Popularna gra sieciowa Rocket League latem tego roku przejdzie na model free-to-play i przestanie być dostępna na Steamie (znajdziemy ją w Epic Games Store). Produkcja otrzyma też system progresji, który pozwoli przenosić postępy pomiędzy różnymi urządzeniami i klientami na PC.
Bartosz Świątek

W SKRÓCIE:
Twórcy popularnej futurystycznej gry „sportowej” Rocket League – studio Psyonix – poinformowali, że latem tego roku produkcja ta przejdzie na model free-to-play. Podstawowe założenia rozgrywki pozostaną bez zmian, ale deweloperzy planują wprowadzić poprawki w interfejsie i niektórych funkcjach (np. turniejach oraz wyzwaniach). Co ważniejsze, w planach jest również wzbogacenie gry o cross-platformowy system progresji (oparty na koncie Epic Games).
W przypadku pecetów wersję F2P będzie można pobrać na platformie Epic Games Store. Równocześnie gra przestanie być dostępna na Steamie. Warto przy tym zaznaczyć, że osoby, które już mają Rocket League w swojej bibliotece będą mogły nadal grać bez przeszkód, a ich gra będzie aktualizowana (co ciekawe, wspomniany powyżej cross-platformowy system progresji obejmuje też EGS i Steam, więc zachowamy progresję niezależnie od używanego w danym momencie klienta).
Osoby, które zakupiły – lub zakupią – Rocket League przed przejściem na model free-to-play, otrzymają tzw. legacy status, obejmujący m.in. wcześniejszy dostęp do DLC i specjalny tytuł („Est. 20XX”, przy czym w miejscu XX znajdzie się rok, w którym dany użytkownik rozpoczął swoją przygodę z omawianą produkcją). Gracze znajdujący się w tej grupie będą mogli też liczyć na kilka dodatkowych prezentów (m.in. baner Huntress Player czy koła Dieci-Oro).

Przypominamy, że Rocket League jest dostępne na komputerach oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch.
GRYOnline
Gracze
Steam
28