Thief The Dark Project: WYPOSAŻENIE
Aktualizacja:

Miecz (Sword) - dla prawdziwego złodzieja wydobycie miecza to zwykle ostateczność. Oznacza, iż został on odkryty, przyparty do muru i musi walczyć o własne życie. Jego użycie na wyższych poziomach trudności jest też obwarowane restrykcjami: na poziomie Hard nie możemy bowiem zabijać niewinnych ludzi, a na poziomie Expert nie możemy w ogóle zabić żadnego człowieka. Na swej drodze spotkamy jednak także przeróżne bestie, które można eliminować bez żadnych limitów. Można go też wykorzystać do przecinania kotar, za którymi kryją się tajne przejścia. Z wyciągniętym mieczem poruszamy się wolniej, jesteśmy też bardziej widoczni. Zmienia się to po misji numer 5 - kiedy nasz zwykły miecz zamieniamy na miecz Constantina (Constantine's Sword). Gdy go posiadamy, pozostajemy w całkowitym ukryciu, nawet jeśli mamy obnażone ostrze. Cios z zaskoczenia jest zwykle śmiertelny.
Pałka (Blackjack) - nasza podstawowa, szybka i bezgłośna broń. Celne uderzenie od tyłu, w głowę niespodziewającego się niczego przeciwnika, powinno zaowocować ogłuszeniem. Uwaga, mniej odporne postacie (jak np. słudzy) mogą zostać w ten sposób nawet zabite. Gdy przeciwnik odkryje Twoją obecność przed zadaniem ciosu, pałka jest praktycznie bezużyteczna. Próby ogłuszania nieumarłych przeciwników są rzecz jasna z góry skazane na niepowodzenie. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie w ogłuszaniu potworów. Gdy jesteśmy ukryci w cieniu, wyciągnięcie pałki nie spowoduje, że staniemy się bardziej widoczni.
Łuk (Bow) - ta broń ma wiele zastosowań w zależności od tego, jakie strzały wykorzystamy:
Strzała ostra (Broadhead Arrow) - zastosowanie oczywiste. Tak samo jak w przypadku miecza, są bardziej zabójcze, gdy użyjemy ich z zaskoczenia. Można ich też używać do odwracania uwagi przeciwników.
Strzała wodna (Water Arrow) - strzała z grotem z kryształu wypełnionego wodą. Używa ich się głównie do niwelowania źródeł światła, czyli mówiąc wprost, do gaszenia pochodni. Jeżeli zmuszeni zostaliśmy do zabicia przeciwnika i po walce pozostały ślady, które mogą zdradzić naszą obecność, za ich pomocą możemy zmyć krwawe plamy. Po połączeniu ze święconą wodą (Holy Water ), otrzymujemy potężną broń przeciwko nieumarłym. Wystrzelona w grupę nieumarłych może porazić wielu przeciwników.
Strzała ognista (Fire Arrow) - prawdziwie niszczycielska broń. Wywołuje eksplozję, która jest zabójcza dla przeciwnika (nawet dla nieumarłego). Można za jej pomocą zapalać także pochodnie. Wystrzelona leci po całkowicie prostej linii, a nie parabolą jak zwyczajne pociski, co bardzo ułatwia celowanie.
Strzała mchowa (Moss Arrow) - po uderzeniu w cel rozpryskuje zarodniki mchu, które natychmiast pokrywają powierzchnię. Dzięki temu możesz poruszać się bezgłośnie po najbardziej hałaśliwych posadzkach.
Strzała gazowa (Gas Arrow) - po uderzeniu w cel uwalnia chmurę paraliżującego gazu. Jeśli uderzysz w grupkę kilku osób, możesz pozbyć się ich wszystkich za jednym zamachem. Wystrzelona leci po prostej linii, tak samo jak ognista.
Strzała linowa (Rope Arrow) - wystrzelona w miękką powierzchnię (na przykład drewno), wbija się w nią i wypuszcza linę, po której można się wspiąć.
Strzała dźwiękowa (Noisemaker Arrow) - wypuszczona emituje hałas, który ma zmylić patrole. Należy używać jej rozważnie, bo gdy przeciwnicy zorientują się, iż to ona wydaje ów dźwięk, staną się jeszcze bardziej podejrzliwi.
Strzała wodna, ognista, mchowa i gazowa trafiają do naszego inwentarza dzięki odnalezieniu odpowiednich kryształów (Water, Fire, Earth i Air Crystal).
Bomba błyskowa (Flash Bomb) - rzucona wywołuje świetlną eksplozję, która oślepia wszystkie stworzenia w jej zasięgu. Jest też skuteczną bronią przeciwko nieumarłym przeciwnikom.
Mina (Explosive Mine) - zabójcza dla każdego rodzaju przeciwników. Uważaj, aby przypadkiem samemu na nią nie nastąpić.
Mina gazowa (Gas Mine) - mina, która po nastąpieniu na nią wyrzuca chmurę paraliżującego gazu. Bardziej przydatna, gdy nie możemy lub nie chcemy zabijać.
Wytrychy (Lockpicks) - zastosowanie oczywiste. Niektóre bardziej skomplikowane zabezpieczenia mogą wymagać użycia różnych rodzajów wytrychów.
Mikstura lecznicza (Heal Potion) - przywraca punkty życia.
Czarka z tlenem (Air Potion) - przydatna, gdy sytuacja zmusza do dłuższego pozostania pod wodą, a zapasy tlenu są na wyczerpaniu.
Mikstura szybkości (Speed Potion) - na krótko zwiększa szybkość poruszania się.
Przed rozpoczęciem każdej misji wyświetlany jest ekran z przedmiotami, jakie aktualnie masz do dyspozycji. Po lewej stronie inwentarza są te, z którymi rozpoczynasz misje, po środku te, które zakupiłeś, a po prawej przedmioty do kupienia.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany437312 Junior
tak, tak wiem ze musze jeszcze odnalesc talizman wody. niewiem tylko jak mam sie przedostac na druga strone nie jestem w stanie przeskoczyc na druga strone
zanonimizowany437312 Junior
proboje z tymi szczalami i nic najwyzsze miejsce jest to ktore wzielam talizman ognia, gdzie wbic druga szczale aby przeskoczyc do przejscia. probowalam takze wracac drugim przejsciem i utknelam gdyz nie moge przeskoczyc tej odleglosci, co robic litosci jestem strasznie niecierpliwa.licze na pomoc od "mirencjum" lub "claudespeed18" wniskuje ze jestescie na biezaco. serdeczne dzieki
$heyk Generał
Pisz na wątku o skradankach, możasz dać jeszcze jakiegoś screena.
Jak jesteś bardzo zdesperowana, to możesz sprawdzić na poradniku:
juz_sam_nie_wiem Pretorianin
Mam problem z misją Wieże Magów. Zaciąłem się miejscu na obrazku, tuż przy kluczu ognia. Możecie mi powiedzieć jak zejść na dół?
zanonimizowany751914 Pretorianin
ja też mam problem!!
W misji 6 mam wejść do katedry, ale drzwi są zamknięte a z tyłu katedry jest okienko do którego nie mogę wejść bo jest za ciasne.
Co mam robić ????
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
