Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

League of Legends - poradnik do gry

League of Legends - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Sposób gry | Nidalee | League of Legends League of Legends poradnik, porady

Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019

Early Game

Początkowa faza gry może nastręczyć ci nieco trudności. Przed zdobyciem 6. poziomu Nidalee jest jakby połową czempiona, ze względu na brak dostępu do połowy umiejętności. Jeżeli przeciwnik zbytnio się wystawi, staraj się harassować go z użyciem Q. Nidalee jest dość popularną postacią, więc większość ludzi wie, żeby nie wychylać się zza linii stworów. Jeżeli jednak przeciwnik popełni błąd - ukarz go. Rozstawiaj pułapki w krzakach przy linii i na rzece, może to uchronić cię przed gankiem, na który we wczesnej fazie niewiele możesz poradzić. Staraj się zdobyć jak najwięcej lasthitów, będzie ci łatwiej, ponieważ Nidalee w formie ludzkiej ma ataki dystansowe. Postaraj się przetrwać do 6. poziomu, a wtedy zacznie się prawdziwa gra. Jeżeli mając już dostęp do formy pumy uda ci się obniżyć w jakiś sposób punkty życia przeciwnika do połowy, jest to dobry moment na inicjację. Użyj na sobie E w formie ludzkiej i rzuć pod przeciwnika pułapkę, zmień się w pumę, doskocz do przeciwnika i wyprowadź combo E>Podpalenie>Q, możesz ewentualnie skoczyć jeszcze raz, jeżeli przeciwnik będzie uciekał. Jeżeli przeżyje coś takiego, wyjdź z powrotem do formy ludzkiej i dobij go Q+AA. Jeżeli uda ci się zdobyć przewagę nad przeciwnikiem na linii, jest to dobry moment, żeby zacząć odwiedzać boczne alejki. Zazwyczaj powinieneś zgankować najpierw bota. Jeżeli dodatkowo poprosisz o pomoc junglera, postawicie przeciwników w sytuacji 2v4 i jeżeli nawet nie zdobędziecie zabójstw, będziecie w stanie łatwo zniszczyć wieżę. Podczas oblężenia używaj E na swojego ADC. Pamiętaj, żeby znaleźć równowagę między wizytami na innych liniach a przytrzymywaniem swojej i farmieniem. Kiedy już wyposażysz się w Kapelusz Rabadona, powinieneś trafionym Q ściągać przeciwnikom ok. połowy życia. Jeżeli ktoś z takim poziomem zdrowia znajdzie się zbyt blisko ciebie, przemień się w pumę, doskocz i go dobij. Pamiętaj, żeby nie wskakiwać w walki 3v3 lub 2v2 w formie kota, póki nie masz Klepsydry. Nidalee jest delikatna i można ją łatwo zabić, staraj się więc uważać na to, gdzie wylądujesz po skoku i w jakiej postawi cię to sytuacji.

Mid Game

Środkowa faza gry to moment, w którym Nidalee błyszczy najbardziej. Większość przeciwników będziesz w stanie zabić z wykorzystaniem swojego combo. Dodatkowo zwiększenie szybkości ataku z E pozwoli twojej drużynie na dużo szybsze niszczenie wież. Rozstawiaj swoje pułapki we wszystkich miejscach, którymi może przechodzić przeciwnik. Nawet przypadkowe uzyskanie wizji na wrogim czempionie może zdradzić ci zamiary przeciwnej drużyny lub pozwolić na pozbawienie jej na chwilę jednego członka. Pamiętaj, że natychmiastowa inicjacja ze strony nieprzyjaciela to nie jest to, co pumy lubią najbardziej. Dla ciebie bardziej komfortowa jest sytuacja, w której przeciwnicy bronią wieży lub kręcą się wokół smoka/Barona. Możesz wtedy rzucać jedno Q za drugim i w ten sposób osłabiać oponentów. Jeżeli twoja drużyna ma w planach zabicie smoka lub Barona, postaraj się wcześniej umieścić wkoło tyle pułapek ile zdążysz. Jeżeli przeciwna drużyna będzie chciała wam przeszkodzić, staraj się trzymać ich na odległość przy pomocy Q.

Late Game

Nidalee jest świetnym czempionem przy oblężeniach zarówno w przypadku atakowania, jak i obrony struktur. Twoja drużyna będzie miała w takich przypadkach przewagę z Nidalee po swojej stronie. Stawiaj pułapki kiedy tylko będą dostępne, ich koszt w manie nie powinien być już dla ciebie odczuwalny, a kontrola, jaką może dać 15 pułapek Nidalee (tyle mniej więcej będziesz w stanie maksymalnie postawić) jest niesamowita. W trakcie teamfightów staraj się wykorzystać potencjał postaci ludzkiej, zanim zmienisz się w pumę. Czasem nie opłaca się wskakiwać w walkę tylko po to, żeby umrzeć, a zasięg Q pozwoli ci się utrzymać w bezpiecznej odległości. Pamiętaj, żeby w środku teamfightu zawszę stawiać pułapkę. Przeciwnicy, którzy ją aktywują będą mieli znacznie obniżony pancerz i odporność magiczną.