Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePCSwitch
Okładka Into the Breach (PC)

Into the Breach

Dwuwymiarowa strategia turowa osadzona w oryginalnym uniwersum science fiction, przygotowana przez twórców FTL: Faster Than Light.

Strategiczne | science fiction | turowe | widok izometryczny | taktyczne | 2D | indie

Into the Breach to dwuwymiarowa strategia turowa, osadzona w oryginalnym uniwersum science fiction. Producentem tytułu jest niezależne studio Subset Games, czyli twórcy wielokrotnie nagradzanego FTL: Faster Than Light, które zadebiutowało w 2012 roku na komputerach PC. Into the Breach to drugi projekt deweloperów. Pomimo tego, że gra odchodzi od formuły FTL, będącego symulatorem statku kosmicznego, posiada ona wciąż wiele jego charakterystycznych elementów, takich jak styl graficzny czy wysoki poziom trudności.

Fabuła

Historia opowiedziana w grze jest bardzo prosta i dotyczy inwazji gigantycznych owadów na Ziemię. Gracz staje na czele małego oddziału mechów i walczy z wrogiem, za główny cel mając zniszczenie podziemnego ula, z którego atakują Obcy.

Opowieść jest prezentowana głównie za pośrednictwem towarzyszących kolejnym misjom dialogów. Warto przy tym odnotować, że scenarzystą gry jest znany m.in. z Planescape: Torment oraz Fallout: New Vegas Chris Avellone.

Mechanika

Into the Breach jest miniaturową strategią turową, w której wcielamy się w dowódcę niewielkich oddziałów mechów, chroniących niedobitki ludzkości przed atakami ze strony Obcych gnieżdżących się głęboko pod ziemią. Akcja Into the Breach rozgrywa się na niewielkich, losowo generowanych, dwuwymiarowych planszach. Są one pokryte siatką 64 kwadratowych pól, po których w turach poruszają się nasze siły oraz jednostki przeciwnika. Zdaniem graczy jest obrona cywilnych zabudowań przed atakami insektów. W walce kontrolujemy mechy, które pomiędzy misjami wyposażamy w nowe rodzaje broni. Wybieramy dla nich także pilotów, z umiejętnościami mającymi duży wpływ na przebieg bitew.

Ze względu na wielkość map misje są dość krótkie, co nie znaczy, że nie stanowią one znacznego wyzwania. Cechami charakterystycznymi dla rozgrywki w Into the Breach są niemal kompletna rezygnacja z losowości, a także nieco nietypowa struktura misji. Gracze powinni podchodzić do nich jak do zagadek logicznych, posiadających więcej niż jedno optymalne rozwiązanie. W produkcji Subset Games przeciwnicy sygnalizują swoje ruchy (jest to pokazywane przez specjalne strzałki), dzięki czemu otrzymujemy możliwość zareagowania na nie, jeszcze zanim się wydarzą. Rozgrywka opiera się tym samym nie tyle na kontrowaniu już wykonanych ataków, co działaniach prewencyjnych. Musimy zwracać uwagę także układ planszy, wpływający na mobilność mechów.

Tryby gry

Into the Breach zawiera wyłącznie tryb dla pojedynczego gracza.

Kwestie techniczne

Gra oferuje przyjemną dla oka dwuwymiarową oprawę graficzną, zrealizowaną w 16-bitowym stylu retro, w wielu miejscach przywodzącą na myśl FTL. Rozgrywce towarzyszy wysokiej jakości elektroniczna ścieżka dźwiękowa, za której wykonanie odpowiada Ben Prunty (stworzył także soundtrack do pierwszej gry studia).

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 7,1 / 10 na podstawie 115 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9 / 10 na podstawie 4 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 54,99 PLN

Gry podobne do Into the Breach

Wymagania wiekowe Into the Breach

12+

Wymagania sprzętowe Into the Breach

PC Windows

Minimalne: Dual Core 1.7 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki Intel HD 3000 lub lepsza, 300 MB HDD, Windows Vista/7/8/10

Recenzja gry Into the Breach – mała strategia, dużo frajdy

Recenzja 27 lutego 2018, 17:30

Pierwszy raz „wygrałem” w Into the Breach po jakichś 10 godzinach – obroniłem dwie wyspy i zniszczyłem wrogi ul. Skąd więc ten cudzysłów? Bo w Into the Breach zabawa nie polega tylko na pokonaniu wroga – celem jest m.in. zwycięstwo po zaliczeniu wszystkich czterech wysp, odblokowanie kolejnych mechów i pilotów czy zdobycie jak najwyższej liczby punktów (za uratowanie ludzkich istnień). Czy gracze będą chcieli grać po pierwszym „zwycięstwie”? Tak, bo zachęca do tego bardzo ciekawie wpleciony w rozgrywkę system osiągnięć. W ten sposób Into the Breach zadowoli zwykłych użytkowników, którzy po kilku czy kilkunastu godzinach odejdą usatysfakcjonowani, bo przecież wygrali. Równocześnie tytuł oferuje masę opcji kontynuowania zabawy tym, którzy w rozgniataniu robali się zakochają – a nie wątpię, że będzie ich wielu.

PC
Switch