Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dragon Age II - poradnik do gry

Dragon Age II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wymagania Qun (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II poradnik Dragon Age II

Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019

Krok 4: Przedostanie się do wnętrza twierdzy wicehrabiego

1 - Wymagania Qun (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Gra wyświetli teraz cut-scenkę z udziałem uratowanego Pierwszego Zaklinacza Orsina (M4, 15) - Wymagania Qun (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Gra wyświetli teraz cut-scenkę z udziałem uratowanego Pierwszego Zaklinacza Orsina (M4, 15). Co ciekawe, jeżeli nie zabrałeś ze sobą Bethany na Głębokie Ścieżki i przyczyniłeś się tym samym do jej aresztowania, to będziesz miał okazję się z nią ponownie spotkać i zamienić kilka słów. Siostra bohatera zostanie mianowicie przywrócona do życia przez Zaklinacza #1. Jeżeli z kolei nie zabrałeś ze sobą Carvera na Głębokie Ścieżki, to będzie on towarzyszył Komtur Meredith #2. Także w tym przypadku gra pozwoli Ci na odbycie krótkiej rozmowy z bratem.

2 - Wymagania Qun (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Wkrótce do rozmowy dołączy Komtur Meredith i wszystkie zainteresowane strony zaczną się spierać odnośnie tego, co dalej począć - Wymagania Qun (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Wkrótce do rozmowy dołączy Komtur Meredith i wszystkie zainteresowane strony zaczną się spierać odnośnie tego, co dalej począć. Gra zaoferuje Ci aż cztery opcje dialogowe do wyboru #1, ale niezależnie od tego czy dasz komuś innemu się wypowiedzieć czy mianujesz siebie liderem grupy uderzeniowej akcja przeniesie się w okolice twierdzy #2. To dopiero tu trzeba będzie podjąć właściwą decyzję odnośnie tego jak przedostać się do wnętrza twierdzy.

3 - Wymagania Qun (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Pierwszy wariant zakłada opowiedzenie się za planem Meredith, co będzie się wiązało z przystąpieniem do frontalnego ataku #1 (M4, 16) - Wymagania Qun (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Pierwszy wariant zakłada opowiedzenie się za planem Meredith, co będzie się wiązało z przystąpieniem do frontalnego ataku #1 (M4, 16). Gdy tylko do tego dojdzie zajmij się błyskawicznym rozbrojeniem dwóch standardowych pułapek przy schodach #2, dzięki czemu nikt z drużyny nie straci tu punktów zdrowia.

4 - Wymagania Qun (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Dopiero po rozbrojeniu pułapek skieruj się na górę i przystąp do atakowania qunari - Wymagania Qun (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Dopiero po rozbrojeniu pułapek skieruj się na górę i przystąp do atakowania qunari. Możliwie jak najszybciej warto się tu pozbyć Stena #1 i dopiero wtedy zająć się "standardowymi" wojownikami. Sporym ułatwieniem tej bitwy będzie uczestnictwo w niej nie tylko przyjaźnie nastawionych templariuszy, ale i samej Meredith. Powinno to doprowadzić do stosunkowo łatwego zwycięstwa. Gra wyświetli teraz krótką cut-scenkę z udziałem Orsina i Meredith #2. Postacie te przetrzymają dalsze ataki qunari, a Ty w międzyczasie będziesz się mógł rozejrzeć po twierdzy (M10, 1).

5 - Wymagania Qun (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Drugi wariant zakłada opowiedzenie się za planem Orsina #1 - Wymagania Qun (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Drugi wariant zakłada opowiedzenie się za planem Orsina #1. Co ciekawe, nie będziesz musiał w tym przypadku z nikim walczyć, gdyż Pierwszy Zaklinacz skutecznie odwróci uwagę qunari broniących dostępu do twierdzy #2, dzięki czemu drużyna bohatera będzie się mogła niepostrzeżenie przedostać do jej wnętrza (M10, 1).

Krok 5: Odnalezienie wicehrabiego Dumara

6 - Wymagania Qun (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Niezależnie od tego czy opowiedziałeś się za planem Meredith czy Orsina, znajdziesz się w lokacji [Górne Miasto - Twierdza wicehrabiego] #1 - Wymagania Qun (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Niezależnie od tego czy opowiedziałeś się za planem Meredith czy Orsina, znajdziesz się w lokacji [Górne Miasto - Twierdza wicehrabiego] #1. Gorąco polecam tu utworzenie nowego zapisu stanu gry, a to dlatego, że już po wykonaniu kilku kroków w okolicy pojawia się bardzo liczna i zarazem silna grupa qunari #2.

7 - Wymagania Qun (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Tuż po rozpoczęciu walk dobrze byłoby zaatakować z odległości Saarebasa, zachęcając go tym samym do pojawienia się na parterze #1 - Wymagania Qun (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Tuż po rozpoczęciu walk dobrze byłoby zaatakować z odległości Saarebasa, "zachęcając go" tym samym do pojawienia się na parterze #1. Nie radzę natomiast za wszelką cenę przedostawać się na górne balkoniki, albowiem w okolicy znajdują się pułapki #2, na które w ferworze walk ktoś z drużyny mógłby wpaść.

8 - Wymagania Qun (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Dopiero po zlikwidowaniu maga przystąp do neutralizacji kolejnych qunari #1 - Wymagania Qun (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Dopiero po zlikwidowaniu maga przystąp do neutralizacji kolejnych qunari #1. W trakcie staczanych tu walk dobrze byłoby w miarę wcześnie zlokalizować i zlikwidować Stena #2, dzięki czemu siły wroga nie będą zyskiwały żadnych bonusów do skuteczności na polu bitwy.

9 - Wymagania Qun (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Po zakończonych walkach zbadaj okolicę (warto w szczególności zainteresować się zwłokami przy schodach) i następnie skieruj na wschód - Wymagania Qun (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Po zakończonych walkach zbadaj okolicę (warto w szczególności zainteresować się zwłokami przy schodach) i następnie skieruj na wschód. Docelowo musisz dotrzeć do drzwi prowadzących do wschodniej części twierdzy #1 (M10, 2). Po ich otwarciu gra wyświetli nową cut-scenkę #2, w trakcie której dowiesz się, że Arishok w brutalny sposób zamordował wicehrabiego.

Krok 6: Spotkanie z Arishokiem

10 - Wymagania Qun (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Pierwsza tutejsza rozmowa z Arishokiem (M10, 3) będzie krótka i pozbawiona konieczności podjęcia istotnych decyzji #1 - Wymagania Qun (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Pierwsza tutejsza rozmowa z Arishokiem (M10, 3) będzie krótka i pozbawiona konieczności podjęcia istotnych decyzji #1. Lider qunari podda Cię mianowicie małemu testowi, nasyłając na Twoją drużynę czterech gwardzistów qunari #2. Ich eliminacja powinna przebiec dość prawnie, o ile będziesz pamiętał o tym żeby ich po kolei atakować.

11 - Wymagania Qun (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Tuż po pokonaniu wszystkich gwardzistów czeka Cię kolejna rozmowa z Arishokiem i może ona przebiec na dwa zasadnicze sposoby - Wymagania Qun (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Tuż po pokonaniu wszystkich gwardzistów czeka Cię kolejna rozmowa z Arishokiem i może ona przebiec na dwa zasadnicze sposoby. Pierwszy z nich to nieudana próba przemówienia liderowi qunari do rozsądku #1, co w konsekwencji doprowadzi do bitwy (więcej na ten temat w opisach obu wariantów Kroku 7). Może się też jednak zdarzyć tak, że pojawi się tu Izabela #2 i zwróci Arishokowi księgę. Żeby tak się jednak stało musisz mieć spełnione dwa wymagania:

  • Zaprzyjaźnienie się w dostatecznym stopniu z Izabelą. O tym, że Ci się to udało wykonać możesz się przekonać jeżeli w trakcie rozgrywania II aktu kampanii otrzymasz quest towarzysza Kwestionowanie wiary (Izabela).
  • Wykonanie głównego questu Potrzeba złodzieja. Warto dodać, że gra nie weźmie pod uwagę tego czy w trakcie zaliczania wspomnianego wyżej questu obiecałeś przekazać Izabeli relikwię czy poprosiłeś ją o przekazanie artefaktu w ręce qunari.
12 - Wymagania Qun (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Jeżeli w spotkaniu weźmie udział Izabela, to po przekazaniu relikwii dowiesz się, że qunari będą chcieli ją ze sobą zabrać - Wymagania Qun (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Jeżeli w spotkaniu weźmie udział Izabela, to po przekazaniu relikwii dowiesz się, że qunari będą chcieli ją ze sobą zabrać. Możesz na to zareagować na trzy sposoby #1:

  • Wyrażenie zgody na przekazanie Izabeli w ręce Arishoka (prawa górna opcja dialogowa). Izabela będzie wściekła i naturalnie na stałe odejdzie z drużyny, ALE wybór tego rozwiązania pozwoli Ci zaliczyć quest bez konieczności staczania kolejnych walk, a to dlatego, że qunari natychmiast opuszczą Kirkwall #2.
  • Próba przekonania Arishoka, że Izabela zostanie ukarana w oparciu o prawa obowiązujące w Kirkwall (prawa środkowa opcja dialogowa). Arishok na to nie przystanie, w rezultacie czego pozostanie Ci stoczenie bitwy (więcej na ten temat w opisach obu wariantów Kroku 7).
  • Odmowa przekazania Izabeli w ręce Arishoka (prawa dolna opcja dialogowa). Także i w tym przypadku jedynym rozwiązaniem będzie stoczenie bitwy (więcej na ten temat w opisach obu wariantów Kroku 7).

Jak można łatwo zauważyć, wszystkie warianty poza przekazaniem Izabeli w ręce Arishoka prowadzą do kolejnych walk. Ostateczna bitwa z qunari może przebiec na dwa zasadnicze sposoby:

  • Stoczenie honorowego pojedynku z samym Arishokiem. Opis tego wariantu odnajdziesz w sekcji Krok 7, Wariant A.
  • Stoczenie bitwy ze wszystkimi qunari. Opis tego wariantu odnajdziesz w sekcji Krok 7, Wariant B.