Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 13 września 2020, 12:37

Hejt graczy – 13 niezłych gier, które zostały znienawidzone

Czasem gracze przyznają grom wyższe oceny niż krytycy – a czasem dzieje się zgoła odwrotnie. Postanowiliśmy przyjrzeć się sytuacjom, gdy tytuł jest dobry, a mimo to gracze nie zostawiają na nim suchej nitki.

Spis treści

Krytycy i gracze to grupy, którym nie zawsze ze sobą po drodze. Na pewno nieraz przekonaliście się o tym sami – a jeśli nawet nie, to wystarczy, że sięgniecie po jeden z naszych dawnych artykułów (z grudnia 2016 czy z lutego 2017 roku), by sobie to uzmysłowić. Dziś zmierzymy się z tym zagadnieniem jeszcze raz – ale w inny sposób. Poprzednio mówiliśmy o grach, które krytycy zmieszali z błotem, a konsumenci mimo to nie szczędzili im słów uznania czy wręcz zachwytu. Teraz przyjrzymy się sytuacjom przeciwnym.

AKTUALIZACJA #2

We wrześniu 2020 roku zaktualizowaliśmy tekst raz jeszcze. Ponownie dodaliśmy dwie gry – The Last of Us: Part II (a jakże!) oraz Project CARS 3 – i ponownie zostały one ulokowane w tekście zgodnie z porządkiem alfabetycznym.

Skok w hejt. - Hejt graczy – 11 niezłych gier, które zostały znienawidzone - dokument - 2020-09-13
Skok w hejt.

Gracze bywają skrajni w swoich osądach. Jeśli kochają – to całym sercem. Jeśli nienawidzą… no właśnie, też bezgranicznie. A nie zawsze ta ich niechęć jest merytorycznie uzasadniona. Czasem robią z igły widły, wyolbrzymiając drobne mankamenty, innym razem krytykują, bo nie zgadzają się z jakimiś decyzjami, powiedzmy, artystycznymi (albo marketingowymi, technicznymi etc.) podjętymi przez dewelopera czy wydawcę. Tak czy inaczej, efektem jest rozprzestrzeniająca się w sieci jak szarańcza nagonka, do której chętnie dołączają kolejni internauci, a przez którą na dobre gry spadają gromy większe, niż powinny. O takich właśnie przypadkach porozmawiamy w tym tekście.

Żeby nie było – nie zamierzamy dowodzić, iż produkcje wymienione w tym artykule nie zasłużyły na krytykę, jaka je spotkała. Zastanowimy się raczej, czy owa krytyka nie była przesadzona, niewspółmierna do skali problemów trapiących poszczególne tytuły.

I jeszcze jedna uwaga wstępna – omawiamy przypadki z najnowszej (względnie) historii naszej branży ułożone w kolejności alfabetycznej.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Która z tych 11 gier najmniej zasługiwała na totalną krytykę graczy?

Assassin’s Creed: Unity
7,9%
Mass Effect: Andromeda
7,7%
Fallout 4
6,7%
Overwatch
12,3%
Diablo III
7,1%
Watch Dogs
10,4%
Sid Meier’s Civilization VI
5,8%
Call of Duty: Infinite Warfare
2,5%
Baldur’s Gate: Siege of Dragonspear
1,6%
Metro Exodus
33,8%
Battlefield V
4,1%
Zobacz inne ankiety
12 postaci z gier, które gracze szczerze znienawidzili
12 postaci z gier, które gracze szczerze znienawidzili

Uwaga – oficjalnie można hejtować! Przynajmniej niektórych wirtualnych bohaterów, bo przyglądamy się, które postacie z gier są tymi najbardziej znienawidzonymi przez graczy.

Lubienie Fallouta 76, Anthem czy Andromedy jest w porządku!
Lubienie Fallouta 76, Anthem czy Andromedy jest w porządku!

„Przez te bezguścia, które ciągle grają w Fallouta 76, współczesne gry są właśnie takim syfem”. Tak sądzisz? No więc czas na kubeł zimnej wody – to nie oni są problemem. Tylko Ty.

Gracze kontra twórcy gier – wojna, w której przegrywamy wszyscy
Gracze kontra twórcy gier – wojna, w której przegrywamy wszyscy

Gracze i twórcy to dwie grupy, które teoretycznie istnieją dla siebie nawzajem. W dobie hejtu i wywołanych z niczego afer dochodzi jednak do antagonizowania tych drugich. Jako gracze robimy sobie w ten sposób wrogów z najważniejszych sojuszników.