Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

League of Legends - poradnik do gry

League of Legends - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Sposób gry | Blitzcrank | League of Legends League of Legends poradnik, porady

Early Game

Początek gry Blitzcrankiem jest w głównej mierze taki sam jak innymi supportami - powinieneś cały czas być blisko swojego ADC, by zbierać doświadczenie i zniechęcić wrogów do nękania go. Pamiętaj by od czasu do czasu (gdy masz stacki na Reliktowej Tarczy) zabijać wrogie miniony, gdyż zarabiasz na tym jednocześnie ty i twój ADC.

W momencie, gdy wskoczysz na drugi poziom doświadczenia możesz zacząć grać bardzo agresywnie. Próbuj trafić wroga Rakietowym Chwytem (Q), by odciągnąć go od wrogiego supporta, a jak ci się to uda to użyj także Pięści Mocy, by zadać jeszcze większe obrażenia i przytrzymać go dłużej w miejscu, umożliwiając twojemu ADC bezkarne zadawanie obrażeń Powinieneś stosować tą kombinację przez cały czas, gdy tylko odnowią się twoje umiejętności.

Oczywiście naturalnym jest, że sporo prób złapania wroga skończy się niepowodzeniem, niemniej jednak musisz cały czas próbować. Niestety, gdy nie trafisz Rakietowym Chwytem to wróg może to wykorzystać (i zapewne to zrobi) przeciwko tobie i z uwagi na to, że niewiele możesz mu zrobić, skoncentruje atak na tobie bądź twoim ADC, by wypchnąć was z alejki

Powinieneś cały czas dbać o to, by na alejce była wizja, co powinno zminimalizować ryzyko ganka kogoś z przeciwnej drużyny. W miarę możliwości staraj się utrzymać wizje na smoku, gdyż niektórzy junglerzy są w stanie samotnie go zabić we wczesnym etapie gry. Możesz także skupić się na czyszczeniu wrogiej wizji w krzakach przy alejce, by móc bezkarnie i z ukrycia próbować złapać wroga swoim Q.

Mid Game

Mid game rozpoczyna się w momencie, gdy padają pierwsze wieże i wrogowie zaczynają wędrować po mapie (nie raz na dolną alejkę). Z tego powodu powinieneś bezwzględnie utrzymywać wizję, by nie dopuścić do niespodziewanego ataku. Musisz także za wszelką cenę trzymać wizję na smoku, najlepiej za pomocą Totemów Wizji, by uniemożliwić kontrolowanie smoka wrogiej drużynie.

Powinieneś cały czas być przy swoim ADC, by go chronić i zyskiwać cenne dla supporta doświadczenie, jednak jeśli w niedalekiej odległości toczy się walka i twoja pomoc może okazać się niezbędna to nie wahaj się dołączyć do walki. Pamiętaj jednak, by każde swoje zejście z alejki zasygnalizować swojemu ADC, by uniknąć sytuacji, w której twój sojusznik wdaje się w walkę, myśląc, że jesteś u jego boku, by zginąć parę sekund później, rozczarowany i obwiniający cię o wszystko.

Może zdarzyć się, że twojemu junglerowi cały czas podkradają creepy z jego własnej jungli. W takiej sytuacji możesz postawić warda na wejściu do waszej jungli, od strony rzeki, bądź w krzakach przy Blue buffie (albo Red buffie, zależnie od drużyny w której jesteście), by uniemożliwić nieprzyjacielowi bezkarne wędrówki i móc srogo go za to ukarać.

Na tym etapie powinieneś już mieć 6 poziom i swoje ultimate. W takim wypadku twoja kombinacja ciosów powinna wyglądać tak: Q -> E -> AA (zwykły atak, by aktywować E) - >R. Po takim combo wróg otrzyma duże obrażenia i razem z twoim ADC powinno udać się wam go zabić. Z uwagi na krótki czas odnowienia ultimate'a, możesz stosować tą taktykę bardzo często - jedynym ograniczeniem są skuteczność twoich Rakietowych Chwytów i pula many, którą posiadasz.

Late Game

Faza gry, w której nacisk kładziony jest na team fighty, a nie na bierne farmienie na alejkach. Drużynowe potyczki zależą w bardzo dużym stopniu od tego, czy uda ci się kogoś złapać i kogo uda ci się złapać. Jeśli uda ci się trafić Rakietowym Chwytem wrogiego ADC lub APC i masz ze sobą resztę drużyny to na 100% zakończy się to jego śmiercią.

Jednocześnie musisz uważać na to, by nie wciągnąć w swoją drużynę niewłaściwego bohatera. Amumu, czy Galio, których ultimate zadaje obrażenia wszystkim złapanym bohaterom z twojej drużyny a dodatkowo nakłada na was CC, w sytuacji gdy reszta wrogiej drużyny może do nich dobiec może skończyć się dla was tragicznie i w parę sekund może paść cała twoja drużyna.

Przyciąganie tanków z dużą ilością CC, takich jak Leona, Alistar czy Nautilius jest także złym pomysłem. Powinieneś skupić się na łatwych do zabicia celach, takich jak wrogi APC, ADC bądź support (jeśli to nie Leona czy Alistar) lub starać się złapać samotnego wroga, który za daleko oddalił się od swojej drużyny myśląc, że jest bezpieczny.

Oczywiście, twoja rola jako support jest dalej aktualna. Musisz bezwzględnie utrzymywać wizję (i niszczyć wrogą) na baronie i w miarę możliwości na smoku a także zacząć wardować kluczowe miejsca na mapie (mapka na końcu poradnika ci w tym pomoże). Dodatkowo, powinieneś cały czas chronić swojego ADC (a w miarę możliwości także APC), odciągając wrogów, którzy chcieliby się do nich zbliżyć.