Fazy eskalacji | Rozgrywka

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Fazy eskalacji w Warhammer 40,000: Dawn of War III porównać można do terminologii występującej w grach MOBA - early, mid i late game. Są to po prostu ramy czasowe meczu, które w różny sposób wpływają na to, jak przebiegać będzie rozgrywka, jaką ilością surowców dysponować będą gracze i tak dalej. W grze dostępne są cztery fazy eskalacji, ponumerowane przy pomocy rzymskich cyfr - I, II, III i IV. Każdy mecz startuje w pierwszym (I) poziomie, a po dziesięciu minutach rozgrywki przeskakuje na drugi (II). Za kolejne dziesięć minut nadchodzi trzeci (III), a po przekroczeniu 30 minuty gry następuje czwarty (IV) i na tym już pozostaje.

Poziom eskalacji sprawdzić można w prawym górnym rogu ekranu. Najeżdżając nań myszką, na ekranie wyświetlona zostanie dokładna rozpiska, co dana faza oferuje.

Poziom eskalacji podejrzeć można w prawym górnym rogu ekranu. - Fazy eskalacji | Rozgrywka - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Poziom eskalacji podejrzeć można w prawym górnym rogu ekranu.

Co jednak dają fazy eskalacji? Każdy z nich posiada inne cechy, a wygląda to tak:

  • Faza I - zwrot 25% kosztów utraconej jednostki, brak wpływu na generowanie surowców, czy wytrzymałość struktur obronnych. Dodatkowo, Wieże Łaaa! generują 1 sztukę małego Złomu.
  • Faza II - zwrot 15% kosztów utraconej jednostki, +50% zasobów pochodzących z generatorów, +50% punktów zdrowia tarcz, wieżyczek i rdzeni mocy, +25% punktów zdrowia Posterunków Nasłuchowych, +50% punktów zdrowia ciężkich osłon. Dodatkowo, Wieże Łaaa! Generują 2 sztuki małego Złomu.
  • Faza III - zwrot 5% kosztów utraconej jednostki, +100% zasobów pochodzących z generatorów, +100% punktów zdrowia tarcz, wieżyczek i rdzeni mocy, +50% punktów zdrowia Posterunków Nasłuchowych, +100% punktów zdrowia ciężkich osłon. Dodatkowo, Wieże Łaaa! Generują 2 sztuki średniego Złomu.
  • Faza IV - brak zwrotu kosztów utraconej jednostki, +150% zasobów pochodzących z generatorów, +150% punktów zdrowia tarcz, wieżyczek i rdzeni mocy, +75% punktów zdrowia Posterunków Nasłuchowych, +150% punktów zdrowia ciężkich osłon. Dodatkowo, Wieże Łaaa! Generują 1 sztuki dużego Złomu.

Jak widać, każda faza rozgrywki wyglądać będzie inaczej - podczas I utrata jednostki jest znacznie dotkliwsza, gdyż generatory dają mniejszy przychód, w wyższych zaś zasobów jest więcej, przez co utrata jednostki jest mniej bolesna. Struktury obronne również zyskują na punktach zdrowia, gdyż każdy gracz będzie miał po prostu liczniejsze i mocniejsze wojsko.

Dodatkowo, fazy eskalacji wpływają na sposób gry Orkami, gdyż wyższe poziomy generują więcej i/lub lepszy Złom przy Wieżach Łaaa! Tyczy się to szczególnie III i IV poziomu, gdzie grający Orkami będzie w stanie taniej tworzyć armię, korzystając ze średniego/dużego złomu do rekrutacji jednostek mechanicznych.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2017-04-28
13:03

Jeyhard Generał

Jeyhard

Zamknięcie poradnika planujemy na końcówkę następnego tygodnia - jeśli będą jakieś naglące sprawy czy gameplayowe zagwozdki, dajcie znać w komentarzach. :)

Komentarz: Jeyhard
2017-05-02
18:06

Ejim Pretorianin

Pustawo jak narazie na tej stronce jest i chciałbym się dowiedzieć co jest powodem takiego tempa uaktualnień.

Komentarz: Ejim
2017-05-03
13:11

Jeyhard Generał

Jeyhard

Spieszę z wyjaśnieniami - wczoraj nie pojawiła się aktualizacja poradnika, bo miałem anomalie z internetem. Duży part pojawi się jutro, na piątek planowane zamknięcie poradnika.

Komentarz: Jeyhard
2017-05-14
22:17

Ejim Pretorianin

Dlaczego nie ma opisanych wszystkich jednostek i potencjalnych kompozycji albo budynków i ich najlepsze rozmieszczenie,kolejność itp.Brakuje mi tu dużo informacji i rad które bym oczekiwał od dobrego zawodnika w dawn of war3.

Komentarz: Ejim
2018-02-17
10:40

zanonimizowany722423 Generał

W misji 16 jest bład, podczas obrony posterunków jak wróg zniszczy posterunek odliczanie NIE PAUZUJE się.

Komentarz: zanonimizowany722423

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl