Total War Three Kingdoms: Pojedynki
Aktualizacja:
Total War: Three Kingdoms pozwala graczom wybrać dwa tryby rozgrywki - Opowieści, bądź Archiwa. W ramach tej pierwszej, generałowie wchodzący w skład armii to niemalże pół-bogowie - jednostki zdolne dziesiątkować oddziały wroga. Jednocześnie jednostki te są w stanie wdawać się w pojedynki z wrogimi generałami na polu walki - to, jak działa ta mechanika, jak ją zainicjować i o czym warto podczas korzystania z niej pamiętać, znajdziesz w niniejszym rozdziale.
Pojedynki - podstawy

Gdy dwie armie zetrą się na polu walki, pomiędzy generałami dowodzącymi je dojść może do starcia zwanego w grze pojedynkiem (Duel). Jest to nic innego jak starcie jeden na jednego - generałowie walczyć będą bez udziału pobliskich armii, aż któryś z nich padnie na ziemie, ucieknie, bądź skończy się czas pojedynku. Pojedynki zainicjowane mogą być przez gracza - aktywując opcję przyciskiem widocznym w dolnej części ekranu, nad portretem generała - bądź przez przeciwnika - wtedy na ekranie pojawi się stosowne okno.
W obu przypadkach na ekranie wyświetlona zostanie informacja dotycząca tego, kto weźmie udział w pojedynku, jak i orientacyjna siła obu bohaterów. Stąd też dowiedzieć będzie się można, jaką szansę na wygraną będzie miał generał i czy generalnie warto wdać się w pojedynek. Sam przebieg starcia jest dość liniowy - generałowie będą się po prostu okładać, zadając sobie wzajemnie obrażenia. W zależności od wyników starcia, jeden z generałów otrzyma potężną premię, zwiększając jednocześnie morale swojej armii, drugi z kolei otrzyma proporcjonalną karę. Podczas pojedynku inni generałowie i ich armie walczą normalnie na polu walki.
Rezultat pojedynków
Pojedynki zakończyć mogą się na kilka sposobów, a każdy z nich w znaczącym stopniu wpłynie na dalszy przebieg bitwy. Rezultaty mogą być następujące:
- Generał wygrywa starcie. W takiej sytuacji wrogi generał zostanie zabity, a morale jego armii otrzyma potężny cios - w skrajnej sytuacji może to doprowadzić do ucieczki wrogich wojsk. Generał-zwycięzca z kolei otrzyma premię, tak samo jak jego armia.
- Generał przegrywa starcie. Role się odwracają - przeciwnik i jego armia otrzymuje premie, Twój generał zostaje zabity, a morale Twojej armii spada.
- Generał ucieka z pola walki, bądź do walki włączają się jego oddziały - w takiej sytuacji armia tchórzowskiego generała otrzymuje ogromną karę do morale (a gdy ucieka z pojedynku może uciec z pola walki), a wojska drugiej strony zostają wzmocnione.
- Czas pojedynku dobiega końca. Pojedynek zostaje przerwany, generał (i jego armia), który był na straconej pozycji (był słabszy) otrzymuje premię, a przeciwnik (i jego armia) otrzymują karę.
Pojedynki - porady

Na koniec warto wspomnieć o kilku poradach związanych z tą mechaniką, mianowicie:
- Pojedynki to świetny sposób na wyeliminowanie wrogiego generała z walki, nie muszą jednak zakończyć się zgonem wroga, wystarczy, że wyłączą go na chwilę z walki. Tyczy się to szczególnie generałów, którzy świetnie spisują się w starciach z innymi oddziałami, bądź oferują potężne premie dla swoich oddziałów.
- Zwycięstwo w pojedynku, bądź przetrzymanie takiego, w którym Twój generał był na straconej pozycji, może przechylić szalę zwycięstwa. Tyczy się to szczególnie walk, w których wróg posiada przewagę liczebną - wyeliminowanie jednego generała z gry znacząco osłabi wroga, a w skrajnej sytuacji może sprawić, że wrogie jednostki zaczną uciekać z pola walki.
- Eliminacja generała z pola walki sprawi, że podległe mu oddziały będą łatwe do złamania. Gdy uda Ci się złamać morale tego typu jednostek, zbiegną one z pola walki i wróg nie będzie w stanie odzyskać nad nimi kontroli. Oznacza to, iż eliminacja wrogiego generała bardzo szybko może oznaczać eliminację 1/3 całej armii przeciwnika.
- Total War Three Kingdoms - poradnik do gry
- Total War Three Kingdoms: Poradnik do gry
- Total War Three Kingdoms: Mechanizmy rozgrywki
- Total War Three Kingdoms: Korupcja
- Total War Three Kingdoms: Dyplomacja i handel
- Total War Three Kingdoms: Dwór
- Total War Three Kingdoms: Rozwój komanderii (dzielnic)
- Total War Three Kingdoms: Stanowiska administratorów
- Total War Three Kingdoms: Porządek publiczny
- Total War Three Kingdoms: Złoto
- Total War Three Kingdoms: Żywność
- Total War Three Kingdoms: Pojedynki
- Total War Three Kingdoms: Satysfakcja postaci
- Total War Three Kingdoms: Szpiegostwo
- Total War Three Kingdoms: Mechanizmy rozgrywki
- Total War Three Kingdoms: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
@bluesme
W wypadku produkcji takiej jak Total War: Three Kingdoms redakcja postawiła na jakość, a nie szybkość publikowania treści związanych z grą. Autor poradnika dysponuje obecnie taką, a nie inną ilością czasu - niektórych rzeczy nie jesteśmy w stanie przeskoczyć, gwarantując przy tym zbliżoną jakość treści. W chwili pisania tego komentarza, poradnik składał się z blisko 45.000 znaków ze spacjami, śmiem więc twierdzić, że to trochę więcej niż 4 zdania, zaś jeszcze w ten weekend publikacja powiększy się o znaczą ilość nowych stron.
Co się zaś tyczy recenzji, to jej autor również uznał, że gra ta zasługuje na dogłębniejsze zapoznanie przed wystawieniem ostatecznej oceny. Tekst ten ukaże się na naszym portalu już w najbliższy poniedziałek.
No to trochę o tej jakości... czy autor poradnika uważa swoje "dzieło" za skończone? Pytam, bo odnoszę wrażenie, że poradnik zawiera mniej więcej 40% tego, co powinno się w nim znaleźć. Jest jakaś szansa na uzupełnienie? Jestem w stanie zrozumieć brak czasu, przepracowanie, ogólną niechęć, zmęczenie, problemy życiowe, rodzinne, zawodowe etc. Ale nie jestem w stanie zrozumieć bylejakości i robienia czegokolwiek "na odwal się". W takim wypadku lepiej nie robić nic. Dlatego gorąca prośba do autora, żeby się odrobinę bardziej przyłożył.
@zonkvelerror
Gdyby to zależało od samego autora, to poradnik pewnie byłoby o wiele, wiele większy i bogatszy. A to, że nie zawiera on wszystkich informacji, jakie teoretycznie mogłoby się w nim znaleźć, nie uprawnia do mówienia o "bylejakości" czy też robieniu "na odwal się". Bo ja przepraszam bardzo, ale które Twoim zdaniem zawarte w nim treści nimby zasługują na taką opinię? Natomiast jeżeli potrzebujesz kogokolwiek "obwinić", że ta konkretna publikacja przyjęła taką, a nie inną formę, to adresatem takiego sformułowania będę ja, ponieważ sam podjąłem taką, a nie inną decyzję. I zapewniam Cię, że zależało to od wielu czynników.
@e_rickson
Zatem nie uzyskałem odpowiedzi, szkoda. Odrobina prowokacji i od razu larum. A wystarczyło napisać, że brak czasu, że inne obowiązki i byłoby po temacie. Nie zmienia to faktu, że w mojej opinii poradnik jest zbyt płytki i skierowany głównie do osób, które nigdy nie grały w żadnego total war'a. Moje oczekiwania były trochę większe, ale nie ma problemu. Co do formy, to się nie czepiam, mi przyjęta forma odpowiada. Pozdrawiam redakcję.
To sugeruję na przyszłość nie prowokować, nawet odrobinę, a po prostu uprzejmie zadawać pytania, wtedy też zwiększysz szansę że nie zostaniesz potraktowany jak typowy prowokator jakich tu wiele ;)
Większą żałobą jest fakt, że żadna z recenzji nie podaje jak płynnie działa gra. Jak wiadomo optymalizacja jest jedną z największych problemów serii TW. IGN tylko wspomniał że gra działa "bardzo płynnie". I tyle. Nigdzie nie ma informacji ile klatek na sekundę osiąga gra w bitwach. Dla jednych "płynnie" to 30 fps a dla innych to 90fps. Ciekawy jestem czy GOL chociaż wysili się nad tematem optymalizacji.
Jeśli chodzi o wymagania sprzętowe, to w poradniku jest podany sprzęt, na którym robiony jest poradnik. Raczej niska półka, zważywszy na to, że wszystko jest już leciwe, a gra na 1080p, high/ultra działa na mapie w 40-50 fpsach, w walce nie spadło nigdy poniżej 35-40. Gdybym zszedł z kilkoma mniej widocznymi detalami niżej, to pewnie spokojnie utrzymałoby 60 klatek. Oczywiście jak ktoś odleci mocno w multi i zwiększy liczebność armii, to pewnie to trochę spadnie.
Porównując do np. Warhammera 1, to optymalizacja jest tutaj znacznie lepsza.
Żałoba...
dwa dni po premierze,
tydzień od kiedy streamerzy i serwisy dostały swoje kopie,
tydzień po pierwszym miejscu w sprzedaży na Steam,
...a na gryonline.pl 4 zdania poradnika.
Żadnej recenzji, żadnego przedpremierowego OCH!ACH jak w przypadku premier z Origin czy UBIsoftu... za to o GoT było, o smartfonach i innych pierdołach co niemiara...
no cóż, widać mam inne zainteresowania niż redakcja i pora mi zmienić portal.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
