Total War Three Kingdoms: Żywność

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Żywność to obok złota jeden z kluczowych surowców, o którego odpowiedni stan trzeba zadbać w Total War: Three Kingdoms. Dzięki żywności ludność będzie najedzona i szczęśliwa, co pomoże uniknąć problemów z porządkiem publicznym - a przy okazji przyda się, by zarobić trochę dodatkowego złota. W tym rozdziale bliżej przyjrzymy się temu surowcowi.

Żywność - jak wytwarzać i zwiększać produkcję?

Głównym źródłem żywności są budowle w mniejszych osadach wewnątrz komanderii. - Żywność w Total War Three Kingdoms - Total War Three Kingdoms - poradnik do gry
Głównym źródłem żywności są budowle w mniejszych osadach wewnątrz komanderii.

By móc produkować żywność, potrzebne będą konkretne budynki, takie jak Gospodarstwo Hodowlane (Livestock Farm), Farmy (Farmlands) czy Porty rybackie (Fishing Port). Budynki te mogą zostać wzniesione wyłącznie w konkretnych osadach - będą one pod nazwą osady umiejscowioną także nazwę tego konkretnego budynku. Dla przykładu będzie to "Hepu, Fishing Port", "Wuling, Livestock Farm" i tak dalej. Wyłącznie w tego typu osadach wznosić można te budynki produkujące żywność, jednakże w pozostałych osadach w komanderiach też znaleźć można budowle, które oferują możliwość pozyskania żywności, warto jednak wykorzystać cenne miejsce pod zabudowę na inne konstrukcje. Co więcej, żywność pozyskiwać można z handlu, otrzymując ją od innej frakcji w zamian za inne dobra - wpływy czy złoto.

W pozostałych osadach wchodzących w komanderie można jednak wznosić budynki, które oferują procentową premię do wytwarzanej w dany sposób żywności. Co więcej, spora część stanowisk na Dworze, w tym stanowiska administratorów, pozwalają zwiększyć produkcję żywności. Nie brakuje także reform, które po odblokowaniu dadzą premię do pozyskiwania żywności z hodowli, upraw czy rybołówstwa.

Rezerwy żywności i zasoby wojskowe

Rezerwy żywności są równie ważne, co jej produkcja. - Żywność w Total War Three Kingdoms - Total War Three Kingdoms - poradnik do gry
Rezerwy żywności są równie ważne, co jej produkcja.

Prócz samej produkcji, liczy się także możliwość magazynowania jej - przybiera to formę rezerw żywności (Reserves). Rezerwy określają, ile Twoje królestwo jest w stanie zmagazynować żywności na wypadek gdyby jej produkcja w późniejszym okresie okazała się niewystarczająca. Rezerwy wykorzystywane są wtedy, gdy Twoje komanderie zużywają więcej żywności, niż są w stanie produkować, a poziom rezerw zwiększyć można przy pomocy odpowiednich budynków, a także stanowisk na Dworze, głównie stanowisk administratorów.

Osobną kwestią związaną z żywnością są zasoby wojskowe (Military Supplies). Zasoby wojskowe powiązane są z każdą armią i przedstawiają zdolność armii do uzupełniania zasobów podczas przebywania w polu. Gdy poziom zasobów armii jest wysoki, jednostki wchodzące w jej skład będą mieć wysokie morale, przy zerowym poziomie z kolei morale ostro ucierpi, a armia z każdą turą tracić będzie na liczebności z uwagi na wyczerpanie (Attrition). Poziom zasobów wojskowych uzupełniany jest, gdy armia znajduje się na Twoich terenach, na których jest odpowiednia produkcja żywności, z kolei zmniejsza się, gdy armia przebywa na terytorium wroga.

Uwaga - pamiętaj, iż pory roku mają wpływ na ilość zużywanych przez armię zapasów wojskowych. Szczególnie istotna jest tutaj pora zimowa (Winter), podczas której armie konsumują ich znacznie więcej.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2019-05-24
17:46

e_rickson Centurion

2
e_rickson

@bluesme

W wypadku produkcji takiej jak Total War: Three Kingdoms redakcja postawiła na jakość, a nie szybkość publikowania treści związanych z grą. Autor poradnika dysponuje obecnie taką, a nie inną ilością czasu - niektórych rzeczy nie jesteśmy w stanie przeskoczyć, gwarantując przy tym zbliżoną jakość treści. W chwili pisania tego komentarza, poradnik składał się z blisko 45.000 znaków ze spacjami, śmiem więc twierdzić, że to trochę więcej niż 4 zdania, zaś jeszcze w ten weekend publikacja powiększy się o znaczą ilość nowych stron.

Co się zaś tyczy recenzji, to jej autor również uznał, że gra ta zasługuje na dogłębniejsze zapoznanie przed wystawieniem ostatecznej oceny. Tekst ten ukaże się na naszym portalu już w najbliższy poniedziałek.

Komentarz: e_rickson
2019-06-17
21:44

zonkvelerror Junior

No to trochę o tej jakości... czy autor poradnika uważa swoje "dzieło" za skończone? Pytam, bo odnoszę wrażenie, że poradnik zawiera mniej więcej 40% tego, co powinno się w nim znaleźć. Jest jakaś szansa na uzupełnienie? Jestem w stanie zrozumieć brak czasu, przepracowanie, ogólną niechęć, zmęczenie, problemy życiowe, rodzinne, zawodowe etc. Ale nie jestem w stanie zrozumieć bylejakości i robienia czegokolwiek "na odwal się". W takim wypadku lepiej nie robić nic. Dlatego gorąca prośba do autora, żeby się odrobinę bardziej przyłożył.

Komentarz: zonkvelerror
2019-06-19
11:53

e_rickson Centurion

e_rickson

@zonkvelerror

Gdyby to zależało od samego autora, to poradnik pewnie byłoby o wiele, wiele większy i bogatszy. A to, że nie zawiera on wszystkich informacji, jakie teoretycznie mogłoby się w nim znaleźć, nie uprawnia do mówienia o "bylejakości" czy też robieniu "na odwal się". Bo ja przepraszam bardzo, ale które Twoim zdaniem zawarte w nim treści nimby zasługują na taką opinię? Natomiast jeżeli potrzebujesz kogokolwiek "obwinić", że ta konkretna publikacja przyjęła taką, a nie inną formę, to adresatem takiego sformułowania będę ja, ponieważ sam podjąłem taką, a nie inną decyzję. I zapewniam Cię, że zależało to od wielu czynników.

Komentarz: e_rickson
2019-06-25
12:42

zonkvelerror Junior

@e_rickson

Zatem nie uzyskałem odpowiedzi, szkoda. Odrobina prowokacji i od razu larum. A wystarczyło napisać, że brak czasu, że inne obowiązki i byłoby po temacie. Nie zmienia to faktu, że w mojej opinii poradnik jest zbyt płytki i skierowany głównie do osób, które nigdy nie grały w żadnego total war'a. Moje oczekiwania były trochę większe, ale nie ma problemu. Co do formy, to się nie czepiam, mi przyjęta forma odpowiada. Pozdrawiam redakcję.

Komentarz: zonkvelerror
2019-06-25
14:31

Czarny Wilk Generał

Czarny  Wilk

To sugeruję na przyszłość nie prowokować, nawet odrobinę, a po prostu uprzejmie zadawać pytania, wtedy też zwiększysz szansę że nie zostaniesz potraktowany jak typowy prowokator jakich tu wiele ;)

Komentarz: Czarny Wilk
2019-05-24
13:44

zanonimizowany1171013 Konsul

Większą żałobą jest fakt, że żadna z recenzji nie podaje jak płynnie działa gra. Jak wiadomo optymalizacja jest jedną z największych problemów serii TW. IGN tylko wspomniał że gra działa "bardzo płynnie". I tyle. Nigdzie nie ma informacji ile klatek na sekundę osiąga gra w bitwach. Dla jednych "płynnie" to 30 fps a dla innych to 90fps. Ciekawy jestem czy GOL chociaż wysili się nad tematem optymalizacji.

Komentarz: zanonimizowany1171013
2019-05-24
14:35

Jeyhard Generał

Jeyhard

Jeśli chodzi o wymagania sprzętowe, to w poradniku jest podany sprzęt, na którym robiony jest poradnik. Raczej niska półka, zważywszy na to, że wszystko jest już leciwe, a gra na 1080p, high/ultra działa na mapie w 40-50 fpsach, w walce nie spadło nigdy poniżej 35-40. Gdybym zszedł z kilkoma mniej widocznymi detalami niżej, to pewnie spokojnie utrzymałoby 60 klatek. Oczywiście jak ktoś odleci mocno w multi i zwiększy liczebność armii, to pewnie to trochę spadnie.

Porównując do np. Warhammera 1, to optymalizacja jest tutaj znacznie lepsza.

Komentarz: Jeyhard
2019-05-24
10:59

bluesme Konsul

-1

Żałoba...
dwa dni po premierze,
tydzień od kiedy streamerzy i serwisy dostały swoje kopie,
tydzień po pierwszym miejscu w sprzedaży na Steam,
...a na gryonline.pl 4 zdania poradnika.

Żadnej recenzji, żadnego przedpremierowego OCH!ACH jak w przypadku premier z Origin czy UBIsoftu... za to o GoT było, o smartfonach i innych pierdołach co niemiara...
no cóż, widać mam inne zainteresowania niż redakcja i pora mi zmienić portal.

Komentarz: bluesme

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl