Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

BattleTech PC

Opracowana przez znane z serii Shadowrun studio Harebrained Schemes taktyczna gra bitewna, będąca odświeżoną wersją produkcji, która ukazała się na komputerach pod koniec lat 80. jako jedna z pierwszych produkcji legendarnego studia Westwood (seria Command & Conquer).

Strategiczne, crowdfunding, ekonomiczne, mechy i roboty, multiplayer, science fiction, taktyczne, turowe.

BattleTech - screen - 2018-04-25 - 371822BattleTech - screen - 2018-04-25 - 371821BattleTech - screen - 2018-04-25 - 371820BattleTech - screen - 2018-04-25 - 371819BattleTech - screen - 2018-04-25 - 371818BattleTech - screen - 2018-04-25 - 371817BattleTech - screen - 2018-04-25 - 371816BattleTech - screen - 2018-04-25 - 371815BattleTech - screen - 2018-04-25 - 371814

wersja językowa:
EN napisy i dialogi

Data premiery gry BattleTech | PC

24kwietnia2018

24kwietnia2018

Steam

PC Windows
Okładka BattleTech (PC)
BattleTech

BattleTech to stworzona z myślą o PC taktyczna gra RPG z akcją osadzoną w tytułowym uniwersum - świecie pełnym krwawych konfliktów i bezlitosnych najemników. Całość stanowi odświeżenie kultowej marki figurkowych gier bitewnych, która w formie cyfrowej po raz pierwszy ukazała się na komputerach PC w 1988 roku, za sprawą studia Westwood. Gra opracowana została przez dewelopera Harebrained Schemes, który ma na swoim koncie między innymi trylogię Shadowrun.

Fabuła

W roku 3025 galaktyka jest trawiona przez nieustający konflikt pomiędzy arystokratycznymi rodami zarządzającymi całymi planetami, a nawet sektorami kosmosu. W walkach, ze względu na zakaz używania broni nuklearnej i bombardowań orbitalnych wykorzystywane są potężne machiny bojowe zwane mechami. Gracz wciela się w dowódcę oddziału najemników, który zostaje wciągnięty w brutalną, międzygwiezdną wojnę domową i pomaga pozbawionej władzy królowej odzyskać zagarnięty przez uzurpatora tron.

Mechanika

Rozgrywkę w przygotowanym z myślą o PC BattleTechu można podzielić na dwie części. Pierwsza z nich polega na toczeniu turowych starć, w trakcie których kontrolujemy swoich pilotów i wykorzystujemy ich maszyny, uzbrojenie, umiejętności specjalne oraz zróżnicowaną rzeźbę terenu, by przechytrzyć wroga. Pole bitwy obserwujemy najczęściej z perspektywy izometrycznej, jednak w trakcie wykonywania ataków i ruchów kamera zmienia położenie (podobnie jak np. w cyklu XCOM). W celu większej czytelności pola walki opcje śledzenia można jednak wyłączyć, skupiając się jedynie na ogólnym widoku pola bitwy.

Zarządzanie najemnikami i maszynami bojowymi i zlecanie wykonywanych misji odbywa się w czasie rzeczywistym, podobnie jak we wspomnianej wyżej serii studia Firaxis. W związku z tym trzeba pilnie śledzić tabele wydatków i przychodów, ponieważ w skrajnych przypadkach może się zdarzyć, że nasza lanca (czyli oddział bojowy składający się z czterech maszyn) zostanie uziemiony i przez pewien czas nie będziemy zdolni do podjęcia się żadnego zlecenia (na przykład jeśli nasi mechanicy nie zdołają naprawić uszkodzonych mechów, która to czynność wymaga zarówno gotówki, jak i czasu).

W miarę upływu czasu rekrutujemy nowych pilotów, którzy zdobywają na polach bitew punkty doświadczenia przeznaczane na nowe umiejętności, rozwijamy i dostosowujemy mechy (możemy w tym celu wykorzystywać także sprzęt zdobyty na polu bitwy). Standardowe misje przeplatają się z misjami związanymi z kampanią fabularną. Te ostatnie zazwyczaj są bardziej spektakularne i ciekawiej zaprojektowane.

Tryby gry

W wydanym na PC BattleTech możemy bawić się samotnie (do wyboru mamy kampanię oraz jednorazową potyczkę - Skirmish), albo też w towarzystwie innych graczy – tocząc z nimi starcia lanca przeciwko lancy. Gra posiada przydatny moduł pozwalający przygotować sobie przed walką lance zawierające rozmaite warianty maszyn i ich uzbrojenia.

Kwestie techniczne

Oprawa graficzna BattleTech została zrealizowana w pełnym 3D. Modele pojazdów są bardzo szczegółowe, ale niestety sporo można zarzucić wyglądowi lokacji i kiepskim teksturom. Projektując styl artystyczny, twórcy postawili na realistyczne science fiction – nie ma tutaj mowy o widowiskowości rodem z anime. Wirtualny odpowiednik stołowej gry stara się być jak najwierniejszy oryginałowi.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Ocena gry 7.87 / 10 na podstawie 26 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7.9 / 10 na podstawie 37 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 142,99 PLN

Klasyfikacja PEGI BattleTech

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język.

Wymagania sprzętowe BattleTech

Rekomendowane: Intel Core i5-3450 3.1 GHz / AMD FX-6300 3.5 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 950 / Radeon HD 7900 lub lepsza, 60 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i3-3210 3.2 GHz / AMD FX-4300 3.8 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 / Radeon HD 7850 lub lepsza, 60 GB HDD, Windows 7 64-bit

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG Strix GL503
ASUS ROG Strix GL703
ASUS ROG G703
ASUS ROG GX501 Zephyrus
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1060 / 1070
  • Procesor: Intel® Core™ i7-8750H
  • Ram: 8 GB DDR4 2400MHz SDRAM
  • Matryca: matowa klasy IPS 15.6" (16:9) FHD (1920x1080) (120Hz /144Hz)
  • Dysk: SSD 128GB/256GB/512GB
Sprawdź ceny w:
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1060 / 1070
  • Procesor: Intel® Core™ i7-8750H
  • Ram: 8 GB DDR4 2400MHz SDRAM
  • Matryca: matowa klasy IPS 15.6" (16:9) FHD (1920x1080) (120Hz /144Hz)
  • Dysk: SSD 128GB/256GB/512GB
Sprawdź ceny w:
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1080
  • Procesor: Intel® Core™ i7
  • Ram: 16 GB DDR4 2400 / 2800 MHz SDRAM
  • Matryca: 17.3" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 144Hz
  • Dysk: SSD 256GB/512GB PCIE Gen3X4 SSD
Sprawdź ceny w:
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce GTX 1080
  • Procesor: Intel® Core™ i7
  • Ram: 16 GB DDR4 2400MHz SDRAM
  • Matryca: 15.6" (16:9) IPS Full HD (1920x1080) 120Hz
  • Dysk: SSD 256GB/512GB/1TB PCIE Gen3X4 SSD
Sprawdź ceny w:
Recenzja gry BattleTech – mecha dobra gra

Recenzja 2 maja 2018, 11:30

Dopiero w polu okazuje się, czy nasze założenia w trakcie uzbrajania mecha były słuszne. Potwór posiadający zbyt mało zamontowanych radiatorów zacznie się przegrzewać, co mocno ograniczy jego skuteczność. W ostateczności może się nawet zapalić albo wyłączyć. Podzielony na strefy pancerz ulega degradacji w miejscu trafienia, kończyny mecha odpadają, broń jest odstrzeliwana... Niczego nie pominięto. Twórcy doskonale odrobili pracę domową, przenosząc do wirtualnego BattleTecha całą mechanikę papierowego odpowiednika. Tyle tylko, że teraz wszystkie te cuda możemy zobaczyć na własne oczy. Nie żebym nie zdawał sobie sprawy z poprzednich tytułów wykorzystujących czy to tę samą markę, czy też pokazujących starcia mechów w innych uniwersach, ale Harebrained Schemes udowodniło, że z takich gier wciąż można czerpać ogromną przyjemność.

Komentarze Czytelników (42)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
22.06.2017 19:11
3
mlokos79
17
Legionista
9.0

Strategia turowa to moj ulubiony gatunek a jesli jeszcze jest to gra w stylu slynnego Jagged Aliance (a ta chyba na taka wyglada) to czekam niecierpliwie na premiere :)

23.06.2017 13:59
odpowiedz
omatkoicorko
34
Centurion

zbyt duzo wody uplynelo od ostatneigo dobrego battletecha... z wielka nadzieja i niecierpliwoscia czekam na ten tytul :) zapowiada sie zacnie po fimach z gameplay

01.03.2018 19:59
👍
odpowiedz
Lemur80
58
Fear is the mind killer

Premiera już całkiem niedługo i patrząc na filmiki jestem naprawdę dobrej myśli. To może się udać.

15.04.2018 00:34
😜
odpowiedz
1 odpowiedź
MrocznyWędrowiec
49
aka Hegenox

Wolałbym nowego Shadowruna.

24.04.2018 19:51
😍
1
odpowiedz
1 odpowiedź
A.l.e.X
112
Alekde

Ależ ta gra jest dobra i tak bliska wydaniu normalnemu. Dokonali jak dla mnie cudu przenosząc 1:1 całość.

26.04.2018 13:53
odpowiedz
omatkoicorko
34
Centurion
9.0

swietna gra! czekalem na to tyle lat, az wkoncu ktos podejmie temat, i prosze, nie dosc ze stworzyli gre w uniwersum Battletecha to jeszcze tak dobra! poza jakimis problemami technicznymi ktore niektorzy miewaja (ja nie doswiadczylem, moze spadek klatek ze dwa razy na kilka sekund, to zadna przeszkoda) to gra daje niesamowite mozliwosci taktyczne :D do tego latwa nie jest, uzycie mozgu jest wymagane :)

ps. czekam na mody i na Marudera :D

26.04.2018 19:27
👍
odpowiedz
2 odpowiedzi
A.l.e.X
112
Alekde
9.0

omatkoicorko - moim zdaniem jest przeniesione idealnie, wiadomo że nie dało się wszystkiego ale to co jest i tak wygląda jak prawdziwa rozgrywka taktyczna w bitewniaka. Gra jest absolutnie fenomenalna dla fanów BT to pozycja wręcz obowiązkowa. Jako sama gra taktyczna sandbox z kampanią i tak zasługuje na min. 9/10 za to jak jest dopracowana w tej formie. Oczywiście ze względu na budżet zabrakło małych detali jak nagranie wszystkich rozmów + animacji postaci, ale to są tylko nieistotne detale biorąc pod uwagę co jest w tej grze najbardziej istotne.

27.04.2018 13:15
odpowiedz
3 odpowiedzi
szejk18
18
Pretorianin

mozna gdzies zmienic poziom trudnosci??
zbyt prosta ta gra jest

28.04.2018 15:15
odpowiedz
bluesme
25
Chorąży

Poza frostpunkiem najciekawsza gra od kilku tyg...
Tylko na gry-online jakoś wszyscy wolą HBO-GO recenzować..

28.04.2018 15:37
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1074990
29
Generał

Bardzo udana jak dotąd, dalej pewnie będzie podobnie, jednak z oceną się wstrzymam, aż ukończę. Roboczo: 9/10.

Sporo zapożycza z XCOM, ale robi to z umiarem, twórczo i moim zdaniem używa tego lepiej. Od strony projektu unika wad w rodzaju zbyt dużego wpływu czynnika losowego na wynik gry, presji czasu czy ryzyka równi pochyłej. Czynnik losowy jest tu mądrze zbalansowany, "rozcieńczony" w czynniku decyzyjnym. Narracja jest bogatsza i bardziej wciągająca. Setting miodzio (uniwersum, mechy!, zarządzanie kompanią najemników). Możliwość modyfikacji i następnie weryfikacji w boju maszyn kroczących satysfakcjonuje, zaś sama walka posiada lubą głębię taktyczną i daje frajdę (zamiast frustrować, jak w XCOM). To nie dziwi, stanowi wszak adaptację sprawdzonej gry planszowej. Oprócz misji osi fabularnej gracz ma sporą swobodę podróży i szukania dynamicznych zleceń pobocznych, co służy budowaniu reputacji, gromadzeniu doświadczenia, kasy (czas to pieniądz) etc.

Oprawa audiowizualna buduje fajny klimat (zwłaszcza muzyka), tu jedynie drobne zastrzeżenia: system doboru facjaty estetycznie leży, te twarze... uch. Pomysł z obniżającą koszty stylizacją cut-scenek na bazie statycznych grafik działa nieźle, acz myślę, że pełnoprawne animacje budowałyby klimat lepiej. Tu, mimo dobrego rezultatu, chyba najmocniej czuć ograniczenia budżetu. Voice acting od średniawego do mogącego być, niezbyt go wiele. Możliwe, co się chwali, rozmowy z załogantami to czysty tekst i widok na niemą, acz skromnie animowaną postać. Pojawiające się co jakiś czas tekstowe zdarzenia losowe tez dorzucają coś miłego do koszyka.

EDIT: obserwuję, że z czasem zdają się narastać pewne problemy techniczne, a dokładnie - mulenie, zwłaszcza przy próbie ładowania zapisanego stanu gry. Coś podobnego widziałem bodaj w drugim Shadowrunie, może znów używają tych samych kiepskich patentów koderskich tutaj. Co najmniej pół oczka za to poleci, zależnie, jak z tym będzie dalej.

post wyedytowany przez zanonimizowany1074990 2018-04-29 07:33:52
29.04.2018 18:50
odpowiedz
3 odpowiedzi
Altrunim
8
Legionista
4.0

Niestety każdy kto ma jakieś pojecie o tym czym jest świat battletech już wie ze ta gra wzorująca się na tym świecie jest politycznie poprawną papką .

https://i.imgur.com/9lVtVlV.png

Angielski wymagany.

Spora recenzja , która wam opisze jak bardzo uwalili tą grę zresztą się nie dziwie bo jeden z twórców to SJW, gender, trans maniak.

30.04.2018 17:34
😜
odpowiedz
1 odpowiedź
komandor_Tarkin
6
Junior

Gra jest spoko, co prawda dopiero zrobiłem kilka kontraktów dopiero ale gra się zacnie. Pytanie tylko czy na Gry Online pokaże się jakiś poradnik? Bo nie wszystko jeszcze do końca ogarniam. ;P

30.04.2018 20:20
odpowiedz
1 odpowiedź
A.l.e.X
112
Alekde

soulldelsol - broń ma oznaczenia S/M/L i w tych oznaczeniach najlepiej funkcjonuje więc jeśli chcemy trafić kogoś z PPC w odległości 5m to może być różnie, za to roll rakiet jak napisał T_bone - nie ma możliwości aby jakaś nie trafiła bo dla każdej liczony jest hit, przy dużych pakietach wejdzie zawsze spora ilość. Z bliska salwa z S może być maksymalnie destrukcyjna.

Jeśli chodzi o porównanie Battletech vs. Frostpunk to za bardzo nie ma co do czego porównywać. FP to demo gry, BT jest dopracowane całościowo. Szkoda że Polacy dali tak ... /szczególnie że trzymałem za nich kciuki jak za każdą polską grę.

03.05.2018 09:05
odpowiedz
topyrz
56
pogodnik duchnik

Dziwne, że jest tak mało materiałów w polskim internecie.
Recenzja na GoL to takie wrażenia (jak zwykle) z brakiem opisu podstawowych mechanizmów. Trzeba się domyślać.

Znalazłem gameplay z recenzją na szczęście:
https://www.youtube.com/watch?v=tYXRjn9Cq48

post wyedytowany przez topyrz 2018-05-03 09:05:49
03.05.2018 22:43
😍
odpowiedz
xao
53
Centurion
10

Gram nadal.. wciaga.. gra, ktora moglaby sie starac o ocene 10! Polecam :)
Lubie Xcom i mam w tej grze pewne podobne rozwiazania, ktore bardzo lubie.
Gra jest CUDOWNA, jak na to co teraz w wiekszosci produkuja. U mnie wygrala
z Frostpunk - rowniez b.dobrym :)

06.05.2018 09:20
😍
odpowiedz
xao
53
Centurion

Ktos moze rowniez dalby temu mechowemu xcom wreszcie 10, co? :)
Gra jest przednia i dawno tak bardzo dobrej gry nie widzialem.

06.05.2018 20:33
👎
odpowiedz
1 odpowiedź
kolafon
22
Pretorianin

Nie ma startu do Xcoma. Nuda, nuda, nuda. Dawno tak nie byłem rozczarowany. Oddawać moje piniendze! Z litości nie wystawiam oceny.

06.05.2018 22:19
odpowiedz
zanonimizowany1074990
29
Generał
8.5

Gra jest ogólnie bardzo udana, acz niewyzbyta wad, z potencjałem na więcej/mocniej/lepiej.

Kierujemy kompanią najemnych mechawojowników dbając o wszelkie aspekty jej funkcjonowania. Od personalizacji własnego awatara, nazwy, barw i godła przez rekrutację pilotów, udoskonalenia statku (na późniejszym etapie), naprawy i modyfikacje wyposażenia mechów (jeden z miodniejszych elementów - samodzielnie zoptymalizować nowego mecha i wypróbować konfigurację w najbliższej rozwałce), aspekt morale, aspekt finansów, skoki od systemu do systemu w poszukiwaniu pożądanych podzespołów i zleceń aż po udział w zmaganiach stanowiących główny wątek fabularny w postaci serii "misji priorytetowych" okraszonych cut-scenkami i dialogami. Wszystko urozmaicają trafiające się czasem zdarzenia losowe, zależnie od wybranych opcji mogące dawać trwałe bądź czasowe skutki oraz opcjonalne gadki-szmatki z towarzyszami broni.

Ogólna struktura rozgrywki rzeczywiście przypomina tę z XCOM. Mamy bazę wypadową (statek), mamy kolejkę czynności na osi czasu i mamy misje taktyczne w postaci walk turowych. Przy tym Battletech unika wad XCOM w postaci zbytniego wpływu czynnika losowego na wynik gry (skutek specyfiki mechów - są odporne i mechaniki ich starć, o czym pisałem gdzieś wyżej), czy denerwujących limitów tur (poza uzasadnionymi, rzadkimi wyjątkami), trudniej też zapędzić się w ślepy zaułek, z którego nie dałoby się już wygrzebać. Wyjąwszy skończoną ilość misji wątku głównego, rozgrywka może trwać dowolnie długo - podaż proceduralnie generowanych zleceń pobocznych jest chyba nieograniczona, więc granicę będzie stanowić zależnie od gracza już to ukończenie wątku głównego, już to wymaksowanie wszystkiego, co jest do wymaksowania, już to proste znużenie.

Turowe bitwy mechów stanowią zasadnicze mięcho rozgrywki, a jest to mięcho soczyste i smakowite. Udana adaptacja planszowego Battletecha zapewnia adekwatną głębię taktyczną, okraszoną przyzwoitymi efektami audiowizualnymi, w tym wielce satysfakcjonującą prezentacją trafień krytycznych - odstrzeliwanych części mecha, animacjami ukazującymi reakcję na trafienie i stan maszyn, w tym bardzo istotny czynnik - ich temperaturę. Istnieje ograniczona liczba schematów misji pobocznych, koniec końców rozgrywka w każdej wygląda dość podobnie, ramy mechaniki bitew nie pozwalają na jakieś zaawansowane urozmaicenia. Zlokalizuj wrogie mechy i je zniszcz (uwaga na posiłki), zajmij wrogą bazę i zlikwiduj obrońców (uwaga na posiłki), broń budynków bazy itp. Morale stanowi pulę, z której płacimy za przydatne manewry/zdolności specjalne: strzał mierzony, stabilizacja. AI potrafi działać efektywnie, acz w pewnych specyficznych okolicznościach zachowuje się... dyskusyjnie. Ogólnie ujdzie, gdyby było maksymalnie efektywne i bezbłędne, rozgrywka stałaby się zbyt trudna. Dla przykładu, na szczęście, nie stosuje mojej ulubionej taktyki na późniejsze etapy: "sukcesywnie odstrzeliwujemy wrogom nogi alpha strike'ami". Bitwy przebiegają raczej niespiesznie, acz niecierpliwi mają pewne pole manewru w opcjach gry.

Grafika trzyma jakiś poziom, rewelacji nie ma, acz nie jest też źle. Przerywniki filmowe zrobione są techniką pseudoanimacji, tzn. złożone są z niezłych, jednak statycznych grafik wprawionych we wzajemny ruch. Efekt jest niezły, stylowe to nawet, acz pełnoprawne animacje z pewnością lepiej budowałyby imersję. Czuć tu ograniczenia budżetu. Muzyka stanowi dobre wzbogacenie klimatu. Większość dialogów to czysty tekst, voice actingu wiele nie ma, ten, co jest dzieli się na niezłe "gadki" pilotów podczas bitew, rozmowy przez interkom w tle i tak sobie zagrane dialogi głównej osi fabularnej.

Wątek główny to czysta sztampa o jakże złym wuju szwarc-tyranie, który zdradą odebrał tron prawowitej władczyni, bo uważał, że będzie lepiej rządzić. Rozchodzi się o to, by tę władzę odzyskać. Wszystko pływa w rozpolitykowanym sosie. Oryginalności za grosz, acz fabuła dobrze harmonizuje ze specyfiką uniwersum. Wszelakie rozmowy są wzbogacone wygodnie podanymi kęsami "lore" Battletecha w postaci wytłuszczonych pojęć - nazw własnych, imion itp. po najechaniu na które ujawnia się okno "encyklopedyczne" zawierające dane na ten temat. Obecnie wszystko wyłącznie po angielsku. Koniec końców nie porywa ani sama opowieść, ani sposób jej podania (narracja).

Gra cierpi też na szereg drobniejszych wad, w tym tych technicznych - wieku młodzieńczego. Tak z 4-5x za długie wczytywanie zapisów, zwiechy/lagi/długie pauzy przy pewnych czynnościach, miejscami jakby bałaganiarskie praktyki programistyczne. Np. fakt, że podczas wyświetlania menu ładowania zapisu w tle nadal trwa bitwa, co powoduje dodatkowe lagi, dyskusyjne i mętne przejście od swobodnego przemierzania mapy do sekwencyjnych ruchów podczas konfrontacji i tym podobne. Kiepska i często nieczytelna grafika terenu, takie sobie modele i tekstury mechów (acz to mi akurat nie wadzi zbytnio, tragedii nie ma), szpetne facjaty pilotów (też podczas bitew powinny być moim zdaniem animowane zależnie od tego, co się dzieje z maszyną, trochę a la Starcraft). Miejscami niedoszlifowany interfejs z brakującymi opcjami. Np. nie da się przenosić mechów z jednego slotu hangaru do innego, co z czasem powoduje bałagan na ekranie, przydałby się też bezpośredni dostęp do lokalnego sklepu w oknie wyposażania mecha. Pewne aspekty powinny być lepiej zbalansowane/pomyślane. Gromadzenie lub spadki morale - zbyt łatwo dobić do maksa, po czym dalsze bonusy się marnują. Wizualizacje podróży między systemami - nie służąca niczemu dziwna seria naprzemiennych animacji lotu i skoków międzysystemowych. Po co możliwość najęcia do 24 pilotów i wystawienia w gotowości kilkunastu mechów, skoro w bitwach, może poza jedną, biorą udział maksymalnie 4 mechy. Skromna pula zdarzeń - szybko zaczynają się powtarzać w koło Macieju... Słowem gra ma zadziory i dyndające tu i ówdzie luźne końce, niedoróbki, miejscowo trąci techniczno-projektowo-estetyczną siermięgą. W dłuższej perspektywie czasowej monotonnieje. Pewne kwestie potrzebują szlifu, inne bym wyciął, kolejne wzbogacił i rozbudował. Potencjał rozwoju i ulepszeń jest, co też ułatwia struktura gry. Przydałaby się dla przykładu opcja rekrutacji jakowychś unikatowych bohaterów, bogatszego i bardziej odróżniającego rozwoju pilotów (cechy indywidualne rzutujące na rozgrywkę), większa pula zdarzeń losowych i ich skutków, dodatkowe kampanie, konkurencyjne kompanie najemnicze, więcej wzmacniaczy imersji i tak dalej, pomysły można mnożyć.

post wyedytowany przez zanonimizowany1074990 2018-05-07 09:10:27
20.05.2018 21:35
odpowiedz
4 odpowiedzi
taranssj4
82
Wyznawca Słońca

Nie doskwiera Wam mała ilość broni i sprzętu do wyposażenia mechów? Jestem po kilku godzinach gry i mam wrażenie niewielkiej ilości opcji taktycznych. Z tego co widzę to wydanie "papierowe" ma znacznie większe możliwości. Na plus dla gry mogę zaliczyć jednak zróżnicowanie terenu.

22.05.2018 16:29
odpowiedz
1 odpowiedź
Azathoth
1
Junior

Gdy wypuszczono tę grę, miała tak wiele bugów, że normalna rozgrywka była praktycznie niemożliwa. Po wypuszczeniu critical patcha jest już w miarę spoko. Jeden bluescreen na tydzień.
Gdyby nie powyższe, polecałbym tę grę każdemu miłośnikowi RPG/strategii turowych. Grałem dość namiętnie we wszystkie Shadowruny ze studia Harebrained Schemes i bawiłem się dobrze, choć pierwsza część pozostawiała wiele do życzenia. Co do Battletecha, radzę zignorować narzekania fanatyków wersji figurkowej i zawiedzionych miłośników starszych odsłon ("to nie jest Mech Commander" itd.) i po prostu cieszyć się grą, bo jest niezła. Dodatki, patche i mody w przyszłości na pewno ją usprawnią i uatrakcyjnią.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze