Total War Three Kingdoms: Wszyscy watażkowie (przywódcy) frakcji
W tym rozdziale poradnika do gry Total War Three Kingdoms przeczytasz charakterystykę wszystkich dostępnych w grze watażków (przywódców frakcji). Są nimi: Cao Cao, Liu Bei, Sun Jian, Gongsun Zan, Yuan Shao, Yuan Shu, Kong, Rong, Liu Biao, Ma Teng, Zhang Yan, Zheng Jiang, He Yi, Gong Du i Huang Shao.
Aktualizacja:
Wzorem innych części serii, Total War Three Kingdoms pozwala graczom wybrać spośród kilku dostępnych frakcji, różniących się zarówno pod względem jednostek i budowli, jak i ogólnym stylem rozgrywki, lecz także oddaje do dyspozycji kilkunastu przywódców, którzy wprowadzają dodatkowe zmiany w gameplayu. W tym rozdziale znajdziesz spis wszystkich dostępnych w grze przywódców, wraz z ich cechami charakterystycznymi.
- Cao Cao - Genialny strateg
- Liu Bei - Cnotliwy idealista
- Sun Jian - Tygrys z Jiangdong
- Gongsun Zan - Żelazny generał
- Yuan Shao - Wybitny dowódca
- Yuan Shu - Ambitny władca
- Kong Rong
- Liu Biao - Szlachcic dynastii Han
- Ma Teng - Obrońca zachodu
- Zhang Yan - Król Czarnej Góry
- Zheng Jiang - Królowa bandytów
- He Yi - Przywódca ludowy
- Gong Du - Władca Ziemi
- Huang Shao - Zarządca Niebiańskiej Ścieżki
Cao Cao - Genialny strateg

Cao Cao to pierwszy w kolejności przywódca Koalicji klasy Dowódca, jest to też przywódcą rekomendowanym na początek rozgrywki, z uwagi na ułatwiony start. Cechą charakterystyczną Cao Cao jest Wiarygodność. Jest to unikalny zasób, który w głównej mierze reprezentuje szacunek innych frakcji do Koalicji kierowanej przez Cao Cao, w czasie rozgrywki wykorzystać można go do manipulowania i wpływania na działania innych podczas dyplomacji. Dzięki niemu można, na przykład, wywołać konflikt militarny między dwoma frakcjami (wojna zastępcza). Z mechaniki tej korzystać można w oknie Dyplomacji. Zasób ten jest ograniczona i odnawia się po pewnym czasie. Rekomendowany styl gry tym przywódcą to manipulacja dyplomatyczna, do której wykorzystać należy wspomnianą Wiarygodność.
Unikalne jednostki dla Cao Cao to dwa oddziały jazdy uderzeniowej, Konnica Tygrysów i Lampartów i Ciężka Konnica Tygrysów i Lampartów, normalnie dostępne od 3 i 6 poziomu doświadczenia dowódcy. Oddziały te dają w początkowych turach olbrzymią przewagę i świetnie współgrają z Cao Cao, który posiada premie zmniejszające koszty utrzymania jazdy i zwiększające ilość zasobów wojskowych, a spora część jego zdolności pozwala jeszcze bardziej wzmocnić konnicę. Podczas rozgrywki przy pomocy Cao Cao, gracz będzie miał dostęp do dwóch unikalnych budowli, Garnizonowych upraw i Poboru tuntiańskiego.
Liu Bei - Cnotliwy idealista

Liu Bei to drugi z sześciu dostępnych dla Koalicji przywódców klasy Dowódca. Jego cechą charakterystyczną jest Jedność, unikalny dla niego zasób. Zwiększanie poziomu jedności sprawi, iż królestwo gracza szybciej zdobywać będzie prestiż, będzie można obsadzać więcej stanowisk administratorów, a przy odpowiednio dużym poziomie frakcja otrzyma potężną premię do dochodu ze wszystkich źródeł. Dodatkowo, dzięki Jedności, Liu Bei jest w stanie przejąć kontrolę nad terytorium Imperium Han bez konieczności podboju militarnego. Odpowiednio wykorzystana, Jedność daje olbrzymią przewagę na mapie świata.
Unikalne jednostki dla Liu Bei to Łucznicy Yi i Strzelcy Yi, jednostki strzeleckie dostępne normalnie od 3 i 6 poziomu doświadczenia dowódcy. Oba te oddziały świetnie radzą sobie w roli strzelców, są też skuteczne w walce wręcz z piechotą wroga, nie mają więc największej wady tego typu oddziałów. Podczas rozgrywki gracz będzie miał dostęp do unikalnego budynku Pobór podatków Shu-Han, zwiększającego dochód z chłopstwa i możliwości przystępowania do konfederacji z innymi frakcjami już od początku rozgrywki. Sam Liu Bei, podobnie jak Cao Cao, świetnie sprawdza się w roli dowódcy na polu walki, wspierając swoje oddziały, a na starcie kampanii daję frakcji premię +4 punktów do porządku publicznego i -50% kosztów utrzymania piechoty milicji.
Sun Jian - Tygrys z Jiangdong

Sun Jian to kolejny przywódca Koalicji o klasie Strażnik. Jego cechą charakterystyczną jest Heroizm, unikalny zasób, który daje premie do zadowolenia, a także zmniejsza koszt rekrutacji jednostek i ich późniejszego utrzymania. Heroizm rośnie, gdy gracz traci mniej żołnierzy podczas starcia niż wróg i gdy przywódcy frakcji wygrywają pojedynki. Wysoki poziom heroizmu pozwala graczowi korzystającemu z Sun Jiana na utrzymywanie dużej ilości armii i szybką ekspansję militarną.
Unikalne jednostki dla Sun Jiana to Najemni Łucznicy, Najemna Piechota i Najemna Jazda, dzięki czemu gracz od początku rozgrywki ma dostęp do bardzo zróżnicowanego wojska. Podczas rozgrywki Sun Jianem, gracz będzie mógł wznieść unikalny budynek Posterunek Najemników, który zwiększa przychody z handlu i przyspiesza uzupełnianie rannych oddziałów. Sam Sun Jian, z uwagi na swoją klasę Strażnika, świetnie sprawdza się w obronie i blokowaniu wrogich generałów - sam nie zadaje zbyt wygórowanych obrażeń, jednak jest bardzo wytrzymały - oferuje także zwiększenie zasięgu ruchu na mapie kampanii i premię do morale podczas ataku.
Gongsun Zan - Żelazny generał

Gongsun Zan to przywódca klasy Awangarda. Jest to klasyczny przywódca o militarnych korzeniach, który co prawda nie posiada swojego unikalnego zasobu do wykorzystania na mapie militarnej, jednak nadrabia ten brak innymi cechami. Podczas rozgrywki tym przywódcą, gracz nie będzie miał dostępu do typowych stanowisk administratorów, które zastąpione zostały posadami militarnymi, które obsadzone mogą być przez innych generałów, dając rozmaite premie.
Unikalne jednostki dla Gongsun Zana to Łupieżcy Białych Koni i Jeźdźcy Białych Koni, potężne oddziały łuczników konnych, które dają przewagę na polu walki podczas pierwszych tur kampanii. Budynkiem unikalnym dla Gonsun Zana jest Rząd wojskowy, zwiększający dochody ze wszystkich źródeł i dający premię do porządku publicznego. Na polu walki świetnie przebija się przez jednostki wroga, jest jednak mniej skuteczny w walce z generałami. Cechami unikalnymi na mapie kampanii jest wzmocnienie pancerza jazdy uderzeniowej i zwiększenie o 50% zasięgu posiłków armii - odległości, z jakiej jedna armia kontrolowana przez gracza będzie w stanie wspomóc drugą. Jest to jedna z najlepszych premii w całej grze, świetnie wspomagająca obronę.
Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie0
- Total War Three Kingdoms - poradnik do gry
- Total War Three Kingdoms: Poradnik do gry
- Total War Three Kingdoms: Podstawy
- Total War Three Kingdoms: Porady na start gry Total War Three Kingdoms
- Total War Three Kingdoms: Wszyscy watażkowie (przywódcy) frakcji
- Total War Three Kingdoms: Przygotowania do wojny z innymi frakcjami
- Total War Three Kingdoms: Wielkość jednostek
- Total War Three Kingdoms: Tryby 'Opowieści i 'Archiwa'
- Total War Three Kingdoms: Podstawy
- Total War Three Kingdoms: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
bluesme Konsul
Żałoba...
dwa dni po premierze,
tydzień od kiedy streamerzy i serwisy dostały swoje kopie,
tydzień po pierwszym miejscu w sprzedaży na Steam,
...a na gryonline.pl 4 zdania poradnika.
Żadnej recenzji, żadnego przedpremierowego OCH!ACH jak w przypadku premier z Origin czy UBIsoftu... za to o GoT było, o smartfonach i innych pierdołach co niemiara...
no cóż, widać mam inne zainteresowania niż redakcja i pora mi zmienić portal.
zanonimizowany1171013 Konsul
Większą żałobą jest fakt, że żadna z recenzji nie podaje jak płynnie działa gra. Jak wiadomo optymalizacja jest jedną z największych problemów serii TW. IGN tylko wspomniał że gra działa "bardzo płynnie". I tyle. Nigdzie nie ma informacji ile klatek na sekundę osiąga gra w bitwach. Dla jednych "płynnie" to 30 fps a dla innych to 90fps. Ciekawy jestem czy GOL chociaż wysili się nad tematem optymalizacji.
e_rickson Centurion
@bluesme
W wypadku produkcji takiej jak Total War: Three Kingdoms redakcja postawiła na jakość, a nie szybkość publikowania treści związanych z grą. Autor poradnika dysponuje obecnie taką, a nie inną ilością czasu - niektórych rzeczy nie jesteśmy w stanie przeskoczyć, gwarantując przy tym zbliżoną jakość treści. W chwili pisania tego komentarza, poradnik składał się z blisko 45.000 znaków ze spacjami, śmiem więc twierdzić, że to trochę więcej niż 4 zdania, zaś jeszcze w ten weekend publikacja powiększy się o znaczą ilość nowych stron.
Co się zaś tyczy recenzji, to jej autor również uznał, że gra ta zasługuje na dogłębniejsze zapoznanie przed wystawieniem ostatecznej oceny. Tekst ten ukaże się na naszym portalu już w najbliższy poniedziałek.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
