Twierdza: Przełamane oblężenie
Aktualizacja:
Misja VII: Przełamane oblężenie
Cele:
- wyeliminuj wszystkich wrogów
Strategia: " umieść jak największą liczbę łuczników na murach i ustaw włóczników tak by ich asekurowali . Kiedy zmniejszysz liczebność wrogich oddziałów, nakaż włócznikom zaatakować i zniszczyć sprzęt oblężniczy przeciwnika."
Porady:
- "Jak najszybciej wprowadź włóczników na mury, jednostki te będą odpychać drabiny, które zagrażają Twojemu zamkowi."
- Każ swoim oddziałom przyjąć postawę agresywną lub obronną, jeżeli chcesz by jednostki mogły same decydować, w którym momencie rozpocząć atak."
Całe zadanie podzielił bym na trzy fragmenty: pierwszy to początkowe obronienie zamku i wybicie wroga; drugi etap to przygotowanie do kolejnej, większej potyczki czyli nic innego jak budowanie siły wojskowej (pojawia się nowa jednostka - włócznik); trzeci to ostatnia, zmasowana bitwa.
![]() | ![]() |
Etap pierwszy: tu musisz się naprawdę spieszyć, nie masz nawet sekundy do stracenia. Na początku zaznacz całe wojsko stacjonujące nad wodą (lewe zdjęcie) i wyślij je do centrum miasta. Zanim tam dotrą zwerbuj pierwszych (około 5) łuczników i obsadź nimi kamienną bramę (prawe zdjęcie). Teraz wróć do maszerującej grupy i ponownie zaznacz całą, dzięki temu możesz wyselekcjonować z niej (z dolnego panelu) samych łuczników. Zrób to i wyślij ich do reszty, tych co przed momentem zwerbowałeś, czyli na bramę. Włóczników (koło 20) podziel na dwie grupy, pierwszą połowę postaw na murze na lewo od bramy, a drugą na prawo (będą strącać drabiny). Jeśli mur zostanie przerwany (co prawdopodobnie się stanie) łucznikami atakuj tych co wtargnęli do miasta (nie schodząc z bramy), a włócznikami zejdź z murów i broń lorda.

Po pierwszym zwycięstwie rozpoczyna się etap drugi - przygotowywania do wielkiego starcia. Wykonuj wszystko w takiej kolejności jak piszę. Na początku dostaw trzy chaty drwali w południowo-zachodniej części wzniesienia (nie widocznej na zdjęciu), następnie postaw dwie farmy na południu (niedaleko wody) koło już dwóch istniejących. Ostatnim budynkiem jakie wznieś z zmagazynowanego dotychczas drewna to piekarnie (około 4) i za resztę warsztaty łucznicze. Jak się z tym uwiniesz napraw mur i rozpocznij pogrubianie.
Po napływie świeżego drewna zwiększaj sukcesywnie ilość warsztatów (dostawiając te nowe, gdzie produkują włócznie) i piekarni. Jeśli wyniknie taka potrzeba dostaw kolejną farmę. Aby przyśpieszyć napływ kamienia w okolicach kamieniołomy ulokuj drugi wóz zaprzęgowy.
Nowych łuczników upychaj na bramie, a włóczników na murach po bokach. Dopiero gdy łuczników będzie za dużo zacznij rozstawiać również i ich na palisadzie, ale blisko bramy. Tam gdzie będą łuki wznieś blanki dla ich osłony. Przed ostateczną bitwą zostaniesz jeszcze raz zaatakowany, wroga będzie mniej, a Ty odpowiednio rozlokowanych mieć będziesz żołnierzy, nie powinno być problemów (staraj się na początku atakować łuczników, potem idących ludzi z drabinami, włóczników tylko wtedy gdy dotrą do muru i zaczną go niszczyć).
![]() | Etap trzeci: do ostatniej potyczki zwerbuj około 40 łuczników i 15 włóczników. Aby zwiększyć swoje szanse i rozbić przeciwnika przed kamiennym murem zbuduj drewniany. Powstrzyma to katapulty i utrudni dotarcie do Ciebie. Podczas końcowej jatki postępuj tak jak wcześniej, a nie powinno być problemów. |
Wybicie wroga do ostatniej nogi kończy to emocjonujące i oryginalne (w porównaniu do innych) zadanie.
- Twierdza - poradnik do gry
- Twierdza: Twierdza - poradnik do gry
- Twierdza: Kampania
- Twierdza: Objaśnienia
- Twierdza: Lizanie ran
- Twierdza: Wykończenie fortu
- Twierdza: Jak pozbyć się wilków
- Twierdza: Podglądanie z ukrycia
- Twierdza: - Między młotem a kowadłem
- Twierdza: Propozycja Szczura
- Twierdza: Przełamane oblężenie
- Twierdza: Handel z diabłem
- Twierdza: Ostatnia walka Szczura
- Twierdza: Polowanie na węża
- Twierdza: Pierwsza krew
- Twierdza: Okup
- Twierdza: Oczy Węża
- Twierdza: Górska przełęcz
- Twierdza: Wytyczając nowy szlak
- Twierdza: Odwrót z bronią w ręku
- Twierdza: Wędzony boczek wieprzowy
- Twierdza: Koniec Wieprza
- Twierdza: Wilk w klatce
- Twierdza: Lament i zgrzytanie zębów
- Twierdza: Ostateczna pomsta
- Twierdza: Kampania ekonomiczna
- Twierdza: Misje ekonomiczne
- Twierdza: Kampania
- Twierdza: Twierdza - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.



