Guerrilla Games rzuca światło na Killzone’a: Shadowfall. Digital Dragons 2013 – relacja z drugiej edycji największej konferencji branżowej w Polsce

Szymon Liebert

Guerrilla Games rzuca światło na Killzone’a: Shadowfall

Druga runda warsztatów:
  • Michał Drobot – Guerilla Games
  • Jakub Grudziński – Artifex Mundi
  • Stan Just – 11 bit studios
  • Aleksander Dubrovin – Alawar
  • Łukasz Malik – redaktor naczelny gry-online.pl

W drugiej rundzie warsztatów zrobiło się dość technicznie – szczególnie na prezentacji Michała Drobota, pracownika wziętego studia Guerilla Games. Deweloper omówił proces pracy nad scenami w nadchodzącym Killzonie: Shadow Fall i porównał go do poprzedniej odsłony cyklu (Killzone 3). Mając na uwadze rosnące koszty i czas produkcji gier, twórcy wiedzieli, że muszą znaleźć nowe metody pracy. Odpowiedzią okazało się realistyczne oświetlenie, odciążające między innymi grafików.

Prezentacja Drobota była o tyle ciekawa, że producent objaśnił wiele kwestii w dość czytelny sposób, dosłownie rzucając światło na to, jak powstaje efektowne Shadow Fall. W dużym skrócie, nowa metoda pozwala tworzyć uniwersalne modele 3D, które wyglądają dobrze przy każdym oświetleniu. Drobot dodał, że Guerilla Games ma w zanadrzu jeszcze jeden, nieujawniony projekt. Zdradził tylko, że to nowa rzecz na PlayStation 4.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2013-04-23
16:43

A.l.e.X Legend

A.l.e.X

Nie było firmy która jest jakieś 100 długości przed innymi jeśli chodzi o produkcje gier ? tj. CDP ? Czy coś przeoczyłem.

Komentarz: A.l.e.X
2013-04-23
16:59

zanonimizowany136591 Pretorianin

Gdybym był złośliwy napisałbym, że Szanowne Towarzystwo spotkało się poklepało po plecach, zadowolone z Siebie podyskutowało, pojadło i popiło i tyle ...
Już pominę przez delikatność tzw. patronat honorowy przedstawicieli ministerstw ...
A co z tego wynika dla ewentualnego klienta?
Uczestniczę w podobnych spotkaniach w zakresie branży finansowo-inwestytcyjnej i schemat jest podobny.
Imho wszystkie te spotkania - nic a nic do branży nie wnoszą np. jeszcze kilka lat temu wszyscy radośnie wieścili koniec PC-ta jako platformy dla gier a teraz nowe konsole będą PC-tami ze stałą specyfikacją :)
Nikt nie wie ani nie jest pewny co nas czeka w najbliższej przyszłości - wszystko to tylko pobożne życzenia i tyle.
Reszta to tylko zgrywanie się na guru tematu i nadzieja, że to co się wydumało sprawdzi się lub że to o tym co ktoś coś powiedział/napisał reszta ludzi po kilku latach zapomni.
I tyle.

Komentarz: zanonimizowany136591
2013-04-23
20:19

JacobGarvin Chorąży

"Guillaume de Fondaumiere pracuje dla Quantic Dream od 2003 roku i brał udział w produkcji takich tytułów jak Fahrenheit czy Heavy Rain." You don't say. Cieżko byłoby nie pracować przy tych grach skoro Quantic Dream wydał łącznie z tymi dwoma tylko trzy gry.

Komentarz: JacobGarvin
2013-05-07
01:54

Nolifer Legend

Nolifer

Ciekawa i interesująca impreza. Dla kogoś kto nie tylko interesuję się grami jako programem , w który można tylko czerpać rozrywkę , ale też pod kątem technicznym i odkrywczym. Dobra robota .

Komentarz: Nolifer

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl