Thief The Dark Project: RETURN TO THE CATHEDRAL (1)
Aktualizacja:
MISJA 9: POWRÓT DO KATEDRY
(RETURN TO THE CATHEDRAL)
Dzięki talizmanom czterech żywiołów w końcu dostanę się do katedry. Czas, aby zabrać Oko i dostarczyć je Constantinowi. Ostatnim razem, gdy tu byłem, klejnot znajdował się w środku i unosił się nad głównym ołtarzem. Muszę po prostu go zabrać i wyjść. Nie będzie to jednak proste, gdyż miejsce jest nawiedzone. Jeśli sprawy przybiorą zły obrót, znalazłem alternatywną drogę opuszczenia katedry, poprzez klasztorną bramę. Gdy otrzymam zapłatę za wykonanie tego zadania, będę mógł spokojnie przejść na emeryturę...
Zadania:
1. Zabrać Oko.
2. Opuścić Katedrę.
Wyposażenie: kup wszystkie bomby błyskowe, miny oraz ogniste i wodne strzały. Zauważ, że w tej misji nie posiadasz nawet swojej pałki, z tego prostego powodu, że nie spotkasz tu nikogo, kogo mógłbyś ogłuszyć. W tej misji nie bierze się jeńców!


Ponownie znajdziesz się przed katedrą (01 ). Umieść talizmany na wybranych miejscach, a drzwi do katedry staną przed Tobą otworem. Wejdź w drzwi prowadzące na zachód, w korytarzu zabierz z okna złoty młoteczek (75 ), za pomocą wytrychów otwórz drzwi na zachodniej ścianie, a znajdziesz się komnacie z drabiną prowadzącą do góry (02 ). Podnieś świeczniki (175 ) i wejdź na górę.
![]() | ![]() |
Teren jest patrolowany, więc poczekaj na drabinie, aż zombie wyjdzie z pokoju, przeczytaj pergamin i cicho przejdź przez północne drzwi. Na tym etapie nie możesz zaalarmować patroli na dole, więc zabierz kielich (225 ) i cicho prześlizgnij się przez następne drzwi. Wejdź po schodach na górę, aż dojdziesz do pomieszczenia ze skrzyniami (z kuferka zabierz mchową strzałę). Drzwi na północnej ścianie prowadzą do zbrojowni (armoury ) i możesz je otworzyć jedynie kluczem. Zapamiętaj ich lokalizację, gdyż będziesz tu musiał wrócić na końcu rozgrywki. Z pomieszczenia zabierz jedną ze skrzyń, wyjdź przez południowe drzwi i ostrożnie przejdź przez belkę. Przy otwieraniu drzwi ostrożnie kładź skrzynkę na belce, a nie rzucaj nią (służy do tego oddzielny klawisz). W korytarzu pozbieraj wszystkie kosztowności (350 ) i przejdź przez drugą belkę. Możesz się teraz pozbyć niesionej skrzynki - upuść ją ostrożnie w dół i po cichu zeskocz. Nie wzniecając alarmu, spuść ostrożnie skrzynkę na sam dół i za pomocą linowej strzały dostań się z powrotem na belkę. Następny korytarz zaprowadzi Cię do komnaty z dzwonem (03 ). Ze skrzyni zabierz wodną strzałę i przejdź na trzecią belkę, w centrum której znajduje się kryształ (450 ). Uwaga miejsce jest oświetlone (04 ) i możesz zostać zauważony z dołu, o ile nie przeprowadzisz operacji w odpowiednim momencie.
![]() | ![]() |
Za belką znajduje się pokój z ciałem brata Martello (05 ), gdzie znajdziesz cenny kielich (500 ). Zabierz ciało i zrzuć je ostrożnie z trzeciej belki. Teraz ostrożnie zsuń się z niej, przejdź do północnego pomieszczenia i rozejrzyj się. Jak widzisz, od Oka dzieli Cię tylko jeden skok (06 ). Jeśli jednak weźmiesz je teraz, drzwi do katedry zatrzasną się (czego i tak nie unikniemy), a wszystkie potwory rozpoczną pełne patrolowanie terenu. Można jednak temu zaradzić i błyskawicznie ukończyć tą misję. Można bowiem na samym początku zablokować główne drzwi do katedry leżącą nieopodal czaszką. Wtedy wystarczy wziąć Oko i uciec głównym wejściem. Nie zdobędziesz jednak wówczas prawie żadnych łupów i ominie Cię emocjonująca przygoda. Ten trick nie działa w Thief: Gold.
![]() | ![]() |
Obserwuj uważnie potwory na dole. Ważne jest, aby szkielety trzech Młotowców zbiły się w jedną kupę. Jeśli nie chcą tego uczynić, będziesz musiał im się pokazać. Musisz teraz za jednym zamachem załatwić ich wszystkich, najlepiej za pomocą bomb błyskowych. Jest to o tyle ważne, że później otrzymasz zadanie unicestwienia tych stworzeń, a jest to wtedy znacznie trudniejsze. Nieważne, ile zombie zabijesz przy okazji, gdyż stworzenia te są łatwe do ominięcia, ale dla świętego spokoju możesz poświęcić wszystkie bomby błyskowe, aby mieć swobodny dostęp do tego pomieszczenia. Zrzuć ciało brata Martello w dół i zapamiętaj lokalizację, gdzie je zostawiłeś. Zeskocz na dół i wejdź do małego pomieszczenia na północnym wschodzie (07 ). Zabierz stamtąd wodę święconą. Podnieś zrzuconą wcześniej skrzynkę i udaj się do małej komnaty na wschodzie. Zabierz z niej jeden skarb, spójrz w górę, podstaw skrzynkę i wejdź na nią, a zdobędziesz naszyjnik (715 ). Udaj się na północny zachód katedry, spotkasz tam ducha maga, którego najprościej załatwić mieczem. Stamtąd zejdź schodami do podziemi (08 ). Po lewej masz włącznik światła, ale rzecz oczywista lepiej pozostać w mroku, więc go nie przełączaj. Uważając na patrolującego teren zombie, skieruj się na wschód, potem na południe i na wschód. Staniesz przed zamkniętymi drzwiami do piwnicy z winami, którą należy otworzyć za pomocą wytrychów. W środku znajdziesz trzy butelki wina (765 ) i zwłoki brata Renaulta.
![]() | ![]() |
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany437312 Junior
tak, tak wiem ze musze jeszcze odnalesc talizman wody. niewiem tylko jak mam sie przedostac na druga strone nie jestem w stanie przeskoczyc na druga strone
zanonimizowany437312 Junior
proboje z tymi szczalami i nic najwyzsze miejsce jest to ktore wzielam talizman ognia, gdzie wbic druga szczale aby przeskoczyc do przejscia. probowalam takze wracac drugim przejsciem i utknelam gdyz nie moge przeskoczyc tej odleglosci, co robic litosci jestem strasznie niecierpliwa.licze na pomoc od "mirencjum" lub "claudespeed18" wniskuje ze jestescie na biezaco. serdeczne dzieki
$heyk Generał
Pisz na wątku o skradankach, możasz dać jeszcze jakiegoś screena.
Jak jesteś bardzo zdesperowana, to możesz sprawdzić na poradniku:
juz_sam_nie_wiem Pretorianin
Mam problem z misją Wieże Magów. Zaciąłem się miejscu na obrazku, tuż przy kluczu ognia. Możecie mi powiedzieć jak zejść na dół?
zanonimizowany751914 Pretorianin
ja też mam problem!!
W misji 6 mam wejść do katedry, ale drzwi są zamknięte a z tyłu katedry jest okienko do którego nie mogę wejść bo jest za ciasne.
Co mam robić ????
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.








