Misja 3 - Fałszywi Prorocy | Kampania - opis przejścia
Aktualizacja:
Trzecia misja kampanii dla pojedynczego gracza, podczas której będziesz kierować frakcją Eldarów. Celem misji jest uwolnienie wojsk Eldarów, opanowanie sztuki gry tą frakcją, a także zniszczenie obozowiska Orków.
Zadania główne:
- Uwolnij Eldarów (Rescue Eldars)
- Zniszcz Wieże Łaaa! (łącznie 5) (Destroy 5 Waaagh Towers)
- Wyeliminuj Orkowego Przywódcę Gitstompę (Eliminate Ork Boss Gitstompa)
Warunek zwycięstwa:
- Macha musi przeżyć - jeśli Macha polegnie, misja zakończy się porażką.
Uwolnij Eldarów (Rescue Eldars)
Na początku misji przejmiesz kontrolę nad jednostką elitarną, Arcyprorokini Machą. Jest to niejako lider frakcji Eldarów, a także jednostka elitarna, która będzie towarzyszyć ci przez całą kampanię. Od początku misji będziesz mieć dostęp do wszystkich jej zdolności. Są to:
- Śpiewająca Włócznia (Singing Spear) - pozwala bohaterce rzucić swoją włócznię we wskazane miejsce, raniąc i odrzucając wszystkich wrogów, przez których przeleci. Włócznia następnie pozostaje we wskazanym miejscu, zwiększając obrażenia zadawane przez wojska sojusznicze. Aktywując ponownie zdolność, Macha przywołuje włócznie z powrotem do siebie. Gdy Macha nie posiada włóczni, zadaje zmniejszone obrażenia wręcz.
- Impuls Psioniczny (Psyker Blast) - włócznia Machy wywołuje impuls energii psionicznej, raniąc wszystkich przeciwników w jej pobliżu. Jeśli Macha posiada włócznie (nie wyrzuciła jej przy pomocy Śpiewającej Włóczni), otrzymuje krótką premię do zadawanych obrażeń, jednocześnie otrzymując mniejsze obrażenia od wrogów. Jeśli wyrzuciła włócznie, sojusznicy w obszarze działania zdolności otrzymują te premie.
- Splot Temporalny (Temporal Weave) - Macha wytwarza wokół siebie pole energii, które wprowadza otaczających ją wrogów w stan zastoju. Wrogowie zostają unieruchomieni i nie mogą wykonywać żadnych akcji na czas działania tej zdolności. Jeśli Macha wyrzuciła włócznię, zdolność ta pozwala jej stworzyć pole energii idące od niej do włóczni, wprowadzając wszystkich wrogów znajdujących się na drodze w pole zastoju. Wrogowie podczas stanu zastoju są niewrażliwi na ataki.
Zdolności te doskonale ze sobą współgrają. Rzucając włócznią przy pomocy Śpiewającej Włóczni, a następnie aktywując Impuls Psioniczny będziesz w stanie załatwić nawet cały oddział wroga. Jeśli z kolei zależy ci na unieruchomieniu armii przeciwnika, wystarczy wyrzucić włócznię i aktywować Splot Temporalny. Dzięki tym zdolnościom Macha jest w stanie zadawać potężne szkody, a jednocześnie wprowadzać sporo zamieszania w szeregach wroga. Dodatkowo, jedna z jej doktryn, Aura Machy - Ostatnia szansa sprawia, iż należące do gracza jednostki elitarne nie umierają, tylko wchodzą w stan zastoju i regenerują część zdrowia. Akcja ta może nastąpić jedynie raz dla każdej jednostki elitarnej, jednak może pozwolić ci ocalić oddział od śmierci.

Gdy tylko odzyskasz kontrolę nad Machą, wyrusz na prawo, podążając wąską ścieżką. Na twojej ścieżce napotkasz oddział Orków - wybij ich bez używania zdolności, gdyż te niedługo się przydadzą. Po walce podążaj dalej w prawo, by natrafić na obóz Eldarów, który atakowany jest przez kolejne wojska Orków. Wybij przeciwników przy pomocy Śpiewającej Włóczni i Impulsu Psionicznego, a po starciu obejmiesz kontrolę nad dwoma oddziałami Eldarów, Ponurymi Mścicielami (Dire Avengers). Jest to podstawowa piechota Eldarów służąca do walki na dystansie - zadają dobre obrażenia, mogą ciskać granatami plazmowymi, jednak są beznadziejni w walce wręcz i wrażliwi na ataki.

Skieruj Machę i nowo otrzymane oddziały w prawo, gdzie natrafisz jeszcze na kilka grupek Orków - podążaj tą drogą aż dotrzesz do kolejnego obozowiska Eldarów. Załatw oddziały Orków atakujące Eldarów, a po chwili otrzymasz dwa nowe oddziały Wyjących Banshee (Howling Banshee) i dwa Żmije (Vyper). Pierwszy to oddział jednostek doskonale walczących w zwarciu, a Żmije z kolei nadają się do zwiadu, nękania wrogów, a ich zdolność specjalna pozwala wytworzyć spowalaniające pole. Od północy nadciągnie kolejna grupa Orków - wykorzystaj nowo zdobyte wojska, by z łatwością się ich pozbyć, co wywoła krótką scenkę przerywnikową.
Zniszcz Wieże Łaaa! (łącznie 5) (Destroy 5 Waaagh Towers)

Po scenie obejmiesz kontrolę nad bazą Eldarów i otrzymasz jednego budowniczego, Piewcę Upiorytu (Bonesinger). Zajmij punkt zasobów i rozkaż budowniczemu, by wzniósł tam Posterunek Nasłuchowy, a także rozpocznij budowę obu generatorów (Rekwizycji i Energii). Zbliż teraz wojska do budynku głównego Eldarów, Splotu Pajęczego Traktu (Webway Assembly) i uzupełnij wszystkie utracone jednostki w oddziałach - w razie potrzeby poczekaj tutaj kilkadziesiąt sekund i spokojnie to wykonaj. Twoim zadaniem jest zniszczenie 5 Wież Łaaa! - kolejność jest dowolna, jednak staraj się podążać trasą opisaną w tym poradniku, by ułatwić sobie zadanie.

Teraz wyślij oddziały na północ i na rozwidleniu skieruj je na zachód, gdzie czeka niewielka grupa wrogów. Wybij ich, a po chwili na miejsce teleportuje się budynek Eldarów, Brama Pajęczego Traktu (Webway Gate). Budynki te tworzą pola, na obszarze których aktywuje się zdolność pasywna wojsk Eldarów, Chyżość (Fleet of Foot). Gdy jest aktywna, jednostki szybciej regenerują tarcze i są w stanie znacznie szybciej się poruszać (więcej o tym poczytasz w rozdziale Porady -> Jak grać Eldarami). Budynek ten można teleportować, by zapewnić sobie jego korzyści nawet podczas walki, jednak w tym momencie jest to niedostępne. Wykorzystaj możliwość i zregeneruj tarcze, a następnie kieruj się dalej na zachód. W międzyczasie postaraj się wznieść budynek Portal Wojowników (Warrior Portal) - nie przejmuj się lokalizacją, budynek można w każdej chwili przeteleportować w dowolne miejsce mapy.

Dotrzesz do miejsca, w którym znajduje się pierwsza Wieża Łaaa!. W okolicy natrafisz na dość sporą grupę Orków, jednak nie jest to nic, z tym miałbyś problem. Przed starciem teleportuj wzniesiony niedawno Portal Wojowników w pobliże miejsca starcia, lecz tak, by nie był w zasięgu ataków wroga. Wykorzystaj go, by odbudowywać utracone jednostki w oddziałach. Zaatakuj teraz wrogi obóz, wybijając Orków i niszcząc wspomnianą Wieżę. Jeśli wróg aktywuje jej specjalną zdolność (zacznie ona świecić i będzie słychać charakterystyczną muzykę, skup całą swoją uwagę na budynku, gdyż będzie on otrzymywać znacznie większe obrażenia). Gdy zniszczysz pierwszą Wieżę Łaaa!, aktywuje się poboczne zadanie, które wymaga wybudowania Niebiańskiego Portalu (Sky Portal) - gdy będziesz mieć wolne zasoby, warto to zrobić.

Zajmij teraz pobliski punkt zasobów, wybuduj na nim Posterunek Nasłuchowy, by go zabezpieczyć - nie zapomnij wybudować tutaj także dostępnych generatorów. Wykorzystaj Portal Wojowników, by uzupełnić straty i nająć dodatkowe oddziały, a następnie skieruj się na zachód i podążaj tą ścieżką. Postaraj się uzbierać odpowiednią ilość surowców na ulepszenie w głównym budynku - 2 Poziom Splotu Pajęczego Splotu (Tier 2 Webway Assembly Upgrade). Da ci to dostęp do nowych jednostek, a także pozwoli przeteleportować Bramę Pajęczego Traktu.

Podążaj na północ, wzdłuż ścieżki po zachodniej stronie mapy, eliminując po drodze wrogów, aż dotrzesz do kolejnego rozwidlenia. Tutaj odbij na zachód i skieruj się w stronę kolejnej Wieży Łaaa! oznaczonej na minimapie - wystarczy kierować się wzdłuż trasy. Przed rozpoczęciem starcia, teleportuj Bramę Pajęczego Traktu w takie miejsce, by zasięgiem obejmowało obszar przy punkcie zasobów, a następnie rozpocznij atak. Wybij wszystkich znajdujących się tutaj wrogów, zregeneruj tarcze, a następnie skieruj oddziały w stronę znacznika na mapie, gdzie znajdziesz drugą Wieżę Łaaa!. Załatw pobliskich wrogów, a następnie zbij punkty zdrowia wieży do mniej więcej 25%. Zanim ją zniszczysz, wyślij większość swoich oddziałów na rozwidlenie znajdujące się na prawo od wieży - droga jest daleka, więc musisz wysłać ich zanim wieża zostanie zniszczona.

Gdy tylko zdemolujesz budynek, aktywuje się kolejne poboczne zadanie, które wymagać będzie zniszczenia 3 konwojów wroga. Jeśli konwój dotrze do celu, wróg otrzyma potężne posiłki, a tobie przyjdzie walczyć z olbrzymią grupą wroga. Każdy z konwojów będzie przejeżdżać przez wspomniane rozwidlenie (widoczne na powyższym obrazku), a pojawiać będą się po dotarciu do poszczególnych miejsc. Ustaw oddziały na rozwidleniu i zniszcz uszkodzą wieżę numer 2, by aktywować zadanie. Z północy nadjedzie pierwszy konwój - wykorzystaj zdolność specjalną Żmijów, która pozwala im stworzyć spowalniające pole i rozstaw je na trasie przejazdu konwoju (kieruje się on na południe). Następnie zniszcz wszystkie 3 ciężarówki Orków, by zatrzymać konwój.

Uzupełnij teraz ewentualne straty i dobuduj nowe jednostki, a także wyślij budowniczego, by przejął punkt zasobów, który znajduje się przy drugiej Wieży Łaaa! i wybuduj tam Posterunek Nasłuchowy i generatory. Zignoruj w tym momencie punkt na mapie, który znajduje się na wschód, skieruj armię na północ i na rozwidleniu skręć na wschód. Wyślij oddziały w stronę Wieży Łaaa! zlokalizowanej tuż obok (nie tej, która jest w prawym górnym rogu mapy), załatw kilka oddziałów wroga i poczekaj, by pojawił się kolejny konwój. Gdy tak się stanie, wyślij natychmiast wszystkie oddziały na rozwidlenie. Konwój kierować będzie się na wschód, trasą, którą powracać będą twoje oddziały - będzie on jednak strzeżony przez niewielka grupkę Orków. Załatw ich wszystkich.

Gdy pozbędziesz się drugiego konwoju, zregeneruj siły i wyślij wojska w stronę trzeciej Wieży Łaaa! zlokalizowanej na wschód. Wybij znajdujących się tam wrogów i zniszcz wieżę. Jeśli podczas starcia twoje wojska ucierpiały, wyślij je w pobliże budynków (bądź je teleportuj), by zregenerować siły. Następnie skieruj je w stronę czwartej Wieży Łaaa!, tej ulokowanej w prawym górnym rogu mapy. Zlikwiduj siły wroga, zniszcz wieżę i wyślij na punkt zasobów budowniczego, by go przejął i wzniósł tam potrzebne budynki, a armię odeślij na rozwidlenie, gdyż zbliża się trzeci, ostatni już konwój.

Trzeci konwój wroga strzeżony będzie przez znacznie większą grupę wrogów, jednak nie powinni stanowić dla ciebie większego zagrożenia. Skup ataki na ciężarówkach, a gdy te zostaną zniszczone, wybij pozostałych wrogów. Po walce zregeneruj siły, najmij dodatkowe oddziały i wyślij wszystkie wojska w stronę ostatniej Wieży Łaaa!. Wyeliminuj oddziały wroga i zniszcz wieżę, by wykonać zadanie.
Wyeliminuj Orkowego Przywódcę Gitstompę (Eliminate Ork Boss Gitstompa)

Po krótkiej chwili mapa zostanie powiększona i odblokuje się nowy fragment zlokalizowany na północy. Otrzymasz także nowe zadanie, które wymagać będzie zabicia Orkowego Przywódcy, Gitstompy. Zanim się tam jednak udasz, odnów swoje oddziały i najmij dodatkowe, gdyż czeka cię finałowe starcie tej misji i nie ma sensu odkładać zapasów. Pamiętaj też o zlecaniu ulepszeń dla jednostek w budynku Kaplica Dusz (Soul Shrine).

Gdy będziesz gotowy, wyślij wszystkie wojska na północ, jednak nie wkraczaj jeszcze w okolicę miejsca walki. Rozpocznij teleportację Bramy Pajęczego Traktu i dopiero wtedy wyślij oddziały, co wywoła krótką scenkę przerywnikową. Wyślij dwa oddziały Wyjących Banshee i Machę, by zablokowali wrogiego przywódcę, a dodatkowe oddziały Wyjących Banshee powinny zostać oddelegowane w stronę oddziałów dystansowych Orków, by uniemożliwić im ostrzał. Wykorzystaj zdolności Machy, by zniszczyć któryś z oddziałów Orków, a następnie skup całą siłę ognia na Gitstompie, Orkowym przywódcy. Wrogowie co jakiś czas przyzywać będą posiłki, jednak nie powinno to stanowić problemu. Gdy Gitstompa padnie martwy na ziemię, misja zostanie zakończona.
0
- Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
- Poradnik do gry
- Kampania - opis przejścia
- Misja 1 - Obrona Twierdzy Varlock | Kampania - opis przejścia
- Misja 2 - Mania Wielkości | Kampania - opis przejścia
- Misja 3 - Fałszywi Prorocy | Kampania - opis przejścia
- Misja 4 - W Obronie Lojajlności | Kampania - opis przejścia
- Misja 5 - Karierowicz | Kampania - opis przejścia
- Misja 6 - Niebezpieczna propozycja | Kampania - opis przejścia
- Misja 7 - Nadciąga Ciemność | Kampania - opis przejścia
- Misja 8 - Dbaj o Swoich | Kampania - opis przejścia
- Misja 9 - Wizja, Podstęp, Pięść | Kampania - opis przejścia
- Misja 10 - Podstępne knowania | Kampania - opis przejścia
- Misja 11 - Krwawy Gambit | Kampania - opis przejścia
- Misja 12 - Pogoń za Pienkną | Kampania - opis przejścia
- Misja 13 - Przebudzenie olbrzyma | Kampania - opis przejścia
- Misja 14 - U Boku Przyjaciół | Kampania - opis przejścia
- Misja 15 - Starcie Lewiatanów | Kampania - opis przejścia
- Misja 16 - Książe Burzy | Kampania - opis przejścia
- Misja 17 - Wędrowcy | Kampania - opis przejścia
- Kampania - opis przejścia
- Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Jeyhard Generał

Zamknięcie poradnika planujemy na końcówkę następnego tygodnia - jeśli będą jakieś naglące sprawy czy gameplayowe zagwozdki, dajcie znać w komentarzach. :)
Ejim Pretorianin
Pustawo jak narazie na tej stronce jest i chciałbym się dowiedzieć co jest powodem takiego tempa uaktualnień.
Jeyhard Generał

Spieszę z wyjaśnieniami - wczoraj nie pojawiła się aktualizacja poradnika, bo miałem anomalie z internetem. Duży part pojawi się jutro, na piątek planowane zamknięcie poradnika.
Ejim Pretorianin
Dlaczego nie ma opisanych wszystkich jednostek i potencjalnych kompozycji albo budynków i ich najlepsze rozmieszczenie,kolejność itp.Brakuje mi tu dużo informacji i rad które bym oczekiwał od dobrego zawodnika w dawn of war3.
zanonimizowany722423 Generał
W misji 16 jest bład, podczas obrony posterunków jak wróg zniszczy posterunek odliczanie NIE PAUZUJE się.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.