Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Kingdom Come: Deliverance PC

Zrealizowane na silniku CryEngine 3 epickie RPG akcji, osadzone w historycznych realiach krwawych wojen husyckich, które wstrząsnęły środkową Europą pierwszej połowy XV wieku. Za powstanie tytułu odpowiada czeskie studio Warhorse, w skład którego weszli m.in.

RPG, crafting, crowdfunding, FPP, historyczne, indie, RPG akcji, sandbox, średniowiecze.

Kingdom Come: Deliverance - screen - 2017-12-21 - 361905Kingdom Come: Deliverance - screen - 2017-12-21 - 361904Kingdom Come: Deliverance - screen - 2017-12-21 - 361903Kingdom Come: Deliverance - screen - 2017-12-21 - 361902Kingdom Come: Deliverance - screen - 2017-12-21 - 361901Kingdom Come: Deliverance - screen - 2017-12-21 - 361900Kingdom Come: Deliverance - screen - 2017-08-28 - 353998Kingdom Come: Deliverance - screen - 2017-08-28 - 353997Kingdom Come: Deliverance - screen - 2017-08-28 - 353996

wersja językowa:
PL napisy, EN napisy i dialogi

Data premiery gry Kingdom Come: Deliverance | PC

13lutego2018

13lutego2018

premiera PL

13lutego2018

Steam

PC Windows
Okładka Kingdom Come: Deliverance (PC)
Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance to wydane na PC pierwszoosobowe RPG akcji, osadzone w historycznych realiach średniowiecznej Europy Środkowej. Za powstanie gry odpowiada niezależne czeskie studio Warhorse, w skład którego weszli m.in. autorzy popularnej Mafii, strategii Original War czy wydawanej w latach 2003-2007 trylogii UFO. Podczas prac nad swym debiutanckim tytułem, deweloperzy zza naszej południowej granicy czerpali inspiracje z szeregu kultowych pozycji w swoim gatunku, w efekcie czego pod względem mechaniki i otwartości świata ich produkcja przypomina nieco takie tytuły, jak The Elder Scrolls V: Skyrim czy cykl Mount & Blade. Wzorem dla trudnego i niezwykle wymagającego systemu walki stała się seria Dark Souls, zaś sam sposób prowadzenia fabuły budzić może skojarzenia z naszym rodzimym Wiedźminem. Kingdom Come: Deliverance zostało oficjalnie zapowiedziane w grudniu 2013 roku jako niezwykle rozbudowana produkcja, rozbita na trzy duże epizody, jednak ostatecznie zdecydowano się wydać ją jako jedną całość.

Fabuła

Fabuła gry osadzona została w Europie Środkowej na początku XV wieku. Akcja właściwa rozpoczyna się w roku 1403, a więc kilkanaście lat przed krwawymi wojnami husyckimi, które wstrząsnęły nie tylko Czechami, ale także Królestwem Niemieckim czy Polskim, rządzonym w owych czasach przez Władysława Jagiełłę.

W Kingdom Come: Deliverance wcielamy się w postać syna kowala, młodzieńca imieniem Henryk. Kiedy pewnego dnia jego wioska zostaje zrównana z ziemią przez przetaczające się armie wroga, protagonista poprzysięga wypełnić ostatnią wolę ojca i dokonać zemsty na sprawcach napaści. Kierowany chęcią odwetu Henryk szybko zostaje wplątany w wielką politykę oraz sieć intryg, co w konsekwencji postawi przed nim znacznie trudniejsze zadanie uratowania prawowitego władcy swego kraju i przywrócenia porządku w państwie. Realizacja tego celu zajmie naszemu bohaterowi dobrych kilka lat, podczas których odwiedzi on różne rejony Europy Środkowej i weźmie udział w całym szeregu wydarzeń historycznych oraz autentycznych bitew.

Mechanika

Rozgrywka w Kingdom Come: Deliverance na platformie PC toczy się w rozległym, otwartym świecie średniowiecznej Europy Środkowej. Sama mechanika zabawy nie odbiega w znacznym stopniu od większości współczesnych RPG-ów akcji, tak więc podczas rozgrywki, obserwowanej z perspektywy pierwszej osoby, przychodzi nam walczyć, prowadzić rozmowy z postaciami niezależnymi, rozwijać umiejętności, parać się rzemiosłem i dbać o swoje wyposażenie, a także wykonywać rozmaite zadania główne i poboczne odznaczające się sporą swobodą realizacji, a co za tym idzie nieliniowego rozwijania fabuły. W toku gry do naszego bohatera dołączają też różni towarzysze, przez pewien czas wspierając go swoimi umiejętnościami w walce i wykonywaniu zadań.

W odróżnieniu od większości gier z tego gatunku, utrzymanych najczęściej w konwencji fantasy, Kingdom Come: Deliverance osadzone zostało w realiach historycznych. Podczas rozgrywki nie spotykamy więc żadnych potworów ani magicznych przedmiotów, a na czoło wysuwa się wierne przedstawienie epoki, co znajduje również odzwierciedlenie m.in. w systemie rozwoju bohatera. W grze zabrakło typowego systemu klasowego, a nasz protagonista – opisany czterema podstawowymi współczynnikami (siła, zręczność, witalność, retoryka) – może rozwijać się w różnych kierunkach, wykorzystując np. umiejętności wojownika, barda czy złodzieja. Henryk podnosi swoje umiejętności wykonując związane z nimi czynności, a dodatkowo może przyspieszyć ten proces poprzez czytanie odpowiednich książek czy opłacanie lekcji u nauczycieli.

Istotną rolę w grze pełni walka, której daleko do typowo zręcznościowego modelu. Twórcy dokładnie odtworzyli bowiem prawidła średniowiecznej szermierki, co zaowocowało realistyczną i niezwykle wymagającą mechaniką, z możliwością zadawania ciosów w różne części ciała, blokowania, parowania czy zbijania wrogiego oręża. Warto jednocześnie odnotować, że w toku rozgrywki nasz protagonista bierze udział nie tylko w indywidualnych pojedynkach, ale także w epickich oblężeniach, gdzie czekają nas starcia z udziałem wielu postaci. Na szczególną uwagę zasługuje także niezwykle rozbudowany system ekwipunku. Bohater zakłada na siebie aż szesnaście różnych elementów zbroi lub ubioru, które dodatkowo układają się w warstwy, co daje nam w sumie niezliczoną ilość kombinacji. Sporą część przedmiotów, a także szereg przydatnych wywarów Henryk wytwarza zaś samodzielnie, za sprawą zrealizowanego w formie minigier systemu rzemiosła.

Tryby gry

Produkcja studia Warhorse koncentruje się w całości na fabule w trybie rozgrywki jednoosobowej, tak więc w grze nie znajdziemy żadnej formy zabawy w wariancie multiplayer.

Kwestie techniczne

Wydany na platformie PC Kingdom Come: Deliverance korzysta z zaawansowanego silnika graficznego CryEngine 3, znanego przede wszystkim za sprawą serii Crysis. Mimo relatywnie niskiego budżetu czeskim deweloperom udało się stworzyć wysokiej jakości oprawę, która równie dobrze prezentuje się na „blaszakach”, jak i na konsolach ósmej generacji. Wykreowany na potrzeby gry świat średniowiecznej Europy jest wyjątkowo żywy i autentyczny. Poszczególne lokacje charakteryzują się odmiennym stylem architektonicznym, będącym efektem ścierania się wpływów różnych kultur, zaś zamieszkujące je postacie niezależne obdarzone zostały zaawansowanymi algorytmami sztucznej inteligencji warunkującymi ich codzienny tryb życia, np. poprzez pracę czy ulubione sposoby spędzania wolnego czasu.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 8.035 / 10 na podstawie 640 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.5 / 10 na podstawie 2808 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 214,99 PLN

Klasyfikacja PEGI Kingdom Come: Deliverance

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Kingdom Come: Deliverance

Rekomendowane: Intel Core i7-3770 3.4 GHz / AMD FX-8350 4.0 GHz, 12 GB RAM, karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1060 / 8 GB Radeon RX 580, 30 GB HDD, Windows 7/8 64-bit
Minimalne: Intel Core i5-2500K 3.3 GHz / AMD Phenom II X4 940 3.0 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 / Radeon HD 7870 lub lepsza, 30 GB HDD, Windows 7/8 64-bit

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG Strix GL503
ASUS ROG Strix GL703
ASUS ROG G703
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1060 / 1070
  • Procesor: Intel® Core™ i7-8750H
  • Ram: 8 GB DDR4 2400MHz SDRAM
  • Matryca: matowa klasy IPS 15.6" (16:9) FHD (1920x1080) (120Hz /144Hz)
  • Dysk: SSD 128GB/256GB/512GB
Sprawdź ceny w:
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1060 / 1070
  • Procesor: Intel® Core™ i7-8750H
  • Ram: 8 GB DDR4 2400MHz SDRAM
  • Matryca: matowa klasy IPS 15.6" (16:9) FHD (1920x1080) (120Hz /144Hz)
  • Dysk: SSD 128GB/256GB/512GB
Sprawdź ceny w:
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1080
  • Procesor: Intel® Core™ i7
  • Ram: 16 GB DDR4 2400 / 2800 MHz SDRAM
  • Matryca: 17.3" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 144Hz
  • Dysk: SSD 256GB/512GB PCIE Gen3X4 SSD
Sprawdź ceny w:
Recenzja gry Kingdom Come: Deliverance - między Gothikiem a Wiedźminem

Recenzja 13 lutego 2018, 09:00

Deweloperzy przygotowali nawet specjalne zadania, w trakcie wykonywania których zapoznajemy się z zamieszkującymi miasto rzemieślnikami i zasadami panującymi w grodach. Krawcy, płatnerze, kowale, zielarze i zwykłe przekupki tylko czekają na interes życia. W trakcie zakupów przydają się umiejętności związane z targowaniem się i postrzeganie nas przez ogół mieszkańców danej lokacji, o czym informuje wskaźnik reputacji. Cała aktywność ludności podporządkowana jest zmiennemu cyklowi dobowemu, co dodatkowo wpływa na immersję. Gdyby tylko dało się wyłączyć HUD-a, spokojnie można by kierować się czy to położeniem słońca, czy nocnym nieboskłonem. Niestety, jak na razie nie ma takiej opcji, nad czym niesamowicie boleję.

Komentarze Czytelników (2754)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
19.02.2018 16:51
📄
33
odpowiedz
3 odpowiedzi
azgan
26
Chorąży
7.0

Porady dotyczące wydajności oraz optymalizacji

Jak rozwiązać problem z doczytywaniem się textur w locie?

Gra działa wyraźnie lepiej po zainstalowaniu na dysku SSD więc jeśli masz taką możliwość zrób to.

Co zrobić jeśli nie mam dysku SSD a chciałbym zniwelować ten problem ?

Alternatywną metodą jest instalacja moda Texture streaming improvements - No more texture pop in https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/27

Znane sposoby na zwiększenie wydajności gry

Co zrobić by zwiększyć wydajność gry?

Jednym ze znanych sposobów na zwiększenie wydajności w gry jest wyłączenie efektu Global Illumination - SVOTI. Zabieg ten wiąże się z zauważalnym pogorszeniem grafiki ale zyskujemy do 30% wydajności.

Niestety nie da się tego wyłączyć w samych opcjach gry więc będziecie musieli zrobić to ręcznie za pomocą wpisania komendy e_svoti_apply 0 w konsoli poleceń dostępnej w grze po naciśnięciu klawisza ~

Możliwa jest też zmiana jakości okluzji otoczenia lub całkowitego jej wyłączania r_ssdo 0,1,2 do wyboru do koloru, 0 to wyłączenie.

Czynność trzeba powtarzać jednorazowo po każdym ponownym włączeniu gry.

Kolejnym znanym sposobem na poprawę wydajności jest wyłączenie V-Sync https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/25

Istnieje też modyfikacja zwiększająca ilość klatek od 15 do 20 dla silnika CryEngine 3 którym jest napędzany Kingdom Come: Deliverance

FPS Tweaks https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/77

Jakie opcje graficzne mają największy wpływ na wydajność?

Najbardziej zasobożernymi ustawieniami dla sprzętu są - oświetlenie, fizyka, jakość zaćmienia (shader) oraz cienie. Zmniejszenie tych ustawień gwarantuje wzrost wydajności. UWAGA! - Należy pamiętać o ponownym uruchomieniu gry po ich zmianie.

Czy mój procesor da radę i jakie ustawienia odpowiadają za moc CPU?

Ustawieniami które obciążają głownie procesor są tak zwane suwaki z zakresem rysowania obiektów itp.

[img]https://i.imgur.com/UTqBXpW.jpg[/img]

Im mocniej zmniejszacie dystans widoczności obiektów tym bardziej spada obciążenie procesora. Dodatkowym ustawieniem mającym wpływ na wydajność CPU jest fizyka

Pozostałe porady dotyczące gry

Mam mało czasu na grę i chciałbym ją zapisywać w dowolnym momencie jak to zrobić?

Istnieje modyfikacja która umożliwia zapisywanie gry w dowolnym miejscu i czasie https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/1

Nie podoba mi się otwieranie zamków w skrzyniach czy można temu jakoś zaradzić?

Istnieje modyfikacja która pomija mini-grę z otwieraniem zamków (nie zastępuje mechaniki gry) https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/3

Nie mam wprawy w celowaniu z łuku bez celownika jak go włączyć w grze?

Istnieje modyfikacja która pozwala na wyświetlanie celownika podczas celowania https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/13

Lubię grać immersywnie jak uzyskać lepszą kontrolę nad wyświetlaniem HUD?

Istnieje modyfikacja którą możecie znać z Skyrima lub Wiedźmina 3 https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/50

Nie lubię limitu udźwigu wole grac jak w Gothic i zbierać wszystko co może się przydać czy można temu jakoś zaradzić?

Istnieje modyfikacja która pozwala zwiększyć udźwig lub całkowicie go wył. https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/12

Konsola poleceń

lista komend:

wh_pl_showfirecursor 1 - wprowadza znacznik na środku ekranu pomagający przy celowaniu z łuku. Domyślnie gra nie wyświetla żadnego celownika i to na graczu ciąży odpowiedzialność wymierzenia trafienia. Aby z powrotem wyłączyć wspomaganie, należy wprowadzić komendę z „0” zamiast „1”. Aby zaszły zmiany w przypadku tego polecenia, należy jeszcze schować i ponownie wyciągnąć łuk.
wh_ui_showCompass 0 - chowa kompas umiejscowiony na górze ekranu i pokazujący aktualne cele. Gracz będzie musiał w takim przypadku polegać tylko na mapie aktywowanej konkretnym przyciskiem. Aby przywrócić kompas, należy zamienić „0” na „1”.
g_showHUD 0 - sprawia, że znika cały interfejs w grze. Może się przydać do robienia zdjęć lub do klimatycznych spacerów w lesie. Zmiana z „0” na „1” przywraca HUD.
r_vsync 0 - wyłącza synchronizację pionową. Wprowadzenie tej komendy może poprawić wydajność gry, kosztem jakości obrazu wyświetlanego na monitorze.
e_ViewDistRatio X - zmienia odległość pojawiania się obiektów w świecie gry. W miejsce „X” należy wprowadzić wartość. Domyślna wynosi 500.
e_ViewDistRatioVegetation X - podobna komenda, która zmienia odległość rysowania drzew i krzewów. Domyślną wartością ponownie jest 500.
e_MergedMeshesInstanceDist X - Zmienia promień widzenia animowanej trawy. Twórcy ustalili ją na 20.
e_VolumetricFog 1 - umożliwia włączenie dodatkowego efektu graficznego wolumetrycznej mgły.
e_svoti_apply 0 - pozwala na wyłączenie SVOTI.
r_ssdo 0,1,2 pozwala na wyłączenie lub zmianę jakości okluzji otoczenia (0 to wyłączenie).
sys_MaxFps = komenda do odblokowania ilości klatek wpisywać najlepiej wielokrotność odświeżania inne mogą nie działać.

Dodatkowe:

r_BatchType

0 - CPU friendly.
1 - GPU friendly.
2 - Automatic.

Ustawienie 1 podobno pomaga jeżeli mamy wąskie gardło ze strony CPU.

Upiększanie grafiki

Istnieje sposób na znaczne poprawienie zasięgu rysowania obiektów (LOD) wykraczający poza standardowe ustawiania Ultra.

Domyślne wartości dla ustawień Ultra wynoszą 500 limit ten można zwiększyć do 100000 powodują to jednak spadek k/s maksymalnie o 10.

Wciskamy ~ w czasie gry i wpisujemy

e_ViewDistRatio 100000
e_ViewDistRatioVegetation 100000
e_MergedMeshesInstanceDist 100000

Czy istnieją już jakieś modyfikacje poprawiające wygląd gry np. wyostrzające obraz, zmieniające oświetlenie, kolorystykę oraz dodające nowe efekty?

Tak. Jest już kilka takich modyfikacji

https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/61
https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/59
https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/52

Więcej cieni

https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/65

Modyfikacje dla słabszych PC'tów

Mam słaby komputer a chciałby w to zagrać czy da się temu jakoś zaradzić?

Tak. Powoli zaczynają się też pojawiać modyfikacje umożliwiające grę i poprawę klatek na słabszych maszynach.

Lepsza płynność i wygląd cieni na niskich ustawieniach https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/41

25.02.2018 00:36
8
odpowiedz
1 odpowiedź
W0L4K
7
Legionista
10

Wyszedłem z domu, sprzedałem luja wieśniakowi, spłonąłem w więzieniu. Polecam, 10/10 ale troche krótka jak na grę za 200zł.

post wyedytowany przez W0L4K 2018-02-25 00:39:02
05.06.2018 14:36
odpowiedz
1 odpowiedź
UrBan1212
11
Konsul

Patch 1.5 Notes

New features:

Henry can now wash away his sins by buying indulgences in
churches.

Physically simulated women's clothing added.

We scattered 16 new lore books around the world.

Any forgotten or despawned quest items will now be moved to the
gravedigger's chest and the player will be notified via new quest"Lost
and Found".

Fixed issues:

Guards no longer drop halberds. All previously dropped halberds deleted. This should fix many performance and camera twitching issues.

Several bugs that caused abnormal CPU usage fixed. This should
improve performance for many players.

Optimized lighting in battles should give the player few more FPS.

Several crashes at the beginning of the first two quests fixed.

Any remaining issues with going through doors should be fixed.

Slow loading of detailed textures after long game sessions fixed.

Archery tournament no longer causes inability to save.

Infinite fader in archery tournament will no longer appear.

Three more activities now have initial map markers.

The game now autosaves on completion of most of the quests.

The game now consistently autosaves before critical story events.

Several helmet shadows added. Should fix any odd shadows of
player

Many endless faders after dialogues fixed.

NPCs now can swap weapons from melee to ranged faster.

NPCs now reacts to player aiming at them with a bow and will try to
get to him faster, instead of only reacting to being shot at as
previously.

NPCs being aimed at or shot at will no longer approach the player in
a straight line.

A bug that prevented the player from talking to Father Godwin in
Mysterious Ways fixed.

Corrupted autosave at the start of "Homecoming" quest fixed.

It is no longer possible to stealth-kill NPCs in narrow spaces without
playing the animation.

Cages in the quest "A Bird in the Hand..." should no longer disappear.
Any players with the quest in progress will have the quest reset.

Master Karel now correctly goes to play dice in the evenings. So the
player can win all his money in "Rocketeer" quest.

Executioner Hermann no longer keeps beating the player
unconscious when he is angry.

Tutorial for axe and mace master strikes fixed.

Miller Peshek can no longer get stuck in lockpicking tutorial.

It is no longer possible to lockpick Peshek's tutorial trunk before
starting the tutorial, which was causing the tutorial to fail.

Novice Antonius should no longer get stuck after saving while he
investigates the blood.

Talking to Antonius before passing out from poison no longer ends in
infinite fader.

When the player is ambushed during fast travel he will be placed
much closer to the enemies.

Parts of Rattay Rathaus are now properly locked.

Killing important NPCs during "Sheep in Wolf's Clothing" quest now
properly fails the quest.

Erik now has lower RPG stats and is easier to persuade. This should
make the achievement/trophy Freud easier to achieve.

The player can no longer evade some crimes by being mounted on a
horse.

Knocking out Margaret during "Sheep in Wolf's Clothing" can no longer
break the quest.

Killing the scouts near the mines before "The King's Silver" quest no
longer causes infinite fader in that quest.

Loading the autosave from "The King's Silver" quest will no longer skip
one of the cutscenes in that quest.

Final skirmish in "Robber Baron" quest no longer fails to start.

The player no longer has the option to fix the leg of one of the
wounded if the wounded NPC is dead, which cause the game to
freeze.

It is no longer possible to drop off the horse in "Run!" quest when the
player skips the cutscene.

Encouraging Procopius to have his tooth pulled now works even when
the player has "Rocketeer" quest started.

Objective now properly fails and gives more information in the journal
in "The House of God" quest when the player doesn't meet Zmola at
the scaffolding.

"Gallows Brothers" quest can now be properly finished even when the
player steals the money in Talmberg.

Hidden places in the monastery where the player could access his
horse inventory removed.

NPCs should no longer sink into terrain on collision in Rattay.

It is now always possible to knock on the bathhouse door in the "Next
to Godliness " quest.

Saving the game while carrying a corpse no longer makes NPCs see
the corpse even after the player drops it.

Fritz and Matthew are no longer frightened by corpses during "A Rock
and a Hard Place" quest.

Any successful transaction now slightly raises reputation with traders
based on the transaction amount - only up to 75 reputation.

Ambushers now carry torches at night.

The player is now officially allowed to hunt in the forest after being
named Master Huntsman.

The probability of ambush by just one stronger opponent is now much
higher.

It is no longer possible to kill your opponents in "Chumps" minigame
without triggering crime.

There should be more chatter dialogues between NPCs about the
deeds the player did.

And 200 other bugs fixed.

No i jednak jest ;D

05.06.2018 15:29
odpowiedz
3 odpowiedzi
Executioner
15
Pretorianin

Tak patch dzisiaj się pojawił. Ale żadnej oficjalnej informacji o dacie tego patcha nie udało mi się znaleźć. Nie wiem skąd te informacje o dacie wzięliście.

post wyedytowany przez Executioner 2018-06-05 15:30:22
05.06.2018 19:10
odpowiedz
10 odpowiedzi
Dubstepo92
3
Centurion

I jak ten patch poprawił optymalizację ? Z opisu wynika że oświetlenie w bitwach tylko zoptymalizowali ....

Grał już ktoś z tym patchem i może napisać czy lepiej chodzi ?

Mój sprzęt : - msi gtx 970 gaming 4gb
- i 5 4440 3,1 ghz
- 16 giga ram
- dysk hdd

Po pachtu 1.3 w górę u mnie na kompie nie da się w to grać bo tnie masakrycznie w większych miejscówkach takich jak Rataje a na patchu 1.25 chodziło płynnie na wysokich-ultra pozdro.

06.06.2018 09:47
odpowiedz
1 odpowiedź
trollu800
5
Junior

może mi ktoś napisać jak to jest z tymi sejwami,chodzi mi o to czy można sejwować w każdym momencie czy jakieś check pointy są bo od tego zależy czy kupię grę

07.06.2018 10:07
odpowiedz
Rumcykcyk
47
Pan Kopiuj Wklej

No w końcu skończyłem dokładnie po 55h. Wcześniej grałem po premierze ale po 70h zrobiłem przerwę, a to było około 60% gry. Wróciłem na patchu 1.4.3 i trochę słabo wypadła końcówka czyli po misji świętoszka linia pochyła w dół. Co ciekawe misje świętoszka gniotłem chyba z 3h w końcu stwierdziłem, że nie chce mi się nawracać i skończyłem questa w 1 min ale nie będę spojlerował kto zrobił tego questa ten wie o co chodzi.

Wracając do eksploracji gdzieś w połowie zabiłem strażnika w Talmberku, byliśmy sami na dole wieży, zero świadków ale jakoś wypatrzyły mnie "kamery" bo reputacja spadła o 100 punktów. Druga sytuacja to klasztor i misja świętoszka, nikt mnie nie widział, trupa wyrzuciłem do rzeki i reputacja dokładnie -46, nikt ze mną w Sazawie nie rozmawia.

Końcowe bitwy to rozczarowanie, wyglądały jak ustawka kiboli. Jeszcze przeciwnicy tak się ustawiali że walki zawsze muszą być 1 vs 1, nawet się nie pojedynkowałem tylko z łuku szybko chciałem to skończyć. Druga sprawa to atak trebusza, ostrzał trwał 2 dni, a uszkodzeń na murach brak, nagle przed samym atakiem 1 strzał i do boju. Jakieś dziwne zachcianki przed bitwą przynieś piwo, przynieś jedzenie, mikstury itd po co? nie wiem, sztuczne wydłużanie końcówki gry.

Cała grę kradłem, mordowałem, wybierałem dialogi siłowe a na końcu typki wyskakują z honorem i nie mogę gry zakończyć po swojemu. Szkoda, że KCD został napisany grubym skryptem i nie mamy na nic wpływu ale to i tak miło spędzony czas. Muszą jeszcze popracować nad optymalizacją bo grafika mocno dostaje w dupę. Zapisywanie musi być obowiązkowe bo starałem się grać bez modyfikacji ale 2x na początku traciłem 30 minut gry i takie coś nie jest dla mnie.

Twórcy muszą postawić strażnika na zapleczu sklepów bo jak wbijemy np do płatnerza to gościa kasujemy na 10k groszy.

post wyedytowany przez Rumcykcyk 2018-06-07 10:10:50
07.06.2018 20:33
odpowiedz
SRWK
5
Junior

Kupilem te gre i gralem na wersji 1.4.3. Miałem około 30 klatek na srednich ustawieniach. Po update na jakichkolwiek ustawieniach nie moge dobic do 15 fpsow... WTF??

14.06.2018 14:28
odpowiedz
zanonimizowany579358
105
Senator

Gram od premiery, niemal 80 godzin na koncie i póki co jestem w klasztorze. Megaklimatyczna misja, zapewne jedna z lepszych w KCD. Myślę, że już niewiele zostało do ukończenia gry. Miałem kilkumiesięczną przerwę po tym jak po którejś aktualizacji mod na dowolny zapis przestał działać. Pomysł z systemem zapisu tej gry jest chybiony. Nie lepiej by było gdyby była możliwość normalnego zapisywania? Ale nie, bo immersja. Przed wejściem do klasztoru jesteśmy pozbawieni całego ekwipunku, także Zbawiennych Sznapsów. Uwarzyć też ich nie można, bo na terenie klasztoru nie ma potrzebnych składników. Jedynym sposobem zachowania gry jest zapis poprzez całkowite z niej wyjście! Jak chcę spróbować kogoś okraść wychodzę z gry, włączam ponownie, przy niepowodzeniu muszę ponownie wyjść z gry, bo takiego zapisu nie da się wczytać normalnie, a jedynie z poziomu głównego menu. Gdzie tutaj jest immersja jak ciągle muszę wychodzić do pulpitu? Gdyby był szybki zapis nie musiałbym ciągle wychodzić z gry. Wcisnąłbym F5 zachowując stan rozgrywki, w razie niepowodzenia wcisnąłbym F9 i kontynuowałbym rozgrywkę nie będąc wytrącany klimatu. Wygląda to jak jakby twórcy próbowali "uszczęśliwiać" gracza na siłę niepotrzebnymi rozwiązaniami. których efekt jest odwrotny do zamierzonego.

16.06.2018 07:55
😐
odpowiedz
2 odpowiedzi
WoJoRGW
53
Centurion

Obecnie gram na patch'u 1.4.3. na komputerze o parametrach win'7 64 bit, proc. 5i 6500 3,4 ghz, 8 gb ram, karta graficzna gtx 1060 6gb. Przywołuję swoje parametry tylko dlatego by napomnieć o takich dużych spadkach w FPS że szok: Sazawa/Rataje na niskich ustawieniach spadki nawet o 40 FPS.
Nie podoba mi się również za bardzo oprawa muzyczna - jestem w spalonej Skalicy w nocy, a muzyka jak za dnia, radosna, ptaszki ćwierkają, po prostu ten dźwięk kształtuje klimat, że hejjj... Natomiast często również tej oprawy muzycznej wgl nie ma; kiedy przemieszczam się do jakiegoś punktu to nic; cisza.. może tak ma być bo przecież nie mogę odpalić sb mp3 w średniowieczu - w końcu realizm ;3
tnie się, tnie się, tnie sie... dziękuję :)

19.06.2018 09:18
odpowiedz
JackieR3
11
Generał

Czeskie gry są genialne ale nie wolno się do nich zbliżać zaraz po premierze.Tak już mają .Ja na ten tytul ostrzę sobie zęby ale poczekam jeszcze rok ,dwa lata aż gra będzie grywalna a ja będę miał nowy sprzęt.

23.06.2018 14:47
😡
odpowiedz
kaczor0712
48
Dzikus

Postanowiłem wrócić do gry po długiej przerwie. Głupi myślałem, że gra będzie chodziła lepiej. Okazało się, że działa jeszcze gorzej niż było na początku... Masakra. Ciekawe kiedy to naprawią albo już sobie z tym dali spokój. Wstyd.

23.06.2018 21:40
odpowiedz
Zeus88
21
Chorąży
0.0

Pograłem niecałe 10minut i dość! Żenada roku wędruje do pepiczków.

24.06.2018 22:32
odpowiedz
Rem7
8
Chorąży

Niewiarygodny klimat, System walki chodź mnie nie zachwycał na trailerach i początku wciąga jak bagno bo jest wymagający, Grafika 9/10 tak samo dźwięk, wszystko oceniam na plusy tylko te straszliwe bugi gra pod tym względem wygląda jak gothic 3 zapraszam na ostatni odcinek https://www.youtube.com/watch?v=r29vFxqlx0A&index=36&list=PLI2HRQC_mAWR9RfoD2-XHFN21pIgardVq

27.06.2018 00:50
1
odpowiedz
Rithven
9
Legionista
10

Genialna gra. Rozumiem, że jak każdą grę można ją pokochać od razu lub wręcz odwrotnie. Poprawiają bugi. To dobrze bo faktycznie wkurzało te wykrzaczenie do pulpitu lub co gorsza...niemożliwość ukończenie zadania. Co do zadań - kilka możliwych rozwiązań. Można coś pominąć i jakoś dobrnąć do celu. Gra świetnie oddaje klimat tamtych czasów. Różne watki historyczne poukrywane w luźnych rozmowach. Raz dramat, raz radość. Ja ją pokochałem.
ps: wstrzymałem się z oceną do czasu pojawienia się łatki w miarę umożliwiającą bezproblemową grę...

28.06.2018 18:19
odpowiedz
2 odpowiedzi
kaczor0712
48
Dzikus

Czy ktoś może mi powiedzieć kiedy twórcy planują naprawić grę? Ogólnie mi chodzi o doczytywanie tekstur i słabą optymalizację gdzie z patch na patch działa coraz gorzej.

02.07.2018 18:10
odpowiedz
6 odpowiedzi
AntyGimb
40
Generał

Optymalizacja tej gry to jakiś żart. Cały czas niegrywalna.

06.07.2018 14:27
odpowiedz
4 odpowiedzi
Dubstepo92
3
Centurion

Orientuje się ktoś może czy po zakupie dlc gra chodzi lepiej ?

08.07.2018 20:48
😂
odpowiedz
1 odpowiedź
EvolvedForever
22
DeadMan

Nie wiem jak ale inżynierom z Warhorse udało się jeszcze bardziej popsuć grę GRAWO!!!
Teraz gra nie grywalna jeszcze bardziej, w ciągu 15 minut zawiesiła kompa z 3 razy, to mało? No to mam więcej!
Klatek jeszcze mniej niż było.... Ale to jeszcze nic.
Gdy poszedłem sobie kimać Henrykiem i obudziłem się nad ranem i gdy tylko wyszedłem z domu zobaczyłem ostateczną granicę między życiem a śmiercią... ujrzałem nicość, pustkę, zobaczyłem LIBMO! Tak, świat gry przestał istnieć i moja przygoda z nowym DLC dobiegła końca.
Nie oszukujmy się, tej gry już się nie da naprawić i takowej naprawy już nie oczekuję. Szkoda, bo gra jest naprawdę dobra ale twórcy mają wywalone na naprawę.

09.07.2018 11:28
odpowiedz
2 odpowiedzi
cinekm10
2
Junior

Czy da się już w miarę normalnie zagrać?
Wydajność i bugi ze znikającymi teksturami ustąpiły wraz z patchami?

09.07.2018 13:26
odpowiedz
1 odpowiedź
dyxit
9
Pretorianin

Specjalnie odczekalem z graniem do czasu sensownego spachowania i sie nie zawiodlem . Ogralem juz ponad 40 godzin i chodzi na ultra stabilnie w 35-40 klatkach na 1060 . Bugow praktycznie zadnych nie uswiadczylem oprocz dziwnego zachowania podczas czytania ksiazek kiedy siadam czy na lozku czy tez lawce i kiedy chce przeczytac 2 ksiazke z kolei to postac wstaje .

To tyle w kwestii bledow jakie do tej pory zauwazylem .

Nie wiem co ludzie maja za problemy z tymi bugami ze gra niegrywalna .

Gralem ciurkiem 8 godzin i zadnych zawiech dropow klatek ponizej 20 a cala mapa odkryta .

Tyle w kwestii technicznej .

KCD to tytul ktory po Wiesku niesamowicie mnie zassal . Klimat sredniowiecza wylewa sie strumieniami a sama mechanika walki jest cholernie satysfakcjonujaca . Kluczem w potyczkach jest umiejetne blokowanie i i kontry .

Mialem walke trwajaca 20 min z 4 mocno uzbrojonymi oponentami . Alez to byla satysfakcja po ostatnim ciosie jaki oddalem w glowe ostatniego kumana .

Co do fabuly dialogow etc to nie bede sie rozpisywal bo po co spoilerowaac .
Powiem krotko Arcydzielo .

Na ta chwile 9/10 i cos czuje ze bedzie jeszcze wyzej .

10.07.2018 18:51
😂
odpowiedz
1 odpowiedź
Anihilus
10
Legionista

Ta gra ty istne arcydzieło, fabuła 10/10. Misja

spoiler start

z księdzem, bójka po pijaku i zabawa z dziewczynami, a na drugi dzień odprawianie mszy

spoiler stop

mistrzostwo świata. Technicznie gra jest wymagająca ale działa bez zarzutu, zero crashy ani bugów.

post wyedytowany przez Anihilus 2018-07-10 18:54:44
20.07.2018 14:31
odpowiedz
1 odpowiedź
damiano90
2
Junior

Mam przegrane 50 godzin i gra mnie niesamowicie wciągnęła.
To czym mnie zaskoczyła to to, że zadania w których trzeba się spieszyć, rzeczywiście można zawalić jeżeli szybko nie przystąpimy do jego rozwiązywania i to jest zdecydowanie na plus. Np:

spoiler start

ranny ze złamaną nogą, a Henryk szuka pomocy w leczeniu u kata. Jeżeli odpowiednio szybko nie wrócimy do rannego, to on po prostu umrze.

spoiler stop


Ja bardzo lubię się czepiać i to co producenci zawalili to dubbing, dlaczego nie jest czeski??? Węgrzy mówią po węgiersku, a czesi po angielsku, bardzo to nie pasuje.
Poza tym, jednak gra nie jest tak świetna jak myślałem. W zadaniu Gniazdo żmij:

spoiler start

W Przybysławicach, polecono nam zatruć jedzenie bandytów oraz spalić im strzały. Ja jednak postanowiłem wyrżnąć wszystkich, co wcale nie było takie niewykonalne, jeżeli wyciągało się ich po 3-4 do lasu, plus skrytobójstwa. Tylko niektórzy byli naprawdę twardzi. I co? Producenci tego nie przewidzieli, bo nie ma z tego żadnych korzyści. Henryk ani słowem nie wspomni o tym Radzikowi, a atak na Przybysławice przeprowadzony jest normalnie. Szkoda, że producenci nie uwzględnili w tym zadaniu takiej ewentualności.

spoiler stop


Aha a co do optymalizacji, wcale nie jest tak tragicznie, na i5 6600, 16GB RAM, GTX1060 (dysk niestety HDD) najbardziej wkurzające się loadingi, poza tym wszystko na ultra, tylko oświetlenie, cienie i zaciemnienie na średnie i gra się bardzo przyjemnie. 60FPS, czasem spadki do czterdziestu kilku bez tragedii. Gram z modem na lepsze cienie (rzeczywiście zwiększając cienie na ultra zauważyłem tylko taką różnicę, że cienie są dłuższe, ale jakości nie zauważyłem. Zaciemnienie na ultra powoduje, że jest trochę ciemniej (nie zauważyłem nic lepszego). Oświetlenie na ultra naprawdę dużo zmienia, i też na takim trochę grałem, bo 60 jest przez większość czasu, ale wtedy pojawiają się już spadki do ok 30 FPS i wtedy jest praktycznie niegrywalne.
Co do błędów, najgorsze to poruszanie się postaci (częste blokowanie się, krzaki, jak kamienie!!!), często dziwne zachowanie się postaci, bandyci stoją kilka metrów przed Tobą, ty celujesz do nich z łuku i potrzebują kilka-kilkunastu sekund, żeby ogarnąć, że ich atakuję :P albo zwierzęta, które w ogóle nie reagują na otrzymywane strzały!!!
no i te tekstury słabo doczytujące się, przez co nie raz widzimy ludzi bez twarzy, ubrań czy nawet głów. Wywalanie do Windowsa tylko przy zmianie ustawień graficznych mi się zdarzało czasem.
Ponarzekałem, ale poza tym to kawał bardzo dobrej giery, przez te loadingi przypomina mi granie swego czasu w Gothica 2 czy 3. Polecam, każdemu co w RPG'a lubi się czasem trochę pomęczyć i pokombinować, żeby rozwinąć swoją postać, tak jak to było np w Gothic 2.

post wyedytowany przez damiano90 2018-07-20 14:45:57
20.07.2018 19:30
odpowiedz
NEXOL
1
Junior

Czy jak dowódca borzek zgliczował sie i jest w ziemi to da sie cos zrobić żeby stamtąd wyszedł? (zadanie poboczne: Najeźdźcy) i nie moge z nim rozmawiać.

26.07.2018 16:34
odpowiedz
wrxxx
2
Junior
7.5

Skończyłem dzisiaj gierkę i jest naprawdę okay. Fakt faktem, że moment walki w większym gronie kończył się 10 fps. W każdym razie dobry tytuł tylko szkoda, że tak krótki, a historia jest nie dokończona.

26.07.2018 16:46
odpowiedz
damiano90
2
Junior
7.0

Ukończyłem grę po 80 godzinach (prawie wszystkie zadania poboczne zrobione, poza zbugowanymi zadaniami oraz grindowaniem z nerkami sarn, bo już miałem dość) i w ogólnym rozrachunku gra jest dość dziwna. Częściowo genialna częściowo gniot. Nie doczytujące się tekstury, KRZAKI Z KAMIENIA, walka z kilkoma przeciwnikami i bitwy to tragedia (pod koniec gry odkryłem, że spamowanie prawym przyciskiem myszy daje ciekawe efekty), latanie po całej mapie rozwiązując zadania i zbugowane zadania, kilka mi się zbugowało, cały klasztor bo włamałem tam się wcześniej, zadanie z kopalniami srebra ( nie uruchomił się skrypt), walka z pięściarzami kumanami,

spoiler start

jak wygrałem nie chcieli mi zapłacić, a jak ich stłukłem to zapłacili, ale gra się zbugowała na wiecznym trybie walki i nie można było już w żaden sposób gry zapisać

spoiler stop

Piszę w dużym skrócie bo mi wywaliło poprzedni komentarz. Moja ocena to 7.0. Dałem za grę 100zł ale warta jest maks 50zł.

Największa wada? Rozczarowanie, że po przejściu w sumie nie ma po co gry zaczynać od początku.

post wyedytowany przez damiano90 2018-07-26 16:47:28
26.07.2018 18:49
1
odpowiedz
Serge89
20
Legionista
7.5

Gra faktycznie jest mega nierówna. Czasem miałem wrażenie, że gram w arcydzieło, czasem dziwiłem się jak można to było tak spartolić. Widać, że na pewne rzeczy nie starczyło czasu/budżetu i zostały niedopracowane. Wciąż sporo błędów, wiele z nich wybija z klimatu. Ogólnie jestem zadowolony i nie żałuję wydanych pieniędzy, ale też pozostaje niedosyt że mogło być dużo lepiej. Szczególnie, że mimo swobody eksploracji, ponowna rozgrywka nie ma większego sensu, bo w kluczowych momentach główny wątek jest bardzo liniowy.

26.07.2018 23:20
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
damiano90
2
Junior

Teraz jak czytam to widzę, że grę tylko skrytykowałem :P
Poza wadami ogólnie gra jest naprawdę warta uwagi i dla fanów action-rpg jest to obowiązkowa pozycja i tylko liczę, że studio WARHORSE zbierze trochę kasy i kontynuację zrobią już bardziej udaną.
Z zalet najbardziej w pamięci mi zostało otrzymywanie wpie*dolu. To było piękne jak kilku Cię naparza i cały świat lata dookoła ;) W żadnej grze tego się tak nie czuje jak tutaj.
Albo sytuacja kiedy po skradance zapomniałem założyć zbroi i napadła mnie banda kumanów podczas podróży. Oczywiście wybroniłem się, zabiłem kilku i na koniec został i herszt bardzo mocny. A ja z resztką życia, zakrwawioną głową (strugi krwi ciekną po ekranie piękne) i ostatkiem sił z nim walczę i cudem po kilku minutach mi się udało wybronić... takie historie gra tworzy przypadkowo i w takich momentach doceniasz kunszt twórców. :)
Albo łuk, genialny pomysł bez celownika. Na początku wydaje się hardcorowe ale po uzyskaniu trochę wprawy, naprawdę czujesz satysfakcję z trafionego celu. Tym bardziej, że jak chyba w żadnej innej grze strzał w głowę zazwyczaj kończy się śmiercią przeciwnika :)
Poza tym zadania do ukończenia na wiele sposobów, często zaskakujące :)
Misja fabularna:

spoiler start

jak zobaczyłem minę Dziwisza jak uświadomił sobie, że bandyci atakują Talmberk, to naprawdę poczułem to co on. I potem to jak bandyci dostają się do Talmberka i pęd co sił na koniach w stronę Talmberka, naprawdę wzbudziły mega emocje.
Misja w klasztorze, mega klimatyczna, śpiew chóralny o poranku, przepisywanie ksiąg, alchemia.

spoiler stop


Pojedynki na miecze jak i na pięści, piękne lasy i cały świat niezapomnianie zaprojektowany. Misja z księdzem z Użyc. Zwidy po eliksirze wiedźmy. Skradanie i okradanie domów. Ostrzenie miecza. Ogólna rola zbroi podczas walki. Jeszcze parę aspektów bym wymienił co mi się bardzo podobały. Także, żeby nikt nie myślał, że tak gra to tylko wady. :)

post wyedytowany przez damiano90 2018-07-26 23:21:31
16.08.2018 01:34
odpowiedz
saito123
48
Sam Fisher
9.0

Takie połączenie świata ze Skyrim'em (otwartość, itd.) i zadania z Wiedźmina. Wyszło świetnie. Lekko ponad połowa gry z zadaniami pobocznymi i świetnie się bawię. Ma tam trochę błędów, ale to rpg z otwartym światem, to nie ma co się dziwić. Polecam, wciąga strasznie.

16.08.2018 21:48
odpowiedz
ExEM_PL
25
Centurion

w tak zajefajnego er pega nie grałem juz dekadę , optymalizacja to przecież bajka gra na 1050 14gb fx 8300 leci na 60 fps na wysokich... gram juz 7 godzin jedynie spotkałem jednego baga , Fabuła,miodność,sama walka to poezja ta gra zasługuje na conajmniej ocenę 9 nie wiem skąd tyle hejtu na optymalizację i bagi jak niektórzy lecą na pentium 300 z 4gb ramem nic dziwnego to przecież CRYTEK jeden z najmocniejszych silników gry w grach...

18.08.2018 10:13
odpowiedz
Kaczmarek35
4
Konsul

Zacząłem grać na wersji 1.6.2. Gra wygląda świetnie.
Jestem pozytywnie zaskoczony jak chodzi gra.
Prawie wszystko ustawione na maxa bardzo wysokie/ultra, mod na lepsze cienie, tekstury HD oraz zwiększone rysowanie terenu w pliku konfiguracyjnym, a gra trzyma stabilne 60-75 klatek.Bardzo rzadko zdarza się spadek na 50.
Zero bugów czy zawiasów. Bardzo szybkie wczytywanie.
Oczywiście instalacja była na dysku SSD.
Klimat świetny, a fabuła bardzo wciągająca.
Po 12 godzinach gry jestem zadowolony.
Rzeczywiście ta gra to takie połączenie Skyrima z Wiedźminem oraz oldschoolowymi rozwiązaniami.
Ocenę wystawię po zakończeniu gry.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2018-08-18 10:15:49
19.08.2018 23:41
odpowiedz
Rumcykcyk
47
Pan Kopiuj Wklej

Gierka jest genialna. Przechodzę ją już 3-ci raz i chyba jestem uzależniony od strzelania łukiem, skradania, ataku na obozy, okradania. Emocje jakie zawsze mi towarzyszą są bardzo duże mimo, że robię to setny raz. Mimo że znam mapę, misje główne jak i poboczne na pamięć to lubię je powtarzać po kilka razy. Na patchu 1.6.2 mogę polecić. Czekam na dalszy intensywny rozwój gry.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze