Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 30 grudnia 2022, 15:05

1. Elden Ring. Najlepsze gry 2022 roku - wybór redakcji

Koniec roku to czas podsumowań i rozliczeń. W branży gier zwykle wspominamy wtedy najlepsze, najbardziej zapadające w pamięć tytuły, w jakie graliśmy przez ostatnie dwanaście miesięcy. Oto wybór członków redakcji GRYOnline.pl.

1. Elden Ring

Elden Ring, FromSoftware, 2022

  1. Data premiery: 25 lutego
  2. Gatunek: RPG akcji
  3. Producent: FromSoftware
  4. Platformy: PC, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X/S, Xbox One
  5. Nasza ocena: 9,5/10

Elden Ring, podobnie jak Dying Light 2, ukazał się na początku roku, a mimo to wciąż jest wspominany na każdym kroku, nie mówiąc o zdominowaniu ceremonii nagród The Game Awards. Można powiedzieć przewrotnie, że to ze względu na ogrom gry oraz wyśrubowany poziom trudności, przez które to cechy wielu pewnie wciąż nie zdołało jej ukończyć, jednak produkcje FromSoftware to nie tylko sztucznie podkręcane wyzwanie, z którego słyną tytuły tego studia.

Elden Ring to przede wszystkim niezwykły lore, który intryguje tajemnicami i historią. To również nowe, jak na soulsliki tej ekipy, podejście do gier z otwartym światem i nowy sposób ich eksploracji, z nieznaną do tej pory dozą swobody. A obok tego jest jeszcze charakterystyczny dla FromSoftware styl artystyczny, który imponuje „epickością” w lokacjach i powoduje zupełny opad szczęki w przypadku pokręconego, szalonego wyglądu bossów. Elden Ring nie idzie na żaden kompromis, tylko wymaga maksymalnego poświęcenia podczas poznawania fabuły, walk i eksploracji. Gra totalna – nawet jeśli nie dla wszystkich i mimo paru niedociągnięć.

Zostało jeszcze 41% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej