„Zero. Byłem dosłownie bez pieniędzy”. Reżyser Kingdom Come ostro skrytykował prostą wymówkę deweloperów, którzy nie chcą tworzyć realistycznych gier

Twórca Kingdom Come przypomniał na X, że jego zespół zaczynał pracę nad serią bez żadnych środków, odpowiadając na zarzuty o „przewadze zasobów” realistycznych produkcji.

Kamil Kleszyk

Komentarze
„Zero. Byłem dosłownie bez pieniędzy”. Reżyser Kingdom Come ostro skrytykował prostą wymówkę deweloperów, którzy nie chcą tworzyć realistycznych gier, źródło grafiki: Warhorse Studios.
„Zero. Byłem dosłownie bez pieniędzy”. Reżyser Kingdom Come ostro skrytykował prostą wymówkę deweloperów, którzy nie chcą tworzyć realistycznych gier Źródło: Warhorse Studios.

Daniel Vávra, współtwórca serii Kingdom Come i jeden z najbardziej rozpoznawalnych czeskich deweloperów, wywołał dyskusję w branży. W poście opublikowanym na platformie X odpowiedział na rzekomy komentarz, jakoby twórcy realistycznych gier mieli „więcej zasobów” niż ci tworzący stylizowane, kreskówkowe produkcje.

Vávra stanowczo odrzucił takie stwierdzenie, podkreślając, że początki prac nad Kingdom Come były wyjątkowo trudne i… zupełnie bez finansowania.

Ktoś właśnie podał mi „powód”, dla którego twórcy muszą produkować gry w stylu kreskówkowym:

„większość deweloperów nie dysponuje takimi zasobami jak ty”.

Wiesz, ile zasobów mieliśmy, rozpoczynając pracę nad KCD?

ZERO. Byłem dosłownie BEZ PIENIĘDZY – napisał deweloper.

W dalszej części wpisu Vávra stwierdził, że powszechność kreskówkowej czy mocno stylizowanej oprawy graficznej w grach wcale nie wynika z braku pieniędzy, lecz z branżowej mody.

Nie ma innego powodu, dla którego tak wiele gier wygląda tak, jak wygląda, niż to, że jest to trend w modzie. Moda. Banał. Być może ci się to podoba i nie próbuję zmienić twojego zdania, ale uważam, że możemy robić to lepiej – dodał.

W komentarzach pod wpisem szybko rozgorzała dyskusja. Wielu twórców niezależnych zgodziło się, że sami pracowali nad grami o kreskówkowej stylistyce – i wcale nie wynikało to z braku środków, lecz z wyboru artystycznego.

Użytkownicy zaznaczają również, że „kreskówkowe” nie oznacza gorsze: jako przykład przytaczają Fortnite’a, który mimo komiksowego wyglądu jest globalnym fenomenem i z całą pewnością nie należy do tanich czy budżetowych projektów. Inni komentujący zwracają uwagę, że nie każda gra powinna dążyć do hiperrealizmu, a siłą branży jest różnorodność – żaden styl graficzny nie jest lepszy od drugiego, dopóki dobrze służy wizji twórcy.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

PC PlayStation Xbox Nintendo
Data wydania: 13 lutego 2018
Kingdom Come: Deliverance - Encyklopedia Gier
8.3

GRYOnline

7.9

Gracze

8.4

Steam

7.2

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Frostpunk 1886 pokaże ludzkie dramaty dużo lepiej niż oryginał. Premiera dodatku Fractured Utopias i dużej aktualizacji do „dwójki”

Poprzedni
Frostpunk 1886 pokaże ludzkie dramaty dużo lepiej niż oryginał. Premiera dodatku Fractured Utopias i dużej aktualizacji do „dwójki”

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl