Misja 9 - Wizja, Podstęp, Pięść | Kampania - opis przejścia
Aktualizacja:
Dziewiąta misja kampanii dla pojedynczego gracza, podczas której ponownie kierować będziesz frakcją Eldarów. Jest to jedna z najdłuższych i najżmudniejszych misji w całej kampanii. Walczyć będziesz tutaj z siłami Orków.
Zadania główne:
Warunek zwycięstwa:
- Twoje siły muszą przetrwać - jeśli stracisz wszystkie jednostki, misja zakończy się porażką.
Spotkaj się z Machą (Rendezvous with Macha)

Na początku misji otrzymasz kontrolę nad kilkoma oddziałami Eldarów, jednak zignoruj ich, gdyż w tym momencie ważniejsza jest jednostka elitarna - Ronahn. To elitarna jednostka snajperska Eldarów. Posiada on dwie umiejętności specjalne. Daleki Strzał (Far Shot) pozwala wykonać strzał, który podążał będzie przez całą mapę (!) raniąc jednostki po drodze. Co więcej, pocisk daje wizję, doskonale nadaje się więc do zwiadu. Druga zdolność, Krok przez cienie (Shadow Step) pozwala mu teleportować się do cieni (osłona w cieniu) w zasięgu działania zdolności. Wykorzystaj właśnie tą zdolność, by dostać się do miejsca wskazanego przez znacznik.

Gdy znajdziesz się po drugiej stronie, otrzymasz nowe polecenie - przeniesienia Splotu Pajęczego Traktu, głównego budynku Eldarów. Wybierz ów budynek i wykorzystaj zdolność Relokacji (Relocate), by przenieść konstrukcję we wskazane miejsce. Gdy proces dobiegnie końca, wybierz ponownie ten budynek, aktywuj zdolność Łączenie Traktów (Connect Webways) i wskaż Portal Wojowników (Warrior Portal). Utworzy to portal pomiędzy budynkami. Wyślij pozostałe jednostki do Portalu Wojowników, gdy te się przeteleportują, Relokuj ten budynek w pobliże głównego budynku Eldarów. Po wszystkim otrzymasz nowe zadanie.
Wywab Gorgutza (Draw out Gorgutz)

Twój cel jest prosty - musisz zniszczyć wszystkie siły Orków. Doszkól dodatkowe oddziały, najlepiej Łowców (Rangers) i wyślij je w stronę pobliskiego punktu zasobów. Zajmij go, zabuduj i wyślij wojska na północ, eliminując wszystkie siły po drodze.

Gdy wybijesz wszystkie jednostki i zniszczysz wszelkie budynki, na ekranie pojawi się odliczanie czasu. Masz niespełna 2 minuty, by Relokować wszystkie swoje budynki (prócz tych postawionych na punktach zasobów), wraz ze swoimi jednostkami, do nowego punktu, gdyż ziemia, na której się znajdujesz, zostanie wkrótce zbombardowana. Wyślij we wskazane miejsce dowolny budynek, połącz go następnie (przez Łączenie Traktów) z innym, który pozostał w starej bazie i prześlij w ten sposób wszystkie jednostki do nowej lokalizacji. Następnie wyślij wszystkie budynki do wskazanego miejsca. Gdy czas dobiegnie końca, mapa znacząco się zmieni.

Teraz musisz zniszczyć 7 Wież Łaaa! (Waaagh! Tower) i Chatek Chopakuf (Boyz Hut). Kolejność jest oczywiście dowolna. Na początek przejmij pobliski punkt zasobów. Gdy się do niego zbliżysz, odblokuje się zadanie wymagające zdobycia 7 kamieni dusz. Nie musisz specjalnie trudzić się, by je znaleźć - większość z nich zlokalizowana będzie przy wieżach wroga, nie da się pominąć żadnego z nich. Pamiętaj, by po prostu zaglądać w każde miejsce, a zbierzesz wszystkie kamienie.

Zajmij punkt, zbierz kamień i kieruj się na kolejne wieże, niszcząc umocnienia i wybijając wojska wroga. Pamiętaj też, by regularnie rozbudowywać bazę i tworzyć nowe oddziały. Nie zapomnij także o zdolnościach Ronahna, szczególnie Krok przez cienie - możesz teleportować się do dowolnej zasłony i atakować wroga od tyłu, bądź wykorzystać to po prostu do zwiadu. Zanim zniszczysz ostatnią wieżę, postaraj się zebrać wszystkie kamienie - na tym terenie są ich łącznie 3 (wraz z tym, który zebrałeś na początku).

Gdy wszystkie wieże wroga padną, rozpocznie się kolejne bombardowanie, a ty będziesz musiał ponownie przenieść bazę. W nowym miejscu znajdują się siły wroga, jednak nie przejmij się - oddziałów nieprzyjaciela jest tam nie dużo, w cieniu kryją się oddziały Łowców, a do samych cieni możesz także przeskoczyć Ronahnem, by z łatwością wybić wrogów. Tak jak przedtem, przenieś dowolny budynek do nowej lokalizacji (możesz ustawić go w cieniu), połącz go przy pomocy Łaczenia Traktów z innym ze starej bazy, przenieś jednostki do nowego miejsca, a następnie Relokuj wszystkie pozostałe budynki do nowej lokalizacji.

Tutaj twoim zadaniem będzie zniszczenie 5 Złomów wskazanych przez znaczniki. By zaatakować taki Złom, musisz wybrać jednostki, wcisnąć klawisz A i wskazać obiekt, który chcesz zniszczyć. Możesz w ten sposób rozwalać także Złom, który nie jest powiązany z zadaniem, zmniejszając skuteczność Orków. Pierwszy Złom do zniszczenia znajdziesz tuż przy swojej bazie. Zniszcz go, zajmij punkt zasobów i zbierz zasoby leżące w okolicy.

Zregeneruj oddziały, uzupełniając je i odnawiając tarcze, a także doszkól nowe. Następnie, skieruj się do pobliskiego (na zachód) punktu zasobów, by go zająć. Pomiędzy tym punktem zasobów, a pobliskim Złomem do zniszczenia, znajdziesz czwarty kamień dusz. Piąty z kolei znajdziesz w zachodnim rogu mapy. Zbierz je i kontynuuj marsz.

Niszcz kolejne Złomy, szkoląc jednocześnie, w miarę możliwości, nowe oddziały - te przydadzą się już niedługo. Zanim zniszczysz wszystkie Złomy, udaj się do północno-wschodniego rogu mapy - znajdziesz tam szósty kamień dusz. Gdy zniszczysz ostatni obiekt, aktywuje się kolejna sekwencja ucieczkowa. Wróć więc do bazy, relokuj dowolny budynek, połącz go z innym przy pomocy Łączenia Traktów i teleportuj wojska do nowego miejsca. Po wszystkim nie zapomnij przenieść reszty budynków. Gdy bombardowanie się zakończy, mapa ponownie zmieni wygląd.

Otrzymasz ostatni cel - zniszczenia twierdzy Gorgutza. Zanim się tego jednak podejmiesz, zbierz ostatni kamień dusz, który znajduje się w miejscu twojej nowej bazy. Następnie zregeneruj siły, szkoląc nowe jednostki. Gdy będziesz gotowy, rozpocznij działania. Musisz udać się do północnej części mapy, gdzie znajdziesz wspomnianą twierdzę Orkowego przywódcy. Nie kieruj się tam jednak bezpośrednio - warto przejąć punkty zasobów i wyszkolić dodatkowe oddziały. W trakcie przemarszu otrzymasz możliwość wezwania Psionicznej Burzy (Eldricht Storm). Jest to super umiejętność Eldarów, która pozwala wezwać niszczycielską burzę, raniącą wszystkie jednostki wroga w zasięgu działania. Burza można także sterować czy wysłać do jej wnętrza swoją jednostkę, by zmienić jej działanie.

Po krótkiej chwili na ekranie pojawi się kolejne odliczanie. Musisz wykonać swoje zadanie we wskazanym czasie. Nie przejmuj się jednak, gdyż jest go aż nadto. Spokojnie rozbuduj armię, a gdy będziesz gotowy, wyrusz na twierdze wroga. Gdy tylko zniszczysz główny budynek nieprzyjaciela, rozpocznie się scena przerywnikowa, a po niej misja dobiegnie końca.
0
- Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
- Poradnik do gry
- Kampania - opis przejścia
- Misja 1 - Obrona Twierdzy Varlock | Kampania - opis przejścia
- Misja 2 - Mania Wielkości | Kampania - opis przejścia
- Misja 3 - Fałszywi Prorocy | Kampania - opis przejścia
- Misja 4 - W Obronie Lojajlności | Kampania - opis przejścia
- Misja 5 - Karierowicz | Kampania - opis przejścia
- Misja 6 - Niebezpieczna propozycja | Kampania - opis przejścia
- Misja 7 - Nadciąga Ciemność | Kampania - opis przejścia
- Misja 8 - Dbaj o Swoich | Kampania - opis przejścia
- Misja 9 - Wizja, Podstęp, Pięść | Kampania - opis przejścia
- Misja 10 - Podstępne knowania | Kampania - opis przejścia
- Misja 11 - Krwawy Gambit | Kampania - opis przejścia
- Misja 12 - Pogoń za Pienkną | Kampania - opis przejścia
- Misja 13 - Przebudzenie olbrzyma | Kampania - opis przejścia
- Misja 14 - U Boku Przyjaciół | Kampania - opis przejścia
- Misja 15 - Starcie Lewiatanów | Kampania - opis przejścia
- Misja 16 - Książe Burzy | Kampania - opis przejścia
- Misja 17 - Wędrowcy | Kampania - opis przejścia
- Kampania - opis przejścia
- Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Jeyhard Generał

Zamknięcie poradnika planujemy na końcówkę następnego tygodnia - jeśli będą jakieś naglące sprawy czy gameplayowe zagwozdki, dajcie znać w komentarzach. :)
Ejim Pretorianin
Pustawo jak narazie na tej stronce jest i chciałbym się dowiedzieć co jest powodem takiego tempa uaktualnień.
Jeyhard Generał

Spieszę z wyjaśnieniami - wczoraj nie pojawiła się aktualizacja poradnika, bo miałem anomalie z internetem. Duży part pojawi się jutro, na piątek planowane zamknięcie poradnika.
Ejim Pretorianin
Dlaczego nie ma opisanych wszystkich jednostek i potencjalnych kompozycji albo budynków i ich najlepsze rozmieszczenie,kolejność itp.Brakuje mi tu dużo informacji i rad które bym oczekiwał od dobrego zawodnika w dawn of war3.
zanonimizowany722423 Generał
W misji 16 jest bład, podczas obrony posterunków jak wróg zniszczy posterunek odliczanie NIE PAUZUJE się.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.