10 dziwnych osiągnieć ze Steama, których nie udało ci się zdobyć
Steam uwielbia achievementy, gracze kochają je zdobywać, a niektórzy twórcy lubują się w wymyślaniu fantazyjnych osiągnięć. Zebraliśmy 10 najciekawszych i jednocześnie rzadkich achievementów, o istnieniu których mogliście nawet nie wiedzieć.
Spis treści
- 10 dziwnych osiągnieć ze Steama, których nie udało ci się zdobyć
- Red Orchestra 2: Rising Storm – szermierka nie tylko słowna
- Civilization V – czas Apokalipsy
- Heart of Iron IV – nowy dom dla rewolucji
- Sleeping Dogs – plaskacz
- Mordhau – to nie jest zwykłe zimno
- Nier Automata – co ty wyprawiasz?
- Kingdom Come: Deliverance – prawiczek
- Battletech – żółtodziób
- Into the Breach – dalecy przyjaciele
Red Orchestra 2: Rising Storm – szermierka nie tylko słowna
- Jak zdobyć: jako amerykański żołnierz zabijając kataną Japończyka również walczącego kataną
- Ilu graczy dało radę: 0,2%
Rising Storm to gra sieciowa osadzona w czasach II wojnie światowej. I teraz pomyślcie, z czym kojarzy się Wam ten konflikt? Pojedynki czołgów na dystansie kilometra, karabiny maszynowe, wyrzutnie rakiet, nocne bombowce, broń jądrowa. Tymczasem twórcy tej produkcji wymagają od nas, żebyśmy walczyli na miecze. Co gorsza, mamy to zrobić jako żołnierz amerykański, który zaczyna grę bez katany. Musimy więc pokonać kogoś nią dysponującego, zabrać mu oręż i nie tylko zdobyć za jego pomocą fraga, ale dodatkowo znaleźć wcześniej desperata, który z jakiegoś powodu do nas nie strzela, a biegnie z mieczem. Szaleństwo.
Czy Japończycy naprawdę szarżowali z katanami na czołgi?
Nie, ale co ciekawe, japońscy żołnierze w trakcie II wojny światowej faktycznie mieli na wyposażeniu katany (a dokładnie miecze gunto). Stanowiły one jednak głównie symbol rangi, a nie prawdziwą broń. W zależności od sytuacji, pochodzenia i zamożności posiadacza tego rodzaju oręża w japońskiej armii można było spotkać zarówno ostrza wytwarzane w fabryce, jak i wykuwane tradycyjnie, w tym nawet kilkusetletnie. Historia notuje przypadki faktycznego użycia mieczy w walce. To nie dziwi, podczas II wojny światowej od czasu do czasu dochodziło do starć w zwarciu. Większość żołnierzy używała w nich jednak saperek.
W Rising Stormie 2 istnieje kilka achievementów za zniszczenie wrogiego czołgu główną armatą własnego czołgu. 0,6% graczy zdobyło „odznakę” za skuteczny strzał z 900 metrów, ale osiągnięcia za 1200 i 1500 metrów ma na koncie okrągłe 0% osób. To zaskakujące, bo prawdziwym czołgistom się to zdarzało, a gracze przecież mogą pozwolić sobie na więcej prób i brawury.