Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 25 grudnia 2014, 14:37

autor: Filip Grabski

Zaginione w akcji - najciekawsze gry, które przepadły w boju

Wśród wielu gier komputerowych i video, znajdują się również takie tytuły, których premiery oczekujemy od dawna, ale te - jak na złość - ukazać się nie mogą. Przygotowaliśmy listę najciekawszych tego typu produkcji, a stopień ich zagubienia oceniliśmy.

Spis treści

Deux Ex Universe

Zaczynamy od najświeższego tytułu, a zatem poziom frustracji wywołanej zaginięciem w akcji jest jeszcze mikroskopijny. Czwartego grudnia firma Eidos pochwaliła się swoim najnowszym silnikiem - Dawn Engine. Tabun biegłych w swej sztuce programistów przebudował udany Glacier 2 (napędzał ostatniego Hitmana i nie przynosił wstydu twórcom, oj nie), by przyszłe gry noszące logo Eidos wyglądały pięknie, efektownie i realistycznie. Najciekawsze jednak w tej krótkiej wiadomości było użycie marki Deus Ex połączonej z tym oto ślicznym obrazkiem.

Ale nawet gdyby przedstawiciel Eidos nie napisał wprost, że Dawn Engine będzie podstawą dla wszystkich projektów powiązanych z Deus Ex Universe, skojarzenie nasunęłoby się samo. Złote barwy, industrialne otoczenie i bardzo charakterystyczna atmosfera automatycznie kojarzą się z udanym Buntem ludzkości z 2011 roku. O samym Deus Ex Universe wiadomo już od jakiegoś czasu - nieco ponad rok temu szef Eidos Montreal, David Anfossi, zdradził, że jego firma właśnie realizuje tworzenie rozległego, permanentnego i bogatego świata, który posłuży za dom dla wszystkich nowych gier z serii Deus Ex, ale także dla produkcji mobilnych, komiksów czy książek. W 2013 roku produkcja nowego tytułu na PC i konsole następnej generacji już trwała. Grudniowa aktualizacja dała jasno do zrozumienia, że słowo "uniwersum" nie powinno w tym przypadku kojarzyć się z produkcją MMO - powstający Deus Ex na pewno nie będzie miał z masową zabawą online nic wspólnego. I dobrze. Czekamy niecierpliwie, choć na pewno nie tak, jak Chuck Norris godnego przeciwnika.

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej

TWOIM ZDANIEM

Na którą z zaginionych gier czekasz najbardziej?

Deus Ex Universe
2,8%
Syberia 3
6,1%
Hitman
4,3%
Doom 4
3,9%
Brothers in Arms: Furious 4
2,3%
Need for Speed
6%
Dishonored 2
8%
The Last Guardian
2,1%
Beyond Good & Evil 2
4,2%
Agent
2,1%
Fallout 4
19,9%
Half-Life 2: Episode Three / Half-Life 3
38,2%
Zobacz inne ankiety
Arcydzieła ślepym trafem - legendarne gry, które miały być czymś całkowicie innym
Arcydzieła ślepym trafem - legendarne gry, które miały być czymś całkowicie innym

W branży gier jest czasem jak w kuchni: chcesz zrobić omlet, wychodzi jajecznica. Lub, dokładniej: chcesz zrobić kopię swojej poprzedniej produkcji, a przez przypadek rewolucjonizujesz cały gatunek gier i zarabiasz na tym miliony.