Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 23 lipca 2021, 15:05

Gry które obiecano naprawić, ale słowa nie dotrzymano

Czy deweloperzy zawsze dotrzymują słowa? Oczywiście, że nie! Zdarza się, że twórcy obiecują długotrwałe wsparcie i poprawę premierowych błędów, a zamiast tego porzucają swoje wadliwe dzieła.

Spis treści

Spacebase DF-9? Dokończcie sobie grę sami, nie liczcie na twórców!

Spacebase DF-9 to kosmiczny symulator, za który odpowiada zespół Double Fine Productions. Początkowo tytuł ten dostępny był jako prototyp, ale w 2013 roku wypuszczono go w formie płatnej otwartej bety w programie Early Access na Steamie. Rok później, w 2014 roku, produkcja ta oficjalnie zadebiutowała. Nie był to jednak dla nikogo powód do radości.

O tym i kilku innych skandalach związanych z programem Early Access przeczytacie w naszym artykule Wpadki Wczesnego Dostępu Steama.

Choć Spacebase DF-9 wyszło z Early Accessu, w rzeczywistości wciąż pozostawało dalekie od ukończenia. Niedługo po premierze część pracowników została zwolniona, a z czasem zakomunikowano, że nie ma dalszych planów rozwoju gry. W zasadzie nie ma nawet zespołu, który zajmowałby się tym projektem. Oficjalne wsparcie zakończyło się w maju 2015 roku. Double Fine Productions uznało bowiem, że dokończenie Spacebase DF-9 jest zwyczajnie nieopłacalne.

Zostało jeszcze 51% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Patryk Manelski

Patryk Manelski

Chciał być informatykiem, potem policjantem, a skończyło się na „dziennikarzeniu” na UŚ. Tam odkrył, że można połączyć pasję do grania z pisaniem. Następnie bytował w kilku redakcjach, próbując przekonać wszystkich, że gry MMO są najlepsze na świecie. Tak trafił do działu publicystyki na GOL-u, gdzie niestrudzenie kontynuuje swoją misję – bez większych sukcesów. W przerwach od walenia z axa hoduje cyfrowe pomidory, bawiąc się w wirtualnego farmera. Nie mając własnego ogródka, zadowala się opieką nad drzewkiem bonsai. Kręci go też jazda na rowerze, zaś czytać lubi mangę i fantastykę. A co najważniejsze, pochodzi z Sosnowca, gdzie zresztą mieszka i z czego jest dumny!

więcej

Dzieje EA - od klapy planszówki, przez świetne gry do... Anthem
Dzieje EA - od klapy planszówki, przez świetne gry do... Anthem

Electronic Arts to studio z przebogatą historią, które kształtowało świat gier od niemal samego początku. A wszystko zaczęło się od finansowej klapy jednej planszówki w 1970 roku.

Oszustwa, ucieczki, przedwczesne premiery – wpadki Wczesnego Dostępu Steam
Oszustwa, ucieczki, przedwczesne premiery – wpadki Wczesnego Dostępu Steam

Czarne karty programu Steam Early Access to nie tylko gry, które małymi – zbyt małymi – kroczkami podążają do premiery. Cieniem na Wczesnym Dostępie kładą się też – albo przede wszystkim – tytuły, których twórcy zachowali się bardzo nie fair wobec graczy.