Twierdza: Podglądanie z ukrycia
Aktualizacja:
Misja IV: Podglądanie z ukrycia
Cele:
- wyeliminuj wszystkich wrogów
"Poszukaj odpowiedniego wzniesienia możliwie blisko ziem Szczura i zacznij wznosić ten posterunek. Drewniana siedziba zapewni Ci znacznie lepszą ochronę, niż zwykła siedziba saska. Pamiętaj o założeniu hodowli bydła, gdyż tamtejsze gleby będą sprzyjać łąkarstwu i wypasom. Nie ujawniaj wrogom swojego obecności, ale jeśli ktoś Cię odkryje, nie pozwól mu uciec. Łucznicy ustawieni na szczytach wzgórz mogą wykorzystać dodatkową przewagę wysokości. "
Strategia: "zacznij od wzniesienia swojej siedziby na wzgórzu w pobliżu równin. Wybuduj palisadę, wieżę i bramę, które będą chronić Twoją osadę."
Porady:
- "Mądrze wykorzystuj ukształtowanie terenu i zapewnij swoim łucznikom przewagę wysokości."
- "Zagrody bydła są bardziej wydajne niż chaty myśliwskie, ale potrzeba czasu zanim obiekty te dojdą do pełnej sprawności. Pamiętaj więc by dobrze je chronić."
![]() | Po rozpoczęciu zadania wybuduj podstawowe budynki: siedzibę w górnej części wzniesienia (broń Boże na środku, upchnij go jak najbardziej na skraju, ale tak by było obejście), spichlerz nieco niżej od siedziby i w pobliżu skał, chaty drwali poustawiaj w południowo-zachodniej części mapy, między skałami i drzewami (kilka u góry również nie zaszkodzi). |
![]() | Następnie po zebraniu odpowiedniej ilości drzewa rozpocznij budowę zagród bydła, stawiaj je jedna obok drugiej na całej polanie. Postaraj się również jak najszybciej postawić warsztat łuczniczy i zbrojownie, tak by już gromadzić potrzebną broń. |

Dalej w czasie im więcej będziesz posiadać drzewa, tym więcej stawiaj zagród i warsztatów. Następnie wznieś bramę (koło Twojej siedziby), a wszystko otocz murem (tylko dokładnie, bo dużo jest tu niewielkich skał, przez co możesz zostawić lukę idealną dla wroga). Ostatnim krokiem będzie zbudowanie koszar i obsadzenie łucznikami bramy.
Do pierwszego ataku (niezbyt licznego) powinieneś mieć około 6-8 łuczników stacjonujących na bramie.
![]() | Kolejne ataki nie będą już takie skromne, mając unormowaną sytuację z jedzeniem zajmij się wyłącznie rekrutacją. Postaw kolejny warsztat (do tego potrzebne będzie Ci złoto, aby przyspieszyć jego napływ zwiększ podatki - równa się to z mniejszą popularnością, dlatego uszczęśliw poddanych racjonując im większe dawki jedzenia). Następnie wzdłuż muru postaw kilka wież w równych odstępach i na nich również poustawiaj łuczników. |
- Twierdza - poradnik do gry
- Twierdza: Twierdza - poradnik do gry
- Twierdza: Kampania
- Twierdza: Objaśnienia
- Twierdza: Lizanie ran
- Twierdza: Wykończenie fortu
- Twierdza: Jak pozbyć się wilków
- Twierdza: Podglądanie z ukrycia
- Twierdza: - Między młotem a kowadłem
- Twierdza: Propozycja Szczura
- Twierdza: Przełamane oblężenie
- Twierdza: Handel z diabłem
- Twierdza: Ostatnia walka Szczura
- Twierdza: Polowanie na węża
- Twierdza: Pierwsza krew
- Twierdza: Okup
- Twierdza: Oczy Węża
- Twierdza: Górska przełęcz
- Twierdza: Wytyczając nowy szlak
- Twierdza: Odwrót z bronią w ręku
- Twierdza: Wędzony boczek wieprzowy
- Twierdza: Koniec Wieprza
- Twierdza: Wilk w klatce
- Twierdza: Lament i zgrzytanie zębów
- Twierdza: Ostateczna pomsta
- Twierdza: Kampania ekonomiczna
- Twierdza: Misje ekonomiczne
- Twierdza: Kampania
- Twierdza: Twierdza - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.



