocy umiejętności) oraz pozwala na przenikanie przez jednostki.

Użycie: Zadaje 60/115/170/225/280 (+50% Moc umiejętności) pkt. obrażeń magicznych przeciwnikom i zmniejsza ich prędkość ruchu o 24/28/32/36/40% (+6% za każde 100 Mocy umiejętności) na 3 sek. Kiedy Zefir się odnawia, bohaterka nie otrzymuje biernych premii z tej umiejętności.

Zaawansowane:

Kolejna przydatna umiejętność za pomocą której Janna może zadać nawet niezłe obrażenia, a do tego spowolnić przeciwnika. Dzięki kombinacji W->AA można skutecznie harassować przeciwnika i utrudnić mu farmę. Bonus w postaci szybkości ruchu bywa niezastąpiony, gdy trzeba szybko przemieścić się z miejsca na miejsce.

Oko Cyklonu/Eye Of The Storm

Cena: 70/80/90/100/110 pkt - Umiejętności | Janna | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Cena: 70/80/90/100/110 pkt. many

Zasięg: 800

Cooldown: 10

Janna przywołuje ochronną wichurę, która osłania sojuszniczego bohatera bądź wieżę i zwiększa obrażenia od ataku celu.

Janna osłania sojuszniczego bohatera bądź wieżę przez 5 sek. Osłona pochłania 80/120/160/200/240 (+90% Moc umiejętności) pkt. obrażeń i zapewnia premię 10/17,5/25/32,5/40 pkt. obrażeń do ataku, dopóki nie zniknie.

Zaawansowane:

Najważniejsza i podstawowa umiejętność Janny, którą zawsze powinno rozwijać się jako pierwszą. To właśnie od poprawnego używania Oka Cyklonu zależy użyteczność Janny na linii. Podstawową sprawą jest wyczucie odpowiedniego momentu kiedy użyć tarczy, a kiedy jeszcze się wstrzymać. Jeśli pewne jest, że ADC otrzyma obrażenia spowodowane którąś z umiejętności przeciwnika lub zwykłymi atakami, należy natychmiast ochronić go tarczą. Jeśli się zawahasz, tarcza na nic się zda bo przeciwnik po prostu ją przeczeka. To samo dotyczy sytuacji kiedy tarczę rzucisz za wcześnie, przeciwnik po prostu zacznie atakować, gdy zniknie ona z ADC.

Oko Cyklonu zapewnia również dodatkowe AD, co naprawdę potrafi zrobić różnicę w trakcie wymiany ciosów. Zdolność ta rewelacyjnie łączy się z Ognistym Trybularzem, który powinniśmy kupić dla Janny jak najszybciej. Tak wzmocniony ADC potrafi być prawdziwym potworem podczas walki.

Monsun/Monsoon

Cena: 100/150/200 pkt - Umiejętności | Janna | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Cena: 100/150/200 pkt. Many

Zasięg: 725

Cooldown: 150/135/120

Janna rozpętuje wokół siebie magiczną burzę, odpychając przeciwników. Po uspokojeniu się nawałnicy, kiedy umiejętność jest aktywna, kojące wiatry leczą pobliskich sojuszników przez pewien czas lub dopóki nie zostaną przerwane.

Janna rozpętuje potężną wichurę, odrzucającą okolicznych wrogów. Ponadto, co sekundę przez 4 sekundy, przywraca 50/75/100 (+25% moc Umiejętności) pkt. zdrowia pobliskim sojusznikom.

Zaawansowane:

Kolejna z umiejętności Janny, która doskonale sprawdza się w starciach drużynowych. Można użyć jej ofensywnie, żeby np. wepchnąć przeciwnika pod wieżę, aby otrzymał dodatkowe obrażenia lub defensywnie żeby odepchnąć przeciwników od własnej drużyny i umożliwić im ucieczkę. Poprawne użycie Monsunu wymaga praktyki i odpowiedniego pozycjonowania dlatego czasem ciężko jest przewidzieć efekt końcowy takiego działania. Należy pamiętać, że dzięki tej umiejętności można również błyskawicznie pozbyć się zagrożenia ze strony AoE ulti przeciwników, jak np. Fiddlesticka lub Katariny. Gdy wskoczą w środek walki można ich szybko odepchnąć i zniwelować do zera otrzymane obrażenia. Za pomocą Monsunu można również przerzucić przeciwnika za mniejsze ściany lub przeszkody.