Adrian Chmielarz vs gry. Digital Dragons 2013 – relacja z drugiej edycji największej konferencji branżowej w Polsce

Szymon Liebert

Adrian Chmielarz vs gry

Trzecia runda warsztatów:
  • Oleg Pridiuk – Unity Technologies
  • Konrad Czernik – Techland
  • Rozmowa Pawła Shreibera z Adrianem Chmielarzem
  • Julia Palatovska – G5 Entertainment
  • Krzysztof Gonciarz – vloger

Po technikaliach przyszła pora na rozrywkę. Dostarczyli jej Paweł Schreiber (Jawne Sny) oraz Adrian Chmielarz (The Astronauts), którzy rozmawiali na temat opowiadania historii w grach. Panowie sypali zabawnymi sformułowaniami i przykładami jak z rękawa. Na szczęście nie ograniczyli się do wątków komediowych i omówili przy tym wiele z ograniczeń czy przypadłości, na jakie cierpią poszczególne produkcje. Jednocześnie Shreiber i Chmielarz próbowali znaleźć sposoby zaradzenia wielu z nich. Zresztą z problemami narracji, immersji i graczy, którzy uwielbiają „trollować” gry Chmielarz zmaga się, właśnie tworząc The Vanishing of Ethan Carter.

fot. Paweł Mazur / archiwum KPT - 2013-04-26
fot. Paweł Mazur / archiwum KPT

Chmielarz i Schreiber przerzucali się absurdami, jakie odkrywają w grach, i krytykowali pewne techniki uznane za normę. Adrianowi nie podoba się na przykład odbieranie kontroli graczowi, szczególnie w grach pierwszoosobowych. Producent nie był pod wrażeniem Half-Life’a i jego słynnego otwarcia. Oberwało się także chwalonemu w pewnych kręgach za fabułę Spec Ops: The Line oraz BioShockowi: Infinite. Obaj panowie polecili za to grę tekstową Aisle. Całość tej rozmowy możecie obejrzeć poniżej.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2013-04-23
16:43

A.l.e.X Legend

A.l.e.X

Nie było firmy która jest jakieś 100 długości przed innymi jeśli chodzi o produkcje gier ? tj. CDP ? Czy coś przeoczyłem.

Komentarz: A.l.e.X
2013-04-23
16:59

zanonimizowany136591 Pretorianin

Gdybym był złośliwy napisałbym, że Szanowne Towarzystwo spotkało się poklepało po plecach, zadowolone z Siebie podyskutowało, pojadło i popiło i tyle ...
Już pominę przez delikatność tzw. patronat honorowy przedstawicieli ministerstw ...
A co z tego wynika dla ewentualnego klienta?
Uczestniczę w podobnych spotkaniach w zakresie branży finansowo-inwestytcyjnej i schemat jest podobny.
Imho wszystkie te spotkania - nic a nic do branży nie wnoszą np. jeszcze kilka lat temu wszyscy radośnie wieścili koniec PC-ta jako platformy dla gier a teraz nowe konsole będą PC-tami ze stałą specyfikacją :)
Nikt nie wie ani nie jest pewny co nas czeka w najbliższej przyszłości - wszystko to tylko pobożne życzenia i tyle.
Reszta to tylko zgrywanie się na guru tematu i nadzieja, że to co się wydumało sprawdzi się lub że to o tym co ktoś coś powiedział/napisał reszta ludzi po kilku latach zapomni.
I tyle.

Komentarz: zanonimizowany136591
2013-04-23
20:19

JacobGarvin Chorąży

"Guillaume de Fondaumiere pracuje dla Quantic Dream od 2003 roku i brał udział w produkcji takich tytułów jak Fahrenheit czy Heavy Rain." You don't say. Cieżko byłoby nie pracować przy tych grach skoro Quantic Dream wydał łącznie z tymi dwoma tylko trzy gry.

Komentarz: JacobGarvin
2013-05-07
01:54

Nolifer Legend

Nolifer

Ciekawa i interesująca impreza. Dla kogoś kto nie tylko interesuję się grami jako programem , w który można tylko czerpać rozrywkę , ale też pod kątem technicznym i odkrywczym. Dobra robota .

Komentarz: Nolifer

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl