Wyszukiwarka gier
The Elder Scrolls III: Morrowind

The Elder Scrolls III: Morrowind

PCXbox

TES3: Morrowind

po premierze

Data wydania: 1 maja 2002

RPG, FPP, TPP, Fantasy, Sandbox, The Elder Scrolls, Xbox Game Pass Ultimate, Singleplayer, Xbox Game Pass Premium, PC Game Pass

Trzecia część epickiego cyklu gier RPG akcji. Fabuła TES III: Morrowind przenosi nas ponownie do świata Tamriel. Wcielamy się w więźnia, który zostaje uwolniony przez cesarza i wysłany z tajną misją. Wkrótce okazuje się, iż jest wcieleniem legendarnego bohatera Nerevara.

8.6

Gracze

9.5

Steam

OCEŃ
Oceny

The Elder Scrolls III: Morrowind to trzecia odsłona bestsellerowego cyklu gier RPG akcji pod tytułem The Elder Scrolls, nad którym pieczę sprawuje firma Bethesda. Seria została zapoczątkowana w 1994 roku grą o podtytule Arena. Przez lata marka doczekała się statusu kultowej, przede wszystkim za sprawą rozległych otwartych światów i wolności oferowanej graczom, fascynującego uniwersum, a także... licznych bugów.

Fabuła

Morrowind zabiera nas na wulkaniczną wyspę Vvardenfell w tytułowym Morrowind będącym jedną z prowincji cesarstwa Tamriel. Sprawujący tu rządy triumwirat nieśmiertelnych boskich istot toczy nierówną walkę ze swoim niedawnym sojusznikiem – Dagoth Urem – który nie tylko sam stał się nieśmiertelny, lecz także zamierza wypędzić stąd imperialne wojska, posługując się swoimi wyznawcami (tak zwanym Szóstym Rodem) oraz stworzoną przez siebie chorobą znaną jako spaczenie. Postać, w którą się wcielamy, jest natomiast byłym więźniem ułaskawionym na rozkaz samego cesarza – Uriela Septima VII. Choć początkowo nic na to nie wskazuje, ma ona odcisnąć trwałe piętno na losach zarówno samej wyspy, jak i całego imperium.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC Windows 1 maja 2002

Xbox

Xbox 6 czerwca 2002

Gry z serii

The Elder Scrolls III: Morrowind
The Elder Scrolls III: Morrowind
The Elder Scrolls III: Morrowind

19GIER

Gry z serii The Elder Scrolls

Seria gier action-RPG w realiach high-fantasy, zaliczana do ścisłej czołówki tego gatunku. Cykl rozwijany jest przez firmę Bethesda Softworks i stanowi jedną z kluczowych marek w portfolio wydawniczym tej firmy.

Gry z serii The Elder Scrolls

Publicystyka

8.5
bardzo dobra

Recenzja GRYOnline

The Elder Scrolls III: Morrowind

Kontynuacja jednej z największych serii gier cRPG The Elder Scroll III: Morrowind to już trzecia epicka przygoda rozgrywająca się w olbrzymim świecie imperium Tamriel.

The Elder Scrolls III: Morrowind - recenzja gry
Recenzujący:
Jacek Piekara
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
16 grudnia 2002
The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry
Poradnik

Aktualizacja: 18 kwietnia 2012

The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry

Kompletny opis misji oraz zadań zlecanych przez wszystkie gildie i organizacje występujące w grze The Elder Scrolls III: Morrowind.

The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry
Opinie

26 lutego 2025

Szturm aliantów i Sama Fishera na mafię w Morrowind - 10 najlepszych gier 2002 roku

Kolejny rok nowego wieku i kolejny wysyp gier, które na zawsze zostały w naszej pamięci albo zapoczątkowały kultowe serie. Zapraszamy Was w nostalgiczną podróż do okresu, gdy kinowa adaptacja Władcy Pierścieni była gorącą nowością.

Szturm aliantów i Sama Fishera na mafię w Morrowind - 10 najlepszych gier 2002 roku
Szturm aliantów i Sama Fishera na mafię w Morrowind - 10 najlepszych gier 2002 roku
Opinie

20 sierpnia 2024

Czy Morrowind był Skyrimem swoich czasów? Czas na nostalgiczną podróż do 2002 roku

Morrowind to klasyka gier cRPG, ale jak został przyjęty przez krytyków zaraz po premierze? Sprawdziliśmy, czy gra Bethesdy wzbudziła wtedy podobne zachwyty jak lata później najpopularniejsza część cyklu – Skyrim.

Czy Morrowind był Skyrimem swoich czasów? Czas na nostalgiczną podróż do 2002 roku
Czy Morrowind był Skyrimem swoich czasów? Czas na nostalgiczną podróż do 2002 roku
Opinie

29 października 2022

10 gier, w których możesz zabić KAŻDĄ postać

Są takie gry, które da się przejść, nie robiąc nikomu krzywdy. I to nawet wtedy, gdy stający nam na drodze do celu złole to bezwzględni dranie z prawdziwego zdarzenia. A są takie, w których uśmiercić można dosłownie każdego.

10 gier, w których możesz zabić KAŻDĄ postać
10 gier, w których możesz zabić KAŻDĄ postać
Opinie

4 września 2022

10 kultowych gier RPG, które potrzebują remake’u

Era wszędobylskich remake'ów nadal trwa, ale nadal nie doczekaliśmy się odświeżonych wersji wielu wybitnych, kulturowo uznanych gier RPG. Jakie "klasyki" powinny zostać jak najprędzej odrestaurowane? Oto nasze propozycje.

10 kultowych gier RPG, które potrzebują remake’u
10 kultowych gier RPG, które potrzebują remake’u
Opinie

17 stycznia 2022

10 gier RPG dla pacyfistów - tutaj obejdziesz się bez walki

W niektórych grach fabularnych, jak tytuły z cyklu Deus Ex czy Fallout, wcale nie musicie uciekać się do przemocy, aby je przejść. Co więcej, tzw. „pacifist run” często okazuje się o wiele ciekawszy lub bardziej wymagający od zwykłej walki.

10 gier RPG dla pacyfistów - tutaj obejdziesz się bez walki
10 gier RPG dla pacyfistów - tutaj obejdziesz się bez walki

Wiadomości

Chutliwa Argoniańska Pokojówka powstała, bo Todd Howard jej nie wychwycił.  Twórca Morrowinda: „napisałem to chyba po happy hour”

Chutliwa Argoniańska Pokojówka powstała, bo Todd Howard jej nie wychwycił. Twórca Morrowinda: „napisałem to chyba po happy hour”

Chutliwa Argoniańska Pokojówka trafiła do Morrowinda praktycznie przez przypadek. Jeden z twórców wykorzystał nieuwagę Todda Howarda, który był przeciwnikiem humoru w grach.

gry

Zuzanna Domeradzka

15 września 2025

Chutliwa Argoniańska Pokojówka powstała, bo Todd Howard jej nie wychwycił. Twórca Morrowinda: „napisałem to chyba po happy hour”
Gracz w śmiały sposób przeniósł świat kultowego Morrowinda do Elden Ring. Twierdzi, że nic mu nie grozi ze strony Bethesdy ani FromSoftware

Gracz w śmiały sposób przeniósł świat kultowego Morrowinda do Elden Ring. Twierdzi, że nic mu nie grozi ze strony Bethesdy ani FromSoftware

Fan legendarnego Morrowinda postanowił przenieść świat gry do Elden Ringa. Mod, choć ambitny i czasochłonny, już teraz robi wrażenie skalą i klimatem.

gry

Danuta Repelowicz

1 września 2025

Gracz w śmiały sposób przeniósł świat kultowego Morrowinda do Elden Ring. Twierdzi, że nic mu nie grozi ze strony Bethesdy ani FromSoftware
Znaczniki misji to jedna z najlepszych rzeczy, jakie spotkały gry RPG z otwartym światem

Znaczniki misji to jedna z najlepszych rzeczy, jakie spotkały gry RPG z otwartym światem

Start mojej przygody z RPG z otwartym światem to męczarnia związana z błądzeniem i szukaniem celów misji. Począwszy od Obliviona, sytuacja uległa jednak zmianie, dzięki czemu eksploracja stała się dla mnie prawdziwą przyjemnością.

opinie

Krystian Pieniążek

11 sierpnia 2025

Znaczniki misji to jedna z najlepszych rzeczy, jakie spotkały gry RPG z otwartym światem
Fani Morrowinda czekali na to prawie 3 lata. Nowa aktualizacja OpenMW ulepsza niemal wszystkie elementy gry, również te, których działania nie rozumie nawet Todd Howard

Fani Morrowinda czekali na to prawie 3 lata. Nowa aktualizacja OpenMW ulepsza niemal wszystkie elementy gry, również te, których działania nie rozumie nawet Todd Howard

Silnik OpenMW, popularny wśród fanów Morrowinda, doczekał się dużej aktualizacji. Wersja 0.49.0 wprowadza liczne usprawnienia oraz eksperymentalne wsparcie dla innych gier studia Bethesda.

gry

Krzysztof Kałuziński

6 lipca 2025

Fani Morrowinda czekali na to prawie 3 lata. Nowa aktualizacja OpenMW ulepsza niemal wszystkie elementy gry, również te, których działania nie rozumie nawet Todd Howard
Dzięki fanom kultowy, 23-letni RPG ma świetlaną przyszłość. Morrowind żyje za sprawą takich wyjątkowych projektów, jak Tamriel Rebuilt

Dzięki fanom kultowy, 23-letni RPG ma świetlaną przyszłość. Morrowind żyje za sprawą takich wyjątkowych projektów, jak Tamriel Rebuilt

Moderzy pracujący nad projektem Tamriel Rebuilt do The Elder Scrolls III: Morrowind ogłosili datę premiery następnej wersji moda. Wprowadzi ona m.in. masywną nową krainę oraz kilkaset dodatkowych przygód.

gry

Adrian Werner

25 kwietnia 2025

Dzięki fanom kultowy, 23-letni RPG ma świetlaną przyszłość. Morrowind żyje za sprawą takich wyjątkowych projektów, jak Tamriel Rebuilt
Skyrim, Oblivion i Morrowind są o krok bliżej, by stać się jedną, wielką całością. Piękne wybrzeże z TES 4 trafiło do kultowego The Elder Scrolls 3 dzięki Project Tamriel

Skyrim, Oblivion i Morrowind są o krok bliżej, by stać się jedną, wielką całością. Piękne wybrzeże z TES 4 trafiło do kultowego The Elder Scrolls 3 dzięki Project Tamriel

Ukazała się pierwsza pełna wersja Project Cyrodiil: Abecean Shores, czyli moda, który dodaje do The Elder Scrolls III: Morrowind nowy region i ponad 160 autorskich przygód.

gry

Adrian Werner

26 grudnia 2024

Skyrim, Oblivion i Morrowind są o krok bliżej, by stać się jedną, wielką całością. Piękne wybrzeże z TES 4 trafiło do kultowego The Elder Scrolls 3 dzięki Project Tamriel
Skywind, czyli fanowski remake Morrowinda, zachwyca na nowym materiale wideo. Cały pokaz trwa aż dwie godziny

Skywind, czyli fanowski remake Morrowinda, zachwyca na nowym materiale wideo. Cały pokaz trwa aż dwie godziny

W trakcie Creation Mod Con wyświetlono prawie dwugodzinną transmisję z gameplayem z moda Skywind, czyli fanowskiego projektu będącego remakiem The Elder Scrolls III: Morrowind.

gry

Adrian Werner

26 sierpnia 2024

Skywind, czyli fanowski remake Morrowinda, zachwyca na nowym materiale wideo. Cały pokaz trwa aż dwie godziny
Projekt Skywind, czyli fanowski remake Morrowinda, na obszernym materiale wideo. Twórcy chwalą się postępem prac

Projekt Skywind, czyli fanowski remake Morrowinda, na obszernym materiale wideo. Twórcy chwalą się postępem prac

Twórcy Skywinda udostępnili prawie półgodzinny materiał wideo z powstającej modyfikacji. Projekt to gry The Elder Scrolls 3: Morrowind na silniku Skyrima.

gry

Adrian Werner

2 maja 2024

Projekt Skywind, czyli fanowski remake Morrowinda, na obszernym materiale wideo. Twórcy chwalą się postępem prac
Polacy pokazują, jak zagrać w Morrowinda w co-opie. To dobry czas, żeby wrócić do klasyki

Polacy pokazują, jak zagrać w Morrowinda w co-opie. To dobry czas, żeby wrócić do klasyki

Dzięki modom The Elder Scrolls III: Morrowind da się przeobrazić w zaskakująco dobrą grę kooperacyjną.

Pliki do gier

Adrian Werner

31 stycznia 2024

Polacy pokazują, jak zagrać w Morrowinda w co-opie. To dobry czas, żeby wrócić do klasyki
Twórcy polskiego dubbingu do Morrowinda otrzymali gratulacje od samej Bethesdy

Twórcy polskiego dubbingu do Morrowinda otrzymali gratulacje od samej Bethesdy

Bethesda doceniła polską modyfikację do Morrowinda, dodającą do RPG-a polski dubbing. Autorzy otrzymali gratulacje od firmy na jej oficjalnym profilu facebookowym.

gry

Wojciech Bilicki

30 listopada 2023

Twórcy polskiego dubbingu do Morrowinda otrzymali gratulacje od samej Bethesdy

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry The Elder Scrolls III: Morrowind.

Wszystkie pliki do pobrania

Kody i triki

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry The Elder Scrolls III: Morrowind:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Procesor Pentium III 800 MHz (lub kompatybilny), 256 MB RAM, karta graficzna GeForce 2 GTS (lub kompatybilna), Windows 98/Me/2000/XP.

Dodatki

Lista dodatków do gry The Elder Scrolls III: Morrowind:

The Elder Scrolls III: Przepowiednia

The Elder Scrolls III: Przepowiednia

PC

Dodatek

3 czerwca 2003

RPG

Kolejny dodatek do popularnej gry role-playing pt. The Elder Scrolls III: Morrowind. The Elder Scrolls III: Bloodmoon przenosi nas na mroźną wyspę Solstheim, gdzie Imperium buduje nową kolonię wydobywczą.

7.9

GRYOnline

8.6

Gracze

The Elder Scrolls III: Przepowiednia
The Elder Scrolls III: Trójca

The Elder Scrolls III: Trójca

PC

Dodatek

7 listopada 2002

RPG

The Elder Scrolls III: Tribunal jest oficjalnym rozszerzeniem do gry cRPG The Elder Scrolls III: Morrowind. Fabuła dodatku koncentruje się wokół bogów, którzy tworzą tytułową trójcę rządzącą kontynentem Tamriel. Deweloperzy ze studia Bethesda Softworks zadbali o solidną porcję nowości, w tym nowe miasta, bestie, lokacje i przedmioty. Zmiany objęły także interfejs oraz dziennik postaci.

6.9

GRYOnline

8.2

Gracze

The Elder Scrolls III: Trójca

Oceny gry

Średnie Oceny:

8.6

Ocena Graczy

Średnia z 12496 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

9.5

Ocena STEAM

"Przytłaczająco pozytywne"

Średnia z 20935 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

8.5
PC

Jacek Piekara

Recenzent GRYOnline.pl

2002.12.16

Kontynuacja jednej z największych serii gier cRPG The Elder Scroll III: Morrowind to już trzecia epicka przygoda rozgrywająca się w olbrzymim świecie imperium Tamriel.

10
MadtPL
PC

MadtPL

Ekspert

2016.05.15

Morrowind to kamień milowy dla gier RPG z otwartym światem. Do tego ta część serii ma najbardziej klimatyczny i oryginalny setting.

8.5
PC

boy3

Gracz

2018.01.30

Czas na podsumowanie Morrowinda świeżo po przejściu gry, czy gra wciąż jest warta zagrania? Jak najbardziej, dla mnie liczą się konkrety niż ściany tekstu więc szybko wymienię zalety i wady z perspektywy czasu gry+Fabuła/Wątek główny+Nieograniczona swoboda w grze+System rozwoju postaci, crafting i zaklinanie, oraz tworzenie czarów+Świetny i piękny świat+Ciekawe, oraz wyróżniające się unikalnym zaprojektowaniem universum powiązane z wątkiem głównym +Dialogi +Bardzo klimatyczne oraz robiące wrażenie lokacje, czy to krasnoludzka twierdza czy ruiny jakiegoś miasta, w TES Oblivion i Skyrim żadne lokacje poboczne nie zrobiły takiego wrażenia jak w morku+/- WALKA taka nijaka-Podróżowanie między miastami, gdy z jednego łazika możemy ledwo co podróżować między 3-4 miasta, to samo z łódkami i gildią magów, czemu nie mamy wszystkich miast do wyboru? Nie mam pojęciaBrak szybkiej podróży między miastami też boli-Zbyt mało złota u kupców, przez co nie możemy sprzedać najlepszej broni i również bronie epickie są zbyt drogie, brak lepszego wyposażenia do kupienia u kupców, przez co nie da się wydawać złota na bieżąco, a najlepsze bronie możemy TYLKO znajdywać w świecie gry- Cały interfejs, zbyt się zestarzał- System dialogów, polegający na klikaniu wybranych pojęć, oraz brak dubbingowanych kwestii -Questy poboczne oraz wątki pobocznych gildii prezentujące się naprawdę średnio, oraz nie powiązane z wątkiem głównym (brakowało mi tego)- Zbyt dużo questów na awans mistrza danej gildii - Ograniczenie danej umiejętności i atrybutu na 100 Nie zmienia to faktu, że na swój rok wydania gra wciąż zachwyca światem i robi wrażenie bardzo rozbudowany system rozwoju postaci i craftingu Najlepszy, najciekawszy i najdłuższy wątek główny z całej trójcy nowych The elder scrolls pozwala mi mianować morrowinda najlepszym TES Bethesdy

10
Adam Królak
PC

Adam Królak

GRYOnline.pl Team

2025.10.15

8.0
Szymon Rusnarczyk
PC

Szymon Rusnarczyk

GRYOnline.pl Team

2024.10.08

8.5
Rafał Sankowski
PC

Rafał Sankowski

GRYOnline.pl Team

2021.11.12

9.0
ArtystaPisarz
PC

ArtystaPisarz

Ekspert

2019.08.13

9.0
Orzech
PC

Orzech

Ekspert

2019.01.04

9.5
Radosław Wasik
PC

Radosław Wasik

GRYOnline.pl Team

2017.10.19

8.0
ogórekdamian
PC

ogórekdamian

Ekspert

2016.05.29

9.5
Aleksander Kozłowski
PC

Aleksander Kozłowski

GRYOnline.pl Team

2016.03.20

7.5
czorny50
PC

czorny50

Ekspert

2016.03.19

9.5
Jacek Winkler
PC

Jacek Winkler

GRYOnline.pl Team

2016.03.18

9.5
Izabela Budzyńska
PC

Izabela Budzyńska

GRYOnline.pl Team

2016.03.18

6.5
Tal_Rascha
PC

Tal_Rascha

Ekspert

2016.03.18

Ocena STEAM

9.5

Przytłaczająco pozytywne (20 935)

[title]

Główne zalety gry

  • Immersyjny świat i lore: Wiele osób chwaliło bogate lore gry oraz unikalne budowanie świata, podkreślając Vvardenfell jako fascynujący i obcy krajobraz wypełniony głęboką historią i skomplikowanymi detalami.
  • Złożona mechanika RPG: Gra oferuje wysoki stopień swobody w dostosowywaniu postaci i progresji, z solidnym systemem poziomów oraz możliwością tworzenia unikalnych zaklęć.
  • Nieskończona zawartość: Recenzenci zauważyli ogromną ilość zadań i możliwości eksploracji, z niektórymi graczami spędzającymi setki godzin i wciąż czującymi, że jest jeszcze więcej do odkrycia.
  • Wyzwania w rozgrywce: Gracze docenili trudność gry oraz brak pomocy, co zachęca do eksploracji i nauki poprzez doświadczenie.
  • Czynnik nostalgii: Wielu długoletnich fanów wyraziło głęboką miłość do gry, często nazywając ją klasykiem, który przetrwał próbę czasu.

Główne wady gry

  • Przestarzała grafika i mechanika: Użytkownicy często wspominali o starzejącej się grafice gry i nieporęcznych mechanikach, które mogą zniechęcać nowych graczy przyzwyczajonych do nowoczesnych gier.
  • Brak kierunku: Niektórzy gracze uznali brak wyraźnych wskazówek oraz skomplikowany system dziennika za frustrujący, szczególnie dla nowicjuszy nieznających struktury gry.
  • Problemy z systemem walki: Kilku recenzentów skrytykowało mechanikę walki jako mniej angażującą i bardziej opartą na rzutach kośćmi, co prowadzi do momentów frustracji, zwłaszcza na początku gry.
  • Trudności w nawigacji: Gracze zauważyli, że brak szybkiej podróży oraz mylący system mapy mogą sprawić, że poruszanie się po świecie staje się nużące, szczególnie dla tych, którzy nie korzystają z modów poprawiających doświadczenie.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Nowoczesne ulepszenia jakości życia: Wiele osób wyraziło chęć na remaster, który poprawiłby grafikę, naprawił błędy i uprościł mechanikę rozgrywki, aby dostosować ją do współczesnych standardów.
  • Dubbing i dialogi: Gracze zauważyli brak dubbingowanych dialogów jako wadę w porównaniu do nowszych tytułów w serii, co może odbierać immersję.
  • Przyjazna nawigacja: Gra mogłaby skorzystać na bardziej intuicyjnym systemie dziennika i wyraźniejszych znacznikach zadań, aby pomóc graczom w poruszaniu się po jej rozległym świecie.
  • Wsparcie dla modów: Chociaż wielu użytkowników cieszyło się z modowania gry, niektórzy wyrazili rozczarowanie, że oryginalny pakiet nie zawierał Zestawu do Tworzenia Modów, co ogranicza możliwość tworzenia niestandardowej zawartości bez zewnętrznych narzędzi.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, *Morrowind* jest ceniony za swoją głębię i złożoność, ale również krytykowany za przestarzały design oraz trudności w nawigacji i walce, co czyni go tytułem, który przyciąga oddanych fanów RPG gotowych zainwestować czas i wysiłek w opanowanie jego zawiłości.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2024-12-29
23:17

plejstocen Legionista

plejstocen

RPG wszech czasów.

plusy:
1. Najsensowniejszy system levelowania jaki widział ten gatunek. Szkoda czasu, żeby to opisywać - każdy musi go zrozumieć na własną rękę. A gdy już się zrozumie - to granie w morka to czysta przyjemność.
2. Logika świata i jego wiarygodność. Świat się nie zawala pod własnym ciężarem. Wszystko jest spójne i znajduje się w grze bo pełni w niej jakąś funkcję. Nie ma tutaj zbędnych dekoracji, tj jakichś bzdurnych rzeczy z check listy tego co powinno się znaleźć w grze rpg.
3. Immersja. To jak gra rzuca nas na głęboką wodę to po prostu poezja. Dziennik jako taki jest, ale przypomina właśnie prawdziwy dziennik - papierowy, a nie komputerowy. Szybka podróż jako taka jest, ale wymaga znajomości świata - musimy znać kursy łazików i łodzi, możemy odblokować portale do dunmerskich twierdz, możemy dołączyć do gildii magów i teleportować się między siedzibami gildii i wreszcie - możemy wykorzystać czary dostępne w grze takie jak oznaczenie i przeniesienie, żeby się teleportować niczym w diablo 2. Jeśli ktoś mówi, że w tej grze nie ma dziennika i szybkiej podróży ten po prostu nie ogarnia. Te systemy są in game - mają sens z pozycji samej logiki gry.
4. System walki. Tak, wymieniam go jako zaletę. To zaś dlatego, że system jest w całości RPGowy i minimalizuje aspekt zręcznościowy niemal do minimum. To co widzimy na ekranie to tylko graficzna reprezentacja tego co tak naprawdę się odbywa - a odbywa się liczenie statystyk i niewidzialne rzuty kośćmi - to jest gra RPG, a nie hack n slash w stylu gothica 2nk. Jeśli masz problem z walką to skopałeś swoją postać - może podpakuj atrybut zwinności, żeby częściej trafiać.
5. Narracja jest fenomenalna. Historia świata przedstawionego jest nam opowiadana poprzez liczne książki ze świata gry, czy plotki - często sprzeczne ze sobą, bo opowiadane z różnych perspektyw. To gracz musi sam odnaleźć się w tym świecie i połączyć kropki. Dużo rzeczy jest w domyśle. To inne podejście niż zasypanie gracza nieprzyzwoitą ilością cutscenek w celu objaśnienia lore.

Minusy:
Setting. Za mało zieleni. Niestety, ale najcieplej wspominam te miasta, które zostały założone przez Cesarskich - takie jak Caldera czy Pelagiad. A to dlatego, że zabudowa przypominała mi trochę to co widzę za oknem, to były klasyczne osady fantasy bazujące na europejskiej architekturze. To co wielu uważa za zaletę morrowinda czyli setting - jak dla mnie jest na dłuższą metę wadą. Poza tym - ten motyw wielkich Grzybów zamiast drzew został ściągnięty z Ultimy, z tego co pamiętam 7 części.

Reasumując - powtórzę to - Morrowind to RPG wszech czasów, któremu klasyczne baldury mogą buty czyścić. Wszystkie zalety Morka, które wymieniłem można sprowadzić do jednego zamysłu, a jest nim - role playing. To ty odgrywasz rolę, ta gra jest o tobie w tym świecie. Nie jest to opowieść o jakimś wiedźminie, nie jest to opowieść o jakimś bezimiennym - to jest opowieść o tobie. I będzie tak ciekawa, jak ciekawe jest twoje podejście do tej gry. Główny wątek fabularny jest w zasadzie na dalszym planie, co w tej części TES ma szczególny sens, bo działamy pod przykrywką, i sam Caius na początku nam mówi, że naszą rolą jest zaklimatyzowanie się w świecie. W Obku i Skyrimie pomimo podobnego rozwiązania to było to zwyczajnie mniej wiarygodne. Oto świat czeka zagłada, a my jak gdyby nigdy nic mamy to odłożyć na bok i oddać się swobodnej eksploracji? :P

I mógłbym tak bez końca, bo jest jeszcze masa rzeczy do omówienia, jak np niesamowicie rozbudowany system tworzenia czarów z jakim nie spotkałem się w żadnej innej grze. Kto grał ten wie do jakich absurdów może doprowadzić kreatywność gracza.

Król jest jeden i zajmuje wszystkie miejsca podium naraz. Bo stawiać Morka obok jakichś innych gierek rpg to po prostu nie wypada. To Morrowind spełnia w 100% wymogi gatunku. Jest grą role playing. I to mu wystarcza.

Komentarz: plejstocen
2024-12-29
23:50

Darat Generał

Darat
😃

Z nowości dla Morrka:

https://www.tamriel-rebuilt.org/

Firemoth Rekindled update

oraz

https://www.youtube.com/watch?v=Ys09ASlNy4U

https://www.nexusmods.com/morrowind/mods/44922/

Jeśli ktoś szuka okazji, żeby odpalić znowu Morrka, to jest to dobry moment :)

A jak ktoś ma obejrzeć coś zabawnego to polecam ten kanał, który ma sporo filmów z Morrka (subskrybuje od niedawna):

https://www.youtube.com/@JustBackgroundNoise/videos

Komentarz: Darat
2025-01-18
18:44

zanonimizowany1408085 Pretorianin

Gra przeciętna i archaiczna pod każdym względem, przyzwoita grafika, niezła muzyka, mnóstwo klas do wyboru, ogromna ilość zadań i gildii, watek głowny takie sobie, ale obecnie gra nie przetrwała próby czasu, animacje walki są słabe, prostackie, i strasznie źle się zestarzały, animacje postaci są mega drewniane, potop nudnych wywodów-dialogów gdzie ich 70% przeklikamy i tak, brak szybkiej podroży, brak profesjonalnego dziennika zadań, niemy bohater i 80% NPC, raz miałem nagrane ok 45h i dałem sobie spokój, później kilka razy odbiłem się po ok 15-20h grania, przeciętna gra pod każdym względem, żaden król RPG.

Komentarz: zanonimizowany1408085
2025-08-28
20:03

rafalgames Centurion

😁

Klasyka stara dobra gra. Czekam na remake. Przeważnie się mówi o Morrowind i Skryim. O oblivionie mało się mówi. Skryim ulepszona wersja morrowind, nowoczesna.

Komentarz: rafalgames
2025-08-28
20:04

Admin Senator

Admin

The Elder Scrolls III: Morrowind - recenzje graczy

Komentarz: Admin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl