Dostępne jednostki elitarne | Eldarzy | Porady
Aktualizacja:

Dla frakcji Eldarów, podobnie jak i w przypadku Kosmicznych Marines i Orków, dostępnych jest łącznie 9 jednostek elitarnych. Są to: Bojowe Skorpiony, Łowca Ronahn, Arcyprorokini Macha, Jain Zar, Pająki Osnowy, Autarcha Kyre, Władca Upiorów, Upiorny Rycerz i Upiorny Rycerz Taldeer.
- Bojowe Skorpiony
- Łowca Ronahn
- Arcyprorokini Macha
- Jain Zar
- Pająki Osnowy
- Autarcha Kyre
- Władca Upiorów
- Upiorny Rycerz
- Upiorny Rycerz Taldeer
Bojowe Skorpiony
Bojowe Skorpiony to jedna z najlepszych jednostek elitarnych w grze, które wezwać można na początku rozgrywki - 2 punkty elitarne uda ci się zakumulować już w 6 minucie gry! Doskonale radzą sobie w starciach na bliskim dystansie i niwelują największą bolączkę Eldarów podczas starć z Orkami - nieskuteczność Ponurych Mścicieli z Chopakami Orków. Jednakże, jak każda jednostka kosztująca niewielką ilość punktów elitarnych, bardzo szybko tracą oni na skuteczności - warto z nich raczej korzystać wyłącznie wtedy, gdy grasz 1 na 1 z graczem, który korzysta z frakcji Orków, by przetrwać trudne pierwsze minuty starcia.
Łowca Ronahn
Łowca Ronahn to jedna z najgorszych jednostek elitarnych w grze. Nie zadaje jakichś specjalnie wygórowanych obrażeń, jego zdolności specjalne są bardzo sytuacyjne (a możliwość przeskakiwani między cieniami kompletnie bezużyteczna w większości gier), nie mówiąc o tym, iż jest bardzo wrażliwy na wrogie ataki. 3 punkty elitarne wykorzystać można w znacznie lepszy sposób - nawet Bojowe Skorpiony będą dużo lepsza inwestycją.
Arcyprorokini Macha
Macha to jedna z najlepszych jednostek w grze, które można wezwać już na początku starcia, a której skuteczność nie spada przez całą rozgrywkę. W początkowych minutach najbardziej przydadzą się jej zdolności ofensywne, które każdy gracz znał będzie z kampanii - wyrzucanie włóczni, by potem ją zdetonować i zdziesiątkować oddział wroga.
Jej skuteczność utrzymuje się na wysokim poziomie nawet na końcu gry, głównie za sprawą możliwości łatwego unieruchomienia nawet kilku oddziałów wroga, co zawsze wprowadza sporo zamieszania w szeregach nieprzyjaciela. Jej doktryna również zasługuje na uznanie - wszystkie jednostki elitarne, które wprowadzisz na pole walki, w momencie śmierci staną się na krótką chwilę niezniszczalne i zregenerują zdrowie, zamiast umierać. Działa to jedynie raz na każdą jednostkę elitarną (odświeża się po ponownym wezwaniu jej na pole walki), jednak może uratować sytuację.
Jain Zar
W gruncie rzeczy, słabsza wersja Bojowych Skorpionów. Co prawda, Jain Zar zadaje znacznie większe obrażenia i jest w stanie wyeliminować większość jednostek elitarnych podczas starcia jeden na jednego, jednak kosztuje dwukrotnie więcej (4 kontra 2) od wspomnianych Bojowych Skorpionów, a jej skuteczność drastycznie spada, gdy na polu walki kręci się większa ilość oddziałów. Doskonale spisuje się w grach 1 na 1, w większych potyczkach kompletnie bezużyteczna.
Pająki Osnowy
Pająki Osnowy to jednostki elitarne, które są w stanie wprowadzić sporo zamieszania na pole walki. Atakują z dystansu, zadając spore obrażenia, a każda ich zdolność pozwala im się teleportować z miejsca na miejsce. Na szczególną uwagę zasługują ich miny spowalniające - dzięki nim, mogą teleportować się do kilku miejsc, rozstawiając miny-pułapki, które zadają obrażenia i spowalniają cele. Jednakże, do pełnej skuteczności wymagają bardzo dużo uwagi gracza - jeśli nie będziesz często korzystać z ich zdolności i regularnie ich przemieszczać, skutecznością nie wybiegną za bardzo od regularnego oddziału. Dodatkowo, kosztują 5 punktów elitarnych.
Autarcha Kyre
Kolejna specyficzna jednostka Eldarów, w dodatku jedyna, której nie można kontrolować, ani z nią walczyć, przez całą kampanię dla pojedynczego gracza. Jedyna jednostka elitarna w grze, która działa w dwóch trybach - normalnym, gdy przemieszcza się na ziemi i pozwalającym zmienić go w antygraw (Skimmer), przez co może latać nad polem walki i nękać cele. Niestety, pełne opanowanie go wymaga sporo czasu, a jego zdolności bojowe i koszt rekrutacji (5 punktów) w żadnym stopniu nie rekompensują jego skuteczności. Warto zainwestować w inną jednostkę elitarną.
Władca Upiorów
Władca Upiorów to po prostu słabsza wersja Upiornych Rycerzy. Duża jednostka krocząca, posiadająca sporo punktów zdrowia i będąca w stanie w pojedynkę wygrać starcie z kilkoma oddziałami wroga. Jednakże, jest znacznie mniej skuteczna i przede wszystkim opłacalna niż wspomniani Upiorni Rycerze - kosztuje aż 7 punktów, podczas gdy najmocniejsze jednostki elitarne Eldarów jedynie 2 punkty więcej (9). Nie warto w nią inwestować i po prostu lepiej zastąpić ją jednym z Upiornych Rycerzy.
Upiorny Rycerz
Jedna z dwóch najdroższych jednostek elitarnych Eldarów. Upiorny Rycerz to superciężka maszyna krocząca, która doskonale radzi sobie w walce na dystans, dziesiątkując wrogie oddziały przy pomocy swoich ataków i zdolności. Podobnie jak druga wersja, Taldeer, posiada zdolność pozwalającą doskoczyć mu do celu, odrzucając wszystkie pobliskie jednostki i zadając im obrażenia.
Warto mieć tą (lub jej odpowiednik, Upiorny Rycerz Taldeer, jeśli wolisz jednostkę do walki wręcz) na swoim wyposażeniu. Kosztuje krocie, bo aż 9 punktów elitarnych, jednak jest w pełni warta swojej ceny. Jeśli jednak wolisz jednostkę walczącą w zwarciu, a nie na odległość, zainwestuj w tą opisaną niżej.
Upiorny Rycerz Taldeer
Jednostka elitarna, którą znać będą gracze, którzy ukończyli kampanię dla pojedynczego gracza. Upiorny Rycerz Taldeer to prawdopodobnie najmocniejsza jednostka do walki wręcz w całej grze - żaden inny oddział z nią nie wygra, a inni tytani nie będą w stanie dorównać jej skutecznością w walce w zwarciu. Co więcej, posiada absurdalnie przegiętą zdolność, która pozwala jej rozłożyć tarczę w wybranym kierunku, pochłaniając wszelkie ataki. Po kilku sekundach zdolność dobiega końca, zadając wszystkim jednostkom w danym kierunku obrażenia i unieruchamiając je.
Jest to typ jednostki, którą można wysłać w sam środek wojsk wroga i zwyczajnie o niej zapomnieć, koncentrując się na kontrolowaniu reszty jednostek, podczas gdy Taldeer będzie zajmować całą uwagę nieprzyjaciela. W pełni warta jest 9 punktów elitarnych.
0
Komentarze czytelników
Jeyhard Generał

Zamknięcie poradnika planujemy na końcówkę następnego tygodnia - jeśli będą jakieś naglące sprawy czy gameplayowe zagwozdki, dajcie znać w komentarzach. :)
Ejim Pretorianin
Pustawo jak narazie na tej stronce jest i chciałbym się dowiedzieć co jest powodem takiego tempa uaktualnień.
Jeyhard Generał

Spieszę z wyjaśnieniami - wczoraj nie pojawiła się aktualizacja poradnika, bo miałem anomalie z internetem. Duży part pojawi się jutro, na piątek planowane zamknięcie poradnika.
Ejim Pretorianin
Dlaczego nie ma opisanych wszystkich jednostek i potencjalnych kompozycji albo budynków i ich najlepsze rozmieszczenie,kolejność itp.Brakuje mi tu dużo informacji i rad które bym oczekiwał od dobrego zawodnika w dawn of war3.
zanonimizowany722423 Generał
W misji 16 jest bład, podczas obrony posterunków jak wróg zniszczy posterunek odliczanie NIE PAUZUJE się.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.