Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 czerwca 2016, 10:06

autor: Kamil Zwijacz

Rocket League rozeszło się w ponad 5 mln egzemplarzy i wygenerowało 110 mln dolarów przychodu

Popularna gra sportowo-motoryzacyjna Rocket League rozeszła się w nakładzie przekraczającym 5 milionów egzemplarzy (wynik nie uwzględnia darmowych kopii z PlayStation Plus) na konsolach PlayStation 4 i Xbox One oraz PC-tach.

Poznaliśmy najnowsze wyniki sprzedaży Rocket League. Zwariowana motoryzacyjna piłka nożna od studia Psyonix rozeszła się w ponad 5 milionach egzemplarzy na konsolach PlayStation 4, Xbox One oraz komputerach osobistych. Do liczby tej nie wliczają się egzemplarze, które pobrano swego czasu za darmo w ramach PlayStation Plus. Tytuł jest więc ogromnym sukcesem, ale żeby było jeszcze ciekawiej, niesamowitą popularnością cieszą się także dodatki do niego – do tej pory sprzedano ich ponad 5 milionów sztuk. Dzięki temu gra wypracowała łącznie przeszło 110 milionów dolarów przychodu. Warto zauważyć, że lwią część wyniku uzyskano na PC-tach, gdyż według serwisu SteamSpy, tytuł znajduje się w bibliotekach ponad 3,3 milionów użytkowników Steama.

Dodatki do Rocket League są czysto kosmetyczne, ale i tak sprzedają się jak ciepłe bułeczki. - Rocket League rozeszło się w ponad 5 mln egzemplarzy i wygenerowało 110 mln dolarów przychodu - wiadomość - 2016-06-02
Dodatki do Rocket League są czysto kosmetyczne, ale i tak sprzedają się jak ciepłe bułeczki.
Rocket League w skrócie:
  • zręcznościowa gra sportowo-motoryzacyjna;
  • dostępna na konsolach PlayStation 4, Xbox One oraz komputerach osobistych;
  • sprzedała się w ponad 5 milionach egzemplarzy i wygenerowała przeszło 110 milionów dolarów przychodu.

Wraz ze sprzedażą rośnie liczba użytkowników. Od lipca 2015 roku łącznie zanotowano 15 milionów osób, które grały w Rocket League, a w samym kwietniu tytuł uruchomiło aż 5 milionów graczy. Twórcy podali jak wygląda podział aktywnych użytkowników – 42% z nich to posiadacze wersji na PlayStation 4, 36% przypada na PC-towców, a 22% na posiadaczy Xboksa One. Udział ostatniej z wymienionych jest chyba największym zaskoczeniem, gdyż tytuł zadebiutował na konsoli Microsoftu dopiero w drugiej połowie lutego bieżącego roku, czyli ponad pół roku po premierze na PC i PS4.

Plany dewelopera zakładają długi rozwój Rocket League, które w pewnym stopniu traktowane jest przez studio jak gra free-to-play. Firma cały czas pracuje nad nowymi dodatkami i aktualizacjami, ale nie martwcie się, bo nie doczekamy się płatnej zawartości z nowymi arenami czy trybami. Tego typu rzeczy zawsze będą rozdawane za darmo, gdyż twórcy chcą stale powiększać bazę graczy, a nie ją dzielić. Jako przykład można podać tryb Hoops zmieniający motoryzacyjną piłkę nożną, w motoryzacyjną koszykówkę. Studio nie zawołało za niego jednak ani grosza i cieszyć może się nim każdy posiadacz „podstawki”. Za pieniądze można kupować tylko kosmetyczne elementy, np. flagi z logami drużyn NBA czy też pojazdy, które różnią się od siebie właściwie tylko wyglądem.

Przyszłość gry maluje się w różowych barwach także z innych względów. Przede wszystkim niedługo doczekamy się pudełkowych edycji (w Polsce wyda je Techland – premiera 24 czerwca), a ponadto tytuł zamierza na poważnie wkroczyć w świat e-sportu i wkrótce wystartują pierwsze oficjalne Mistrzostwa Rocket League z pulą nagród 75 tysięcy dolarów. Deweloperzy marzą też, by w przyszłości udało się udostępnić opcję cross-play pomiędzy użytkownikami PlayStation 4 i Xboksa One, aczkolwiek w tym przypadku wszystko rozbija się o to, czy Sony i Microsoft kiedykolwiek dogadają się w tej kwestii. Krótko pisząc, będzie się działo.