Jak grać Orkami? | Porady

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

1. Armię Orków można śmiało przyrównać do Zergów z serii Starcraft. Ich oddziały liczą więcej żołnierzy, niż w przypadku pozostałych frakcji (choć nie jest to aż tak widoczne, jak w przypadku pierwszej części Dawn of War). Okupują to jednak dość niską wytrzymałością - tyczy się to szczególnie najbardziej podstawowych jednostek piechoty.

2. Frakcja ta posiada jedną z najbardziej unikalnych mechanik w całej grze: Łupienie (Loot). Dzięki niej, każda jednostka, włącznie z elitarnymi, może podnieść leżący gdzieś na polu walki Złom (Scrap), by się wzmocnić. W większości przypadków daje to jednostkom dodatkową zdolność, jak możliwość miotania granatów, wytworzenia tarczy, która jednocześnie przyspiesza jednostkę, czy po prostu wzmocnienia zdolności, które jednostka już posiadała.

3. Łupienie to kluczowy element rozgrywki przy pomocy tej frakcji. "Nieulepszone" jednostki Orków są stosunkowo słabe (w porównaniu do ich wersji wyposażonych w Złom) i nie poradzą sobie z oddziałami pozostałych frakcji. Jednakże, po podniesieniu Złomu są w stanie przewyższyć skutecznością oddziały wroga - warto więc, w miarę możliwości, wyposażyć wszystkie oddziały w ten cenny surowiec.

Wojska Orków cechują się dużą liczebnością. - Jak grać Orkami? | Porady - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Wojska Orków cechują się dużą liczebnością.

4. Kolejną zdolnością jest Odzysk (Salvage). Jest to specjalna umiejętność, z której korzystać mogą budowniczy Orków, Pentaki (Gretchin). Dzięki niej, Pentaki mogą szybko przerobić Złom w pojazdy, bądź Wieże Łaaa!. Dodatkowo, tworzenie w ten sposób jednostek i wież jest znacznie tańsze.

5. Pamiętaj jednak, iż zdolność Odzysk ma swoje wymagania. Potrzebujesz odpowiedniej wielkości Złomu, a także musisz mieć wzniesione budowle, które służą do "normalnej" rekrutacji jednostki, którą chcesz stworzyć.

6. Złom, czyli materiał wykorzystywany do ulepszania jednostek dzieli się na grupy, które różnią się od siebie wielkością. Najmniejszy pozwala ulepszyć jedną jednostkę, nie dając jednak możliwości wytworzenia jednostki przy pomocy zdolności Odzysk. Kolejne pozwalają ulepszyć większa ilość jednostek, a także można na nich wykorzystać zdolność Odzysk - "średniej" wielkości Złom da dostęp do części jednostek, z kolei "duży" do wszystkich.

7. Złom generowany jest z kilku źródeł. Najłatwiej zdobyć go przy pomocy budynku Wieża Łaaa! (Waaagh Tower) - każda tego typu wieża generować będzie złom co kilkadziesiąt sekund. Wraz z postępami w grze (inny poziom Eskalacji), wieże będą generować większy Złom. Dodatkowo, Złom pozyskać można ze zniszczonych pojazdów wroga - im większy (droższy) pojazd, tym większy Złom powstanie.

8. Orki, w przeciwieństwie do Eldarów i Kosmicznych Marines, nie ulepszają głównego budynku, by odblokować dostęp do nowych technologii. Zamiast tego, wykorzystują Wieże Łaaa! (Waaagh Tower). Każda wzniesiona wieża podnosi poziom technologii o 1, a by odblokować wszystkie jednostki i ulepszenia, potrzeba ich łącznie 5.

9. Pamiętaj, iż raz wybudowana Wieża Łaaa! podnosi poziom technologii twojej frakcji na stałe. Gdy wróg ją zniszczy, nie zmniejszy się poziom technologiczny. Wystarczy więc wznieść jedynie 5 z nich, by odblokować wszystkie dostępne jednostki i ulepszenia.

10. Wieże Łaaa! związane są z jeszcze jedną rzeczą - wzmacnianiem twoich oddziałów. Każda z nich daje możliwość odpalenia zdolności Łaaa! (Waaagh), która, po kilkunastu sekundach, wytwarza "okrzyk bojowy" ŁAAAAAAA!!!!! (WAAAAAAAGH!!!!!). W momencie wyzwolenia okrzyku, wszystkie pobliskie jednostki otrzymają premię do szybkości ataku i zadawanych obrażeń, a sama premia utrzyma się przez kilkanaście kolejnych sekund.

11. Dodatkowo, okrzyk ŁAAAAAAA!!!!! przywraca punkty zdrowia i ilość żołnierzy twoim jednostkom, które znajdowały się w jej obrębie. Warunkiem tego jest jednak posiadanie na wyposażeniu i na polu walki Gorgutza, jednej z jednostek elitarnych Orków.

12. Pamiętaj- mimo faktu, iż ŁAAAAAA!!!! pozwala odnowić oddziały zupełnie za darmo, sama zdolność potrzebuje kilkunastu sekund na aktywację (i kilku minut na odnowienie). Co więcej, podczas trwania wieża (i jej okolice) są widoczne dla wrogiej drużyny - mogą oni wykorzystać fakt, iż widzą twoją armię i, na przykład, zaatakować ją przy pomocy superumiejętności, lub wysyłając swoją własną armię. Korzystaj z tej metody z rozwagą. Co więcej, podczas ładowania się efektu ŁAAAAAAA!!!!!, Wieża Łaaa! otrzymuje znacznie większe obrażenia od wrogich ataków - nie aktywuj jej, gdy w pobliżu jest grupa wrogów.

13. Skauy (Roks) to superumiejętność Orków. Po aktywacji, na wskazanym terenie pojawia się działo przyciągające. Będzie ono podążać za pierwszym celem (wrogiem, bądź sojusznikiem), który znajdował się najbliżej miejsca aktywacji. Podczas podążania za celem, atakuje pobliskie jednostki wroga i rozszerza promień działania. Po kilkunastu sekundach, na działo spada olbrzymia skała, która zadaje duże obrażenia wszystkim wrogim jednostkom. Zdolność ta jest więc doskonała do wykorzystania przeciwko wrogim jednostkom zbitym w grupę - przeciwnik nie będzie w stanie określić, za którą jednostką podąża działo, przez co bardzo ciężko będzie mu ograniczyć straty.

14. Używając superumiejętności Skauy pamiętaj o tym, by nie namierzać nią celu, który posiada mało punktów zdrowia. Jeśli wroga jednostka, za którą podąża działo, zostanie zabita, działo pozostanie w miejscu, w którym zginął cel, stając się kompletnie bezużytecznym.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2017-04-28
13:03

Jeyhard Generał

Jeyhard

Zamknięcie poradnika planujemy na końcówkę następnego tygodnia - jeśli będą jakieś naglące sprawy czy gameplayowe zagwozdki, dajcie znać w komentarzach. :)

Komentarz: Jeyhard
2017-05-02
18:06

Ejim Pretorianin

Pustawo jak narazie na tej stronce jest i chciałbym się dowiedzieć co jest powodem takiego tempa uaktualnień.

Komentarz: Ejim
2017-05-03
13:11

Jeyhard Generał

Jeyhard

Spieszę z wyjaśnieniami - wczoraj nie pojawiła się aktualizacja poradnika, bo miałem anomalie z internetem. Duży part pojawi się jutro, na piątek planowane zamknięcie poradnika.

Komentarz: Jeyhard
2017-05-14
22:17

Ejim Pretorianin

Dlaczego nie ma opisanych wszystkich jednostek i potencjalnych kompozycji albo budynków i ich najlepsze rozmieszczenie,kolejność itp.Brakuje mi tu dużo informacji i rad które bym oczekiwał od dobrego zawodnika w dawn of war3.

Komentarz: Ejim
2018-02-17
10:40

zanonimizowany722423 Generał

W misji 16 jest bład, podczas obrony posterunków jak wróg zniszczy posterunek odliczanie NIE PAUZUJE się.

Komentarz: zanonimizowany722423

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl