Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Final Fantasy XIII - poradnik do gry

Final Fantasy XIII - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Paradygmaty | Informacje ogólne | Final Fantasy XIII Final Fantasy XIII poradnik, solucja

Paradygmaty to różne kombinacje ról, wykorzystywane podczas pojedynków w Final Fantasy XIII - Paradygmaty | Informacje ogólne | Final Fantasy XIII - Final Fantasy XIII - poradnik do gry

Paradygmaty to różne kombinacje ról, wykorzystywane podczas pojedynków w Final Fantasy XIII. Cała walka polega na odpowiednim zmienianiu się między nimi, a sam wybór umiejętności to już sprawa drugorzędna. W trakcie starcia mamy dostęp do maksymalnie sześciu paradygmatów, które ustaliliśmy przed potyczką i należy pamiętać, że każda zmiana członka drużyny resetuje ten wybór. Kombinacji istnieje oczywiście bardzo wiele, dlatego poniżej zostały przedstawione tylko te najczęściej używane.

Commando + Ravager + Ravager

Podstawowy paradygmat, od które najlepiej zaczynać większość pojedynków. Commando spowolni opadanie chain gauge , a Ravagerzy załatwią resztę. Ta kombinacje jest również bardzo przydatna już po zestaggerowanie przeciwnika dzięki specjalnej umiejętności Commando , wyrzucania wrogów w powietrze.

Ravager + Ravager + Ravager

Tej taktyki warto używać zaraz po pierwszym ataku Commando . Chain gauge będzie na tyle spowolniony, że trzech Ravagerów powinno bez problemów błyskawicznie zestaggerowac przeciwnika. Gdy tak się stanie najlepiej wrócić z powrotem do Commando , chyba że nasz przeciwnik jest bardzo podatny na ataki magiczne lub odporny na fizyczne.

Medic + Medic + Sentinel

Jest to zdecydowanie najlepszy Paradygmat leczący. Dwóch healerów błyskawicznie wyleczy nawet największe obrażeni już w pierwszej rundzie, a Sentinel dzięki umiejętności Challenge bez problemu podtrzyma chain gauge. Warto też pamiętać o tym, że tank obniża obrażenia zadawane pozostałym członkom drużyny, co jest szczególnie przydatne podczas walki z ostatnim bossem.

Saboteur + Synergist + Sentinel

Bardzo dobra kombinacja na początku każdej walki z bossami. Zapewnia błyskawiczne wzmocnienie naszej drużyny, równocześnie osłabiając przeciwnika. Nie sprawdza się jednak, jeżeli przeciwnik zadaje silne obrażenia AOE. W takiej sytuacji ciągłe zmienia się na paradygmat leczący może być zbyt czasochłonne oraz niebezpieczne.

Saboteur/Synergist + Medic + Sentinel

Jest to bardziej bezpieczna wersja poprzedniego paradygmatu, dzięki której nie musimy się za bardzo przejmować zdrowiem naszej drużyny. Wraz z Sentinelem , jeden Medic powinien sobie bez problemu poradzić z leczeniem, w czasie gdy Synergista /Saboteur zajmie się buffowaniem/debuffowaniem.