Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

League of Legends - poradnik do gry

League of Legends - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends League of Legends poradnik, porady

Przeciwnik

Ikona

Poziom trudności

Opis

Alistar

Wysoki - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Wysoki

Alistar jest bardzo dobry w kontroli linii,, uniemożliwiania ci lasthitowanie. Stawając przed linią swoich stworów kara cię za każdą próbę zyskania pieniędzy, ponadto niewiele sobie robiąc z twoich zaczepek dzięki swojemu defensywnemu przyrostowi statystyk. Jego obecność w teamfightach (jak również walkach dwóch na dwóch na bocie) bardzo wiele wnosi., Między innymi ma bardzo dużą ilość CC (wyrzucenie w powietrze i ogłuszenie, wpłynięcie na pozycję przeciwnika), może uleczyć wszystkich dookoła dzięki Triumfalnemu Rykowi i ma wysoki potencjał przyjmowania ciosów wieży na siebie, dzięki czemu drużyna może bez problemu zanurkować w głąb wrogiej linii po zabójstwo (Niezłomna Wola).

Annie

Średni - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Średni

Annie jako support jest również dobra w kontroli linii, dzięki jej wysokiemu zasięgowi z podstawowego ataku. Będzie cię zaczepiać swoją Dezintegracją. W roli supporta Annie wciąż jest w stanie zadać bardzo dużo obrażeń, lecz najbardziej przerażająca jest jej Piromania, którą może wyprowadzić Przywołaniem:: Tibbers ogłuszając czasem nawet kilku przeciwników, co stanowi świetną inicjację teamfighta. Pamiętaj, nie daj się zwieść, nie czekaj na graficzną animację gotowości Piromanii, ponieważ Annie może wykorzysta Piromanię mając 3 zaklęcia rzucone i używając Płonącej Tarczy zanim wcześniej wystrzelona Dezintegracja doleci do celu (Ta umiejętność ogłuszy cel).

Ashe

Niski - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Niski

Ashe jest bohaterem, który wiele zyskuje dopiero wi mid game, dlatego na linii nie powinieneś mieć z nią większych problemów. Używaj stworów do ochrony przed Salwą, Bezwzględnego Pościgu do uniknięcia Zaczarowanej Kryształowej Strzały i ucieczki przed Ashe gdy stanie się zbyt natarczywa i szyje w ciebie Lodowymi Strzałami.

Blitzcrank

Średni - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Średni

Blitzcrank jest koszmarem prawie każdego ADC. Dla Luciana, dzięki Bezwzględnemu Pościgowi,, Blitzcrank nie jest tak śmięrcionośny jak na przykład dla Ashe (która nie ma żadnego odskoku) ale wciąż jego Rakietowy Chwyt przyciąga cel do siebie, samemu nie narażając się na żadne niebezpieczeństwo związane z inicjacją. Wyjście z takiej sytuacji jest tylko jedno:: trzeba walczyć (zarówno ty jak i twój support, niezależnie od celu Rakietowego Chwytu), jest to bowiem bardzo dobra inicjacja wymiany ciosów. W sytuacji dwóch na dwóch (nie w każdym przypadku, ale często) jesteście w stanie wyjść na wierzch wymiany ciosów, ponieważ Blitzcrank mimo wysokiego (choć tylko na jeden cel) CC ma raczej małe obrażenia. Najlepszym supportem jakiego możesz mieć naprzeciw Blitzcranka to Alistar (ten to aż się prosi o Rakietowy Chwyt).

Caitlyn

Średni - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Średni

Caitlyn jest postacią z bardzo dalekim zasięgiem podstawowych ataków, przez co będzie się trzymała w większej odległości od stworów niż inni ADC, co też wiąże się z tym, że możesz jej nie sięgać Przebijającym Światłem. Ponadto ma Pułapki, w które wejście może cię wiele kosztować (zwłaszcza, że nie uciekniesz Bezwzględnym Pościgiem, bo cię unieruchamiają) i Sieć, którą może uciec z podbramkowych sytuacji. Uważaj gdy wokół jej rąk pojawi się poświata, ponieważ następny podstawowy atak Caitlyn będzie jeszcze mocniejszy - i prawdopodobnie będzie go chciała skierować na ciebie. Pamiętaj, że Strzał w Dziesiątkę przyjąć może każdy bohater, nie tylko pierwotny cel umiejętności, dlatego jeżeli użyła go na ciebie i czujesz, że możesz go nie przeżyć, wykorzystaj Bezwzględny Pościg aby ukryć się za jakimś sojusznikiem. Sam również możesz się wspaniałomyślnie podłożyć, ratując tym życie swojego sprzymierzeńca.

Corki

Średni - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Średni

Corki, tak jak Lucian, również należy do wąskiej grupy Caster ADC, którzy w wielkiej mierze opierają się na umiejętnościach. Dlatego będzie on z bezpiecznej odległości słał w twoją stronę wszelkiego rodzaju bomby, których z jednak uniknięcie nie będzie od ciebie dużo wymagało. Warto pamiętać, że Corki ma najdłuższy ze wszystkich strzelców odskok, którym z łatwością ucieknie z opresji. Dzięki Bombie Fosforowej, Ogniowi Zaporowemu i Mocy Trójcy jest w stanie zadać zaskakująco dużo obrażeń w krótkim odstępie czasu, więc miej to na uwadze.

Draven

Wysoki - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Wysoki

Mówi się, że przeciwko ogarniętemu Dravenowi (bez pomocy z zewnątrz) linii nigdy nie wygrasz, a jest w tym niestety dużo prawdy. Draven to ADC, którego styl gry jest skrajnie ofensywny (inaczej traci swój potencjał). i Będzie szukał zabójstw, być może nawet prowokował. Nie przeprowadzaj z nim wymian ciosów, ewentualnie próbuj go zaczepiać Przebijającym Światłem. Atakuj tylko jeżeli jesteś stuprocentowo pewny rezultatu. Reaguj na jego skillshoty: Z Drogi! odsuwa cię na bok i spowalnia, więc jeżeli nie jesteś pewien czy uciekniesz Bezwzględnym Pościgiem, to użyj go do ściągnięcia spowolnienia. Wysyłając w twoją stronę Tornado Śmierci prawdopodobnie będzie chciał cię dobić, więc zareaguj szybko Pościgiem i pamiętaj, że Tornado wraca do Dravena po trafieniu bohatera.

Ezreal

Średni - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Średni

Kolejny Caster ADC, który w początkowej fazie gry nie będzie w stanie wywrzeć na tobie jakiejkolwiek presji. Wszystko, co będzie chciał przedsięwziąć, to próba zaczepienia cię swoim Mistycznym Strzałem. Jednak gdy osiągnie szósty poziom strzeż się, Celna Salwa potrafi zadać bardzo dużo obrażeń, które w połączeniu z kolejnym Strzałem i ewentualną interwencją przeciwnego supporta mogą okazać się śmiercionośne.. Ma ona również globalny zasięg, więc jeżeli uciekasz skądś z mniejszą ilością punktów życia niż 300 uważaj,, bo możesz być zmuszony do bardzo szybkiej reakcji Bezwzględnym Pościgiem lub nawet Błyskiem jeżeli zaistnieje taka konieczność. Ezreal ma również Magiczne Przejście, którym będzie skracał bądź zwiększał dystans. Pamiętaj, Magiczne Przejście to nie odskok, tylko teleportacja!

Janna

Średni - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Średni

Janna jest w wielu aspektach użyteczna dla swojej drużyny, ma sporo CC, osłonę pochłaniającą obrażenia i dodatkowo zwiększającą obrażenia od ataku oraz również zaklęcie leczące. Jej Zefir spowalnia twoją prędkość ruchu, dlatego prawie zawsze, gdy poczujesz się zagrożony, będziesz uciekaj Bezwzględnym Pościgiem. Jeżeli Janna ustabilizowała już Wyjącą Wichurę, miej ją na oku, nie powinieneś mieć problemów z jej uniknięciem, musisz jednak zorientować się wystarczająco szybko czy leci w twoim kierunku. Janna nie zawsze będzie chciała dociągnąć swój Monsun do końca, możliwe, że zależy jej jedynie na odepchnięciu przeciwników i zakończeniu ewentualnego teamfighta, a nie leczeniu sojuszników. Pamiętaj, jeżeli Janna użyła Oka Cyklonu na swojego strzelca, niekoniecznie chcesz podjąć wymianę ciosów, ma on zwiększone obrażenia od ataku.

Graves

Średni - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Średni

Graves nie jest Casterem, nie opiera się na umiejętnościach, co nie oznacza jednak, że należy je lekceważyć. W fazie liniowej wymiany ciosów między wami powinny wychodzić po równo, Lucian jednak ma większe możliwości zaczepiania. Odskok Gravesa, Rozpęd, ma działanie prawie identyczne do działania Bezwzględnego Pościgu, nie ściąga jednak spowolnień ruchu. Pamiętaj, że Graves może znacznie ograniczyć twoje pole widzenia używając Zasłony Dymnej. Strzeż się wtedy, ponieważ w takich sytuacjach nawet postawione totemy nie dają ci wizji, co jest niesamowicie niebezpieczne i może poprzedzać niespodziewany gank. Opuszczaj Zasłonę Dymną możliwie jak najszybciej.

Jinx

Wysoki - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Wysoki

Jinx jest niezwykle niebezpiecznym przeciwnikiem, bez znaczenia jakim bohaterem grasz. Ma duży zasięg podstawowych ataków zamiennie z dużą prędkością ataku, spowolnienie o jeszcze większym zasięgu, unieruchomienie, ulti o globalnym potencjale i po zniszczeniu struktury bądź zabiciu bohatera dostaje na kilka sekund zwiększoną prędkość ruchu. Czego więcej trzeba ADC? Chyba odskoku i dużych obrażeń w małej odległości czasu. To są twoje atuty i jesteś zmuszony je wykorzystać, aby nie zostać w tyle za Jinx. Unikaj Bzzzytów!, zaczepiaj Przebijającym Światłem. Wymiany ciosów z Jinx są problematyczne, ponieważ przez Ogniste Gryzaki! jest ona w stanie zatrzymać cię w jej zasięgu o wiele dłużej, niż chciałbyś w nim zostać. Bezwzględny Pościg wcale cię nie uratuje, ponieważ nie zaneguje on efektu Ognistych Gryzaków!. Pamiętaj, że jej SuperMegaRakieta Śmierci ma globalny zasięg i jej system działania skonstruowany jest specjalnie na dobijanie celów, więc bądź czujny podczas taktycznych odwrotów (żeby nie powiedzieć "panicznej ucieczki").

Karma

Średni - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Średni

Karma jest również bardzo użyteczna jako support: spowalnia i unieruchamia przeciwników, chroni i przyspiesza sojuszników. Gdy łączy się z tobą nicią, na pewno nie chcesz jej utrzymać, zerwij ją najszybciej jak możesz. Gdy używa Inspiracji wraz z Mantrą, efekt przyspieszenia jest lepszy niż Talizmanu Wstąpienia, ponadto jeszcze chroni sojuszników od obrażeń. Karma będzie cię zaczepiała Wewnętrznym Ogniem, czasem nawet z Mantrą, dodając efekt opóźnionych obrażeń obszarowych. Pamiętaj, nigdy nie sięgaj chciwie po zabójstwo na Karmie, ponieważ dzięki Skupionej Woli ulepszonemu R i Inspiracji może odwrócić sytuację na twoją niekorzyść.

Kayle

Średni - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Średni

Kayle w roli supporta, dopóki nie ma możliwości używania umiejętności nie martwiąc się o manę, nie będzie dominująca na linii. Może leczyć sojuszników i zwiększać ich prędkość ruchu, spowalniać przeciwników, zmniejszać ich pancerz i odporność na magię dzięki Słusznemu Gniewu na bezpieczną odległość i sprawić,, że sprzymierzeńcy są odporni na wszelkie obrażenia. Kiedy jest w przeciwnej drużynie, nigdy chciwie nie nurkuj po zabójstwo, chyba że nie żyje albo jesteś pewien, że zużyła już swoją Interwencję.

Kog'Maw

Niski - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Niski

Kog'Mawowi jako ADC bardzo brakuje mechanizmów obronnych. Ma jedynie Szlam Pustki, który możesz łatwo opuścić Bezwzględnym Pościgiem, ponadto fakt, że jesteś w stanie zadać tony obrażeń w krótkim czasie i uciec wychodzi naprzeciw jego zdolności wywierania ciągłej presji. Strzeż się go jednak w późnej fazie gry, ponieważ obok Vayne jest jednym z najpotężniejszych strzelców w tym momencie rozgrywki. Pamiętaj, że zasięg Żywego Pocisku jest na wyższych poziomach ogromny, a czas odnowienia niemal zerowy.

Leona

Wysoki - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Wysoki

Leona jest jednym z tych bohaterów przez, których ADC wybierają Oczyszczenie jako drugą Umiejętność Przywoływacza: Dwa ogłuszenia, jedno unieruchomienie, doskok i wysokie obrażenia jak na supporta. Jeżeli oprócz Leony w przeciwnej drużynie są jeszcze przygważdżające postaci (Warwick, Malzahar, Yasuo) to Rtęciowa Szarfa na pewno nie zaszkodzi. Od drugiego poziomu, wraz ze współpracą strzelca, Leona potrafi zadać straszliwe obrażenia, może nawet śmiertelne. Jej Rozbłysk Słoneczny ma zaskakująco duży zasięg pozwalający na świetną inicjację lub wyeliminowanie jednego przeciwnika przed walką. Musisz być niesamowicie ostrożny przeciwko Leonie, zwłaszcza jeżeli przeciwny ADC potrafi wykorzystać jej atuty. Czekaj z użyciem RzeziLeona wykorzysta całe CC.

Lulu

Średni - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Średni

Lulu ma bardzo szeroki wachlarz możliwości zarówno ofensywnych, jak i defensywnych. Może spowolnić przeciwników (nawet z zaskakująco dużej odległości) albo zamienić ich w wiewiórkę, sojuszników natomiast może ochronić przed obrażeniami, przyspieszyć prędkość ruchu i zwiększyć ilość punktów życia. Lśniąca Lanca spowalnia aż o 80%, więc miej to na uwadze korzystając z Bezwzględnego Pościgu zanim jej użyła. Zawsze miej na oku Pixa, małego przyjaciela Lulu, gdyż on kopiuje Lancę Lulu i może dopaść cię z niespodziewanej strony. Jej Szalony Rozrost nie tylko zwiększa ilość punktów życia, ale też wyrzuca przeciwników w sąsiedztwie celu w powietrze. Jest to dodatkowe, niespodziewane CC, którym Lulu może cię zaskoczyć. Fanaberia zamienia wrogi cel w wiewiórkę (lub inne małe stworzenie, zależnie od skórki, jakiej używa ten mały Yordle) co wiąże się z niemożliwością ataku, używania umiejętności i spowolnieniem prędkości ruchu.

Lux

Niski - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Niski

Wszystko, czego się powinieneś spodziewać od Lux w roli supporta to dwusekundowe unieruchomienie i wysokie obrażenia jak na wsparcie. Nie daj się Związać Światłem, to nie powinieneś mieć problemów na linii. Pamiętaj, że Pryzmatyczna Bariera chroni przed obrażeniami dwa razy: jak Lux wyrzuci różdżkę i jak wraca ona do Pani Jasności. Pamiętaj, że będzie cię chciała zaczepić Świetlistą Osobliwością, jednak jeżeli zareagujesz wystarczająco szybko, powinieneś jej uniknąć.

Miss Fortune

Średni - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Średni

Miss Fortune, pod pewnymi względami, jest podobna do Luciana. Dwustrzałem jest ona w stanie zaczepić bohatera nawet jeżeli nie był on pierwotnym celem umiejętności. Wymiany ciosów jednak powinny być na twoją korzyść. Czas na Ostrzał jest również podobny do Rzezi, umiejętność MF jest jednak obszarowa, podczas gdy Lucianem skupiasz się na konkretnym celu. Deszcz Kul, choć jego obrażenia można bagetelizować, spowalnia wszystkich, którzy stoją w jego obszarze. Miss Fortune również jest w stanie podstawowymi atakami zmniejszać efekt wszelkich zaklęć leczących, więc jeżeli grasz z supportem mającym taki czar, to niech ma on na uwadze tę umiejętność. Pamiętaj, twoja Rzeź wcale nie ma większego zasięgu od Czasu na Ostrzał, są one równe.

Morgana

Średni - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Średni

Morgana nawet jeżeli obrażeń nie ma tak dużych, ma sporo CC i, co najważniejsze, chroni przed efektami wszelkich osłabień tak długo, jak Mroczna Tarcza jest aktywna. To potrafi całkowicie pomieszać szyki podczas wrogich ganków, a nawet obrócić je na jej korzyść. Gdy Morgana, nawet jako support, nazbiera na Klepsydrę Zhonyi, to jej Kajdany Duszy stają się świetną inicjacją teamfighta, po trzech sekundach ogłuszając przeciwników na 1,5 sekundy. Pamiętaj, że Mroczna Tarcza absorbuje tylko obrażenia magiczne, więc zaneguje jedynie twój Płomienny Wybuch. Rzeź i Przebijające Światło ominą Tarczę.

Nami

Średni - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Średni

Nami ma zaklęcie leczące, spowalnia prędkość ruchu przeciwników, przyspiesza sojuszników, może ogłuszyć wrogów, jak również ma świetną inicjację, czego więcej potrzeba supportowi? Uważaj na jej Wodne Więzienie, w razie potrzeby użyj Bezwzględnego Pościgu aby uniknąć umiejętności. Jej czar leczący, Pływy Morskie, skacze między sojusznikami i przeciwnikami lecząc tych pierwszych, drugim zadaje obrażenia, a każdy cel może być uleczony/zraniony tylko jednokrotnie - Pływy Morskie skaczą do trzech razy. Nami może zwiększyć obrażenia trzech następnych podstawowych ataków sojusznika, które również spowolnią cel, więc miej to na uwadze rozpoczynając wymianę ciosów. Fale Przypływu nie tylko inicjują walkę, ale również potrafią rozłączyć drużyny ze zwarcia jeżeli syrenka zadecyduje,, że nie są gotowi na teamfighta. Nami jest dominującym przeciwnikiem na linii, potrzebujesz przeciwko niej supporta co najmniej równie mocnego na linii, którego Nami mogłaby się bać: Blitzcranka, Leony.

Nidalee

Niski - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Niski

Tak naprawdę to poziom trudności zależy tylko i wyłącznie od twojej umiejętności unikania jej Rzutu Oszczepem, ponieważ oprócz słabego leczenia i przyspieszenia prędkości ataku, Nidalee nie może swojemu ADC w żaden sposób pomóc. Gdy w wymianie ciosów ze swoim supportem skupicie się na strzelcu, wszystko, co Nidalee może dla niego zrobić, to nie oddać drugiego zabójstwa i uciec. Przeciwko niej każdy support z jakimkolwiek CC będzie dobry.

Nunu

Średni - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Średni

Jest bardzo agresywnym supportem, dzięki jego Wizjonerowi może za darmo zaczepiać cię Uderzeniem Lodu i wyleczy się ze wszystkich twoich zaczepek Pożarciem. Od szóstego poziomu staje się śmiercionośny, jego Zero Bezwzględne wyczarowane do końca zadaje bardzo dużo obrażeń, ponadto przez cały czas czarowania spowalnia przeciwników, którym na pewno bardzo zależy na opuszczeniu zasięgu umiejętności. Wrząca Krew jeszcze zwiększa skuteczność jego ADC i pozwala czasami uciec z podbramkowych sytuacji.

Quinn

Średni - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Średni

Quinn z racji krótkiego zasięgu podstawowych ataków jest rzadko spotykanym ADC, jednak nie należy jej lekceważyć. Nie ma strzelca, który w sytuacji jeden na jednego jest w stanie z nią wygrać, jeżeli jej Wspólne Działanie jest dostępne, dlatego wystrzegaj się jej gdy zamieni się miejscami z Valorem. Jest w stanie doskoczyć do ciebie, oślepić i zadać bardzo dużo obrażeń w krótkim czasie mimo faktu, że Valor atakuje wręcz. Przed szóstym poziomem zaczepiaj ją i wymieniaj ciosy, ale później musisz grać ostrożnie. Jeżeli Orzeł oznaczy cię jako Wrażliwego, staraj się zachować dystans, ponieważ Quinn prawdopodobnie będzie chciała oddać w ciebie podstawowy atak, a zada on więcej obrażeń niż normalnie. Pamiętaj o oślepieniu, jest to jedyny ADC z taką umiejętnością i na linii przeciwko nieświadomemu przeciwnikowi potrafi zrobić wielkie szkody, ponieważ w trakcie wymian ciosów podstawowe ataki nie odnoszą efektu.

Sivir

Średni - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Średni

Sivir jest postacią, której zasoby many się nigdy nie skończą, jeżeli tylko umiejętnie wykorzystuje swoją Tarczę Magii. Neguje ona efekty wszelkich umiejętności, zwracając manę. Więc jeżeli widzisz wokół Sivir niebieską sferę (trwa ona 1,5 sekundy), nie zaczepiaj jej Przebijającym Światłem, tylko zwrócisz jej manę, a obrażeń i tak nie zadasz. Będzie cię chciała zaczepiać swoim Ostrzem-Bumerangiem, które po wyrzuceniu wraca do Sivir. Jej Wielkie Łowy bardzo zwiększają jej i jej sojusznikom prędkość ruchu, więc prawdopodobnie będzie tego używała przed inicjacją walki.

Sona

Średni - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Średni

Sona to mistrzyni zaczepek. Będzie w ciebie słała Hymn Odwagi raz za razem, aż nie zmusi cię do powrotu. Jedyne, co możesz zrobić, to jej oddać. Jest jednym z najdelikatniejszych supportów w grze, dlatego mimo prób zaczepiania będzie również chciała grać dość bezpiecznie. Sona ma również zaklęcie leczące i czar przyspieszający prędkość ruchu sojuszników. Lecz prawdziwie niebezpieczna robi się dopiero od poziomu szóstego: Crescendo zmusza przeciwników do tańca (ogłusza) na 1,5 sekundy. Nie brzmi to tak niebezpiecznie, jednak szerokość i zasięg działania jest tak duży, że czasami jak przeciwnicy stoją w miarę blisko siebie jest w stanie ogłuszyć całą wrogą drużynę co stanowi świetną inicjację.

Soraka

Średni - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Średni

Soraka jest często niedocenianym supportem, co jest wielkim błędem. Potrafi bardzo łatwo zdominować linię, niemal żyjąc w buszu i wychodząc tylko po to, by użyć Deszczu Gwiazd, Natchnienia i podstawowego ataku ściągając przeciwnikowi około 200 punktów życia. Nie ma większego mistrza leczenia w całej grze, Astralne Błogosławieństwo to jeden z najsilniejszych czarów regeneracyjnych, a Życzenie leczy wszystkich sprzymierzonych bohaterów na mapie (niezależnie od odległości), w dodatku jej zmieniony pasyw zwiększa efekt jej zaklęć o procent brakującego zdrowia celu. Jednak najlepiej działa z ADC, którzy potrzebują dużo many, ponieważ Soraka jest im w stanie to zagwarantować jej zapas (np. Urgot, Kog'Maw, Ezreal).

Taric

Wysoki - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Wysoki

"Klejnoty? Chcesz zobaczyć moje klejnoty?", nie pozwól sobie pokazać klejnotów, ponieważ może cię to wiele kosztować. Rozbłyskiem cię ogłuszy, Przepełnieniem uleczy swojego ADC, a wymiany ciosów między wami wyjdą jeszcze gorzej przez pasywne zwiększenie pancerza na Roztrzaskaniu. Ponadto Taric potrafi zadać zaskakująco dużo obrażeń, wykorzystując Kolekcjonera Klejnotów za każdym razem, jak użyje umiejętności. Taric bardzo szybko stanie się dla ciebie nietykalny osiągając niesamowite ilości pancerza, a do tego zwiększając go swoim sojusznikom. Poświata wcale nie ma takiego wpływu na grę w fazie liniowej, lecz wciąż są to dodatkowe obrażenia do combo.

Thresh

Wysoki - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Wysoki

Thresh jest jednym z najbardziej rozchwytywanych supportów w LCSie w 2014 roku nie bez powodu. Jego Wyrok Śmierci to faktycznie skazanie na śmierć... Jeżeli uda mu się złapać cel, jest to początek combo, które (oczywiście z pomocą innych postaci) rzadko kiedy pozostawia ofiarę przy życiu. Dzięki niemu przyciąga się do celu, następnie rzuca Mroczne Przejście dla junglera, Młynek, Pudło i nie ma co zbierać z ziemi żeby pochować ciało, duszę Thresh także pożera. Pamiętaj, że przeciw Strażnikowi Łańcuchów nawet wizja wroga gotowego do ganka to za mało, Mroczne Przejście sprawia, że spodziewany atak staje się niespodziewany, tak, jakbyś nie miał totemu. Młynek może zarówno przyciągnąć jak i odepchnąć cel (zależnie od chęci Thresha), jednak miej na uwadze, że przerywa on wszelkie odskoki, takie jak Smoczy Atak Shyvany, Bieg przez Cienie Shena jak również twój Bezwzględny Pościg.

Tristana

Średni - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Średni

Tristana choć jako Yordle nie wygląda groźnie, najgorsze, co możesz zrobić, to ją lekceważyć. Jej pasywna umiejętność na Wybuchowym Strzale powoduje wybuch zwłok stworów, które zabiła, zadając obrażenia wokół nich, więc uważaj, żeby nie stać blisko stworów z małą ilością życia. Natomiast jej aktywowana umiejętność na Wybuchowym Strzale zadaje obrażenia w przeciągu 5 sekund zmniejszając przy tym efekty zaklęć leczących i regeneracji o 50%. Ma odskok na daleki zasięg, więc miej to na uwadze. Bez problemu jesteś w stanie ją zaczepiać, jeżeli uważasz na stan życia własnych stworów. Wymiany ciosów Tristana ma dość ubogie, ponieważ wszystko, co jest w stanie zaoferować to wyżej wymieniony Strzał i Szybki Ostrzał. Nie należy jednak tego bagatelizować, ponieważ jej prędkość ataku zwiększa się diametralnie. Niszczący Strzał jest w stanie wpłynąć na pozycję przeciwnika, dlatego teamfighty mogą nie pójść po twojej myśli. Pamiętaj, zasięg podstawowych ataków Tristany zwiększa się wraz ze wzrostem jej poziomu, na osiemnastym zaś staje się największym w grze (nie wliczając aktywowanych umiejętności Kog'Mawa i Jinx).

Urgot

Średni - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Średni

Wśród graczy krąży opinia, że Urgot nie jest prawdziwym ADC, z powodu jego bardzo niskiego zasięgu podstawowych ataków, jednak amerykańska drużyna Evil Geniuses w 2014 na LCS pokazała, jak bardzo to stanowisko jest błędne. Urgot ma bardzo łatwe zaczepki na daleki zasięgu dzięki Noxiańskiemu Pociskowi Żrącemu i Kwasowemu Łowcy, pamiętaj jednak, że jest też bardzo spragniony many. Jeżeli nie jest w tym względzie ostrożny, szybko mu się ona skończy, wtedy staje się on łatwym celem. Na bocie najczęściej (jeżeli w ogóle) będziesz go spotykał z Soraką, ponieważ stanowi ona bezdenną studnię many dla Urgota. Hiperkinetyczny Odwracacz Pozycji, jak sama nazwa mówi, przygważdża cel i wymienia go pozycją z Urgotem, co stanowi doskonały system inicjacyjny, zwłaszcza, że Urgot zaraz po użyciu umiejętności dostaje bonus do pancerza i odporności na magię. Mając to na uwadze i unikając Noxiańskich Pocisków Żrących nie powinieneś mieć większego problemu stając przeciwko Urgotowi. Pamiętaj, Urgot ma najmniejszy zasięg podstawowego ataku ze wszystkich strzelców, ale Kwasowy Łowca sięga dalej.

Varus

Średni - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Średni

Varus jest bardzo silny na linii, porównywalnie do Luciana, jednak ten drugi ma odskok w postaci Bezwzględnego Pościgu czego brak Varusowi. Będzie cię chciał zaczepić Przebijającą Strzałą z dużej odległości, więc miej się na baczności gdy przygotowuje strzał. W wymianach ciosów dzięki Kołczanowi Rozkładu będzie miał zwiększone obrażenia podstawowych ciosów i co trzeci atak, używając na tobie umiejętności, odpali efekt Kołczanu Rozkładu zadając obrażenia w ilości pewnego procentu pełnego życia celu. Grad Strzał nie powinien zadać ci dużo obrażeń (chyba, że użyty do odpalenia Kołczanu Rozkładu) lecz pozostawia na ziemi splugawiony ślad, na którym przeciwnicy są spowolnieni i efekty zaklęć leczących są zmniejszone o 50%, więc jeżeli grasz z supportem, który ma takie czary, powinien być tego świadomy. Łańcuch Zepsucia unieruchamia cel i po dwóch sekundach przemieszcza się do innych przeciwników, którzy nie byli jeszcze celami tej umiejętności, ponawiając efekt. W teamfightach ta umiejętność robi niemałe zamieszanie, ponieważ zmusza przeciwną drużynę do odsunięcia się od zainfekowanego przeciwnika (by nie zostać celem Łańcucha Zepsucia), pozostawiając go całkiem samego. Jest to skillshot, lecz o zaskakująco szerokim i dalekim zasięgu, więc trzymaj Bezwzględny Pościg przygotowany.

Vayne

Średni - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Średni

Vayne jest jednym z najpotężniejszych ADC w late game z powodu Srebrnych Bełtów, które z co trzecim atakiem przeciw temu samemu celowi zadaje procent maksymalnych punktów życia nieuchronnych obrażeń. W fazie liniowej ta zdolność jeszcze nie jest taka mocna, co możesz spróbować wykorzystać. Zaczepek nie ma żadnych, jedyne, co może zrobić to zbliżyć się Akrobacją i zaatakować cię podstawowym atakiem, nie pozwól jej za to odejść bez szwanku. Wymiany ciosów natomiast ma bardzo silne: nie pozwól jej zaatakować cię trzy razy, ponieważ wraz z Akrobacją może ci zadać obrażenia, których nie będziesz jej w stanie oddać. Potępienie jest bardzo potężną umiejętnością, wpływa na pozycję przeciwnika, może nawet ogłuszyć, jeżeli wypchnie cel w ścianę. Możesz użyć Bezwzględnego Pościgu do ustawienia się tak, by nie uderzyć w ścianę wypchnięty przez Potępienie. Godzina Sądu sprawia, że Vayne potrafi być śmiercionośna, dostaje bardzo duży bonus do obrażeń od ataku i każda jej Akrobacia ukrywa ją na jedną sekundę. W trakcie Godziny Sądu Vayne zawsze cię dopadnie (zawsze!) dlatego walka jeden na jednego z jest wysoce niewskazana (chyba, że jest na tyle naiwna żeby przyjąć całe obrażenia od Rzezi).

Zilean

Średni - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Średni

Przy nim należy pamiętać, że za każdym razem jak skróci dystans będzie chciał na ciebie rzucić Bombę Zegarową (może nawet dwie), więc nie pozwól mu odejść bez szwanku. Jeżeli masz supporta z ochroną przed obrażeniami (może być nawet ochrona przed samym obrażeniami magicznymi jak Mroczna Tarcza Morgany) to niech rzuca na ciebie tarczę zaraz przed wybuchem Bomby. Zilean może przyspieszyć prędkość ruchu sojusznika o 55% i (zawsze o tym pamiętaj!) przywrócić sprzymierzeńca do życia niedługo po jego śmierci (działa jak Anioł Stróż).

Zyra

Średni - Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Średni

Zyra jako support potrafi być bardzo dominująca, bez przerwy bombardując cię swoimi roślinkami. Ma średnią ilość CC, za to jest mocna w wymianach ciosów. Jej Duszące Ciernie zadają obrażenia zanim podrzucą cel, więc prawie nigdy nie będziesz chciał pozostać w zasięgu efektu działania i czekać na wyrzucenie w powietrze. Uważaj na jej Korzeniowy Uścisk, przelatując przez stwory nie traci na efekcie unieruchomienia, więc krycie się za nimi nic nie da. Nie lekceważ roślin, mogą zadać znaczącą ilość obrażeń w trakcie walki, jeżeli zostaną całkowicie zignorowane. Pamiętaj, że nasiona zawsze można rozdeptać, miej się jednak na baczności, ponieważ może to być prowokacja i zanim zdążysz zniszczyć nasionko, Zyra unieruchomi cię i zmieni je w roślinę.