Misja 16 - Książe Burzy | Kampania - opis przejścia
Aktualizacja:
Szesnasta misja kampanii dla pojedynczego gracza, podczas której sterować będziesz naprzemiennie wszystkimi trzema frakcjami. Twoim wrogiem będą tutaj sługi Chaosu, a nie, jak wcześniej, inna frakcja dostępna w grze.
Zadania główne:
- Przemarsz wojsk (Marshal Forces)
- Przejmij Nexus (Capture the Nexus Structure)
- Zniszcz Mroczne Iglice (Demolish Dark Spires)
- Ustaw Posterunki Nasłuchowe (Establish Listening Posts)
- Broń Posterunków Nasłuchowych (Defend Listening Posts)
Warunek zwycięstwa:
- Twoje siły muszą przetrwać - jeśli stracisz wszystkie jednostki, misja zakończy się porażką.
- Przy punkcie zachodnim ustaw 1-2 oddziały Szturmowych Marines i kilka oddziałów piechoty walczącej na dystans.
- Przy punkcie wschodnim, ustaw jak najwięcej jednostek walczących na dystans - jest tam sporo otwartej przestrzeni, przez co będą mieć oni przewagę nad wrogiem.
- Przy punkcie północnym ustaw Gabriela Angelosa i Imperialnego Rycerza Solarię, wraz z 2-3 oddziałami piechoty walczącej z dystansu. Gabriel i Solaria poradzą sobie z większością wrogów, a dodatkowe oddziały zapewnią wsparcie ogniowe.
Przemarsz wojsk (Marshal Forces)

Misję rozpoczynasz kontrolując frakcję Eldarów. Na samym początku do dyspozycji będziesz mieć 3 oddziały Wyjących Banshee (Howling Banshee), Machę i Upiornego Rycerza Taldeer. Twoim celem jest dotarcie do północnej części tej mapy, likwidując po drodze zastępy wojsk Chaosu. Przeciwnicy, z którymi się zmierzysz, są kopią żołnierzy, których normalnie spotkać można na wyposażeniu frakcji - nie różnią się niczym szczególnym. Przebijaj się przez wrogie siły, aż dotrzesz do punktu kontrolnego.
Przejmij Nexus (Capture the Nexus Structure)

Wraz z dotarciem do punktu, otrzymasz nowe zadanie, a także dostęp do bazy Eldarów. Dodatkowo, do twojej armii dołączy kilka oddziałów żołnierzy. Jej rozbudowę możesz sobie spokojnie darować - obecne siły z nawiązką wystarczą, by wykonać to zadanie. Musisz skierować się w stronę nowego znacznika, likwidując po drodze jednostki wroga. Gdy znajdziesz się na miejscu, musisz po prostu wybić wszystkie jednostki i zniszczyć wszystkie budowle przeciwnika, co wywoła scenę przerywnikową, a akcja przeskoczy do frakcji Orków.
Zniszcz Mroczne Iglice (Demolish Dark Spires)

Gdy tylko obejmiesz kontrolę nad Orkami, zwróć uwagę na szalejące obok ogniste wiry - każda jednostka, która w nie wejdzie, otrzymywać będzie obrażenia, dlatego lepiej jest ich unikać. Wyślij dowolną jednostkę, by zajęła punkt zasobów na południe od bazy i rozpocznij rekrutację dodatkowych oddziałów. Twoim celem jest zniszczenie 4 Mrocznych Iglic, które rozrzucone są po mapie, na której aktualnie się znajdujesz.

Pierwsza Iglica znajduje się tuż obok twojej bazy, na zachód od niej - wyślij tam wojsko, by wybiło pilnujących je wrogów i zdemolowało wszystkie budynki. Pamiętaj jednak, iż zniszczenie każdej z Iglic wiąże się z nagłym kontratakiem wroga, który nadchodzi z kilku kierunków. Zniszcz więc Iglicę i szybko wróć do bazy, by móc ją ochronić.

Teraz do wyboru masz dwie opcje - wysłać do ataku całą armię i wracać nią do bazy, gdy wróg rozpoczyna atak, bądź podzielić ją na dwie grupy i część wojsk zostawić w bazie. Pierwszy sposób jest jednak lepszy i to jego będziemy się tutaj trzymać. Wróć do bazy, zregeneruj wojska i wyślij je w stronę dowolnego z trzech pozostałych miejsc, gdzie znajdziesz Mroczne Iglice. Gdy je zniszczysz, błyskawicznie wróć wojskami do bazy. Odeprzyj kontratak i wyślij jednostki na kolejną Iglicę. Powtórz całą czynność do momentu, aż wszystkie 4 Iglice padną na ziemię, a wykonasz to zadanie, a akcja przeniesie się do Kosmicznych Marines.
Ustaw Posterunki Nasłuchowe (Establish Listening Posts)

Najtrudniejsza część tej misji, gdyż czeka cię walka z absurdalnymi ilościami wrogich wojsk. Plus jest jednak taki, iż na początku posiadać będziesz olbrzymi zapas surowców, co pozwoli ci nająć naprawdę sporą armię. Zrekrutuj jeszcze kilku dodatkowych Serwitorów, budowniczych Kosmicznych Marines i wznieś brakujące budynki. Następnie rozpocznij rekrutację jednostek - warto zainwestować w Taktycznych Marines z Ciężkimi Bolterami i z Laserami, gdyż oba te oddziały doskonale poradzą sobie z zawrotną ilością mięsa armatniego, jakie będzie na nich nacierać podczas tego etapu. Warto naprawić też główny budynek, gdyż jest on w krytycznym stanie.

Gdy wyszkolisz wystarczająco jednostek (czyt. wyczerpiesz zapasy), udaj się na wschód, do pierwszego znacznika. Oczyść okolicę z wrogów i zajmij punkt. Następnie wyślij tam Serwitora i postaw Punkt Nasłuchowy. Zostaw tutaj kilka oddziałów, najlepiej 1-2 Szturmowych Marines i kilka walczących na odległość i wyślij resztę sił w stronę kolejnego punktu, który znajdziesz na wschód. Zajmij go i na nim również wybuduj Posterunek Nasłuchowy. Rozdziel pozostałą armię na dwie części - w jednej niech będą Gabriel Angelos, Imperialny Rycerz Solaria i 2-3 oddziały walczące na dystans. Wyślij grupę z Gabrielem do punktu zasobów ulokowanego na północ, resztę jednostek został przy drugim punkcie, by go broniła. Podbij trzeci punkt, ustaw tam Punkt Nasłuchowy, a po chwili załączy się scena przerywnikowa i aktywuje nowe zadanie.
Broń Posterunków Nasłuchowych (Defend Listening Posts)

Twoim celem jest obrona Punktów Nasłuchowych, które przed momentem zostały ustawione na punktach zasobów. Musisz to robić przez 5 minut. Jest jedno ale - gdy wróg zniszczy dowolny posterunek, odliczanie się zatrzyma. Wznowić możesz je odbudowując posterunek. By ułatwić sobie zadanie, warto odpowiednio podzielić siły pomiędzy trzy punkty:
Gdy odliczanie dobiegnie końca, na polu walki pojawi się absurdalna ilość przeciwników. Nie przejmuj się jednak, gdyż jest to normalne, a ich pokonanie nie jest możliwe. Po krótkiej chwili odpali się scena przerywnikowa, po której misja dobiegnie końca.
0
- Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
- Poradnik do gry
- Kampania - opis przejścia
- Misja 1 - Obrona Twierdzy Varlock | Kampania - opis przejścia
- Misja 2 - Mania Wielkości | Kampania - opis przejścia
- Misja 3 - Fałszywi Prorocy | Kampania - opis przejścia
- Misja 4 - W Obronie Lojajlności | Kampania - opis przejścia
- Misja 5 - Karierowicz | Kampania - opis przejścia
- Misja 6 - Niebezpieczna propozycja | Kampania - opis przejścia
- Misja 7 - Nadciąga Ciemność | Kampania - opis przejścia
- Misja 8 - Dbaj o Swoich | Kampania - opis przejścia
- Misja 9 - Wizja, Podstęp, Pięść | Kampania - opis przejścia
- Misja 10 - Podstępne knowania | Kampania - opis przejścia
- Misja 11 - Krwawy Gambit | Kampania - opis przejścia
- Misja 12 - Pogoń za Pienkną | Kampania - opis przejścia
- Misja 13 - Przebudzenie olbrzyma | Kampania - opis przejścia
- Misja 14 - U Boku Przyjaciół | Kampania - opis przejścia
- Misja 15 - Starcie Lewiatanów | Kampania - opis przejścia
- Misja 16 - Książe Burzy | Kampania - opis przejścia
- Misja 17 - Wędrowcy | Kampania - opis przejścia
- Kampania - opis przejścia
- Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Jeyhard Generał

Zamknięcie poradnika planujemy na końcówkę następnego tygodnia - jeśli będą jakieś naglące sprawy czy gameplayowe zagwozdki, dajcie znać w komentarzach. :)
Ejim Pretorianin
Pustawo jak narazie na tej stronce jest i chciałbym się dowiedzieć co jest powodem takiego tempa uaktualnień.
Jeyhard Generał

Spieszę z wyjaśnieniami - wczoraj nie pojawiła się aktualizacja poradnika, bo miałem anomalie z internetem. Duży part pojawi się jutro, na piątek planowane zamknięcie poradnika.
Ejim Pretorianin
Dlaczego nie ma opisanych wszystkich jednostek i potencjalnych kompozycji albo budynków i ich najlepsze rozmieszczenie,kolejność itp.Brakuje mi tu dużo informacji i rad które bym oczekiwał od dobrego zawodnika w dawn of war3.
zanonimizowany722423 Generał
W misji 16 jest bład, podczas obrony posterunków jak wróg zniszczy posterunek odliczanie NIE PAUZUJE się.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.