Projekt Skywind, czyli fanowski remake Morrowinda, na obszernym materiale wideo. Twórcy chwalą się postępem prac

Twórcy Skywinda udostępnili prawie półgodzinny materiał wideo z powstającej modyfikacji. Projekt to gry The Elder Scrolls 3: Morrowind na silniku Skyrima.

Adrian Werner

Projekt Skywind, czyli fanowski remake Morrowinda, na obszernym materiale wideo. Twórcy chwalą się postępem prac, źródło grafiki: Skywind Team.
Projekt Skywind, czyli fanowski remake Morrowinda, na obszernym materiale wideo. Twórcy chwalą się postępem prac Źródło: Skywind Team.

Jednym z najbardziej obiecujących nadchodzących modów jest Skywind, czyli szalenie ambitny projekt, którego celem jest opracowanie remake’u Morrowinda na silniku The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition. Osoby czekające na tą modyfikację zainteresować powinna informacja, że jej autorzy opublikowali właśnie obszerny materiał wideo pokazujący postępy w pracach.

Wideo trwa ponad 27 minut i pokazuje masę elementów modyfikacji. Możemy zobaczyć m.in. jak prezentują się lokacje, animacje, modele postaci czy efekty wizualne.

Niestety pomimo 13 lat prac, autorzy nadal nie są w stanie podać planowanej daty premiery. Tłumaczą to tym, że skala projektu jest ogromna, zwłaszcza że mowa tutaj o amatorskiej produkcji robionej hobbistycznie przez pasjonatów. Dla przykładu, w Skywind znajdziemy ponad trzy tysiące NPC-ów, których kwestie głosowe nagrało ok. 300 aktorów. Dla porównania, w Skyrimie jest raptem ok. 1100 postaci niezależnych, którym głosu użyczyło 70 aktorów.

Autorzy nie celują zresztą w proste odtworzenie Morrowinda na nowym silniku. Skywind zaferuje dodatkowe wątki, postacie i przygody. Wszystko to zajmuje masę czasu. Obecnie twórcy szacują, że lokacje są ukończone w 70%, a linie dialogowe audio w 80%.

Nowy materiał wideo z projektu Skywind to nie jedyna atrakcja, na jaką mogą liczyć fani serii The Elder Scrolls. Dzisiaj ma zostać opublikowany filmik pokazujący postępy w pracach nad Skyblivion, czyli modyfikacją, która odtwarza kampanię Obliviona na silniku The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition.

  1. Oficjalna strona modyfikacji Skywind
The Elder Scrolls III: Morrowind

The Elder Scrolls III: Morrowind

PC Xbox
po premierze

Data wydania: 1 maja 2002

Informacje o Grze
8.8

GRYOnline

8.6

Gracze

9.5

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

5

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2024-05-02
20:02

asap_cold1 Legionista

no to chyba kolega boy3 sie nie doogladal. "konca nie widac" xd

Komentarz: asap_cold1
2024-05-02
21:40

elathir Legend

elathir

boy3

Tutaj przynajmniej są jakieś postępy. CSP jest martwa od kilku lat tak naprawdę.

Komentarz: elathir
2024-05-03
10:01

Wronski Senator

Wronski
😂

Dla przykładu, w Skywind znajdziemy ponad trzy tysiące NPC-ów, których kwestie głosowe nagrało ok. 300 aktorów. Dla porównania, w Skyrimie jest raptem ok. 1100 postaci niezależnych, którym głosu użyczyło 70 aktorów.

Komentarz: Wronski
2024-05-04
10:08

spoconyżołądź Centurion

Dobra dobra, ten voice acting to jest ich najmniejszy problem. Chętnych wolontariuszy jest sporo, akurat o to bym się nie martwił. Problemem jest to, że questy dalej nie są do końca pokończone, dalej brakuje modeli i niektóre lokacje śmierdzą skyrimowymi assetami. Grafika jest nie równa, rozumiem, że to tylko mod, ale wiecie jak jest, po 13 latach apetyt rośnie z każdym miesiącem.

Komentarz: spoconyżołądź
2024-05-05
14:39

Kriszo Generał

Autorzy nie celują zresztą w proste odtworzenie Morrowinda na nowym silniku. Skywind zaferuje dodatkowe wątki, postacie i przygody. Wszystko to zajmuje masę czasu. Obecnie twórcy szacują, że lokacje są ukończone w 70%, a linie dialogowe audio w 80%.

No fajnie, tylko co z tego, jak ukończą to może za kolejne 13 lat? Przesadzam? Bynajmniej. Po prostu często takie są efekty, jak za projekt biorą się sami deweloperzy, który co rusz mają nowe, wspaniałe pomysły. Nad dużymi przedsięwzięciami musi sprawować pieczę ktoś, kto wie, jak nimi zarządzać, bo inaczej zamieniają się one w niekończącą się opowieść. Nie żebym krytykował, nie, nie, dziś nie wolno tego robić. Tym bardziej, że to będzie za darmoszkę, a to jest zawsze uczciwa cena. Po prostu chciałbym w dającej się przewidzieć przyszłości tego doczekać. Nie, gdy silnik Skyrima będzie już rozpatrywany, jako retro.

Komentarz: Kriszo

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl