Rodzaje obrażeń i pancerzy | Rozgrywka

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Warhammer 40,000 Dawn of War III, wzorem leciwego już Warcrafta 3, wprowadza do rozgrywki kilka rodzajów pancerzy i typów obrażeń, które w znaczącym stopniu wpływają na to, ile dana jednostka otrzymywać będzie obrażeń od ataków i jak tą wartość można zmniejszyć i zwiększyć. Zrozumienie tej mechaniki jest kluczem do sukcesu, szczególnie w rozgrywkach wieloosobowych.

Rodzaj pancerza jednostki, jak i zadawanych obrażeń można sprawdzić najeżdżając na portret jednostki. - Rodzaje obrażeń i pancerzy | Rozgrywka - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Rodzaj pancerza jednostki, jak i zadawanych obrażeń można sprawdzić najeżdżając na portret jednostki.

Zacznijmy od pancerzy. W grze dostępne są ich dwa rodzaje - zwykły (Normal Armour) i ciężki (Heavy Armour). W ogólnym skrócie, większość jednostek piechoty, (z wyłączeniem kilku, między innymi Burszujów [Nobz] frakcji Orków), a także znakomita część jednostek elitarnych posiada pancerz zwykły, ciężki natomiast zarezerwowany jest w głównej mierze dla droższych pojazdów i machin kroczących, takich jak Drednot (Dreadnought) czy Mordodred (Deff Dread). Wbrew logice, nie wpływają one bezpośrednio na to, w jakim tempie porusza się dana jednostka, lecz na ilość obrażeń, które otrzyma ona od poszczególnych ataków - tak jak w cytowanym we wstępie Warcrafcie 3. Rodzaj pancerza sprawdzić można klikając na dowolną jednostkę - informacja o posiadanym pancerzu wyświetlona będzie w prawym rogu okna jednostki.

Dodatkowo, jednostki w grze zadawać mogą jeden z trzech rodzajów obrażeń - zwykłe (Normal), przeciwpancerne (Armour-piercing) i nieuchronne (True Damage). To właśnie one wpływają na to, ile dana jednostka otrzyma obrażeń i jak skuteczna będzie w walce z danym typem jednostek. Poszczególne obrażenia zadają następujące obrażenia:

  • Obrażenia zwykłe - zadają 100% obrażeń przeciwko pancerzom zwykłym, lecz tylko 22% pancerzom ciężkim. Jednostki wyposażone w ten typ obrażeń są więc ekstremalnie nieskuteczne przeciwko ciężko opancerzonym czołgom i generalnie nie warto wydawać im rozkazu ataku na te cele.
  • Obrażenia przeciwpancerne - zadają 100% obrażeń przeciwko pancerzom ciężkim, jednak tylko 40% przeciwko zwykłym. Różnica nie jest może tak drastyczna jak w przypadku obrażeń zwykłych, jednak w dalszym ciągu lepiej jest wykorzystać jednostki wyposażone w ten typ obrażeń do walki z opancerzonymi celami.
  • Obrażenia nieuchronne - zadają 100% wszystkim celom, tym wyposażonym w zwykły i ciężki pancerz. Nieliczna grupa jednostek w grze posiada tego typu obrażenia, część zdolności elit również zadaje nieuchronne obrażenia.

Konstruując armię musisz więc wziąć pod uwagę także wojska wroga, by dobrać odpowiednie jednostki i móc skutecznie go kontrować, a także starać się nie szkolić takich, które będą otrzymywać gigantyczne obrażenia od jego wojsk. Nie da się, rzecz jasna, wszystkiego zaplanować, ale warto po prostu wiedzieć, które jednostki wysłać przeciwko którym.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2017-04-28
13:03

Jeyhard Generał

Jeyhard

Zamknięcie poradnika planujemy na końcówkę następnego tygodnia - jeśli będą jakieś naglące sprawy czy gameplayowe zagwozdki, dajcie znać w komentarzach. :)

Komentarz: Jeyhard
2017-05-02
18:06

Ejim Pretorianin

Pustawo jak narazie na tej stronce jest i chciałbym się dowiedzieć co jest powodem takiego tempa uaktualnień.

Komentarz: Ejim
2017-05-03
13:11

Jeyhard Generał

Jeyhard

Spieszę z wyjaśnieniami - wczoraj nie pojawiła się aktualizacja poradnika, bo miałem anomalie z internetem. Duży part pojawi się jutro, na piątek planowane zamknięcie poradnika.

Komentarz: Jeyhard
2017-05-14
22:17

Ejim Pretorianin

Dlaczego nie ma opisanych wszystkich jednostek i potencjalnych kompozycji albo budynków i ich najlepsze rozmieszczenie,kolejność itp.Brakuje mi tu dużo informacji i rad które bym oczekiwał od dobrego zawodnika w dawn of war3.

Komentarz: Ejim
2018-02-17
10:40

zanonimizowany722423 Generał

W misji 16 jest bład, podczas obrony posterunków jak wróg zniszczy posterunek odliczanie NIE PAUZUJE się.

Komentarz: zanonimizowany722423

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl