Total War Three Kingdoms: Wymagania sprzętowe
Aktualizacja:
Gra Total War: Three Kingdoms cechuje się bardzo szczegółową grafiką, jednakże mnogość ustawień graficznych pozwala z łatwością dostosować wygląd produkcji w taki sposób, by w dalszym ciągu prezentowała się ona więcej niż przyzwoicie, a jednocześnie pozwoliła na w miarę płynną rozgrywkę. Twórcy postarali się o optymalizację i jeśli tylko ktoś dysponuje odpowiednim sprzętem, będzie miał co podziwiać.
- Wymagania minimalne
- Wymagania zalecane
- Wymagania zalecane - maksymalne ustawienia graficzne
- Nasz sprzęt
Wymagania minimalne
By cieszyć się rozgrywką w 25-35 klatkach na sekundę, w rozdzielczości 720p i ustawieniami na "Niskie", konieczny będzie przynajmniej następujący sprzęt:
- System operacyjny: Windows 7/8/10 (64bit)
- Procesor: Intel Core 2 Duo (3.0 GHz)
- Pamięć RAM: 4 GB
- Karta grafiki: NVIDIA GeForce 650 Ti / AMD Radeon HD 7850 (1GB)
- Dysk twardy: 60 GB wolnej przestrzeni
Uwaga: warto zainstalować grę na dysku SSD. W grze sporo jest ekranów ładowania, a po oddaniu tury rozpoczyna się przeliczanie akcji graczy komputerowych, które też przyspieszone zostają, gdy gra rusza z SSD.
Wymagania zalecane
By cieszyć się stosunkowo płynną (45-55 klatek na sekundę) rozgrywką, w rozdzielczości 1080p, z ustawieniami graficznymi na "Wysokie", trzeba wyposażyć się w następujący sprzęt:
- System operacyjny: Windows 10 (64bit)
- Procesor: Intel Core i5-6600 (3.3 GHz) / Ryzen 5 2600X (3.6 GHz)
- Pamięć RAM: 8 GB
- Karta grafiki: NVIDIA GeForce GTX 970 (4GB) / Radeon R9 Fury X (4GB)
- Dysk twardy: 60 GB wolnej przestrzeni
Uwaga: warto zainstalować grę na dysku SSD. W grze sporo jest ekranów ładowania, a po oddaniu tury rozpoczyna się przeliczanie akcji graczy komputerowych, które też przyspieszone zostają, gdy gra rusza z SSD.
Wymagania zalecane - maksymalne ustawienia graficzne
Z kolei by móc cieszyć się grą całkowicie płynną, działającą w 60 klatkach na sekundę, w ustawieniach graficznych na "Ultra" i rozdzielczości 1080p, potrzebny będzie przynajmniej taki sprzęt:
- System operacyjny: Windows 10 (64bit)
- Procesor: Intel Core i7-8700K (3.2 GHz) / Ryzen 7 2700X (3.7 GHz)
- Pamięć RAM: 16 GB
- Karta grafiki: NVIDIA GeForce GTX 1080 (4GB) / RTX 2060
- Dysk twardy: 60 GB wolnej przestrzeni
Uwaga: warto zainstalować grę na dysku SSD. W grze sporo jest ekranów ładowania, a po oddaniu tury rozpoczyna się przeliczanie akcji graczy komputerowych, które też przyspieszone zostają, gdy gra rusza z SSD.
Nasz sprzęt
Niniejszy poradnik powstał na wersji gry na PC, a do jego stworzenia wykorzystano komputer o następującej konfiguracji:
- System operacyjny: Windows 10 (64bit)
- Procesor: Intel Core i5-3470 (3.2 GHz)
- Pamięć RAM: 16GB
- Karta grafiki: GeForce GTX 970 (4GB)
- Dysk twardy: gra zainstalowana na szybkim dysku SSD
Uwagi: gra działała w rozdzielczości 1080p, z ustawieniami graficznymi na wysokie/ultra i cały czas działała sprawnie. Na mapie świata trzymała niemalże cały czas 60 klatek na sekundę, podczas większych starć, gdzie ścierało się więcej niż 2 armie, animacje nie spadały poniżej 35-40 klatek.
0
Komentarze czytelników
bluesme Konsul
Żałoba...
dwa dni po premierze,
tydzień od kiedy streamerzy i serwisy dostały swoje kopie,
tydzień po pierwszym miejscu w sprzedaży na Steam,
...a na gryonline.pl 4 zdania poradnika.
Żadnej recenzji, żadnego przedpremierowego OCH!ACH jak w przypadku premier z Origin czy UBIsoftu... za to o GoT było, o smartfonach i innych pierdołach co niemiara...
no cóż, widać mam inne zainteresowania niż redakcja i pora mi zmienić portal.
zanonimizowany1171013 Konsul
Większą żałobą jest fakt, że żadna z recenzji nie podaje jak płynnie działa gra. Jak wiadomo optymalizacja jest jedną z największych problemów serii TW. IGN tylko wspomniał że gra działa "bardzo płynnie". I tyle. Nigdzie nie ma informacji ile klatek na sekundę osiąga gra w bitwach. Dla jednych "płynnie" to 30 fps a dla innych to 90fps. Ciekawy jestem czy GOL chociaż wysili się nad tematem optymalizacji.
e_rickson Centurion
@bluesme
W wypadku produkcji takiej jak Total War: Three Kingdoms redakcja postawiła na jakość, a nie szybkość publikowania treści związanych z grą. Autor poradnika dysponuje obecnie taką, a nie inną ilością czasu - niektórych rzeczy nie jesteśmy w stanie przeskoczyć, gwarantując przy tym zbliżoną jakość treści. W chwili pisania tego komentarza, poradnik składał się z blisko 45.000 znaków ze spacjami, śmiem więc twierdzić, że to trochę więcej niż 4 zdania, zaś jeszcze w ten weekend publikacja powiększy się o znaczą ilość nowych stron.
Co się zaś tyczy recenzji, to jej autor również uznał, że gra ta zasługuje na dogłębniejsze zapoznanie przed wystawieniem ostatecznej oceny. Tekst ten ukaże się na naszym portalu już w najbliższy poniedziałek.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
