Total War Three Kingdoms: Formacje jednostek
Aktualizacja:
Z uwagi na mocno taktyczny charakter rozgrywki w Total War: Three Kingdoms, gra oferuje możliwość ustawienia większości jednostek w jeden z wielu dostępnych formacji. Te, prócz aspektu wizualnego, oferują rozmaite premie do skuteczności w walce, pozwalając, na przykład, lepiej radzić sobie z konnicą czy przeciwdziałać flankowaniu. Z tego rozdziału dowiesz się, jak korzystać z formacji i jakie formacje dostępne są w najnowszej odsłonie serii Total War.
Jak korzystać z formacji?
Z formacji korzystać można wyłącznie podczas bitwy. Gdy ta się rozpocznie, wybierz interesujący Cię oddział i następnie kliknij na jedną z ikonek wyświetlonych nad portretem danej jednostki. Po kliknięciu w interesującą Cię formację, jednostka potrzebować będzie kilka sekund na to, by zmienić szyk i ustawić się wedle nowego rozkazu. Gdy jednostka się ustawi, otrzyma wszelkie premie związane z daną formacją.
Dostępne formacje

W grze Total War: Three Kigndoms dostępne są następujące formacje bojowe:
- Luźny (Loose) - formacja dostępna dla wszystkich oddziałów. W niej wszyscy żołnierze wchodzący w skład jednostki stoją w luźnych odstępach. Sprawia to, iż jednostka jest trudniejsza do trafienia przez strzelców czy artylerię, jednak jest też podatna na ataki kawalerii.
- Klin (Wedge) - formacja dostępna wyłącznie dla konnicy. Oddział ustawia się w formie klina, otrzymując premię do masy, prędkości szarży i zadawanych obrażeń, jednak kosztem zbroi i ogólnej szybkości poruszania się. Świetna formacja do rozbijania szeregów wroga i przebijania się do bardziej wrażliwych celów.
- Diament (Diamond) - druga formacja unikalna dla konnicy, która podnosi masę, obrażenia od szarży i uniki w zwarciu, obniżając jednakże ogólną prędkość poruszania się.
- Pusty Kwadrat (Hollowed Square) - dostępna wyłącznie dla jednostek wyposażonych w glewie (Glaive). Zwiększa szansę na unit jednostek wchodzących w oddział i pozwala skutecznie odbijać wrogą szarżę z każdego kierunku, jednakże kosztem braku możliwości poruszania się. Świetna formacja do ochrony flank przed wrogą konnicą.
- Ściana włóczni (Spear Wall) - kolejna formacja dostępna wyłącznie dla jednostek wyposażonych w glewie. Formacja ta zwiększa znacząco odporność oddziału na szarżę i podnosi jej szansę na unik, jednak ogranicza prędkość poruszania się jednostki do marszu.
- Żółw (Turtle) - formacja dostępna wyłącznie dla piechoty z toporami i tarczami. Formacja ta znacząco zwiększa skuteczność jednostki przeciwko szarżom i sprawia, że są praktycznie niewrażliwi na ostrzał łuczników wroga, jednak zmniejsza to ich szybkość ataku i ogranicza prędkość poruszania się do marszu.
- Okrąg (Circle) - formacja dostępna dla piechoty walczącej w zwarciu. Formacja sprawia, iż żołnierze w oddziale ustawiają się blisko siebie w kształcie okręgu, przez co oddział jest niewrażliwy na flankowanie. Sama formacja podnosi ochronę przeciwko szarży, szansę na zablokowanie ataku z dystansu i unik w walce wręcz, jednak zmniejsza szybkość ataku jednostki i sprawia, iż nie może się ona ruszyć do momentu zmiany formacji.
Uwaga - pamiętaj, iż niektóre jednostki (w szczególności milicja) nie pozwalają korzystać z formacji bojowych.
0
Komentarze czytelników
bluesme Konsul
Żałoba...
dwa dni po premierze,
tydzień od kiedy streamerzy i serwisy dostały swoje kopie,
tydzień po pierwszym miejscu w sprzedaży na Steam,
...a na gryonline.pl 4 zdania poradnika.
Żadnej recenzji, żadnego przedpremierowego OCH!ACH jak w przypadku premier z Origin czy UBIsoftu... za to o GoT było, o smartfonach i innych pierdołach co niemiara...
no cóż, widać mam inne zainteresowania niż redakcja i pora mi zmienić portal.
zanonimizowany1171013 Konsul
Większą żałobą jest fakt, że żadna z recenzji nie podaje jak płynnie działa gra. Jak wiadomo optymalizacja jest jedną z największych problemów serii TW. IGN tylko wspomniał że gra działa "bardzo płynnie". I tyle. Nigdzie nie ma informacji ile klatek na sekundę osiąga gra w bitwach. Dla jednych "płynnie" to 30 fps a dla innych to 90fps. Ciekawy jestem czy GOL chociaż wysili się nad tematem optymalizacji.
e_rickson Centurion
@bluesme
W wypadku produkcji takiej jak Total War: Three Kingdoms redakcja postawiła na jakość, a nie szybkość publikowania treści związanych z grą. Autor poradnika dysponuje obecnie taką, a nie inną ilością czasu - niektórych rzeczy nie jesteśmy w stanie przeskoczyć, gwarantując przy tym zbliżoną jakość treści. W chwili pisania tego komentarza, poradnik składał się z blisko 45.000 znaków ze spacjami, śmiem więc twierdzić, że to trochę więcej niż 4 zdania, zaś jeszcze w ten weekend publikacja powiększy się o znaczą ilość nowych stron.
Co się zaś tyczy recenzji, to jej autor również uznał, że gra ta zasługuje na dogłębniejsze zapoznanie przed wystawieniem ostatecznej oceny. Tekst ten ukaże się na naszym portalu już w najbliższy poniedziałek.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
