Fazy eskalacji | Rozgrywka
Aktualizacja:
Fazy eskalacji w Warhammer 40,000: Dawn of War III porównać można do terminologii występującej w grach MOBA - early, mid i late game. Są to po prostu ramy czasowe meczu, które w różny sposób wpływają na to, jak przebiegać będzie rozgrywka, jaką ilością surowców dysponować będą gracze i tak dalej. W grze dostępne są cztery fazy eskalacji, ponumerowane przy pomocy rzymskich cyfr - I, II, III i IV. Każdy mecz startuje w pierwszym (I) poziomie, a po dziesięciu minutach rozgrywki przeskakuje na drugi (II). Za kolejne dziesięć minut nadchodzi trzeci (III), a po przekroczeniu 30 minuty gry następuje czwarty (IV) i na tym już pozostaje.
Poziom eskalacji sprawdzić można w prawym górnym rogu ekranu. Najeżdżając nań myszką, na ekranie wyświetlona zostanie dokładna rozpiska, co dana faza oferuje.

Co jednak dają fazy eskalacji? Każdy z nich posiada inne cechy, a wygląda to tak:
- Faza I - zwrot 25% kosztów utraconej jednostki, brak wpływu na generowanie surowców, czy wytrzymałość struktur obronnych. Dodatkowo, Wieże Łaaa! generują 1 sztukę małego Złomu.
- Faza II - zwrot 15% kosztów utraconej jednostki, +50% zasobów pochodzących z generatorów, +50% punktów zdrowia tarcz, wieżyczek i rdzeni mocy, +25% punktów zdrowia Posterunków Nasłuchowych, +50% punktów zdrowia ciężkich osłon. Dodatkowo, Wieże Łaaa! Generują 2 sztuki małego Złomu.
- Faza III - zwrot 5% kosztów utraconej jednostki, +100% zasobów pochodzących z generatorów, +100% punktów zdrowia tarcz, wieżyczek i rdzeni mocy, +50% punktów zdrowia Posterunków Nasłuchowych, +100% punktów zdrowia ciężkich osłon. Dodatkowo, Wieże Łaaa! Generują 2 sztuki średniego Złomu.
- Faza IV - brak zwrotu kosztów utraconej jednostki, +150% zasobów pochodzących z generatorów, +150% punktów zdrowia tarcz, wieżyczek i rdzeni mocy, +75% punktów zdrowia Posterunków Nasłuchowych, +150% punktów zdrowia ciężkich osłon. Dodatkowo, Wieże Łaaa! Generują 1 sztuki dużego Złomu.
Jak widać, każda faza rozgrywki wyglądać będzie inaczej - podczas I utrata jednostki jest znacznie dotkliwsza, gdyż generatory dają mniejszy przychód, w wyższych zaś zasobów jest więcej, przez co utrata jednostki jest mniej bolesna. Struktury obronne również zyskują na punktach zdrowia, gdyż każdy gracz będzie miał po prostu liczniejsze i mocniejsze wojsko.
Dodatkowo, fazy eskalacji wpływają na sposób gry Orkami, gdyż wyższe poziomy generują więcej i/lub lepszy Złom przy Wieżach Łaaa! Tyczy się to szczególnie III i IV poziomu, gdzie grający Orkami będzie w stanie taniej tworzyć armię, korzystając ze średniego/dużego złomu do rekrutacji jednostek mechanicznych.
0
Komentarze czytelników
Jeyhard Generał

Zamknięcie poradnika planujemy na końcówkę następnego tygodnia - jeśli będą jakieś naglące sprawy czy gameplayowe zagwozdki, dajcie znać w komentarzach. :)
Ejim Pretorianin
Pustawo jak narazie na tej stronce jest i chciałbym się dowiedzieć co jest powodem takiego tempa uaktualnień.
Jeyhard Generał

Spieszę z wyjaśnieniami - wczoraj nie pojawiła się aktualizacja poradnika, bo miałem anomalie z internetem. Duży part pojawi się jutro, na piątek planowane zamknięcie poradnika.
Ejim Pretorianin
Dlaczego nie ma opisanych wszystkich jednostek i potencjalnych kompozycji albo budynków i ich najlepsze rozmieszczenie,kolejność itp.Brakuje mi tu dużo informacji i rad które bym oczekiwał od dobrego zawodnika w dawn of war3.
zanonimizowany722423 Generał
W misji 16 jest bład, podczas obrony posterunków jak wróg zniszczy posterunek odliczanie NIE PAUZUJE się.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.