Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Publicystyka

Publicystyka 23 kwietnia 2013, 16:00

autor: Hed

Digital Dragons 2013 – relacja z drugiej edycji największej konferencji branżowej w Polsce

W tym roku na Digital Dragons pojawił się wiceprezes studia Quantic Dream oraz twórca serii Dreamfall. Festiwal przyciągnął także większość najważniejszych producentów gier z Polski. Oto nasza relacja z prawdopodobnie najlepszej branżowej imprezy w kraju.

Gry są sztuką. Trudną sztuką jest także zarobienie pieniędzy na grach. Tak w uproszczeniu można podsumować festiwal Digital Dragons 2013 zorganizowany przez Krakowski Park Technologiczny w budynku Małopolskiego Ogrodu Sztuki. Na miejscu nie brakowało wybitnych gości, w tym Guillaume’a de Fondaumiere’a, wiceprezesa studia Quantic Dream, Ragnara Tornquista czy Adriana Chmielarza, pracującego obecnie w The Astronauts nad niezależnym The Vanishing of Ethan Carter. Przedstawiamy Wam najciekawsze informacje i refleksje, jakie usłyszeliśmy podczas festiwalu, i krótko podsumowujemy te dwa emocjonujące dni.

fot. Paweł Mazur / archiwum KPT - 2013-04-26
fot. Paweł Mazur / archiwum KPT

Festiwal otworzyli przedstawiciele ministerstw, którzy objęli patronat honorowy nad wydarzeniem. O tym, że w grach tkwi siła i potencjał rynkowy przekonywali między innymi Jacek Krupa z zarządu Województwa Małopolskiego oraz Wiesława Kornaś-Kita – prezes zarządu Krakowskiego Parku Technologicznego. W wypowiedziach dało się wyczuć sporą sympatię dla naszej branży i chęć jej rozwoju, czego wyrazem jest dyskusja o obecności Polski na targach CeBit, zaplanowana na początek maja. Po tym wstępie Digital Dragons weszło w typowo festiwalowy rytm, oferując bogaty repertuar atrakcji i aktywności. W godzinach porannych pierwszego dnia impreza koncentrowała się wokół auli głównej, ale później została rozbita na tematyczne segmenty, poświęcone takim zagadnieniom, jak projektowanie gier, programowanie, grafika i tworzenie poziomów czy marketing.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
23.04.2013 16:43
A.l.e.X
111
Alekde

Nie było firmy która jest jakieś 100 długości przed innymi jeśli chodzi o produkcje gier ? tj. CDP ? Czy coś przeoczyłem.

23.04.2013 16:59
odpowiedz
zanonimizowany136591
54
Pretorianin

Gdybym był złośliwy napisałbym, że Szanowne Towarzystwo spotkało się poklepało po plecach, zadowolone z Siebie podyskutowało, pojadło i popiło i tyle ...
Już pominę przez delikatność tzw. patronat honorowy przedstawicieli ministerstw ...
A co z tego wynika dla ewentualnego klienta?
Uczestniczę w podobnych spotkaniach w zakresie branży finansowo-inwestytcyjnej i schemat jest podobny.
Imho wszystkie te spotkania - nic a nic do branży nie wnoszą np. jeszcze kilka lat temu wszyscy radośnie wieścili koniec PC-ta jako platformy dla gier a teraz nowe konsole będą PC-tami ze stałą specyfikacją :)
Nikt nie wie ani nie jest pewny co nas czeka w najbliższej przyszłości - wszystko to tylko pobożne życzenia i tyle.
Reszta to tylko zgrywanie się na guru tematu i nadzieja, że to co się wydumało sprawdzi się lub że to o tym co ktoś coś powiedział/napisał reszta ludzi po kilku latach zapomni.
I tyle.

23.04.2013 20:19
odpowiedz
JacobGarvin
14
Chorąży

"Guillaume de Fondaumiere pracuje dla Quantic Dream od 2003 roku i brał udział w produkcji takich tytułów jak Fahrenheit czy Heavy Rain." You don't say. Cieżko byłoby nie pracować przy tych grach skoro Quantic Dream wydał łącznie z tymi dwoma tylko trzy gry.

07.05.2013 01:54
odpowiedz
Nolifer
106
The Highest

Ciekawa i interesująca impreza. Dla kogoś kto nie tylko interesuję się grami jako programem , w który można tylko czerpać rozrywkę , ale też pod kątem technicznym i odkrywczym. Dobra robota .