Total War Three Kingdoms: Żywność
Aktualizacja:
Żywność to obok złota jeden z kluczowych surowców, o którego odpowiedni stan trzeba zadbać w Total War: Three Kingdoms. Dzięki żywności ludność będzie najedzona i szczęśliwa, co pomoże uniknąć problemów z porządkiem publicznym - a przy okazji przyda się, by zarobić trochę dodatkowego złota. W tym rozdziale bliżej przyjrzymy się temu surowcowi.
Żywność - jak wytwarzać i zwiększać produkcję?

By móc produkować żywność, potrzebne będą konkretne budynki, takie jak Gospodarstwo Hodowlane (Livestock Farm), Farmy (Farmlands) czy Porty rybackie (Fishing Port). Budynki te mogą zostać wzniesione wyłącznie w konkretnych osadach - będą one pod nazwą osady umiejscowioną także nazwę tego konkretnego budynku. Dla przykładu będzie to "Hepu, Fishing Port", "Wuling, Livestock Farm" i tak dalej. Wyłącznie w tego typu osadach wznosić można te budynki produkujące żywność, jednakże w pozostałych osadach w komanderiach też znaleźć można budowle, które oferują możliwość pozyskania żywności, warto jednak wykorzystać cenne miejsce pod zabudowę na inne konstrukcje. Co więcej, żywność pozyskiwać można z handlu, otrzymując ją od innej frakcji w zamian za inne dobra - wpływy czy złoto.
W pozostałych osadach wchodzących w komanderie można jednak wznosić budynki, które oferują procentową premię do wytwarzanej w dany sposób żywności. Co więcej, spora część stanowisk na Dworze, w tym stanowiska administratorów, pozwalają zwiększyć produkcję żywności. Nie brakuje także reform, które po odblokowaniu dadzą premię do pozyskiwania żywności z hodowli, upraw czy rybołówstwa.
Rezerwy żywności i zasoby wojskowe

Prócz samej produkcji, liczy się także możliwość magazynowania jej - przybiera to formę rezerw żywności (Reserves). Rezerwy określają, ile Twoje królestwo jest w stanie zmagazynować żywności na wypadek gdyby jej produkcja w późniejszym okresie okazała się niewystarczająca. Rezerwy wykorzystywane są wtedy, gdy Twoje komanderie zużywają więcej żywności, niż są w stanie produkować, a poziom rezerw zwiększyć można przy pomocy odpowiednich budynków, a także stanowisk na Dworze, głównie stanowisk administratorów.
Osobną kwestią związaną z żywnością są zasoby wojskowe (Military Supplies). Zasoby wojskowe powiązane są z każdą armią i przedstawiają zdolność armii do uzupełniania zasobów podczas przebywania w polu. Gdy poziom zasobów armii jest wysoki, jednostki wchodzące w jej skład będą mieć wysokie morale, przy zerowym poziomie z kolei morale ostro ucierpi, a armia z każdą turą tracić będzie na liczebności z uwagi na wyczerpanie (Attrition). Poziom zasobów wojskowych uzupełniany jest, gdy armia znajduje się na Twoich terenach, na których jest odpowiednia produkcja żywności, z kolei zmniejsza się, gdy armia przebywa na terytorium wroga.
Uwaga - pamiętaj, iż pory roku mają wpływ na ilość zużywanych przez armię zapasów wojskowych. Szczególnie istotna jest tutaj pora zimowa (Winter), podczas której armie konsumują ich znacznie więcej.
0
- Total War Three Kingdoms - poradnik do gry
- Total War Three Kingdoms: Poradnik do gry
- Total War Three Kingdoms: Mechanizmy rozgrywki
- Total War Three Kingdoms: Korupcja
- Total War Three Kingdoms: Dyplomacja i handel
- Total War Three Kingdoms: Dwór
- Total War Three Kingdoms: Rozwój komanderii (dzielnic)
- Total War Three Kingdoms: Stanowiska administratorów
- Total War Three Kingdoms: Porządek publiczny
- Total War Three Kingdoms: Złoto
- Total War Three Kingdoms: Żywność
- Total War Three Kingdoms: Pojedynki
- Total War Three Kingdoms: Satysfakcja postaci
- Total War Three Kingdoms: Szpiegostwo
- Total War Three Kingdoms: Mechanizmy rozgrywki
- Total War Three Kingdoms: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
bluesme Konsul
Żałoba...
dwa dni po premierze,
tydzień od kiedy streamerzy i serwisy dostały swoje kopie,
tydzień po pierwszym miejscu w sprzedaży na Steam,
...a na gryonline.pl 4 zdania poradnika.
Żadnej recenzji, żadnego przedpremierowego OCH!ACH jak w przypadku premier z Origin czy UBIsoftu... za to o GoT było, o smartfonach i innych pierdołach co niemiara...
no cóż, widać mam inne zainteresowania niż redakcja i pora mi zmienić portal.
zanonimizowany1171013 Konsul
Większą żałobą jest fakt, że żadna z recenzji nie podaje jak płynnie działa gra. Jak wiadomo optymalizacja jest jedną z największych problemów serii TW. IGN tylko wspomniał że gra działa "bardzo płynnie". I tyle. Nigdzie nie ma informacji ile klatek na sekundę osiąga gra w bitwach. Dla jednych "płynnie" to 30 fps a dla innych to 90fps. Ciekawy jestem czy GOL chociaż wysili się nad tematem optymalizacji.
e_rickson Centurion
@bluesme
W wypadku produkcji takiej jak Total War: Three Kingdoms redakcja postawiła na jakość, a nie szybkość publikowania treści związanych z grą. Autor poradnika dysponuje obecnie taką, a nie inną ilością czasu - niektórych rzeczy nie jesteśmy w stanie przeskoczyć, gwarantując przy tym zbliżoną jakość treści. W chwili pisania tego komentarza, poradnik składał się z blisko 45.000 znaków ze spacjami, śmiem więc twierdzić, że to trochę więcej niż 4 zdania, zaś jeszcze w ten weekend publikacja powiększy się o znaczą ilość nowych stron.
Co się zaś tyczy recenzji, to jej autor również uznał, że gra ta zasługuje na dogłębniejsze zapoznanie przed wystawieniem ostatecznej oceny. Tekst ten ukaże się na naszym portalu już w najbliższy poniedziałek.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
