Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

League of Legends - poradnik do gry

League of Legends - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Umiejętności | Lissandra | League of Legends League of Legends poradnik, porady

Czary Przywoływacza/Summoner Spells - opcja pierwsza

Błysk (Flash)

Podpalenie (Ignite)

Opis

1 - Umiejętności | Lissandra | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry
Standardowy zestaw dla APC - Umiejętności | Lissandra | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Standardowy zestaw dla APC. W większości przypadków właśnie z takimi Czarami Przywoływacza będziesz grał. Flash pozwoli Ci uciec z trudnej sytuacji czy też dogonić przeciwnika. Ignite znacząco zwiększy Twój potencjał do zdobywania zabójstw jak i zabezpieczy kille w niektórych sytuacjach.

Czary Przywoływacza/Summoner Spells - opcja druga

Błysk (Flash)

Teleportacja (Teleport)

Opis

2 - Umiejętności | Lissandra | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry
Warto zamienić Podpalenie na Teleportacje w sytuacji, gdy przeciwnik posiada bardzo mobilną postać jak Ahri czy Kassadin - Umiejętności | Lissandra | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Warto zamienić Podpalenie na Teleportacje w sytuacji, gdy przeciwnik posiada bardzo mobilną postać jak Ahri czy Kassadin. Będziesz w stanie szybko przemieścić się na inną linię i wspomóc towarzyszy. Dodatkowo możesz zaskoczyć przeciwników i zgarnąć łatwe fragi.

Czary Przywoływacza/Summoner Spells - opcja trzecia

Błysk (Flash)

Bariera (Barrier)

Opis

3 - Umiejętności | Lissandra | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry
Jeżeli obawiasz się wczesnych ganków lub masz za przeciwnika postać z ogromnym burstem jak Veigar/Syndra możesz wybrać Barierę - Umiejętności | Lissandra | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Jeżeli obawiasz się wczesnych ganków lub masz za przeciwnika postać z ogromnym burstem jak Veigar/Syndra możesz wybrać Barierę. Jest to opcja bardzo defensywna i raczej ciężko będzie Ci zdobyć zabójstwo w pojedynkę jednak staniesz się mniej podatny na obrażenia i dzięki temu będziesz w stanie spokojnie farmić.

Kolejność rozwoju

Wyjaśnienie - Umiejętności | Lissandra | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Wyjaśnienie

Jak na prawie każdej postaci dodajesz punkty do Ulti, kiedy jest to tylko możliwe. Z podstawowych umiejętności najbardziej opłacalnym wyjściem jest maksowanie Q. Umiejętność ta posiada najkrótszy czas odnowienia oraz zadaje spore obrażenia obszarowe. Jest to Twoje główne źródło obrażeń i narzędzie do farmienia. Kolejnym etapem jest dodawanie punktów do, W, które z każdym kolejnym poziomem zwiększy swoje obrażenia, a co ważniejsze skróci czas odnowienia oraz wydłuży czas działania zatrzymania na trafionych przeciwnikach. Na końcu dodaj punkty do pozostałej umiejętności, czyli E. Na papierze mogłoby się wydawać, że maksowanie tej umiejętności przed W daje więcej korzyści jednak w samej grze lepszą opcją jest zostawienie jej na koniec. Jest ona bardzo wolna, więc może być łatwo uniknięta przez wrogów. Levelując tą umiejętność otrzymasz większe obrażenia oraz znacznie skrócony czas odnowienia tej umiejętności.

Opis umiejętności

Córa Lodu

Bierna: Co każde 18 sek - Umiejętności | Lissandra | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Bierna: Co każde 18 sek., następna umiejętność Lissandry nie kosztuje many. Trafienie wroga czarem utrudniającym poruszanie się zmniejsza czas odnowienia Córy Lodu o 1 sek.

Zaawansowane:

Bardzo dobry pasyw dla postaci walczącej na linii. Trochę gorzej sprawdza się w końcowej fazie gry i w walkach drużynowych jednak znacząco pomaga w początkowej/środkowej fazie gry. W trakcie trwania rozgrywki musisz opanować czas, w którym będziesz mógł rzucić czar za darmo. Warto wykorzystywać pasyw, kiedy tylko to możliwe czy to na minionach czy na wrogu. Musisz mieć również na uwadze, że ta umiejętność bierna skróci swój CD za każdym razem, gdy nałożysz na wrogów efekt utrudniający ruch (działa również na minionach!). Pamiętaj jednak, że wliczają się tu jedynie Twoje czary. Czas odnowienia nie skróci się po spowolnieniu wroga przez przedmioty.

Odłamek Lodu

Aktywna: Lissandra ciska lodową włócznią, która rozbija się, trafiając w pierwszego wroga, zadając obrażenia i spowalniając go - Umiejętności | Lissandra | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Aktywna: Lissandra ciska lodową włócznią, która rozbija się, trafiając w pierwszego wroga, zadając obrażenia i spowalniając go. Wrogowie, znajdujący się za celem także otrzymują obrażenia.

Zasięg: 725

Obrażenia magiczne: 75 / 110 / 145 / 180 / 215 (+65% mocy umiejętności)

Spowolnienie: 16 / 19 / 22 / 25 / 28%

Czas: 6 / 5,5 / 5 / 4,5 / 4 sek.

Koszt: 85 many

Zaawansowane:

Główne źródło obrażeń Lissandry. Posiada bardzo krótki czas odnowienia, przez co jest idealnym narzędziem do przepychania linii czy harrasowaniu przeciwnika. Gdy przeciwnik chowa się za minionami możesz po prostu w nie strzelić, aby rozprysk zadał mu obrażenia. Dodatkowo pierwszy trafiony przeciwnik zostaje spowolniony. Może, więc również posłużyć jako dobre narzędzie do łapania przeciwników lub zniechęcania ich do dalszej pogoni.

Pierścień Mrozu

 

4 - Umiejętności | Lissandra | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

 

Aktywna: Lissandra zamraża obszar dookoła, zadając obrażenia wrogom i unieruchamiając ich.

Obrażenia magiczne: 70 / 110 / 150 / 190 / 230 (+60% mocy umiejętności)

Czas trwania unieruchomienia: 1,1 / 1,2 / 1,3 / 1,4 / 1,5

Czas: 14 / 13 / 12 / 11 / 10 sec.

Koszt: 50 many

Zaawansowane:

Spore obrażenia oraz efekt unieruchamiający pobliskich wrogów nakładany natychmiastowo. Czar nie posiada animacji rzucania, przez co możesz go użyć w biegu, aby zatrzymać uciekających wrogów. Świetny czar do gankowania innych linii czy też zatrzymania wroga podczas ganku Twojego junglera. Posiada on jednak bardzo mały zasięg, więc dobre opanowanie obszaru, w jakim łapie on wrogów będzie kluczowe.

Ścieżka Lodowca

 

5 - Umiejętności | Lissandra | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

 

Aktywna: Lissandra ciska powolnym, długodystansowym lodowym pazurem, zadającym obrażenia wrogom na swojej drodze. Ponowne użycie Ścieżki Lodowca teleportuje Lissandrę do aktualnego położenia pazura.

Zasięg: 1050

Obrażenia magiczne: 70 / 115 / 160 / 205 / 250 (+60% mocy umiejętności)

Czas: 14 / 13 / 12 / 11 / 10 sec.

Koszt: 50 many

Zaawansowane:

Narzędzie do inicjowania walk oraz do ucieczki z trudnych sytuacji. Używając tej umiejętności jesteś w stanie przeskoczyć przez każdą ścianę na mapie. Przy używaniu tej umiejętności w sposób defensywny musisz pamiętać, aby odpalać ją w miarę możliwości po zużyciu przez wrogów swoich CC, które mogą zablokować Ci powtórne użycie czaru. W celu zmylenia wroga możesz rzucić czar, w jedną stronę, po czym przemieścić się w całkiem innym kierunku, aby jeszcze bardziej oddalić się od zagrożenia (powinieneś zdecydować czy warto się teleportować czy może przeciwnik zmierza w kierunku miejsca teleportacji i dalej uciekać w innym kierunku).

Lodowy Grobowiec

Aktywna - w przypadku rzucenia na wroga: Lissandra zamraża wrogiego bohatera, zadając mu obrażenia i ogłuszając go na 1,5 sekundy - Umiejętności | Lissandra | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Aktywna - w przypadku rzucenia na wroga: Lissandra zamraża wrogiego bohatera, zadając mu obrażenia i ogłuszając go na 1,5 sekundy. Z celu emanuje Mroczny Lód, zadając obrażenia i spowalniając pobliskich wrogów.

Aktywna - w przypadku rzucenia na siebie: Lissandra otacza się lodem, unieruchamiając się na 2,5 sekundy i sprawiając, że staje się niezniszczalna i nie może być celem umiejętności. Emanuje od niej Mroczny Lód, zadając obrażenia i spowalniając pobliskich wrogów.

Obrażenia magiczne: 150 / 250 / 350 (+70% mocy umiejętności)

Spowolnienie: 20 / 30 / 40%

Czas: 130 / 105 / 80 sek.

Koszt: 100 many

Zaawansowane:

Ultimate o wielu zastosowaniach. Używając na sobie posłuży Ci, jako wbudowana Zhonya, z którą unikniesz obrażeń przez 2,5 sekundy. Możesz zastosować je również na przeciwnym Carry, aby uniemożliwić mu ucieczkę. Ponad to będziesz w stanie obronić swojego ADC używając Ulti na przeciwnikach na niego nacierających. Niezależnie od celu ta umiejętność zawsze zada obrażenia obszarowe oraz spowolni trafionych wrogów.