Total War Three Kingdoms: Tryby poruszania się armii

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Wzorem poprzednich odsłon serii Total War, również Three Kingdoms pozwala armiom poruszać się w jednym z rozmaitych trybów. Wpływa to w znaczącym stopniu na możliwości armii, pozwalając jej, na przykład, sięgnąć dalekiego celu, zasadzić się na wroga czy rozbić obóz. W tym rozdziale znajdziesz informacje o wszystkich dostępnych w Total War: Three Kingdoms trybach poruszania się.

Tryb poruszania się - jak zmienić?

By zmienić tryb poruszania się, musisz wybrać interesującą Cię armię, a następnie kliknąć ikonkę ulokowaną nad głową głównego generała. Następnie wyświetli się lista dostępnych opcji, które będzie można teraz aktywować, by zmienić tryb poruszania się. Warto zaznaczyć, iż niektóre tryby posiadają własne wymagania dotyczące tego, kiedy można z nich skorzystać - te znajdziesz najeżdżając na ich ikonki.

Rodzaje trybów poruszania się

Gra oferuje tylko kilka trybów poruszania się, jednak w zupełności to wystarczy. - Tryby poruszania się armii | Wojsko w Total War Three Kingdoms - Total War Three Kingdoms - poradnik do gry
Gra oferuje tylko kilka trybów poruszania się, jednak w zupełności to wystarczy.

W grze dostępne są następujące tryby poruszania się:

  1. Normalny (Normal) - w tym trybie armia ma możliwość zainicjowania walki, posiada także zdolność rekrutacji nowych wojsk. Nie ma tutaj żadnych dodatkowych wymagań do aktywacji, a sama armia posiada domyślny zasięg ruchu.
  2. Marsz (March) - w trym trybie armia nie ma możliwości inicjowania walk, nie może także werbować jednostek, otrzymuje z kolei 50% premię do zasięgu ruchu na mapie. Gdy armia po ruchu w Marszu zostanie zaatakowana, jej jednostki będą automatycznie zmęczone.
  3. Obozowanie (Encamp) - w tym trybie armia nie możesz się w ogóle poruszać, nie może też sama inicjować walk, a sam tryb aktywowany może być tylko wtedy, gdy armia posiada 50% wskaźnika ruchu. Werbunek dla armii jest aktywny (pod warunkiem przebywania na swoim terytorium), a w momencie ataku, bitwa rozegra się w obozie.
  4. Zasadzka (Ambush) - drugi tryb, w którym armia nie może się w ogóle poruszać i inicjować walk, można ją też aktywować tylko wtedy, gdy wskaźnik ruchu armii wyniesie 25%. Armia posiada możliwość werbunku i jest ukryta przed wrogiem - gdy ten pojawi się tuż obok niej, będzie można wyprowadzić atak z zasadzki.
  5. Wyzwalanie (Liberate) - tryb poruszania się dostępny wyłącznie dla przywódcy Gong Du, który sprawia, iż armia kradnie żywność i zasoby z komanderii.

Uwaga - pamiętaj, iż niektóre tryby nie pozwalają inicjować walk. Nie warto gnać w trybie Marszu do wroga, by na koniec nie móc i tak zainicjować walki.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2019-05-24
10:59

bluesme Konsul

Żałoba...
dwa dni po premierze,
tydzień od kiedy streamerzy i serwisy dostały swoje kopie,
tydzień po pierwszym miejscu w sprzedaży na Steam,
...a na gryonline.pl 4 zdania poradnika.

Żadnej recenzji, żadnego przedpremierowego OCH!ACH jak w przypadku premier z Origin czy UBIsoftu... za to o GoT było, o smartfonach i innych pierdołach co niemiara...
no cóż, widać mam inne zainteresowania niż redakcja i pora mi zmienić portal.

Komentarz: bluesme
2019-05-24
13:44

zanonimizowany1171013 Konsul

Większą żałobą jest fakt, że żadna z recenzji nie podaje jak płynnie działa gra. Jak wiadomo optymalizacja jest jedną z największych problemów serii TW. IGN tylko wspomniał że gra działa "bardzo płynnie". I tyle. Nigdzie nie ma informacji ile klatek na sekundę osiąga gra w bitwach. Dla jednych "płynnie" to 30 fps a dla innych to 90fps. Ciekawy jestem czy GOL chociaż wysili się nad tematem optymalizacji.

Komentarz: zanonimizowany1171013
2019-05-24
17:46

e_rickson Centurion

e_rickson

@bluesme

W wypadku produkcji takiej jak Total War: Three Kingdoms redakcja postawiła na jakość, a nie szybkość publikowania treści związanych z grą. Autor poradnika dysponuje obecnie taką, a nie inną ilością czasu - niektórych rzeczy nie jesteśmy w stanie przeskoczyć, gwarantując przy tym zbliżoną jakość treści. W chwili pisania tego komentarza, poradnik składał się z blisko 45.000 znaków ze spacjami, śmiem więc twierdzić, że to trochę więcej niż 4 zdania, zaś jeszcze w ten weekend publikacja powiększy się o znaczą ilość nowych stron.

Co się zaś tyczy recenzji, to jej autor również uznał, że gra ta zasługuje na dogłębniejsze zapoznanie przed wystawieniem ostatecznej oceny. Tekst ten ukaże się na naszym portalu już w najbliższy poniedziałek.

Komentarz: e_rickson

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl