Twierdza: Jednostki

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Podstawowe jednostki

Łucznik - najczęściej używana jednostka w początkowych rundach - Jednostki w Twierdza | Podstawy rozgrywki - Twierdza - poradnik do gry

Łucznik - najczęściej używana jednostka w początkowych rundach. Dość szybko można ją wyprodukować, bo potrzebuje tylko łuku, a atakując na odległość staje się niezwykle przydatna. Duża ilość oznacza sukces i stanowi dobrą obronę fortecy. Ich słabością jest mizerna obrona, padają już od jednego bełta :). W odleglejszych rundach również będziesz potrzebował ich pomocy, bo tylko oni mogą odpalać rozlaną smołę (stojąc koło koksownika). Poruszają się dość szybko i mogą spinać się po drabinach.

Włócznik - jednostka słaba i używana wyłącznie w początkowych rundach - Jednostki w Twierdza | Podstawy rozgrywki - Twierdza - poradnik do gry

Włócznik - jednostka słaba i używana wyłącznie w początkowych rundach. Ich największą zaletą jest możliwość strącania drabin przystawionych do muru i zakopywanie fos - głównie do tego je wykorzystuj.

Kusznik - produkowałem ich najwięcej - Jednostki w Twierdza | Podstawy rozgrywki - Twierdza - poradnik do gry

Kusznik - produkowałem ich najwięcej. Bełty z kuszy są znacząco silniejsze od zwykłych strzał, i sam kusznik ma większą obronę. Obstawiaj nimi mury i wieżyczki w strategicznych punktach. Polegaj na nich, bo to oni stanowią największą obronę zamku nawet w odległych etapach. Ich wadą jest dość wolne przemieszczanie się.

Pałkarz - mają dużą siłę i są przydatni do zabijania wrogów, którym udało się wedrzeć do zamku - Jednostki w Twierdza | Podstawy rozgrywki - Twierdza - poradnik do gry

Pałkarz - mają dużą siłę i są przydatni do zabijania wrogów, którym udało się wedrzeć do zamku. Są uzbrojeni w lekką zbroję i odbierają dość dużo życia, ponadto bardzo szybko niszczą budynki.

Pikinier - jednostka silna i opancerzona, ale trudno dostępna - Jednostki w Twierdza | Podstawy rozgrywki - Twierdza - poradnik do gry

Pikinier - jednostka silna i opancerzona, ale trudno dostępna. Częściej będziesz z nimi walczył, niż ich posiadał (w kampanii). Wykorzystuj ich podobnie jak pałkarzy, do zabijania wrogów, którym udało się wedrzeć do Twojej warowni.

Czarny Mnich - bardzo niezwykła jednostka pod tym względem, iż nie można jej produkować - Jednostki w Twierdza | Podstawy rozgrywki - Twierdza - poradnik do gry

Czarny Mnich - bardzo niezwykła jednostka pod tym względem, iż nie można jej produkować. W kilku misjach będziesz mieć ich przydzielonych na starcie. Atakują z bliską, są wolni, ale dość silni.

Wojownik - produkcja jest dość kosztowna, ale opłacalna - Jednostki w Twierdza | Podstawy rozgrywki - Twierdza - poradnik do gry

Wojownik - produkcja jest dość kosztowna, ale opłacalna. Aby wejść w posiadanie tej jednostki, wyprodukuj z żelaza miecze i opancerzenie. Są bardzo wolni, ale w momencie "dociągnięcia się" do wroga ciężko ich pokonać. Jeśli przyjdzie Ci z nimi walczyć, spalaj ich - to najskuteczniejszy sposób.

Zostało jeszcze 57% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Stronghold

18 października 2001

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl